-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Анкер закладний АЗ-2 для пружних колійних скріплень КПП-5
Торги не відбулися
3 681 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 36 810.00 UAH
мін. крок: 1% або 36 810.00 UAH
Номер:
2e591abf768b4b1a97492b52f65f408c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-04-06-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.04.2022 00:00
Період моніторингу:
06.04.2022 15:08 - 29.04.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
06.04.2022 № 2
Ужгород
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручень Держаудитслужби, доведених листами від 31.03.2022 №003100-18/2580-2022 та №003100-18/2584-2022, почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 06.04.2022 № 2
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2021-11-25-003022-c 25.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено, що тендерна документація складена з порушенням частини восьмої статті 12, пунктів 2, 11, 13, 14, 17, 19 частини другої статті 22 та частин п’ятої, шостої статті 33 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання щодо надання Замовником інформації/документів на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області установлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині відхилення/не відхилення тендерних пропозицій встановлено порушення частини сьомої статті 33 Закону №922-VIII.
За результатами аналізу питання щодо своєчасності укладення договору встановлено порушення шостої статті 33 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, шляхом відміни процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону № 922-VIII та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 квітня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон №922-VIII), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Приватного акціонерного товариства «Гніванський завод спецзалізобетону» на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація щодо закупівлі Анкера закладного АЗ-2 для пружних колійних скріплень КПП-5 (ДК 021:2015:34940000-8: Залізничне обладнання) без номера та дати, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДТРЕЙДЕР» (далі – ТОВ «ЗАХІДТРЕЙДЕР»), протокол засідання тендерного комітету від 13.12.2021 щодо визначення переможцем торгів ТОВ «ЗАХІДТРЕЙДЕР», повідомлення про намір укласти договір від 14.12.2021 року; пояснення Приватного акціонерного товариства «Гніванський завод спецзалізобетону», надане через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 08.04.2022.
Закон № 922-VIII визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад.
Замовниками за категоріями у розумінні Закону № 922-VIII є суб’єкти, які підпадають під визначення та ознаки, що зазначені пунктами 1, 2, 3 і 4 частини першої статті 2 цього Закону. При цьому, визначення приналежності до замовників у розумінні Закону № 922-VIII, у тому числі віднесення до певної категорії, здійснюється суб’єктами самостійно та на підставі документів, нормативно-правових актів тощо, інформацією про які володіють самі суб’єкти та/або їх органи управління.
Згідно наявної на веб-порталі Уповноваженого органу інформації, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів та річному плані, відповідно до яких здійснюється закупівля товару «Анкер закладний АЗ-2 для пружних колійних скріплень КПП-5» Приватним акціонерним товариством «Гніванський завод спецзалізобетону» визначено його приналежність до категорії замовника - юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.
Враховуючи викладене, Приватне акціонерне товариство «Гніванський завод спецзалізобетону» (далі – Замовник), визначило свою приналежність до замовників у розумінні Закону №922-VIII, відповідно при здійсненні закупівлі товару «Анкер закладний АЗ-2 для пружних колійних скріплень КПП-5» повинен дотримуватися вимог Закону №922-VIII.
Так, пунктом 31 частини першої статті 1 Закону №922-VIII установлено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. При цьому, частиною другою статті 22 Закону №922-VIII визначено обов’язкові відомості, які повинна містити тендерна документація.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено, що тендерна документація складена з порушенням пунктів 2, 11, 13, 14, 17, 19 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII, а саме:
- не визначено способу документального підтвердження відсутності підстав щодо відмови в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції переможця, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону №922-VIII;
- не встановлено строку дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
- відсутня інформація щодо мови, якою повинні бути складені тендерні пропозиції;
- не визначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
- не зазначено прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
- відсутні опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, перелік яких затверджено Наказом Мінекономрозвитку, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 (далі - Наказ №710).
