-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія (універсальна послуга)
Завершена
3 078 240.00
UAH з ПДВ
Номер:
6f9b43388f05487b9f54b7da5ab18594
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-28-000092
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.01.2022 00:00
Період моніторингу:
31.01.2022 07:52 - 22.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.01.2022 № 62
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.01.2022 № 62.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-11-17-014257-a, 17.11.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог частини першої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері а також відсутності механізму усунення порушень у зв’язку з укладенням на час проведення моніторингу договору, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог частини першої статті 4 Закону при плануванні закупівлі та вимог частини шостої статті 40 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю у встановленому законодавством порядку.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-11-17-017322-a), оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, договір №1974200 від 30.11.2021, опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення на запити органу державного фінансового контролю.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником 17.11.2021 оприлюднено інформацію про включення до річного плану на 2021 рік (стрічка річного плану UA-P-2021-11-17-017322-a) проведення закупівлі за предметом «Електрична енергія (універсальна послуга), код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія)» з очікуваною вартістю 3 078 240,00 гривень. Джерело фінансування закупівлі – місцевий бюджет.
Відповідно до оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації щодо закупівлі за ID: UA-2021-11-17-014257-a строк поставки товару - до 31 грудня 2022 року.
Крім того, в опублікованому Замовником обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі зазначено, зокрема, що необхідність укласти договір постачання електричної енергії з постачальником універсальних послуг ТОВ «Львівенергозбут», застосувавши переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону, на період з 01.01.2022 по 31.12.2022.
Слід зазначити, що відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.
За нормою частини першої статті 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель відсутня інформація щодо планування Замовником вищевказаної закупівлі та відповідні відображення у річному плані закупівель на 2022 рік. Натомість процедуру закупівлі UA-2021-11-17-014257-a включено до річного плану закупівель Замовника на 2021 рік, що відображено в електронній системі закупівель (вкладка «Перейти до плану закупівель», ідентифікатор річного плану UA-P-2021-11-17-017322-a).
Водночас, згідно з частиною першою статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Таким чином, закупівля UA-2021-11-17-014257-a проведена не у відповідності до вимог частини першої статті 4 Закону.
Під час моніторингу Замовником надано пояснення, у якому, зокрема, зазначено, що допущено технічну (механічну) помилку, а саме невірно вказаний рік щодо якого включена інформацію про проведення процедури закупівлі – 2021, та зазначено, що відповідно до роз’яснень Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Замовник може виправити технічну (механічну) помилку шляхом підписання відповідного протоколу, відтак, така помилка, що допущена під час публікації річного плану вважається технічною (механічною) і правильним слід вважати рік проведення закупівлі 2022 рік.
Водночас, імперативною нормою частини першої статті 4 Закону визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Законодавством про публічні закупівлі не передбачено можливості внесення змін до річного плану закупівель чи виправлення у ньому помилок на етапі після оголошення тендеру, в тому числі шляхом підписання відповідного протоколу.
Проведеним моніторингом встановлено, що в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір умовою застосування переговорної процедури закупівлі вказано - відсутність конкуренції з технічних причин.
Згідно з нормою абзацу 4 пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Також, відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
В оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі зазначено, зокрема, що у Замовника, електроустановки якого приєднані до електричних мереж, використовується споживана потужність до 50 кВт а також, що на території Львівської області немає жодного альтернативного підприємства, яке б здійснювало постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, окрім ТОВ «Львівенергозбут» відповідно до постанови НКРЕКП від 23.11.2018 №1479. Також в обґрунтуванні вказано, що відповідно до постанови НКРЕКП № 429 від 14.06.2018 вказано про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та постачання електричної енергії ТОВ «Львівенергозбут».
Однак, при опублікуванні повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури UA-2021-11-17-014257-a експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умови застосування переговорної процедури закупівлі, визначеної у абзаці 4 пункту 2 частини другої статті 40 Закону (в тому числі на які Замовником здійснено посилання в обґрунтуваннях в повідомленні про намір укласти договір) Замовником не опубліковано, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
16.02.2022 16:32 - 03.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
16.02.2022 16:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Дякуємо за ваше рішення та у відповідь повідомляємо, що Замовником було здійснено заходи направлені на не допущення під час проведення майбутніх закупівель встановлених та будь яких інших порушень. Оскільки, на даний час діяльність тендерного комітету припинена, Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу проведеного Західним офісом Державної аудиторської служби, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також, Уповноважена особа планує відвідати онлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель. Зобов’язуємося в майбутньому не допускати порушень законодавства в сфері публічних закупівель.
