-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Нове будівництво спортивного майданчика зі штучним покриттям в с. Любинці Стрийського району Львівської області
Завершена
1 463 542.26
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 635.42 UAH
мін. крок: 1% або 14 635.42 UAH
Номер:
c393617909e74df1ba91b603ecb18ce2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-06-000089
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.06.2022 00:00
Період моніторингу:
06.06.2022 15:39 - 01.07.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.06.2022 № 182
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 №182.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-11-17-007438-a, 17.11.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Талісман», визначення вказаного учасника переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно шляхом письмового звернення до ТОВ «Талісман» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи щодо недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при оприлюдненні інформації про закупівлю, вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, молоді, спорту, культури і туризму Грабовецько-Дулібівської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-11-17-001684-с); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Талісман» (далі – ТОВ «Талісман»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.12.2021 №39; повідомлення про намір укласти договір від 07.12.2021; документи після аукціону; договір про закупівлю від 21.12.2021 №265 та додаткові угоди від 29.12.2021 №1, від 30.12.2021; опубліковане під час моніторингу 09.06.2022 пояснення Замовника на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби від 07.06.2022 Замовником надано відповідь, у якій зазначено, що обґрунтування технічних та якісних характеристик товару опубліковано на сайті Грабовецько-Дулібівської сільської ради за посиланням http://grabovecka.gromada.org.ua.
Водночас, моніторингом встановлено, що при переході у розділі «Державні закупівлі» на сайті Грабовецько-Дулібівської сільської ради (http://grabovecka.gromada.org.ua.) на посилання «Державні закупівлі PROZZORO» здійснюється перехід на головну сторінку інформаційно-телекомунікаційної системи PROZZORO (https://prozorro.gov.ua/search/tender), що не є власним веб-сайтом (або офіційним веб-сайтом головного розпорядника бюджетних коштів) та не містить обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4-1 Постанови КМУ №710 .
Таким чином, Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом встановлено, що в пункті 1 розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерних пропозицій» наведено зміст формальних помилок згідно наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710.
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частини другої цієї статті.
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1.2. розділу ІІ Додатку 3) визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, та зазначено перелік документів, які переможець тендеру повинен надати Замовнику на підтвердження відсутності підстав, визначених у пунктах 5, 6, 12 та 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Проте, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 33 Закону та пункту 1.2. розділу ІІ Додатку 3 до тендерної документації Замовника переможцем тендеру ТОВ «Талісман» не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених відповідними пунктами 2, 3, 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Також, відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, на порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ТОВ «Талісман», яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (в тому числі у спосіб, зазначений у тендерній документації), а укладено з вказаним переможцем договір про закупівлю від 21.12.2021 №265 на суму 1 463 538,00 гривень.
Період усунення порушень:
17.06.2022 13:47 - 06.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
17.06.2022 13:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Я, уповноважена особа з питань проведення закупівель, щодо вжиття заходів спрямованих на усунення порушень виявлених при моніторингу закупівлі ( ID: UA-UA-2021-11-17-007438-a ) «Нове будівництво спортивного майданчика зі штучним покриттям в с. Любинці Стрийського району Львівської області)» повідомляю наступне:
Рішенням уповноваженої особи (протокол від 20.06.2022 року №15) прийнято рішення про розірвання договору. Листом від 20.06.2022 року №337 виконавця робіт по даному об’єкту -ТОВ «Талісман» (директор Буцерка О.І.) повідомлено про намір розірвати з 21.06.2022 року договір від 21.12.2021 року №265 на виконання ним робіт. З даним листом директора ТОВ «Талісман» Буцерка Ореста Івановича невідкладно ознайомлено.
21.06.2022 року укладено додаткову угоду №3 до договору від 21.12.2021 року №265 про розірвання договору з 21.06.2022 року. Інформацію опубліковано на електронному майданчику.
Крім цього постійно будуть вживатися заходи з підвищення рівня кваліфікації для недопущення подібного в подальшій роботі.
