-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Будівельні роботи по об’єкту «Капітальний ремонт операційного блоку та відділення анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії із заміною існуючого обладнання Київської міської клінічної лікарні № 3 на вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі» (Код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
9 016 998.81
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 45 084.99 UAH
мін. крок: 0.5% або 45 084.99 UAH
Номер:
101a7755d07b455f9fbfcbc580812671
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-23-000077
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.05.2022 00:00
Період моніторингу:
24.05.2022 09:32 - 16.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.05.2022 № 150
Київ
Про здійснення моніторингу закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, з метою забезпечення здійснення моніторингу закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочаті моніторинги закупівель, зазначені у Переліку, підлягають зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
В.о. начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 23.05.2022 № 150
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Очікувана вартість, грн Предмет закупівлі Опис підстав для здійснення моніторингу
14. UA-2021-11-11-016309-a Комунальне підприємство "Інженерний центр" виконавчого органу Київської міської ради 9 016 998,81 Будівельні роботи по об’єкту «Капітальний ремонт операційного блоку та відділення анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії із заміною існуючого обладнання Київської міської клінічної лікарні № 3 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Дата закінчення моніторингу: 14 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом тендерного комітету від 11.11.2021, тендерну пропозицію ТОВ "ІНТЕГРАЛ БУД-СТАНДАРТ" (далі – Переможець), протокол розгляду тендерної пропозиції від 30.11.2021, повідомлення про намір укласти договір від 01.12.2021, договір від 13.12.2021 № 172/21-413, додаткова угода від 30.12.2021 № 1, відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю від 30.05.2022 та 03.06.2022.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД.
Відповідно до пункту 1.1 Додатку 1 Тендерної документації учасники мають надати документи, які підтверджують їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме довідку у довільній формі про наявність будівельної техніки, обладнання та матеріально-технічної бази, яке буде залучене для виконання робіт.
Відповідно до пункту 1.4 Додатку 1 Тендерної документації в підтвердження інформації, зазначеної в довідці згідно вимог пункту 1.1 на кожну одиницю будівельної техніки учасник надає копії свідоцтв державного зразка щодо реєстрації техніки. Якщо техніка не підлягає державній реєстрації – інший документ, що посвідчує право власності (обліку).
Переможцем у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність будівельної техніки, обладнання та матеріально-технічної бази, яке буде залучене для виконання робіт від 29.11.2021 № 29/11-33, у якій в рядку 6 та 7 розділу «Інформації щодо наявності будівельної техніки» зазначено наявність двох спеціалізованих вантажних - спеціалізованих самоскида КАМАЗ 5410.
На підтвердження вищезазначеного Переможцем надано два свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, а саме спеціалізованого вантажного спеціалізованого самоскида КАМАЗА 5410, проте обидва свідоцтва ідентичні та мають однакові реєстраційні номери – BX7915CH та однакові серійні номери свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів - CXI 218663, що свідчить про те, що підтверджуючий документ наданий лише на один автомобіль.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Враховуючи зазначене, в порушення частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ІНТЕГРАЛ БУД-СТАНДАРТ» як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, а уклав з ним договір від 13.12.2021 № 172/21-413 на загальну 8 963 289,69 грн.
Вищевказане призвело до порушення частини 11 статті 29 Закону відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення частини 11 статті 29 та пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесені зміни до договору – порушень не встановлено.
Період усунення порушень:
17.06.2022 13:42 - 06.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
17.06.2022 13:42
Оскарження висновку в суді
Опис:
05.07.2022 Замовником подано до Окружного адміністративного суду м. Києва позовну заявупро визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-11-016309-a від 17.06.2022.
Дата публікації:
05.07.2022 13:22
Дата відкриття провадження:
11.08.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
640/10173/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
34f726b78daf4147a55adbc0de70b705
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.05.2022 14:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.05.2022 00:00
Опис:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на закупівлісторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета .
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2f4c7c0931674bc9b1a15c2d380f13a7
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
30.05.2022 16:51
Опис:
У комунальному підприємстві «Інженерний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – КП «Інженерний центр») розглянуто запит Північного офісу Держаудитслужби від 25.05.2022 щодо надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Будівельні роботи по об’єкту «Капітальний ремонт операційного блоку та відділення анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії із заміною існуючого обладнання Київської міської клінічної лікарні № 3 на вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі» (Код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (ID: UA-2021-11-11-016309-a) та надаються наступні пояснення.
Відповідно до положень частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
При цьому відповідно до частини першої статті 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.
З огляду на викладене, для обчислення перебігу строків необхідно керуватися Цивільним кодексом України, який закріплює загальні положення щодо правильного обчислення строків та визначення початку перебігу строку, а також Законом, в якому визначаються строки, перебіг яких починається після настання певної події, з якою пов’язаний її початок. У такому разі перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язаний її початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення.