У зв’язку з відсутністю механізму усунення порушення додатково публікуємо документи на підтвердження вибору переговорної процедури відповідно до ч.6 ст. 40 ЗУ «Про Публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
22.02.2022 12:10
Запити/Пояснення
Номер:
484e43692dd144509786db45e6075c34
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.02.2022 14:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.02.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-11-17-014257-a, яка проводилась Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області (далі – Замовник) за переговорною процедурою, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
408846d5178540beab54bc9a921536b0
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
04.02.2022 10:44
Опис:
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Відповідно до п. 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII, універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Згідно абз. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про природні монополії» природна монополія – стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги). Згідно ч. 1 постанови НКРЕКП «Про затвердження Порядку складання та ведення НКРЕКП реєстру суб’єктів природних монополій» від 19.10.2017 № 1268 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, складає та веде реєстр суб'єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг. зокрема передачі електричної енергії, розподілу електричної енергії (передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами, Реєстр розміщений на офіційному веб-сайті НКРЕКП. Згідно з пунктом 93 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 р. № 2019-VIII (далі Закону - № 2019), універсальна послуга — постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. На сьогоднішній день у споживача Давидівська сільська рада об’єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області, електроустановки якого приєднані до електричних мереж, використовується споживана потужність до 50 кВт. Крім цього, стаття 63 Закону - № 2019 - VIII регулює питання надання універсальних послуг. Універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам. Постачальник універсальних послуг не може відмовити побутовому та малому непобутовому споживачу, які знаходяться на території здійснення його діяльності, в укладенні договору постачання електричної енергії. Отже, ті замовники, які є такими споживачами, на закупівлю електричної енергії проводять переговорну процедуру з постачальником універсальних послуг, оскільки в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. На сьогоднішній день на території Львівської області немає жодного альтернативного підприємства, яке б здійснювало постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, окрім Товариства з обмеженою відповідальністю «"ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ"», ВІДПОВІДНО ДО ПОСТАНОВИ НКРЕКП ВІД 23.11.2018 № 1479. Також відповідно до Постанови НКРЕКП № 429 від 14.06.2018 року, в якій вказано видати ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та постачання електричної енергії споживачу: Товариству з обмеженою відповідальністю "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" (код ЄДРПОУ 42092130). На підставі вищевикладеного, на період з 01.01.2022 по 31.12.2022 у Давидівська сільська рада об’єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області виникає необхідність укласти договір постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг з ТОВ «"ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ"», застосувавши переговорну процедуру закупівлі відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі».
Кількість 570044 кВт⋅год зумовлена аналізом споживання електричної енергії за минулі періоди.
Очікувана вартість розрахована на підставі прогнозованого обсягу споживання електричної енергії на 2022 рік - 570 044 кВт/год та інформації ДП “Оператор ринку”. За результатами розрахунків, очікувана вартість закупівлі складає:
3 078 240,00грн. з ПДВ .
2. https://davydivska-gromada.gov.ua/news/1637571960/
Номер:
74992095a7884bdaab39235fd4608400
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.02.2022 16:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.02.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-11-17-014257-a, яка проводилась Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області (далі – Замовник) за переговорною процедурою, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Замовником 17.11.2021 оприлюднено інформацію про включення до річного плану на 2021 рік (ідентифікатор річного плану UA-P-2021-11-17-017322-a) проведення закупівлі за предметом «Електрична енергія (універсальна послуга)», ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія з очікуваною вартістю 3 078 240,00 гривень.
Відповідно до оприлюдненого оголошення за ID: UA-2021-11-17-014257-a про проведення переговорної процедури на закупівлю товарів за вищевказаним предметом строк поставки товару – до 31 грудня 2022 року.
Джерело фінансування закупівлі – Місцевий бюджет (Фінансування на 2022 рік буде визначено згідно бюджетних призначень).
Слід зазначити, що відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.
У наданій під час моніторингу на запит Західного офісу відповіді, Замовник вказав інформацію, що на період з 01.01.2022 по 31.12.2022 у Давидівській сільській раді об’єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області виникає необхідність укласти договір постачання електричної енергії з постачальником універсальних послуг з ТОВ «ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ», а також, що очікувана вартість розрахована на підставі прогнозованого обсягу споживання електричної енергії на 2022 рік - 570 044 кВт/год та інформації ДП «Оператор ринку». За результатами розрахунків, очікувана вартість закупівлі складає - 3 078 240,00грн. з ПДВ .
При цьому в електронній системі закупівель відсутня інформація щодо планування Замовником вказаної закупівлі та відповідні відображення у річному плані закупівель на 2022 рік. Натомість оголошення про проведення відкритих торгів по вищевказаному предмету закупівлі містить посилання на план закупівель на 2021 рік, що оприлюднений в електронній системі закупівель UA-P-2021-11-17-017322-a вкладка «Перейти до плану закупівель»).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення:
1. Надати обґрунтовані пояснення щодо включення вищевказаної процедури закупівлі до річного плану закупівель Замовника на 2021 рік, а не на 2022 рік, з відповідним відображенням такої інформації в електронній системі закупівель?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
c90842e6a3194aafbd44e568aa3c0edd
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
10.02.2022 15:09
Опис:
1. Під час публікації річного плану на закупівлю Електрична енергія (універсальна послуга), № плану UA-P-2021-11-17-017322-a допущено технічну (механічну) помилку, а саме невірно вказаний рік щодо якого включена інформацію про проведення процедури закупівлі – 2021 р. Однак, в умовах оголошення про проведення переговорної закупівлі зазначено, що поставка товару здійснюється до 31.12.2022р. Відповідно до роз’яснень Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (запит №82/2017, https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=06e168a1-038f-4292-96ca-34be3ca4d7da&lang=uk-UA) Замовник може виправити технічну (механічну) помилку шляхом підписання відповідного протоколу. Відтак, така помилка, що допущена під час публікації річного плану вважається технічною (механічною) і правильним слід вважати рік проведення закупівлі 2022р. Додатково зазначаємо, що на даний момент внести зміни до річного плану є неможливо, оскільки план № UA-P-2021-11-17-017322-a технічно прив’язаний до закупівлі.