• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з прибирання та підмітання вулиць

Завершена

18 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 180 000.00 UAH
Номер: b994776c1e104a98b905004bf67076ca
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-27-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.01.2022 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 28.01.2022 09:56 - 19.02.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 27.01.2022 № 50 Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291).НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Віктор ГАЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 27.01.2022 №50 Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-11-16-003251-a від 16.11.2021. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «К.П.ВЕРЕС» установлено порушення абзацу 1 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено порушення вимог частини другої статті 21 Закону та абзацу 2 частини 2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII, частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 р. №1082, п.4 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 749 від 19.08.2018 року. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 лютого 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним Рішенням тендерного комітету від 16.11.2021 №77 (далі – тендерна документація), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «К.П.ВЕРЕС» (далі – ТОВ «К.П.ВЕРЕС»), комунального підприємства Ремонтне житлово-комунальне підприємство № 1 (далі – КП РЖКП №1), повідомлення про намір укласти договір від 24.12.2021, договір про закупівлю послуг від 04.01.2022 №2, пояснення та документи Замовника, надані через електронну систему закупівель 01.02.2022 року. Проведеним моніторингом оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено, що посадовою особою Замовника Дудкою Сергієм Миколайовичем оголошення та тендерну документацію опубліковано з накладанням кваліфікованого електронного підпису «Кваліфікований надавач ЕДП «Казначейство», проте не зазначено конкректрої назви організації, а лише «УКБ та ЖКГ», чим не дотримано вимог абзацу 2 частини 2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII, частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 р. №1082, п.4 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №749 від 19.08.2018 року. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель за номером UA-2021-11-16-003251-a не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710). За результатами аналізу тендерної пропозиції ТОВ «К.П.ВЕРЕС», установлено невідповідність тендерній документації. Відповідно до вимог пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовника «Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є виконаний у повному обсязі договір, який підтверджує наявність в Учасника досвіду виконання робіт за ДК 021:2015: 90610000-6 із ціною одного виконаного аналогічного договору не менше 30% від очікуваної вартості оголошеної закупівлі на Послуги з прибирання та підмітання вулиць». ТОВ «К.П.ВЕРЕС» у складі тендерної пропозиції подано довідку від 09.12.2021 №501, у якій зазначено інформацію з приводу виконання двох окремих договорів, де вартість робіт становила 3 529 079,34 грн та 2 994 916,52 грн, що є меншою від 30% очікуваної вартості закупівлі (30% від 18 000 000,00 – 5 400 000,00). Таким чином, моніторингом установлено, що в порушення вимог абзацу 1 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «К.П.ВЕРЕС», як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, а визнав його переможцем та уклав договір від 04.01.2022 №2.
Період усунення порушень: 07.02.2022 16:36 - 22.02.2022 00:00
Дата публікації висновку: 07.02.2022 16:36

