• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Добудова вольєрів для мавп в зоні «Планета мавп» КО «Харківський зоопарк» (нове будівництво), за адресою: вул. Сумська, 35, м. Харків. Коригування (код ДК 021:2015 45212000-6 – будівництво закладів дозвілля, спортивних, культурних закладів, закладів тимчасового розміщення та ресторанів, з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013)

Категорія: організація яка забезпечує потреби територіальної громади, діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі та юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів

Завершена

143 963 431.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 719 817.16 UAH
Номер: b950fc161c314970bce222f371cdee89
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-12-23-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.12.2021 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 23.12.2021 13:19 - 19.01.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 23.12.2021 № 440 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 10 UA-2021-11-12-015516-a 12.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, gevak.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 січня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунальної організації «Харківський зоологічний парк» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 12.11.2021 № 78/1, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію приватного акціонерного товариства «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» (далі – ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1»), протокол засідання тендерного комітету замовника від 03.12.2021 № 78/3, договір про закупівлю робіт від 16.12.2021 № 29 (далі – Договір), додаткову угоду від 20.12.2021 № 1 до Договору, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 06.01.2022. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 5.1.3 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу до учасників торгів про надання документів на підтвердження відповідності учасника встановленого кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», зокрема, надання довідки на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника з інформацією про виконання аналогічного(их) договору (ів). В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (их) договору (ів) надати сканкопію оригіналу аналогічного договору з усіма додатками до нього. На підтвердження вищезазначеного кваліфікаційного критерію, учасник ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку «Про наявність у учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» від 24.11.2021 № 04/1719, в якій зазначив договір від 01.06.2018 № 9-18 з додатковими угодами (№ 1- № 8) та надав їх копії. При цьому, у складі тендерної пропозиції ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» відсутній додаток № 1 «Календарний графік виконання робіт» та додаток № 2 «План фінансування робіт» до додаткової угоди від 08.01.2019 № 8 до договору про закупівлю робіт від 01.06.2018 № 9-18, які відповідно до пункту 13.1 договору від 01.06.2018 № 9-18 є невід’ємною частиною договору, чим не дотримано вимоги пункту 5.1.3 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції». За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 5.1.4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу до учасників торгів про надання документів на підтвердження відповідності учасника встановленого кваліфікаційного критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», зокрема, учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на підтвердження фінансової спроможності повинен надати фінансову звітність за 2020 рік згідно Розділу ІІ. Склад та елементи фінансової звітності, Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» № 73 від 07.02.2013. Крім того, пунктом 5.1.4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що у випадку якщо учасником із законодавчих причин не складається фінансова звітність, він надає лист з відповідним поясненням та посиланням на нормативні акти. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» відсутня фінансова звітність за 2020 рік згідно Розділу ІІ. Склад та елементи фінансової звітності, Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» № 73 від 07.02.2013 та лист з поясненнями (у випадку якщо із законодавчих причин не складалася фінансова звітність за 2020 рік), чим не дотримано вимоги пункту 5.1.4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції». Проте, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» як таку, що не відповідає: кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, визначив його переможцем торгів та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень: 12.01.2022 13:08 - 27.01.2022 00:00
Дата публікації висновку: 12.01.2022 13:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо нібито порушень законодавства у сфері закупівель, зазначених у висновку державної аудиторської служби України, надаємо обґрунтовані заперечення, а саме: За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 5.1.3. розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу до учасників торгів про надання документів на підтвердження відповідності учасника встановленого кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», зокрема, надання довідки на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника з інформацію про виконання аналогічного(их) договору(ів). В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) надати сканкопію оригіналу аналогічного договору з усіма додатками до нього. На підтвердження вищезазначеного кваліфікаційного критерію, учасник ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку «Про наявність у учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» від 24.11.2021 №04/1719, в якій зазначив договір під 01.06.2018 № 9-18 з додатковими угодами (№1-№8) та надав їх