-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин автомобільний А95 (Євро5) у роздріб (через мережу АЗС на території України, для потреб ДК «Укроборонпром»)
Завершена
519 386.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 596.93 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 596.93 UAH
Номер:
7cbcf9b27a5944d7ba94244466a92cdc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-09-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.11.2022 00:00
Період моніторингу:
09.11.2022 18:50 - 01.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
08.11.2022 № 327
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 08.11.2022 № 327
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 25 UA-2021-11-19-009893-a 19.11.2021 ДЕРЖАВНИЙ КОНЦЕРН "УКРОБОРОНПРОМ" Код ЄДРПОУ: 37854297 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 встановлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22, частини другої статті 24, статті 29, частини шостої статті 33 Закону №922.
За результатами аналізу обрання процедури закупівлі, визначення предмету закупівлі відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ОККО-ПОСТАЧ", своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про процедуру закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ (далі Закон №922), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу процедури закупівлі проаналізовано: річний план закупівель ДЕРЖАВНОГО КОНЦЕРНУ "УКРОБОРОНПРОМ" (далі Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, звіт про результати проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерна пропозиція ТОВ "ОККО-ПОСТАЧ", повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 10.12.2021, договір поставки від 24.12.2021 №UOP-9.1.3-218-Д-21 та додаткову угоду до нього від 24.12.2021 №1, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 21.11.2022.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог частини другої статті 24, частини шостої статті 33 Закону №922 тендерна документація Замовника не містить інформації, стосовно того, що:
- у разі несвоєчасного надання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру;
- у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю призупиняється.
Крім того, моніторингом установлено, що Замовником у пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції торгів вважаються дійсними протягом 90 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 11 частини 2 статті 22 Закону №922, де передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема: строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Також, моніторингом установлено невідповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, а саме: у пункті 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено, що Замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 28 Закону. При цьому, оцінка тендерних пропозицій визначена статтею 29 Закону №922, у редакції, що діяла на момент проведення торгів.
Період усунення порушень:
30.11.2022 16:50 - 15.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
30.11.2022 16:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання абзацу 1 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», 05.12.2022 Замовник звернувся до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Станом на 07.12.2022, орган державного фінансового контролю не надав відповідні роз’яснення. Слід зауважити, що Закон не передбачає строку надання замовнику роз’яснень. Натомість, враховуючи принцип розумності, роз’яснення повинні надаватись Замовнику не пізніше 2 робочих днів з дня звернення, тобто до спливу строку визначеного для Замовника для оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та / або документів, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Враховуючи зазначене, а також попередньо повідомлену інформацію у запиті за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, повторно повідомляємо, що з метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу UA-M-2022-11-09-000048 у процедурі закупівлі №UA-2021-11-19-009893-a «Бензин автомобільний А95 (Євро5) у роздріб (через мережу АЗС на території України, для потреб ДК «Укроборонпром»)», директором департаменту із закупівель ДК «Укроборонпром» Аврамовим Романом Миколайовичем було проведену роз’яснювальну роботу з Майоренко Вікторією Василівною, яка є уповноваженою особою, яка визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із Законом задля врахування виявленого порушення та недопущення зазначеного при проведенні майбутніх закупівель.
Також, зауважимо, що виявлені органом державного фінансового контролю порушення законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель є опискою допущеною уповноваженою особою. Враховуючи зазначене, а також той факт, що допущені описки не мали негативного впливу на ефективність проведеної закупівлі, конкуренцію серед учасників та досягнену економію, в тому числі факт відсутності відповіді від органу державного фінансового контролю на запит за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку в частині, що стосується нормативно-правових документів, що регламентують права органу державного фінансового контролю зобов’язувати Замовника притягувати до дисциплінарної відповідальності осіб, якими допущені порушення, Замовник повідомляє про усунення порушення шляхом проведення роз’яснювальної роботи з Майоренко Вікторією Василівною, яка є уповноваженою особою, яка визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із Законом задля врахування виявленого порушення та недопущення зазначеного при проведенні майбутніх закупівель без притягнення до дисциплінарної відповідальності.