Даний запит Північного офісу Держаудитслужби опубліковано у електронній системі закупівель 25.05.2022.
Тобто, перебіг процесуального строку для надання Замовником відповіді починається з наступного дня після оприлюднення органом державного фінансового контролю запиту, з урахуванням офіційних вихідних днів.
Відтак, з урахуванням вимог Цивільного кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі», останнім робочим днем для надання відповіді являється 30.05.2022.
Щодо надання пояснень на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до розробленого у відповідності до вимог державних будівельних норм і правил та затвердженого у встановленому порядку проєкту «Капітальний ремонт операційного блоку та відділення анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії із заміною існуючого обладнання Київської міської клінічної лікарні № 3 на вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі», який пройшов комплексну експертизу, про що отримано експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проєктної документації на будівництво за робочим проєктом ТОВ «ПРОЕКСП» від 15 грудня 2020 р. № V-0331-20/ПРОЕКСП.
Відповідно до рішення Київської міської ради від 24.12.2020 №23/23 «Про Програму економічного і соціального розвитку міста Києва на 2021-2023 роки» (зі змінами) та Адресного переліку об’єктів для виконання робіт з капітального ремонту в межах затверджених бюджетних призначень на 2021 рік по головному розпоряднику бюджетних коштів – Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженим розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 09.02.2021 № 205 (із змінами) у 2021 році КП «Інженерний центр», як замовнику, було передбачено видатки для фінансування робіт по об’єкту «Капітальний ремонт операційного блоку та відділення анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії із заміною існуючого обладнання Київської міської клінічної лікарні № 3 на вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі».
Очікувана вартість робіт з капітального ремонту, реконструкції та реставрації визначається з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» відповідно до розробленої та затвердженої проєктної документації.
Відтак, ґрунтуючись на експертному звіті та на зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва, була визначена очікувана вартість робіт за предметом закупівлі.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, враховуючи наявне фінансування та необхідність виконання робіт з капітального ремонту операційного блоку та відділення анестезіології для створення належних умов надання медичних послуг, підвищення комфортності перебування для пацієнтів та покращення матеріально-технічної бази Київської міської клінічної лікарні № 3 на вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі, була запланована та проведена вищезазначена закупівля.
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до положень пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266) передбачений обов’язок головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів – суб’єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Так, у відповідності до вимог Бюджетного кодексу України КП «Інженерний центр» являється саме одержувачем бюджетних коштів.
Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи той факт, що КП «Інженерний центр» не є бюджетною установою та як наслідок розпорядником бюджетних коштів та беручи до уваги вимоги пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», КП «Інженерний центр» не відноситься до суб’єктів, які зобов’язані обов’язково оприлюднювати на офіційному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі.
Номер:
14258ee6417d46029ca176bd454815dd
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
31.05.2022 10:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.06.2022 00:00
Опис:
Просимо надати документальне підтвердження визначення Замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення (експертний звіт, проектно-кошторисної документацію, тощо)
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
99a9320d0e054e028401e3c78b4b964c
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
03.06.2022 17:58
Опис:
У комунальному підприємстві «Інженерний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – КП «Інженерний центр») розглянуто запит Північного офісу Держаудитслужби від 31.05.2022 щодо надання документального підтвердження визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Будівельні роботи по об’єкту «Капітальний ремонт операційного блоку та відділення анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії із заміною існуючого обладнання Київської міської клінічної лікарні № 3 на вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі» (Код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (ID: UA-2021-11-11-016309-a) та надаються наступні пояснення.
Відповідно до положень частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
При цьому відповідно до частини першої статті 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.
З огляду на викладене, для обчислення перебігу строків необхідно керуватися Цивільним кодексом України, який закріплює загальні положення щодо правильного обчислення строків та визначення початку перебігу строку, а також Законом, в якому визначаються строки, перебіг яких починається після настання певної події, з якою пов’язаний її початок. У такому разі перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язаний її початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення.
Даний запит Північного офісу Держаудитслужби опубліковано у електронній системі закупівель 31.05.2022.
Тобто, перебіг процесуального строку для надання Замовником відповіді починається з наступного дня після оприлюднення органом державного фінансового контролю запиту, з урахуванням офіційних вихідних днів.
Відтак, з урахуванням вимог Цивільного кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі», останнім робочим днем для надання відповіді являється 03.06.2022.
Щодо надання документального підтвердження визначення Замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення (експертний звіт, проектно-кошторисної документацію, тощо).
