• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Паливо рідинне

Завершена

6 381 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 2 010.00 UAH
Номер: adc5018732074a82867770439b3e3751
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-28-000107
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.01.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 31.01.2022 07:46 - 22.02.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 28.01.2022 № 62 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.01.2022 № 62. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-11-12-003175-b, 12.11.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій учасника ТОВ «Вест Кард» по Лотах 1 та 2, визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору як переможцем тендеру по Лотах 1 та 2, встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону. З результатами аналізу відповідності умов договорів переможців за Лотами 1, 2 та 3 умовам тендерної документації та змісту тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладених за результатами тендеру договорів з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Вест Кард» по Лотах 1 та 2 щодо розірвання укладених за результатами тендеру договорів від 04.01.2022 №040413-050122ТШК-44/А95 та від 04.01.2022 №040413-050122ТШК-43/А92. Крім того, привести у відповідність умови п.4.6 договору від 31.12.2021 №48ПТ-14972/21, укладеного з ТОВ «ОККО-Постач», до умов тендерної документації та змісту тендерної пропозиції ТОВ «ОККО-Постач». Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 лютого 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Дрогобичводоканал» Дрогобицької міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-11-12-005254-b); оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою; тендерну документацію Замовника; реєстри отриманих тендерних пропозицій (за Лотами 1, 2, 3); протоколи розкриття тендерних пропозицій (за Лотами 1, 2 та 3); протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ОККО-Постач» (далі – ТОВ «ОККО-Постач») та товариства з обмеженою відповідальністю «Вест-Кард» (далі – ТОВ «Вест-Кард») за Лотами 1, 2, 3; опубліковані 20.12.2021 протоколи прийняття рішення уповноваженою особою щодо розгляду тендерних пропозицій (за Лотами 1, 2, 3); повідомлення про намір укласти договір (за Лотами 1, 2, 3); опубліковані переможцями тендеру за Лотами 1, 2, 3 документи після аукціону; договір №040413-050122ТШК-44/А95 від 04.01.2022 (по Лоту 1), договір №040413-050122ТШК-43/А92 від 04.01.2022 (по Лоту 2), договір №48ПТ-14972/21 від 31.12.2021 (по Лоту 3); опубліковане Замовником під час моніторингу (03.02.2021) пояснення на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частини другої цієї статті. Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем тендеру ТОВ «Вест Кард» по Лотах 1 та 2 не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону. Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону, Замовником не відхилено по Лотах 1 та 2 тендерні пропозиції ТОВ «Вест Кард», яким не надано документи, що підтверджують відсутність визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону підстав, а укладено з ним договір №040413-050122ТШК-44/А95 від 04.01.2022 на суму 366 480,00 грн та договір №040413-050122ТШК-43/А92 від 04.01.2022 на суму 2 565 300,00 гривень. Відповідно до норм частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Окрім того, відповідно до частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Однак, моніторингом встановлено, що умови укладених за результатами тендеру з переможцем ТОВ «Вест-Кард» договорів №040413-050122ТШК-43/А92 від 04.01.2022 (по Лоту 1) та №040413-050122ТШК-43/А92 від 04.01.2022 (по Лоту 2), а також договору з переможцем ТОВ «ОККО-Постач» від 31.12.2021 №48ПТ-14972/21 (по Лоту 3) відрізняються від змісту тендерної документації Замовника та тендерних пропозицій учасників. Так, в Проєкті договору про закупівлю, що наведений у тендерній документації (Додаток 3), міститься розділ 4 «Поставка товару», у пункті 4.6 якого вказано, що датою відпуску товару є дата отримання оператором АЗС картки на пальне від клієнта та що постачальник забезпечує протягом дії договору облік виданих та невикористаних карток, останньою датою відпуску товару за картками, отриманими згідно договору, є 31 березня 2022 року. Слід зазначити, що за умовами тендерної документації (пункт 4 частини 2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції») учасник