Директор департаменту із закупівель
ДК «Укроборонпром» Роман АВРАМОВ
Дата публікації звіту:
07.12.2022 17:17
Запити/Пояснення
Номер:
720f77786fda4546ad0e4040f2c4f3bc
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.11.2022 15:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-19-009893-а) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 постала в потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
51eca85128de48af8c474f7ac120b19e
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень від 2022-11-16 15:31:28
Дата опублікування:
21.11.2022 11:58
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби під час здійснення моніторингу процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою № UA-2021-11-19-009893-a згідно з кодом ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний А95 (Євро5) у роздріб (через мережу АЗС на території України, для потреб ДК «Укроборонпром»)», Державний концерн «Укроборонпром» (далі — ДК «Укроборонпром» або Концерн, або Замовник) повідомляє наступне.
Стосовно обґрунтування розміру бюджетного призначення
Обґрунтування розміру бюджетного призначення не застосовується щодо Концерну і не підлягає складенню під час проведення Концерном цієї чи будь-якої іншої процедури закупівлі.
Так, згідно з п. 8 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, бюджетне призначення — це повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування.
Згідно з п. 18 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, головними розпорядники бюджетних коштів є бюджетні установи в особі їхніх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.
Бюджетними установами є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими. (П. 12 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України.)
Однак Концерн не є бюджетною установою, що утримується за рахунок Державного бюджету України чи місцевого бюджету. Концерн є державним господарським об’єднанням. Відповідно до пункту 6 Статуту Концерну, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 993, Концерн діє на принципах повної господарської самостійності та самоокупності. Згідно з пунктом 21 Статуту Концерну, Концерн здійснює матеріально-технічне забезпечення власної господарської діяльності відповідно до законодавства. Джерелом фінансування ДК «Укроборонпром» є власні кошти, а отже, норма про обґрунтування розміру бюджетного призначення не може застосовуватись до Концерну.
Стосовно обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Обсяги закупівлі, технічні та якісні характеристики визначено відповідно до потреб Замовника для забезпечення експлуатації службових автомобілів Концерну під час відряджень по Україні та по місту Києву в кінці 4-го кварталу 2021 року та у I-му кварталі 2022 року.
Так, вимогу про поставку товару через електронну паливну картку (номінал – «літри») через стаціонарну мережу автомобільної заправної станції (далі – АЗС) Постачальника (цілодобово, враховуючи вихідні та святкові дні) встановлено з метою забезпечення:
- самостійного управління лімітами та обмеженнями;
- самостійного управління звітністю та документами;
- самостійного блокування/розблокування карток;
- самостійного доступу до інформації про місце, час та кількість вибраного нафтопродукту з кожної заправки і по кожній картці;
- самостійного переміщення палива з однієї картки на іншу;
- цілодобову підтримку гарячої лінії.
Такі вимоги є необхідними та обґрунтованими зважаючи на постійні відрядження працівників Замовника на транспортних засобах Концерну.
Вимогу про кількість паливних карток, що передаються Покупцю для Бензину А95 – не менше 15 шт., ДП – не менше 3 шт. встановлено згідно до наявної в Замовника кількості машин з відповідним типом двигуна.
Вимогу, що «Паливні картки повинні діяти та обслуговуватись по всій території України на фірмових АЗС Учасника або інших партнерських АЗС, що наведені Учасником в довідці з переліком запропонованих ним АЗС. На кожній АЗС Учасника має бути в наявності вид палива, який є предметом даної закупівлі, встановлено з метою забезпечення паливом» знову ж таки встановлено з метою безперебійного забезпечення паливом транспортних засобів, що знаходяться із працівниками у відрядженнях.
Вимогу, що «Адреса АЗС, яка знаходиться в м. Києві за віддаленістю від вул. Дегтярівська, 36 на відстані не далі 10,0 км. (по проїзній частині), та на якій Замовник може отримати паливо, з можливістю одночасної заправки не менше 4-х одиниць транспортних засобів, за вказаними в тендерній документації видами автомобільного палива:» є необхідними та оптимальними для задоволення потреб Концерну та відповідають пропозиціям цього ринку.
Технічні та якісні характеристики, в частині, що «Паливо повинно бути сертифікованим, мати відповідні сертифікати якості, паспорти та відповідати вимогам відповідних діючих нормативних документів:
- ДСТУ 7687:2015 Бензин автомобільний А95 за стандартом палива Євро-5;
- ДСТУ 7688:2015 Дизельне паливо за стандартом палива Євро-5;»
відповідають діючим галузевим нормам та стандартам, не є унікальними та такими, що потенційно можуть обмежити коло учасників закупівлі.