В доповнення до пояснень від 30.05.2022 № 172/350 повідомляємо, що для проведення процедури закупівлі «Будівельні роботи по об’єкту «Капітальний ремонт операційного блоку та відділення анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії із заміною існуючого обладнання Київської міської клінічної лікарні № 3 на вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі» (Код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» під час обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості, Замовник керувався даними, отриманими з технічної та кошторисної частин проєктної документації, розробленої ТОВ «ПВК «Будівельна спілка», яка в установленому порядку пройшла комплексну експертизу, про що отримано експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проєктної документації на будівництво за робочим проєктом ТОВ «ПРОЕКСП» від 15 грудня 2020 р. № V-0331-20/ПРОЕКСП. В проєктній документації міститься детальний опис робіт, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт.
Виходячи із визначених у проєктній документації технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі, замовником у тендерній документації визначено технічні вимоги до предмета закупівлі, які визначають суть робіт, що мають бути виконані за результатом проведеної процедури закупівлі.
Окрім того, перелік та обсяги робіт, що закуповувались, визначено враховуючи технології та етапи виконання робіт за проєктом та встановлений ліміт бюджетних призначень.
Розмір бюджетного призначення на 2021 рік визначено відповідно до рішень Київської міської ради від 24.12.2020 №23/23 «Про Програму економічного і соціального розвитку міста Києва на 2021-2023 роки» (зі змінами), від 24.12.2020 №24/24 «Про бюджет міста Києва на 2021 рік» (зі змінами) та затверджено розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 09.02.2021 № 205 «Про капітальний ремонт об’єктів, що фінансується в 2021 році за рахунок бюджетних коштів по Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» (в редакції розпорядження від 09.11.2021 № 2312 «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 09 лютого 2021 року № 205») в сумі 10 000,00 тис. грн.
Очікувана вартість робіт за предметом закупівлі розрахована у межах затверджених кошторисних призначень та обсягів фінансування на 2021 рік, з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», відповідно до розробленої та затвердженої проєктної документації.
Відтак, відповідно до суми виділених коштів, ґрунтуючись на експертному звіті та на зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва, який є частиною проєктної документації, було підготовлено тендерну документацію та оголошено про проведення закупівлі.
Номер:
4c7f36cc9a414577a3917882827a543e
Назва:
Аргументовані заперечення до висновку
Дата опублікування:
22.06.2022 19:54
Опис:
Комунальне підприємство «Інженерний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) в порядку частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляє про наступне.
17 червня 2022 року за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-11-016309-a Північним офісом Держаудитслужби в електронній системі закупівель було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), який затверджено начальником Карабановим Олександром Вікторовичем.
Так, висновком встановлено порушення частини 11 статті 29 та пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII. Зокрема, встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД.
Відповідно до пункту 1.1 Додатку 1 Тендерної документації учасники мають надати документи, які підтверджують їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме довідку у довільній формі про наявність будівельної техніки, обладнання та матеріально-технічної бази, яке буде залучене для виконання робіт.
Відповідно до пункту 1.4 Додатку 1 Тендерної документації в підтвердження інформації, зазначеної в довідці згідно вимог пункту 1.1 на кожну одиницю будівельної техніки учасник надає копії свідоцтв державного зразка щодо реєстрації техніки. Якщо техніка не підлягає державній реєстрації – інший документ, що посвідчує право власності (обліку).
Переможцем у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність будівельної техніки, обладнання та матеріально-технічної бази, яке буде залучене для виконання робіт від 29.11.2021 № 29/11-33, у якій в рядку 6 та 7 розділу «Інформації щодо наявності будівельної техніки» зазначено наявність двох спеціалізованих вантажних - спеціалізованих самоскида КАМАЗ 5410.
На підтвердження вищезазначеного Переможцем надано два свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, а саме спеціалізованого вантажного спеціалізованого самоскида КАМАЗА 5410, проте обидва свідоцтва ідентичні та мають однакові реєстраційні номери – BX7915CH та однакові серійні номери свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів - CXI 218663, що свідчить про те, що підтверджуючий документ наданий лише на один автомобіль.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Враховуючи зазначене, в порушення частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ІНТЕГРАЛ БУД-СТАНДАРТ» як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, а уклав з ним договір від 13.12.2021 № 172/21-413 на загальну 8 963 289,69 грн.
Вищевказане призвело до порушення частини 11 статті 29 Закону відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Замовник не погоджується із вищезазначеним висновком та надає свої аргументовані заперечення до нього, які полягають у наступному.
Відповідно до пункту 5 розділу 3 тендерної документації Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Згідно пункту 1.1 додатку 1 до тендерної документації Замовник на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій вимагає довідку у довільній формі про наявність будівельної техніки, обладнання та матеріально-технічної бази, яке буде залучене для виконання робіт. У довідці обов’язково зазначити інформацію щодо наявності офісного та складського приміщень (власне/орендоване; місцезнаходження; площа). Обов’язкова наявність наступної будівельної техніки: екскаватор, кран на автомобільному ходу, самоскид.