Також за результатами моніторингу установлено, що в тендерній документації встановлена вимога для переможця процедури закупівлі про надання переможцем особисто або поштою оригіналу тендерної пропозиції протягом 3 робочих днів після визначення переможця, чим порушено частину восьму статті 12 Закону № 922-VIII, якою визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється виключно в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі.
Окрім цього, в порушення частин п’ятої та шостої статті 33 Закону №922-VIII Замовником у тендерній документації установлено, що учасник, якого визнано переможцем процедури закупівлі зобов`язаний підписати договір за результатами процедури закупівлі не пізніше ніж через 5 робочих днів з дня опублікування рішення щодо визначення переможця.
За результатами аналізу питання щодо своєчасності укладення договору та його оприлюднення встановлено, що згідно протоколу засідання тендерного комітету від 13.12.2021 переможцем процедури закупівлі товару - «Анкер закладний АЗ-2 для пружних колійних скріплень КПП-5» визначено ТОВ «ЗАХІДТРЕЙДЕР» та 14.12.2021 розміщено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ЗАХІДТРЕЙДЕР», проте інформація щодо укладення договору із зазначеним учасником – переможцем в електронній системі закупівель відсутня.
Відповідно до частини шостої статті 33 Закону №922-VIII, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
З огляду на вищенаведене, в ході проведення моніторингу закупівлі постала потреба в отриманні пояснень з питання укладання договору між Замовником та ТОВ «ЗАХІДТРЕЙДЕР», відповідно Замовнику 07.04.2022 через електронну систему закупівель було направлено запит про надання пояснень.
Проте, відповіді з приводу поставлених питань Замовником не надано, чим порушено абзац перший частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
Враховуючи наведене, за результатами моніторингу процедури закупівлі відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, а також за відсутністю іншої інформації, яка б свідчила про зворотнє встановлено, що в порушення частини шостої статті 33 Закону № 922-VIII Замовником не укладено договір з ТОВ «ЗАХІДТРЕЙДЕР» та в порушення частини сьомої статті 33 Закону № 922-VIII не відхилено учасника-переможця ТОВ «ЗАХІДТРЕЙДЕР» у зв’язку з не підписанням договору, оскільки станом на 13 квітня 2022 року строк з дати визначення переможцем ТОВ «ЗАХІДТРЕЙДЕР» становить 121 день, що перевищує установлений частиною шостою статті 33 Закону № 922-VIII строк для укладання договору.
Слід зазначити, що станом на час завершення моніторингу, у зв’язку із не укладенням договору про закупівлю та не прийняттям Замовником рішення про відхилення учасника-переможця ТОВ «ЗАХІДТРЕЙДЕР» строк поставки товару «Анкер закладний АЗ-2 для пружних колійних скріплень КПП-5» згідно тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, визначений Замовником на грудень 2021 року, завершився, що є підставою для відміни тендеру у відповідності до пункту 2 частини першої статті 32 Закону № 922-VIII - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень:
13.04.2022 11:18 - 29.04.2022 00:00
Дата публікації висновку:
13.04.2022 11:18
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
- corruptionFailureDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом відміни процедури закупівлі
Дата публікації:
25.04.2022 09:59
Запити/Пояснення
Номер:
87c5f981ea3f488e8a0536e9b47f026b
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
07.04.2022 10:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.04.2022 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу закупівлі «Анкер закладний АЗ-2 для пружних колійних скріплень КПП-5» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-25-003022-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
2. Чи укладався ПрАТ «Гніванський завод спец залізобетону» договір на закупівлю товару «Анкер закладний АЗ-2 для пружних колійних скріплень КПП-5» з учасником, який визнаний переможцем торгів - ТОВ «ЗАХІДТРЕЙДЕР» (вказати номер та дату договору)?
Пояснення, інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
ca75077572a749e1880c485230f9efa4
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
08.04.2022 10:22
Опис:
підприємство не є замовником в розумінні закону України Про публічні закупівлі, про що вже неодноразово вказувалось під час інших моніторингів. Крім того є відповідні судові рішення, де безпосередньо судом встановлено, що підприємство не є замовником в розумінні ЗУ Про публічні закупівлі.