має надати у складі тендерної пропозиції згоду з умовами договору - довідка в довільній формі про згоду з умовами проекту договору, що є додатком до тендерної документації. Проведеним моніторингом встановлено, що учасниками торгів подано згоди з умовами проєкту договору: ТОВ «Вест-Кард» (Файл «Довідки листи.pdf») по Лоту 1 та (Файл «Довідки листи.pdf») по Лоту 2, а також ТОВ «ОККО-Постач» - (Файл «Інші документи.7z») по Лоту 3. Крім того, учасником торгів ТОВ «Вест-Кард» долучено у складі тендерної пропозиції проєкт договору (Файл «дог тех вим 95») по Лоту 1 та (Файл «дог тех вим 92») по Лоту 2, а також учасником ТОВ «ОККО-Постач» (Файл «Інші документи.7z») по Лоту 3, у яких умови п.4.6 відповідають аналогічному пункту Проєкту договору тендерної документації Замовника. Проте, в укладених за результатами тендеру договорах від 04.01.2022 №040413-050122ТШК-43/А92 та №040413-050122ТШК-43/А92, а також договору від 31.12.2021 №48ПТ-14972/21 умови пункту 4.6 змінено, а саме останньою датою відпуску товару за картками, отриманими згідно договору, вказано 31 березня 2023 року. Однак, під час моніторингу встановлено, що на порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону вищевказані договори укладено не у відповідності до вимог тендерної документації Замовника та їх умови відрізняються від змісту тендерних пропозицій відповідних учасників-переможців. Відповідно до частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 18.02.2022 14:48 - 05.03.2022 00:00
Дата публікації висновку: 18.02.2022 14:48

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок оскаржується в судовому порядку.Позовна заява від 04.03.2022р.
Дата публікації: 04.03.2022 15:57
Дата відкриття провадження: 09.03.2022 00:00
Номер відкриття провадження: П/380/5199/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – Закон) надаємо свої заперечення на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-12-003175-b. Так, проведеним моніторингом Держаудитслужбою України встановлено такі порушення: - «на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону, Замовником не відхилено по Лотах 1 та 2 тендерні пропозиції ТОВ «Вест Кард», яким не надано документи,що підтверджують відсутність визначених пунктами 2, 3, 8частини першої статті 17 Закону підстав, а укладено з нимдоговір №040413-050122ТШК-44/А95 від 04.01.2022 насуму 366 480,00 грн. та договір №040413-050122ТШК-43/А92 від04.01.2022 на суму 2 565 300,00 гривень»; - «на порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону договори від 04.01.2022 №040413-050122ТШК-43/А92 та №040413-050122ТШК-43/А92, а також договір від31.12.2021 №48ПТ-14972/21 укладено не у відповідності до вимог тендерної документації Замовника та їх умови відрізняються від змісту тендерних пропозицій відповідних учасників-переможців». З огляду на виявлені порушення Західний офіс Держаудитслужби України зобов’язав здійснити заходи щодо усунення цих порушень, а саме: - «вжити заходи щодо розірвання укладених за результатами тендеру договорів з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Вест Кард» по Лотах 1 та 2 щодо розірвання укладених за результатами тендеру договорів від 04.01.2022 №040413-050122ТШК-44/А95 та від 04.01.2022 №040413-050122ТШК-43/А92»; - «привести у відповідність умови п.4.6 договору від 31.12.2021 №48ПТ-14972/21, укладеного з ТОВ «ОККО Постач», до умов тендерної документації та змісту». З цього приводу слід зазначити, що частиною 5 статті 17 Закону передбачено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Наведене свідчить, що замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що є у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до листа Мінекономрозвитку України від 17 січня 2019 року № 3304-04/1983-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» Державна фіскальна служба України та Міністерство юстиції України надали інформацію щодо відкритих державних реєстрів листами від 03 грудня 2018 року № 22575/5/99-99-09-07-01-16 та 19 грудня 2018 року № 50858/23886-26-18/8.4.4. Отже, замовник має можливість у вільному доступі дізнатися про учасників інформацію щодо: заборгованості у нього зі сплати податків; його кінцевого бенефіціарного власника; банкрутства, чи його судимості; корупційного правопорушення у сфері публічних закупівель. Наявність у замовника можливості самостійно перевірити інформацію про учасника, передбачену п.п. 2, 3, 8 ч. 1 ст. 17 Закону, виключає необхідність відхилення тендерної пропозиції переможця. Власне, на цьому неодноразово наголошував Верховний Суд у своїх рішеннях: постанова від 28.07.2021 у справі № 380/257/20, постанова від 04.11.2021 у справі № 620/6134/20. Відповідно до ч. 5 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов’язковими для всіх суб’єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. З огляду на викладене, відсутні правові підстави для розірвання договорів № 040413-050122ТШК-44/А95 та № 040413-050122ТШК-43/А92 від 04.01.2022, укладених із ТОВ «Вест Кард». Окрім того, Замовник не погоджується із висновком Держаудитслужби в частині порушення вимог ст.ст. 33, 41 Закону через зміну формулювання п. 4.6. Так, пунктом 4.1. Договору визначено терміни поставки товару (пальне) – з 01.01.2022 до 31.12.2022 Поставка Товару здійснюється партіями згідно замовлення протягом 3 (трьох) робочих днів з дня замовлення. Згідно із п. 4.3. Договору, після погодження Сторонами асортименту, кількості та ціни Товару (партії Товару) Постачальник надає за видатковою накладною Покупцю картку(и) на пальне встановленої форми відповідного номіналу. П. 4.4. Договору – для отримання Товару (заправки пальним транспортного засобу на АЗС) водій пред’являє оператору АЗС картку на пальне. Оператор АЗС здійснює відповідну ідентифікацію картки на пальне, і, на підставі цього, здійснює відпуск Товару відповідної марки та кількості П. 4.6. Договору – датою відпуску Товару є дата отримання оператором АЗС картки на пальне від клієнта. В укладених договорах речення 3 п. 4.6. Договору викладена у такій редакції: «Останньою датою відпуску Товару за картками, отриманими згідно цього Договору, є 31 березня 2023 р.». В той же час редакція цього речення у проекті Договору була такою: «Останньою датою відпуску Товару за картками, отриманими згідно цього Договору, є 31 березня 2022 р.». З наведеного очевидним і цілком логічним є те, що у проекті Договору у формулюванні п. 4.6. допущена описка. Алогічною є умова договору про кінцевий термін відпуску палива за паливними картами 31.03.2022 в той час як ці паливні кати постачаються покупцеві до 31.12.2022. З цим погодився і Верховний Суд, розглядаючи справу у подібних правовідносинах (постанова від 05.05.2021 у справі №160/4421/20): «46. Як вбачається з оскаржуваного висновку дата початку постачання електроенергії, яка вказана у додатку № 1 до проекту договору, а саме 1 січня 2020 року, відрізняється з умовами укладеного між замовником та ТОВ «ЕРНЕРІНГ» договору від 16 березня 2020 № 16/02 про постачання електричної енергії споживачу, в якому зазначено про початок постачання електричної енергії з 19 березня 2020 року. 48. Отже, з наведеного висновується, що обсяг постачання електричної енергії, а саме 18 682 210 кВт*год як в укладеному договорі, так і в поданій тендерній документації, є незмінним. Натомість дата початку постачання електроенергії в укладеному договорі відрізняється з датою початку, вказаної в тендерній документації. 49. Слід зауважити, що договір укладено між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі 16 березня 2020 року, а тому цілком очевидною є дата початку постачання електроенергії з 19 березня 2020 року, а не з 1 січня цього ж року, як це вказано у додатку № 1 до проекту договору під час надання тендерної документації. 50. Крім того у частині четвертій статті 36 Закону № 922-VIII не йдеться мова про тендерну документацію. Натомість є застереження до основних вимог до договору про закупівлю за результатами проведення її процедури та неможливість в подальшому зміни істотних умов договору про закупівлю вже після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, які встановлені в цій же правовій нормі. 51. В оскаржуваному ж висновку відповідача йдеться мова про невідповідність дати початку постачання електроенергії, вказаної у тендерній документації, даті, яка визначена в укладеному договорі між замовником та учасником за результатами проведення процедури закупівлі, що не є порушенням в розумінні частини четвертої статті 36 Закону № 922-VIII». Водночас повідомляємо, що на виконання зазначених у висновку зобов’язань змінено формулювання п. 4.6. договору від 31.12.2021 №48ПТ-14972/21, укладеного з ТОВ «ОККО Постач», та приведено його у відповідність до умов проектної документації. Окрім того, ініційовано внесення аналогічних змін у договори №040413-050122ТШК-44/А95 та №040413-050122ТШК-43/А92 від 04.01.2022, укладені із ТОВ «Вест Кард».
Дата публікації звіту: 25.02.2022 15:00

Запити/Пояснення