Відповідно до пункту 1.4 згаданого вище додатку до тендерної документації в підтвердження інформації, зазначеної в довідці згідно вимог п. 1.1., на кожну одиницю будівельної техніки Учасник надає копії свідоцтв державного зразка щодо реєстрації техніки. Якщо техніка не підлягає державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності (обліку).
За таких умов, тендерна документація не містила жодних визначень (критеріїв) щодо конкретної кількості будівельної техніки, яке буде залучене для виконання робіт. Навпаки, Замовник визначив мінімально необхідну кількість такої техніки (екскаватор, кран на автомобільному ходу, самоскид), тобто наявність одного екскаватора, одного крану на автомобільному ходу та одного самоскиду є достатнім підтвердження інформації, зазначеної в довідці згідно вимог п. 1.1.
Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Тобто тендерна пропозиція учасників закупівлі повинна складатись виключно з документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Учасник закупівлі – Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕГРАЛ БУД-СТАНДАРТ» надав у складі тендерної пропозиції Довідку про наявність будівельної техніки, обладнання та матеріально-технічної бази, яке буде залучене для виконання робіт від 29.11.2021 р. № 29/11-33 (файл «Довідка про наявність мат.-тех. база.docx.asice.zip», завантажений через електронну систему 29 листопада 2021 року о 14:06 год. у складі архівної папки «МТБ+обладнання.rar»), яка містить інформацію про наявність у Учасника:
Екскаваторів – 4 од.;
Самоскидів – 4 од.;
Кранів на автомобільному ходу – 1 од.;
Автогрейдерів – 1 од.;
Бульдозерів – 1 од.;
Котків дорожніх – 1 од.;
Таким чином учасник документально підтвердив обов’язкову наявність будівельної техніки: екскаватор, кран на автомобільному ходу, самоскид, та додатково зазначив інформацію про 3 екскаватори, 3 самоскиди та по одному автогрейдеру, бульдозеру та котку дорожньому, які Замовник не визначав у тендерній документації як обов’язкову будівельну техніку (в кількісному та якісному відношенні).
Крім того, учасник виконав у повному обсязі вимогу пункту 1.4 додатку 1 до тендерної документації в частині надання документів в підтвердження інформації, зазначеної в довідці згідно вимог п. 1.1., а саме надання копій свідоцтв державного зразка на кожну одиницю будівельної техніки.
Так, зокрема, в архівному файлі «Техінка.rar», завантаженого через електронну систему 29 листопада 2021 року о 14:06 год., містяться свідоцтва про державну реєстрацію екскаватора, крана на автомобільному ходу та самоскида. Решта документів надані учасником за власним бажанням та не визначені Замовником у тендерній документації як обов’язкові.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, тому числі в формальні (несуттєві помилки), які визначені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року №710. Допущення формальних помилок учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Рішення про віднесення помилки до формальної приймається Замовником.
Так, відповідно до пункту 5 Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року №710, до такого переліку віднесено помилку, якщо у складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
Враховуючи, що Замовником не встановлено вимог щодо конкретної кількості будівельної техніки, яке буде залучене для виконання робіт, а обов’язковим є наявність саме самоскида, тобто однієї одиниці, надання учасником у складі тендерної пропозиції документального підтвердження на 3 самоскиди замість 4 не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи вищевикладене, а також визначення формальних помилок у тендерній документації та Законі, орган державного фінансового контролю не довів та документально не підтвердив, яким чином оформлення тендерної пропозиції учасником – товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТЕГРАЛ БУД-СТАНДАРТ» у наведений вище спосіб впливає на зміст його тендерної пропозиції, та, відповідно, мало б призвести до відхилення такого учасника.
Окремо слід звернути увагу на те, що у висновку орган державного фінансового контролю зобов'язав Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
Замовник вважає за необхідне зазначити, що захід реагування щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Однак, зауваження Північного офісу Держаудитслужби зводяться до тверджень щодо відсутності документів, які не вимагалися тендерною документацією, не надаючи оцінку іншим наданим переможцем документам. Тобто орган державного фінансового контролю вдається до нехтування пропорційністю своїх вимог відносно до стверджуваних «порушень».
Конституційний Суд України у рішенні від 25.01.2012 №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення.
Органом державного фінансового контролю не проаналізовано наслідків стверджуваних ним порушень в кореспонденції із результатами закупівлі, заходами, які вимагається вчинити Замовнику, їх співмірність та пропорційність, істотність та адекватність.
Враховуючи вищевикладене, Замовник вважає, що при проведенні процедури закупівлі відсутні ознаки порушення законодавства, а висновок Північного офісу Держаудитслужби від 17.06.2022 за результатами моніторингу процедури закупівлі процедури закупівлі UA-2021-11-11-016309-a є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.