-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція
Завершена
2 600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 26 000.00 UAH
Номер:
03a397b9b23d49fd87c6994690a30d32
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-21-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.11.2022 00:00
Період моніторингу:
21.11.2022 15:56 - 13.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.11.2022 № 285
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 18.11.2022 № 285
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2021-11-17-007843-a 11.17.2021
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пункту 2 частини 5 статті 41 Закону № 922.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, розгляді тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов договору, зокрема у частині ціни за одиницю товару, а у випадку неможливості, шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.11.2021 №52, тендерні пропозиції ТОВ «Торговий дім МЕДСВІТ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.12.2021 №61, повідомлення про намір укласти договір від 24.12.2021, договір від 27.01.2022 №279К (далі – договір №279К ), додаткові угоди до договору від 13.07.2022 №1(далі - ДУ №1) та від 15.09.2022 №2 (далі - ДУ №2), відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 23.11.2022, від 25.11.2022 та від 30.11.2022.
Моніторингом встановлено, що ДУ №1 та ДУ №2 Замовником внесено зміни до істотних умов договору, зокрема збільшено ціну за одиницю товару до 10 відсотків, посилаючись на коливання ціни такого товару на ринку.
Зокрема ДУ №2 збільшено ціну на «Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.2мл №1» (пункт №11 в специфікації до договору №279К ) та «Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.4мл №1» (пункт №12 в специфікації до договору №279К ).
Відповідно до договору №279К ціна за одиницю товару «Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.2мл №1» складала 31,62 грн з ПДВ за фл.
Після внесення змін до договору, згідно з ДУ №2 ціну на «Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.2мл №1» збільшено на 31,62 %, що становить 41,62 грн з ПДВ за фл.
Частиною 5 статті 41 Закону № 922 передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, в порушення частини 5 статті 41 Закону № 922 Замовником безпідставно збільшено ціну за одиницю товару більше ніж на 10 відсотків, а саме, на «Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.2мл №1» на 31,62 %.
Також, відповідно до договору №279К, ціна за одиницю товару «Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.4мл №1» становила 90,39 грн з ПДВ за фл.
Згідно з ДУ №2 ціну на «Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.4мл №1» збільшено на 10%, що становило 99,42 грн з ПДВ за фл.
Однак, Замовником документально не підтверджено коливання ціни на ринку на «Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.4мл №1» у сторону збільшення, оскільки висновок Сумської торгово-промислової палати від 18.10.2022 № ЦД-118 не містить інформації про ціни на ринку, в тому числі і коливання, на «Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.4мл №1».
Таким чином, Замовником документально не підтверджено коливання ціни на ринку на «Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.4мл №1» у сторону збільшення, що є порушенням частини 5 статті 41 Закону № 922, якою передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Враховуючи зазначене, Замовником неправомірно внесено зміни до істотних умов договору додатковою угодою від 15.09.2022 №2, чим порушено вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону № 922.
Період усунення порушень:
14.12.2022 14:08 - 29.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
14.12.2022 14:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
КНП "Лебединська лікарня імені лікаря К.О. Зільберника" Лебединської міської ради повідомляє, що на виконання зобов'язань, зазначених у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-17-007843-a істотні умови договору від 27.01.2022 №279 К приведені до вимог законодавства шляхом укладення додаткової угоди від 16.12.2022 №4, якою зменшено ціни за одиницю товару на лікарський засіб Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.2мл №1 до 31,62 грн та на лікарський засіб Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.4мл №1 до 90,39 грн (тобто до рівня, визначеного у договорі про закупівлю).
Також, повідомляємо, що закупівля лікарського засобу Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.2мл №1 взагалі не здійснювалась, закупівля лікарського засобу Амикацина сульф.р-р д/ин.250мг/мл амп.4мл №1 за ціною 99,42 грн також не здійснювалась, у зв'язку з чим підстави для застосування наслідків недійсності додаткової угоди від 15.09.2022 №2 відсутні.
Копію додаткової угоди від 16.12.2022_№_4 та бухгалтерської довідки від 19.12.2022№_01-14/6/830, додаємо.
Дата публікації звіту:
20.12.2022 15:29
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionChanges: Так
Опис:
-
Дата публікації:
22.12.2022 14:09
Запити/Пояснення
Номер:
985d387997ed4a6abe245956a5d00d8f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.11.2022 15:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.11.2022 00:00
Опис:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
71abe2f8a44f4a508d028b162372a8e7
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
23.11.2022 08:50
Опис:
Керуючись нормами законодавства, уповноважена особа визначає предмет закупівлі, розробляє та затверджує тендерну документацію, оприлюднює інформацію, розглядає пропозиції учасників та виконує інші дії, пов’язані із проведенням закупівель.
Потреба для закупівлі визначається кількома факторами, в тому числі протоколами лікування, методиками та правилами надання медичної допомоги. Ключовим принципом, яким керується Замовник, є максимальна ефективність використання коштів, що досягається шляхом закупівлі якісних товарів за максимально вигідною ціною. Процедура відкритих торгів передбачає необхідність розглядати еквіваленти, але при цьому необхідно вказати показники еквівалентності товарів. Пункт 2 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагає, що у тендерній документації Замовником повинна бути надана «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону» (п/п 3). Детальні технічні характеристики товарів, що є предметом закупівлі вказані на упаковках, у інструкціях з використання чи сертифікатах якості. Крім того, аналогічні закупівлі проводяться іншими замовниками, де також можна взяти інформацію про технічні показники товарів.
Очікувана вартість предмету закупівлі визначалась з урахуванням: закупівельних цін минулих періодів з урахуванням індексу споживчих цін, цінових пропозиціях операторів ринку, що були розміщені у інших процедурах у системі закупівель, тобто – на підставі проведеного моніторингу.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Товари, що є предметом договору, укладеного за результатами відкритих торгів, придбаваються за кошти НСЗУ, тобто джерелом надходження не є кошти місцевого чи Державного бюджету, тобто вказана Постанова КМУ не поширюється на цю закупівлю. Проте детальна інформація з цього приводу розміщена на сайті Прозоро у кабінеті замовника з публікацією та до неї мають доступ усі зацікавлені особи.
Номер:
94b249343cf3489ca2370952397eb9e7
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.11.2022 12:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.11.2022 00:00
Опис:
1. Виходячи з наданих Замовником пояснень від 23.11.2022 на запит Північного офісу Держаудитслужби від 22.11.2022 року просимо надати документальне підтвердження визначення очікуваної вартості та моніторингу цін, зокрема цінові пропозиції на момент оголошення процедури закупівлі, оскільки обґрунтування, зазначені у поясненні, не містять підтверджуючої інформації.
2. Просимо обґрунтувати та надати підтверджуючі документи щодо збільшення ціни за одиницю товару, на підставі яких було укладено додаткові угоди від 13.07.2022 №1 та від 15.09.2022 №2 до договору від 24.12.2021 №279К та перелік товарів на які було збільшено ціну.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
8d791e9e7177403d9373269ae0d246a8
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
25.11.2022 14:20
Опис:
Одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України "Про публічні закупівлі". є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії.
Разом з тим на даний час нормативно не врегульовано питання визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
У той же час уповноваженою особою цінові пропозиції збиралися в телефонному режимі у різних постачальниках. Вивчалися прайси постачальників фармацевтичної продукції, які зазвичай надаються у вигляді електронним документів без будь яких підписів чи печаток. Крім того для визначення очікуваної вартості замовником враховувалася закупівельна ціна зазначених товарів у минулих періодах, ціна за якою здійснювалися закупівлі іншими замовниками через систему прозоро та застосовувався коефіцієнт підвищення цін на наступний рік ( планування закупівлі з терміном поставки до кінця 2022 року відбувалася у листопаді-грудні 2021 року).
Очікувана вартість предмету закупівлі визначалась з урахуванням: закупівельних цін минулих періодів з урахуванням індексу споживчих цін, цінових пропозиціях операторів ринку, що були розміщені у інших процедурах у системі закупівель, тобто – на підставі проведеного моніторингу.
Номер:
b5ef4c017d66485684161f32b40b4b89
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.11.2022 11:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.12.2022 00:00
Опис:
Виходячи з наданих Замовником пояснень від 23.11.2022 та від 25.11.2022 на запит Північного офісу Держаудитслужби від 22.11.2022 та від 23.11.2022року просимо надати документальне підтвердження визначення очікуваної вартості та моніторингу цін, зокрема цінові пропозиції на момент оголошення процедури закупівлі, що свідчать про аналіз ринку, оскільки обґрунтування, зазначені у поясненні, не містять підтверджуючої інформації.
Крім того, просимо надати вичерпний перелік товарів по вищевказаній процедурі закупівлі на які було збільшено ціну.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
4671d50eadd341379aedb93262283802
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
30.11.2022 10:45
Опис:
Уточнюємо інформацію щодо проведення аналізу ринку та моніторингу цін для визначення очікуваної вартості предмету закупівлі.
Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник керувався наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Зокрема, для визначення очікуваної вартості фармацевтичних товарів Замовник користувався, крім інших, наступними відкритими джерелами інформації:
https://moz.gov.ua/reestr-optovo-vidpusknih-cin-na-likarski-zasobi - реєстр задекларованих оптово-відпускних цін на лікарські засоби;
https://www.dls.gov.ua – державний реєстр лікарських засобів;
https://buy.apteka.ua/uk - щотижневик аптека, актуальні ціни на лікарські засоби.
Офіційні цінові пропозиції від операторів ринку на час підготовки торгів та визначення очікуваної вартості закупівлі не отримувались (ціни уточнювали в телефонному режимі).
Перелік товарів, на які підвищувались ціни протягом виконання договору надається.
Замовник вважає за необхідне надати пояснення, а саме.
На час підписання додаткових угод із постачальником ТОВ Торговий дім Медсвіт Замовник дотримувався принципів взаємовідносин сторін договору, що базуються на дотриманні вимог податкового законодавства, Господарського та Цивільного Кодексів, а також законодавства про публічні закупівлі.
З моменту оголошення на території України військового стану відбулося багато процесів, що привели до загального з дорожчання усіх товарів, зокрема на це вплинули: ускладнення та подорожчання логістичних послуг, підвищення цін на паливно-мастильні матеріали, підвищення курсів основних валют, підвищення рівня індексу споживчих цін.
Умовами договору поставки передбачається можливість підвищення ціни не частіше 1 разу на 90 днів та не більше ніж на 10% за наявності однієї або кількох умов, передбачених статтею 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо укладення Додаткової угоди №1 від 13.07.2022 року. Постачальник листом (№ 16 від 11 липня 2022 року, додається) повідомив про підвищення ціни на лікарський засіб «Рингера р-н 200 мл, флакон». На підтвердження факту коливання ціни на ринку на зазначену позицію було надано пояснення та прайси офіційних дистриб’юторів. У зв’язку з тим, що ТОВ Торговий дім Медсвіт зазначає, що прайси на поставку товарів є інформацією, що містить комерційну таємницю, та застерігає про недопущення надання цих документів третім особам, тому надати в рамках моніторингу цю інформацію Замовник не може.
За інформацією прайсу ТОВ ФітоЛек від 27.12.2021 «Рингера р-н 200,0» коштував 48,47 грн., а у прайсі від 04.07.2022, ціна на цей лікарський засіб становила 57,66 грн, таким чином коливання ціни в сторону збільшення склало 18,9%. На час прийняття рішення про можливість підвищення ціни Замовник перевірив цю інформацію на відкритих сайтах, де публікуються ціни на лікарські засоби в режимі реального часу: https://buy.apteka.ua/uk, https://tabletki.ua/ . Тому за результатами аналізу, на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та керуючись пунктом 11.11 Договору №279-К від 24.12.2021, було прийняте рішення про можливість укладення додаткової угоди та підвищення ціни на лікарський засіб «Рингера р-н 200 мл, флакон» з 21,95 грн. до 24,14 грн.
Щодо Додаткової угоди №2 від 15.09.2022 .( лист № 23 від 12.09.2022). Постачальник листом від 12.09.2022 № 23 повідомив про підвищення ціни на лікарські засоби згідно переліку (лист додається).
Постачальником на підтвердження факту коливання цін на ринку надано пояснення та прайси офіційних дистриб’юторів. ТОВ Торговий дім Медсвіт зазначає, що прайси на поставку товарів є інформацією, що містить комерційну таємницю, та застерігає про недопущення надання цих документів третім особам, тому надати в рамках моніторингу цю інформацію Замовник не може. На час прийняття рішення про можливість підвищення ціни Замовник перевірив цю інформацію на відкритих сайтах, де публікуються ціни на лікарські засоби в режимі реального часу: https://buy.apteka.ua/uk, https://tabletki.ua/ . Тому за результатами аналізу, на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та керуючись пунктом 11.11 Договору №279-К від 24.12.2021 , Замовник прийняв обґрунтоване рішення про підписання зазначеної Додаткової угоди.
При цьому в подальшому Постачальником надано ВИСНОВОК ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ЦІНОВОГО МОНІТОРИНГУ № ЦД-118 Сумської Торгово-промислової Палати України від 18.10.2022, яким додатково підтверджено факт коливання цін на товари у відповідні періоди від дати укладення договору до дати укладення додаткової угоди.