копії. При цьому, у складі тендерної пропозиції ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» відсутній додаток №1 «Календарний графік виконання робіт» та додаток №2 «План фінансування робіт» до додаткової угоди від 08.01.2019 №8 до договору про закупівлю робіт від 01.06.20 18 №9-18, які відповідно до пункту 13.1 договору від 01.06.2018 №9-18 є невід'ємною частиною договору, чим не дотримано вимоги пункту 5.1.3. розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції». Відповідно до вимог пункту 5.1.3 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД та вимог ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) учасником ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність у учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів від 24.11.2021 № 04/1719 в якій зазначив договір від 01.06.2018 №9-18 з додатковими угодами до нього. Відразу слід зазначити, що зазначений договір міститься у відкритому доступі, та тим паче, тендерна пропозиція учасника ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» знаходиться у відкритому доступі на офіційному веб-порталі Prozorro, що в свою чергу дає можливість досконало вивчити закупівлю по аналогічному договору як замовнику так і всій громадськості, що забезпечує повну прозорість на всіх етапах проведення закупівлі. Крім того, об'єкт будівництва за аналогічним договором знаходиться в одному і тому ж місті Харкові та дає змогу фактично підтвердити саме виконання аналогічного договору як того вимагає ст. 16 Закону. Слід відмітити, що ст. 16 Закону вимагає підтвердження виконання логічного договору, а не підтвердження складовими договору виконання аналогічних договорів. Також, вважаємо за необхідне зазначити, що додатки до додаткової угоди №8 не впливають на факт підтвердження аналогічного договору та не впливають на хід виконання договору за результатом закупівлі по котрій проведено моніторинг закупівлі. За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 5.1.4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу до учасників торгів про надання документів на підтвердження відповідності учасника встановленого кваліфікаційного критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», зокрема, учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на підтвердження фінансової спроможності повинен надати фінансову звітність за 2020 рік згідно розділу ІІ. Склад та елементи фінансової звітності, Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» №73 від 07.02.2013. Крім того, пунктом 5.1.4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що у випадку якщо учасником із законодавчих причин не складається фінансова звітність, він надає лист з відповідним поясненнями та посиланням нормативні акти. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» відсутня фінансова звітність за 2020 рік згідно Розділу ІІ. Склад та елементи фінансової звітності, Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» № 73 від 07.02.2013 та лист з поясненнями (у випадку якщо із законодавчих причин не складалася фінансова звітність за 2020 рік), чи недотримано вимоги пункту 5.1.4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції». Проте, Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» як таку, що не відповідає: кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону, визначив його переможцем торгів та уклав з ним Договір. Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17 Закону Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Тобто, інформація котра є доступна в електронній системі закупівель Замовник може перевірити та підтвердити самостійно, адже з 2016 року працює та має відкритий доступ офіційний веб-портал Prozorro та кожна людина у котрої є доступ до інтернету може скористатись даним веб-порталом. Враховуючи вимоги ст. 17 та відкритий доступ до офіційного веб-порталу Prozorro ми як Замовник скористались своїм правом та проаналізували веб-портал щодо участі ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» у відкритих торгах та встановлено наявність тендерних пропозицій в котрих міститься фінансова звітність за 2020 рік закупівля за номером UA-2021-11-12-015516-a файл «26 листопада 2021 14:1342. Фінансова звітність за 9 міс. 2021 р.pdf», закупівля за номером UA-2021-08-20-005059-c файл «03 вересня 2021 20:5825. Фінансова звітність за 2020 рік pdf.pdf». Дана інформація та дані в електронній системі повністю підтверджують вимоги ТД та вимоги ст. 16 Закону. Отже, у замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» у зв’язку з відсутністю таких законодавчо визначених підстав. Крім того, згідно аналізу інтернет ресурсу та відкритих аналітичних баз встановлено, що учасник-переможець має позитивну практику участі в закупівлях, котрі проводяться державними установами, та позитивні відгуки у виконанні договорів. Також, слід зазначити, що з ПАТ «ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1» та нами як Замовник на даному етапі підписано та виконуються ряд договорів, даний підрядник підтвердив себе як надійний партнер, здатний швидко реагувати на потреби клієнта та надавати якісні роботи професійно та дисципліновано. Враховуючи вищевикладені обставини, вважаємо безпідставним висновок щодо порушення вимог законодавства в цій частині. Крім того, положення Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України не передбачають в даному випадку шляхів розірвання договору, враховуючи той факт, що виконуються відповідно до укладеного договору та вимог тендерної документації без нарікань та з дотриманням діючого законодавства України, враховуючи той факт, що більше 50 % договору виконано з дотриманням вимог договору. Також наголошуємо на відсутності підстав здійснювати заходи про усунення порушень, оскільки замовником, керуючись ч. 8 ст. 8 Закону, надано аргументовані заперечення.
Дата публікації звіту: 17.01.2022 17:28

Запити/Пояснення