• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт доріг та тротуарів на вул.Стрийська (від вул.В.Вернадського до просп. Святого Івана Павла ІІ) у м.Львові

перехідний об'єкт, 2021-2022 роки

Завершена

14 066 452.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 70 332.26 UAH
Номер: 911f6874ca354dce9d18c4f9c15477b7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-03-30-000084
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.03.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 30.03.2022 18:09 - 21.04.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 30.03.2022 № 104 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу, Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 30.03.2022 № 104. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 17. UA-2021-11-23-002630-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 304-12-32, berd.slava.83@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація Замовника, не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22, частини 4 статті 23 та частини 2 статті 28 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІД НЕО БУД» установлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що укладений договір про закупівлю не відповідає нормам пунктів 17, 83 та 84 Постанови № 668 та відповідно не відповідає нормам частини 1 статі 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 28.12.2021 № 47-ВТ/21, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 квітня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, відповідність укладеного договору вимогам законодавства у сфері закупівель. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІД НЕО БУД» (далі - ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІД НЕО БУД»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 13.12.2021, повідомлення про намір укласти договір від 14.12.2021, договір про закупівлю від 28.12.2021 № 47-ВТ/21, додаткові угоди від 31.12.2021, від 06.04.2022, повідомлення про внесення змін до договору:від 05.01.2022 та від 06.04.2022. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено ряд порушень: - на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, тендерна документація Замовника (пункти 21, 22, 47, 73, 90, 91, 121, 130, 132, 133, 198, 200, 202 Додатку № 4 тендерної документації) містить посилання на конкретні марки, виробника, торгові марки, патенти, типи, конкретне місце походження («Цеглина - Галицька», «Римський камінь», «BetoMax», «Vago», «ETIMAT», «Bettermann») з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання; - на порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 та частини 2 статті 28 Закону, Замовником в підпункті 2.2 пункту 1 Додатку № 1 тендерної документації, встановлено умову, а саме: «щодо надання у складі тендерних пропозицій завіреної копії штатного розпису (з ретушуванням зарплатно-фінансових показників) та завірених копії цивільно-правових договорів (з ретушуванням) персональних даних працівників) щодо працівників, найнятих на умовах цивільно-правових угод», тобто визначено конфіденційною інформацію, що стосуються документів, які підтверджують відповідність учасників кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» відповідно до статті 16 Закону. Відповідно до пунктів 15 та 16 Додатку № 1 тендерної документації, встановлено умову, що визначення ціни пропозиції, розрахунок договірної ціни і кошторисної документації необхідно здійснювати згідно з наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва»), з наданням у складі тендерної пропозиції кошторисної документації (договірна ціна, локальний кошторис, відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису). Відповідно пункту 5.13 - 5.15 кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова), у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) загальновиробничі витрати (далі - ЗВВ) включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат). Проте, моніторингом установлено, що відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІД НЕО БУД» пояснювальної записки до договірної ціни та розрахунків ЗВВ до локальних кошторисів (файл «189 ТЕНДЕР»), ЗВВ у складі договірної ціни розраховані за показниками згідно Додатку № 18 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, що не відповідає вимогам пунктів 5.13 - 5.15 Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 15 Додатку № 1 тендерної документації. Аналогічно відповідно до пункту 5.17 Настанови визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат). Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІД НЕО БУД» адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «189 ТЕНДЕР») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, що не відповідає вимогам пункту 5.17 Настанови, а відтак не відповідає умовам пунктів 15 Додатку № 1 тендерної документації. Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІД НЕО БУД», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер. Слід зазначити, що відповідно до пункту 17 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - Постанова № 668) визначено, що строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Однак, у календарному графіку виконання робіт (Додаток № 2 до укладеного договору про закупівлю від 28.12.2021 № 47-ВТ/21 зі змінами) зазначено лише дати початку та закінчення робіт, при відсутності переліку самих видів робіт (етапів, комплексів) з розбивкою на дати їх початку та закінчення (конкретних видів робіт які плануються виконати), чим не дотримано вимоги пункту 17 Постанови № 668 та відповідно не дотримано вимоги частини 1 статті 41 Закону. Також, моніторингом установлено, що в укладеному договорі про закупівлю від 28.12.2021 № 47-ВТ/21 відсутні умови, що фінансування робіт проводиться за планом, який має бути невід'ємною частиною договору підряду, чим не дотримано вимоги пунктів 83 та 84 Постанови № 668 та відповідно не дотримано вимоги частини 1 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 19.04.2022 14:44 - 06.05.2022 00:00
Дата публікації висновку: 19.04.2022 14:44

Оскарження висновку в суді

Опис: справа №380/7207/22
Дата публікації: 12.05.2022 11:03

Запити/Пояснення