Стосовно обґрунтування очікуваної вартості
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі визначається відповідно до внутрішніх нормативних документів, затверджених в ДК «Укроборонпром».
Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до ст. 1 Закону моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Тобто, предметом моніторингу може бути лише перевірка дотримання Концерном вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Однак, Закон чи інші нормативно-правові акти у сфері закупівель не встановлюють обов’язкових вимог щодо порядку обчислення Концерном, як замовником, очікуваної вартості.
Не є таким нормативно-правовим актом, який встановлює обов’язок Концерну визначати та обґрунтовувати очікувану вартість, і Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року № 275, оскільки остання має рекомендаційних характер (п.1 вказаної методики).
Очікувана вартість закупівлі передбачена фінансовим планом підприємства, річним планом закупівель на 2021 рік та сформована шляхом моніторингу середньо-ринкових цін на паливо, що є предметом даного конкурсу. Відповідний порівняльний аналіз у складі заявки на проведення закупівлі №В-9.1.3/158 від 15.11.2021 згідно якої в подальшому було оголошено тендер додається окремим файлом «Зведена ціни на стелі_оновлена вартість.xlsx» (відповідний файл містить додаткові сторінки із скріншотами, що підтверджують вартість). Зауважимо, обрані для порівняльного аналізу мережі АЗС повністю відповідають встановленим кваліфікаційним критеріям, а також кількісним, технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі.
Стосовно посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 (зі змінами) ДК «Укроборонпром» організовано, з використанням можливостей електронних майданчиків, на сторінці власного веб-сайту https://ukroboronprom.com.ua розділі «Публічні закупівлі» розміщення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета кожної конкурентної закупівлі та очікуваної вартості предмета такої закупівлі. (Пошук за ідентифікатором UA-2021-11-19-009893-a, посилання https://ukroboronprom.com.ua/publicni-zakupivli , у віджеті від майданчику «Смарт тендер»).
Також, звертаємо увагу, що відповідна інформація наведена безпосередньо у тендерній документації даної процедури закупівлі, а саме у пункті 8 розділу 1.
Номер:
e54eeee2406e448fbefde4affa980b24
Назва:
Запит за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку На виконання частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) звертаємось за наданням роз’яснення стосовно зобов’язань, визначених у висновку, а саме: яким документом регламентуються права органу державного фінансового контролю зобов’язувати Замовника притягувати до дисциплінарної відповідальності осіб, якими допущені порушення?
Дата опублікування:
05.12.2022 17:20
Опис:
На виконання частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) звертаємось за наданням роз’яснення стосовно зобов’язань, визначених у висновку, а саме: яким документом регламентуються права органу державного фінансового контролю зобов’язувати Замовника притягувати до дисциплінарної відповідальності осіб, якими допущені порушення?
Варто зазначити, що відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до ст. 1 Закону моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Так, Закон та інші нормативно-правові акти у сфері закупівель не містять норм про притягнення до дисциплінарної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель.
Не є таким нормативно-правовим актом, який встановлює права органу державного фінансового контролю вжиття заходів для забезпечення притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, якими допущені порушення, й Постанова Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. № 550 «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами» (далі – Постанова), оскільки остання регламентує вжиття таких заходів лише за результатами проведеної ревізії згідно до Постанови, яким моніторинг процедури закупівлі - не є.
Додатково до зазначеного повідомляємо, що з метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу UA-M-2022-11-09-000048 у процедурі закупівлі №UA-2021-11-19-009893-a «Бензин автомобільний А95 (Євро5) у роздріб (через мережу АЗС на території України, для потреб ДК «Укроборонпром»)», директором департаменту із закупівель ДК «Укроборонпром» Аврамовим Романом Миколайовичем було проведену роз’яснювальну роботу з Майоренко Вікторією Василівною, яка є уповноваженою особою, яка визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із Законом задля врахування виявленого порушення та недопущення зазначеного при проведенні майбутніх закупівель.
Також, зауважимо, що виявлені органом державного фінансового контролю порушення законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель є опискою допущеною уповноваженою особою. Враховуючи зазначене, а також той факт, що допущені описки не мали негативного впливу на ефективність проведеної закупівлі, конкуренцію серед учасників та досягнену економію, Замовник не вбачає підстав притягувати до дисциплінарної відповідальності Майоренко Вікторію Василівну, яка визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із Законом.
Директор департаменту із закупівель
ДК «Укроборонпром» Роман АВРАМОВ