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення Розглянувши висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, який опублікований 07.02.2022р. щодо порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) інформуємо: 1. Очікувана вартість по закупівлі «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» визначалась виходячи з проєкту бюджету Ковельської міської територіальної громади на 2022 рік, який в послідуючому був затверджений рішенням Ковельської міської ради від 23.12.2021р. № 16/7 «Про бюджет Ковельської міської територіальної громади на 2022 рік». З даним рішенням та всіма додатками до нього можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Ковельської міської ради в розділі «Бюджет громади». Посилання - http://www.kovelrada.gov.ua/budget.html Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі у складі тендерної документації визначені Замовником враховуючи потреби територіальної громади щодо утримання відповідної території в належному санітарному стані. З приводу посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів»(зі змінами) інформую, що в межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі, Вами не врахована обставина, що замовником даної закупівлі є структурний підрозділ органу місцевого самоврядування, на якого розповсюджується положення пункту 4 постанови КМУ №710 та згідно якого оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення носить рекомендаційний характер. Звідси, встановлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у зв’язку з невиконанням вимог пункту 4-1 постанови 710 «Про ефективне використання державних коштів» є таким, що не відповідає нормам чинного законодавства. 2. Відповідно до ст.22 Закону України «Про електронні довірчі послуги», ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи. Кваліфікованому надавачу електронних довірчих послуг «Казначейство» при виготовленні кваліфікованого електронного підпису також було представлено реквізити управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельської міської ради, а також надано випуску з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань де зазначено, що Дудка Сергій Миколайович має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, та наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи як керівник. Кваліфікований електронний підпис Дудки Сергія Миколайовичем використаний для підтвердження особи та цілісності даних в електронній системі. За кодом ЄДРПОУ, який присутній в інформації про підписанта, з офіційних джерел, які є у відкритих єдиних державних реєстрах можна ознайомитись з будь-якими даними про юридичну особу, зокрема і про повну її назву. В свою чергу, жоден нормативний документ, на які робляться посилання у Висновку про результати моніторингу від 07.02.2022 не містить імперативної норми з вимогою про наявність в кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа повного найменування юридичної особи. Звідси, встановлення порушення в цій частині є безпідставним. 3. Передумовою допущення учасника ТОВ «К.П.ВЕРЕС» по закупівлі «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» є забезпечення ефективного і прозорого здійснення закупівлі, створення конкурентного середовища та добросовісної конкуренції на ринку послуг з прибирання та підмітання вулиць. В даній закупівлі прийняло участь лише два учасники: ТОВ «К.П.ВЕРЕС» та Ремонтне житлово-комунальне підприємство № 1 (далі -РЖКП № 1). Враховуючи, що за останні роки даний вид послуг надавався суб’єктом господарювання РЖКП № 1, про що свідчить довідка видана РЖКП № 1 від 07.12.2021р. № 1157, було прийнято рішення про допущення учасника ТОВ «К.П.ВЕРЕС» до участі в аукціоні по даній закупівлі. Також було враховано, на нашу думку, той важливий фактор, що у зв’язку зі збільшенням території Ковельської територіальної громади, яку необхідно утримувати в належному санітарному стані шляхом забезпечення належного підмітання та прибирання вулично-дорожньої мережі (прибордюрної частини доріг (не менше одного метра проїзної частини дороги) від залишків технологічних матеріалів, що застосовувались для зимового утримання доріг, піску, наносів ґрунту, опалого листя та сміття), прибирання заїзних “кишень”, зупинок громадського транспорту, збирання окремих предметів з проїзної частини дороги і тротуарів з навантаженням на супровідні транспортні засоби, забезпечення вивезення листя та вуличного змету з вулиць міста на полігон твердих побутових відходів, очищення урн від сміття, косіння газонів, очищення парканів, стін будівель, малих архітектурних форм від оголошень, реклами та іншого за рахунок ручного, механізованого та комплексного прибирання, доцільно залучити до виконання вище перерахованих послуг інші підприємства, про що свідчить довідка видана директором ТОВ «К.П.ВЕРЕС» від 16.12.2021р. № 524 про те, що підприємство планує залучати субпідрядників/співвиконавців до виконання робіт в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю ФОП Дудник В.Ю. та безпосереднього учасника даної закупівлі – Ремонтне житлово-комунальне підприємство № 1, де зазначено, що в даних субпідрядників наявне необхідне обладнання, матеріально-технічна база та спецтехніка, яка обладнана відповідним навісним обладнанням та пристроями GPS навігації. Відповідно до ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», відхилення одного з учасників зумовило, що тендер автоматично було б відмінено електронною системою закупівель у зв’язку з поданням для участі у відкритих торгах менше двох тендерних пропозицій. А це у свою чергу привело б до того, що з початком наступного календарного року на території Ковельської територіальної громади, яка налічує понад 100 000 осіб не надавались послуги по належному санітарному прибиранню визначених територій, збиранню, видаленню, утилізації, знешкодженню та захороненню відходів, що призвело б до порушень правил екологічної безпеки, правил благоустрою, що регламентуються Законами України «Про благоустрій населених пунктів», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про відходи», Типових правил благоустрою територій населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 №310, Методичних рекомендацій з прибирання території об’єктів благоустрою населених пунктів, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 07.07.2008 № 213 та інших нормативно-правових актів, що регулюють здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, спрямування на створення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля, збереженню і охороні навколишнього природного середовища, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення. Управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства, як структурний підрозділ виконавчого комітету Ковельської міської ради, реалізуючи повноваження виконавчого органу міської ради, організовує та забезпечує на території Ковельської територіальної громади чистоту і порядок, здійснює самоврядний контроль за станом благоустрою та утриманням визначених територій, озелененням та охороною зелених насаджень, водних об’єктів тощо. На даний час відповідно до укладеного договору від 04 січня 2022 року з переможцем конкурентних торгів ТОВ «К.П.ВЕРЕС» спільно з підрядними організаціями ФОП Дудник В.Ю. та Ремонтним житлово-комунальним підприємством № 1 на території Ковельської територіальної громади забезпечується належне санітарне прибирання проїзної частини, тротуарів, газонів вулиць міста Ковель (ручне, механізоване, комплексне прибирання) з вивезенням зметів та сміття на полігон твердих побутових відходів в урочище Люблинець Ковельської територіальної громади, ліквідовуються несанкціоновані сміттєзвалища, проводиться зимове утримання територій, яке передбачає заготівлю і складування протиожеледних матеріалів, хімічних реагентів, приготування протиожеледних матеріалів, очищення тротуарів від снігу, чергування спецтранспорту та механізмів, навантаження снігу на транспорт та його вивезення у визначені Замовником місця, при необхідності, посипання тротуарів протиожеледними матеріалами в період ожеледиці, сколювання льоду на тротуарах вручну, при ожеледиці в першу чергу обробляється протиожеледними матеріалами тротуари з інтенсивним рухом пішоходів, ухили до прибудинкових територій та проїзної частини. На територіях, які належить прибирати, забезпечується наведення та постійне підтримання чистоти і порядку на об’єктах благоустрою та зонах зелених насаджень. Виконавцями даних послуг забезпечується недопущення складування відходів (побутового сміття, опалого листя, гілля та відходів деревини) в недозволених місцях, переміщення прибраного змету та піску на зелені зони, до/на решітки для прийому стічної води відкритого типу. На даний час в управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства, як безпосереднього замовника послуг з прибирання та підмітання вулиць, не має жодних претензій як до виконавця послуг ТОВ «К.П.ВЕРЕС» так і до субпідрядних організацій ФОП Дудник В.Ю. та Ремонтне житлово-комунальне підприємство № 1 щодо якості та своєчасності надання вищезазначених послуг в повному обсязі. Виходячи з вищевикладеного, припинення зобов’язань за договором № 2 від 04.01.2022р. зумовить скасування закупівлі UA-2021-11-16-003251-a, що у свою чергу призведе до ситуації техногенного та епідеміологічного характеру з послідуючими негативними наслідками на території Ковельської територіальної громади.
Дата публікації звіту: 10.02.2022 14:39

Запити/Пояснення