Дата публікації звіту:
22.06.2022 16:01
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
- other: Відсутній механізм
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
10.08.2022 16:29
Запити/Пояснення
Номер:
b3005cde94cb457897e0fca53243f410
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.06.2022 10:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.06.2022 00:00
Опис:
Дата: 07.06.2022
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-11-17-007438-a, яка проводилась відділом освіти, молоді, спорту, культури і туризму Грабовецько-Дулібівської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до імперативної норми частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Проведеним моніторингом встановлено, що переможцем ТОВ Талісман не надано Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
Пояснити причини не відхилення тендерної пропозиції переможця ТОВ Талісман, яким не надано Замовнику документи (шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
0790e70cacd5437fabc9db2a6043b301
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
09.06.2022 15:55
Опис:
На зауваження в результаті моніторингу закупівлі «Нове будівництво спортивного майданчика зі штучним покриттям в с.Любинці Стрийського району Львівської області» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-17-007438-a) повідомляємо наступне:
Розділом II Додатку 3 тендерної документації, щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю роботи за предметом закупівлі «Нове будівництво спортивного майданчика зі штучним покриттям в с.Любинці Стрийського району Львівської області» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-17-007438-a), що затверджена рішенням уповноваженої особи з питань публічних закупівель відділу освіти, молоді, спорту, культури і туризму Грабовецько-Дулібівської сільської ради Стрийського району Львівської області (протокол від 17.11.2021 року №53) було передбачено що, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12, 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
07.12.2021 року прийнято рішення про намір укласти договір з переможцем процедури закупівлі – ТзОВ «Талісман» (протокол уповноваженої особи від 07.12.2021 року №39).
Відповідно переможцем процедури закупівлі – ТзОВ «Талісман» у термін визначений чинним законодавством з дня оголошення про намір укласти договір 14.12.2021 року додав довідки –передбачені вищезазначеною тендерною документацією для переможця закупівлі, шляхом завантаження їх в електронну систему, а саме:
- Довідка від 08.12.2021 року №7923, створена із застосування електронного сервісу, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
- Довідка –електронний бланк №21337446930540823791 створена із застосуванням сервісу електронних адміністративних послуг Головного сервісного центру МВС України про відсутність незнятої чи непогашеної судимості.
Укладено договір про закупівлю від 21.12.2021 року №265.
Обґрунтування розміру призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість здійснено на підставі кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва ««Нове будівництво спортивного майданчика зі штучним покриттям в с.Любинці Стрийського району Львівської області» який є опублікований на сайті Грабовецько-Дулібівської сільської ради за посиланням
http://grabovecka.gromada.org.ua.
Розрахунок вартості закупівлі виконувався за мінусом робіт, які вже виконалися по даному кошторисному розрахунку по цьому об’єкту, згідно раніше укладеного договору від 09.09.2021 року №151, який дочасно розірвано на зауваження Західного офісу Держаудитслужби.
Також при укладенні договору про закупівлю нами взято до уваги довідки видані ТзОВ «Талісман» надані при поданні пропозиції як учасника закупівлі, які підтверджують відсутність підстав визначених пунктами 2,3,5,5,8,12 і 13 частини першої та частини другої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», надані шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. ---інформація про відсутність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі ,отримана нами одночасно з оголошенням переможця процедури.
При формуванні тендерної документації крім Закону України «Про публічні закупівлі» враховано також роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства «Щодо застосування статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб’єктам сфери публічних закупівель (вих. 3304-04/34835-06 від 03.06.2020, опубліковане на порталі Радник з питань публічних закупівель») яким роз’яснено наступне:
Замовник встановлює вимогу в тендерній документації щодо необхідності підтвердження учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відсутності підстав, встановлених пунктами 5,6,12 і 13 частини першої та частини другої статті 17 Закону, при цьому підтвердження таких підстав може бути передбачено в довільній формі.
Водночас для переможця процедури закупівлі замовник встановлює вимогу в тендерній документації про надання документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5,6,12, і 13 частини першої і частини другої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом оприлюднення таких документів в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівель.
Щодо підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону:
Підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від учасників процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель.
Поряд з цим згідно з частиною п’ятою статті 17 Закону замовник не вимагає від переможця процедури закупівлі документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 “Про затвердження положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних” затверджено Перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних.
Отже, оскільки Законом заборонено вимагати публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, документальне підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від переможця процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель.