-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Реконструкція приймального відділення КНП "Березнівська центральна районна лікарня" Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м. Березне Рівненської області
Завершена
3 426 227.00
UAH з ПДВ
Номер:
ab592449e1394effacffa644150e3cf2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-25-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.11.2021 00:00
Період моніторингу:
25.11.2021 11:22 - 17.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
25.11.2021 № 727
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 25.11.2021 № 727
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2021-11-12-001999-b 12.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів з недопущення вказаних порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департамент з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік за номером UA-P-2021-11-12-007106-a, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) за номером ID: UA-2021-11-12-001999-b, Договір підряду від 29.11.2021 № 44, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 30.11.2021.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2021-11-12-001999-b наявна інформація з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, проте, не містить документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі з підстав визначених пунктом 5 частини другої статті 40 Закону.
В поясненні наданому Замовником 30.11.2021 розміщено інформацію щодо обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
З огляду на вищевикладене, переговорна процедура закупівлі застосована Замовником за наявності умов, передбачених пунктом 5 частини другої статті 40 Закону, проте з порушенням вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами застосування переговорної процедури закупівлі Замовником укладено Договір підряду № 44 від 29.11.2021 з ТОВ «ВІНАРТ ТРЕЙД».
Період усунення порушень:
02.12.2021 16:37 - 17.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
02.12.2021 16:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на позицію викладену у висновку за результатом моніторингу UA-M-2021-11-25-000006 у закупівлі UA-2021-11-12-001999-b, повідомляємо, що зобов’язуємося врахувати позицію органу Державного фінансового контролю у майбутньому.
Дата публікації звіту:
02.12.2021 16:55
Запити/Пояснення
Номер:
9c32f8dc56e94a91bf2abe8b37898cfc
Назва:
Запит Замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
25.11.2021 11:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Виконання додаткових будівельних робіт по об'єкту: «Реконструкція приймального відділення КНП "Березнівська центральна районна лікарня" Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м. Березне Рівненської області», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-12-001999-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
В повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2021-11-12-001999-b вказано, що умовою застосування переговорної процедури закупівлі є умова визначена в частині другій статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а саме: «виникнення необхідності у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника, що передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера та/або здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю».
Згідно з пунктом 5 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера.
Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2021-11-12-001999-b наявна інформація з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, проте, не містить документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі з підстав визначених пунктом 5 частини другої статті 40 Закону.
У зв’язку з чим, поясніть чому повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2021-11-12-001999-b не містить документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, як це передбачено пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону? А також, просимо надати документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі у визначеного Замовником суб’єкта господарювання.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
6718213b96c64186ac31783569d889bc
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
30.11.2021 20:40
Опис:
На Ваш запит про надання інформації у межах проведення моніторингу закупівлі робіт з Реконструкції приймального відділення КНП "Березнівська центральна районна лікарня" Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м. Березне Рівненської області (інформацію про закупівлю опублікованої в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-12-001999-b) повідомляємо наступне.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII зі змінами (далі – Закон № 922-VIII) переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Згідно з пунктом 5 частини другої статті 40 Закону № 922-VIII переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера.
Частиною четвертою статті 40 Закону № 922-VIII встановлено, що за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Так, на вимогу пункту 8 частини 6 статті 40 Закону № 922-VIII повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію щодо обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Департаментом, на вимогу Закону № 922-VIII, за результатом проведення переговорів з Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІНАРТ ТРЕЙД» по предмету закупівлі «Реконструкція приймального відділення КНП «Березнівська центральна районна лікарня» Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м. Березне Рівненської області» прийнято рішення про намір укласти договір від 29.11.2021 № 44, який оприлюднено у електронній системі закупівель.
В обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі UA-2021-11-12-001999-b у повідомленні про намір укласти договір чітко зазначено, що 13.10.2020 між департаментом та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІНАРТ ТРЕЙД» було укладено договір підряду № 34 по виконанню комплексу робіт по об’єкту «Реконструкція приймального відділення КНП «Березнівська центральна районна лікарня» Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м. Березне Рівненської області», ціна договору 9 993 165 грн. 00 коп. з єдиним податком 5%.
Так, в процесі виконання підрядником договірних зобов’язань виникло ряд додаткових аналогічних робіт, які є тотожними конкретним видам робіт, що містяться у договорі підряду № 34 від 13.10.2020 року, та які не в повній мірі були включені до проектно-кошторисної документації. Зазначена обставина унеможливлює належне завершення будівництва та введення об’єкту будівництва в експлуатацію.
До того ж, у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю UA-2021-11-12-001999-b наведено повний перелік додаткових аналогічних робіт, виконання яких необхідне для забезпечення безперебійного здійснення роботи на об’єкті будівництва та вказано, що з врахуванням додаткових аналогічних робіт відбулося коригування проектно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція приймального відділення КНП «Березнівська центральна районна лікарня» Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м. Березне Рівненської області». Вказане підтверджується листом від проектної організації ТОВ «ФОРЕСТАЛ СЕРВІС» № 11/09-01 від 09.11.2021, на який посилався Департамент у повідомленні про намір укласти договір. (Скан-копія додається).
Так, як зазначено у повідомленні про намір укласти договір, за результатами розгляду проектної документації в філії Державного підприємства «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» в Рівненській області отримано позитивний експертний звіт № 18-0280/01-21 від 31 серпня 2021 року, відповідно до якого вартість додаткових аналогічних робіт по описаному об`єкту за кошторисним розрахунком становить 3 426 227,00 з ПДВ, що не перевищує 50 відсотків ціни основного договору підряду № 34 від 13.10.2020. (Скан-копія експертного звіту додається).
Отже, оскільки відкоригований проект становить невід’ємну частину від первісного проекту, то додаткові роботи, які не були зазначені у початковому проекті, але які стали необхідними для виконання проекту є продовженням комплексу робіт по будівництву об’єкта «Реконструкція приймального відділення КНП «Березнівська центральна районна лікарня» Березнівської районної ради на вул. Київська, 19 в м. Березне Рівненської області», виконавцем робіт яких є Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІНАРТ ТРЕЙД», що у сукупності технологічно пов’язує додаткові аналогічні роботи з головним (первинним) договором.
При цьому, виходячи із змісту пункту 8 частини 6 статті 40 Закону № 922-VIII, то зазначена норма не визначає вичерпного переліку інформації та документів, якими має бути обґрунтовано необхідність застосування переговорної процедури закупівлі, а навпаки містить ознаки диспозитивності та надає замовнику право визначати в індивідуальному порядку обсяг документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
На підставі наведеного, вищевказані документи, разом з додатковими обґрунтуваннями, зазначеними у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю UA-2021-11-12-001999-b, у повній мірі підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі та додатково, на вимогу Запиту про надання пояснень від 25.11.2021, додаються до даних пояснень у формі скан-копій.
Водночас, звертаємо увагу, що не оприлюднення вищевказаних документів під час проведення переговорної процедури закупівлі UA-2021-11-12-001999-b не призвело до неефективного, незаконного чи нецільового використання бюджетних коштів та не спричинило негативного впливу для бюджету (зайвого витрачання бюджетних коштів).