-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 15320000-7 – Фруктові та овочеві соки
Завершена
6 320 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 31 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 31 600.00 UAH
Номер:
d5bdd37c92364a9b8d498ce577ed39cf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-01-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.10.2022 00:00
Період моніторингу:
01.11.2022 13:49 - 23.11.2022 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
31.10.2022 Одеса № 270
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 31.10.2022 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 31.10.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 31.10.2022 № 270
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
10 UA-2021-11-24-006234-a 24.11.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону, внесення змін до ТД, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 18 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Добробут полтавської громади Полтавської міської ради» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію (далі – ТД), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 24.11.2021 № 245, перелік змін, що вносяться до ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 17.12.2021, тендерні пропозиції учасників товариство з обмеженою відповідальністю «БС-ФУД», товариство з обмеженою відповідальністю «ФУДМІКСПОСТАЧ», протокол розкриття тендерних пропозицій, оприлюднений в електронній системі закупівель 04.01.2022, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 04.01.2022 № 3, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднене в електронній системі закупівель 04.01.2022, договір про закупівлю товарів від 17.01.2022 № 15-КП/22 (далі Договір), повідомлення про внесення змін до Договору, оприлюднені в електронній системі закупівель 19.01.2022, 26.04.2022, 26.10.2022, додаткові угоди до Договору від 19.01.2022 № 1, від 26.04.2022 № 2, від 26.10.2022 № 3, пояснення Замовника від 07.11.2022 № 300, отримані через електронну систему закупівель на запит Південного офісу Держаудитслужби.
Період усунення порушень:
18.11.2022 11:27 - 24.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.11.2022 11:27
Запити/Пояснення
Номер:
53c6161ce2ad4e5293dfd08d54585ba1
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
02.11.2022 15:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.11.2022 00:00
Опис:
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d4f50720dec247ca933d35a00b60774a
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
07.11.2022 16:27
Опис:
У відповідь на запит ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ на закупівлю UA-2021-11-24-006234-a за кодом ДК 021:2015: 15320000-7 – Фруктові та овочеві соки повідомляємо наступне.
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Пояснюємо:
КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» повідомляє, що під час формування очікуваної вартості, виконує вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №170 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) у тому числі заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
Для забезпечення виконання вимог вищезазначеної Постанови, КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради», виконує встановлені заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, у тому числі пункт 26. Забезпечення прозорості обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Необхідно зазначити, що жодним нормативно-правовим актом сфери публічних закупівель на сьогодні не встановлено зобов’язання та алгоритму для обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пунктом 4 Постанови КМУ №710 від 11.10.2016 року «Про ефективне використання державних коштів « (зі змінами) встановлено рекомендацію а не обов’язок: «Рекомендувати органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
Також чинне законодавство не встановлює вимог до оформлення вказаного обґрунтування, відповідно головне, щоб інформація, що містить обґрунтування містила вичерпну інформацію та була зрозуміла суспільству.
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18 лютого 2020 року №275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме : 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель Prozorro, тощо; 2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют).
Для формування очікуваної вартості предмета закупівлі, було здійснено всі заходи, які встановлені у постанові Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №170 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), у тому числі було враховано середньо-ринкові ціни на товар, який є предметом закупівлі, які склалися на території м.Полтави та Полтавської області, також враховано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, так як даний товар призначений для харчування дітей та повинен відповідати найвищим державним стандартам України.
Керуючись Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» було сформовано та обґрунтовано очікувану вартість закупівлі. Для цього КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» було визначено потребу в товарах, що є предметом закупівлі на підставі аналізу фактичного використання товарів згідно норм харчування у закладах освіти відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (надалі – Постанова КМУ від 24 березня 2021р. № 305) з урахуванням додатково запланованих потреб.
Технічні і якісні характеристики предмету закупівлі були встановлені у відповідності до Постанови КМУ від 24 березня 2021р. № 305.
Враховуючи норми та Порядку організації харчування у закладах освіти (Постанова КМУ від 24 березня 2021р. № 305), технічні та якісні характеристики предмету закупівлі товару, призначеного для харчування дітей, КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» аналізує пропозиції на ринку товару найвищої якості, що відповідає чинним державним стандартам України. Для цього КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» використовує загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах). Також КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» направляє учасникам ринку запити цінових пропозицій з описом необхідних та бажаних характеристик та вимог до предмета закупівлі, кількості товару, графіку та умов постачання, та аналізує отриману з актуальними пропозиціями інформацію, проведено аналіз середньо-ринкових на території м. Полтави цін на товар, що є предметом закупівлі, здійснювався аналіз цін на аналогічні товари за результатами закупівель інших Замовників (укладених договорів) аналогічних або ідентичних товарів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель "Prozorro", з урахуванням індексу інфляції, інших чинників, що впливають на ціну товарів, як, наприклад, сезонні коливання цін та ін, що дозволяє визначити обґрунтовану очікувану вартість та вимоги до поставки і оплати.
Інформація про очікувану вартість закупівлі, а також вимоги до поставки і оплати, які є одними з критеріїв формування очікуваної вартості були оприлюднені на порталі "Prozorro". Тобто, КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» було оприлюднено обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі.
Також на порталі "Prozorro" в тендерній документації було оприлюднено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик до предмета закупівлі. Посилання на державні, міжнародні стандарти виробника тощо і є обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
При встановлені технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, були використані чинні державні стандарти України.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення зазначається в річному плані.
Річний план, що оприлюднений КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» містить інформацію щодо розміру бюджетного призначення та джерел фінансування для здійснення закупівлі товарів, що є предметом закупівлі.
Відповідно КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» діяло в межах своїх повноважень та можливостей.
Відповідно до ч.1, п.3 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав. У тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч.4 ст.5 цього Закону. Частина 6 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Авторизований електронний майданчик - це авторизована Уповноваженим органом інформаційно - телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», є частиною електронної системи закупівель та онлайн-сервісом, що забезпечує реєстрацію осіб, автоматичне розміщення, отримання і передання інформації та документів під час проведення закупівель, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет (п.1 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Визначення процедури розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі - веб-портал), подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель передбачено Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 (далі - Порядок № 1082).
Частиною 3 Порядку № 1082 передбачено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником /ЦЗО/ учасником/ постачальником/органом оскарження /органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника /ЦЗО/ учасника/постачальника/ органу оскарження/ органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
З огляду на зазначене вище можна дійти до висновку, що інформація про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщується виключно на авторизованому електронному майданчику. При цьому Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає створення Замовником власного веб-сайту .
Оскільки КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» ще не має власного веб-сайту, тому оприлюднює обґрунтування на ресурсі https://prozorro.gov.ua/ у розділі «Плани» шляхом розміщення вкладень до плану чи разом з оголошенням.
До того ж наголошуємо, що відповідно до пункту 41 Постанови КМУ №710 від 11.10.2016 року Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до пункту 18 частини 1 статті 2 Бюджетного Кодексу України головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.
Відповідно до пункту 47 частини 1 статті 2 Бюджетного Кодексу України розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету.
Звертаємо Вашу увагу, що КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» відповідно до пункту 38 частини 1 статті 2 Бюджетного Кодексу України є одержувачем бюджетних коштів – тобто суб'єктом господарювання, громадською чи іншою організацією, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. КП «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» не є розпорядником бюджетних коштів.