-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015- 09130000-9 Нафта і дистиляти (Паливо дизельне Energy-ДП-Євро5-В0
Замовник - КП "ДОЦПВ" ДОР", код 33383791, місцезнаходження - 49107, м.Дніпро, Запорізьке шосе,26. Мова тендерних пропозицій - українська. Категорія замовника - п.3 ч.1 ст.2 Закону
Завершена
3 018 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 090.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 090.00 UAH
Номер:
526bad872d1f4337ad9591ae40dc99b7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-08-000074
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.11.2022 00:00
Період моніторингу:
08.11.2022 15:36 - 30.11.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.11.2022 № 334
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.11.2022 № 334.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-11-11-006226-a, 11.11.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО-ОІЛ ГРУП», визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону.
Крім цього встановлено допущення Замовником порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону, відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції вимогам закону, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ЕКО-ОІЛ ГРУП» щодо розірвання договору.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 листопада 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції вимогам закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Дніпропетровський обласний центр поводження з відходами» Дніпропетровської обласної ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-11-11-004155-a), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ЕКО-ОІЛ ГРУП», опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника та опубліковані учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокол засідання тендерного комітету від 01.12.2021 №50.01/12/21, повідомлення про намір укласти договір, опубліковані переможцем тендеру документи та інформацію після аукціону, договір від 13.12.2021 №13/12/21, додаткову угоду від 24.12.2021 №5 та протокол від 28.12.2021 №60-28/12/21, опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998), далі – Наказ Мінекономрозвитку №710.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника не наведено прикладів формальних помилок, а також віднесено до переліку формальних помилок (частина 1 розділу 3) помилку, що не відповідає (не міститься) у переліку формальних помилок, затвердженому Наказом Мінекономрозвитку №710, а саме: замість вимоги надати довідку в довільній формі учасник надав лист-пояснення.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
При цьому, за вимогою частини п’ятої статті 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Відповідно до вимог тендерної документації Замовника (Додатку 8) на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази і технологій учасника, які є достатніми для поставки товару, що є предметом закупівлі учасник повинен надати інформацію у вигляді таблиці. У випадку, коли майно є орендованим, необхідно додати до документації завірені належним чином копії договорів, які підтверджують право користування нерухомістю, технікою або іншими одиницями матеріально-технічної бази Учасника, зазначеної в таблиці. В переліку обладнання і матеріально-технічної бази повинно бути вказано не менше двох одиниць бензовозів. У випадку, коли вони орендовані, потрібно надати договори оренди, діючі до 31.12.2022 року і акти приймання-передачі транспорту. У випадку, коли бензовози власні – скановані копії техпаспортів на кожну одиницю.
Під час моніторингу встановлено, що учасником ТОВ «ЕКО-ОІЛ ГРУП» в тендерній пропозиції подано договір оренди транспортного засобу від 01.10.2021 (далі – Договір), згідно з умовами пункту 4.1 розділу 4 якого: «Договір діє з 01 жовтня 2021 року по 01 жовтня 2022 року включно в разі якщо сторони за 1 (один) місяць до закінчення цього строку не повідомлять письмово про його припинення в односторонньому порядку».
Враховуючи вищенаведене під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби 22.11.2022 через електронну систему закупівель надано Замовнику запит щодо надання інформації стосовно врахування Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКО-ОІЛ ГРУП» надання учасником договору від 01.10.2021, який діє до 01.10.2022 включно, а не до 31.12.2022.
Однак, у визначений Законом строк та станом на час завершення моніторингу (28.11.2022) Замовником не надано відповідної інформації через електронну систему закупівель на запит органу державного фінансового контролю, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
З врахуванням відсутності належних обґрунтувань щодо врахування Замовником наданого учасником ТОВ «ЕКО-ОІЛ ГРУП» у складі тендерної пропозиції договору від 01.10.2021 на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази і технологій учасника, які є достатніми для поставки товару, що є предметом закупівлі» дослідити питання відповідності вказаного учасника такому кваліфікаційному критерію дане під час моніторингу не видалося за можливе.
Відповідно до вимог частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Отже, нормою частини шостої статті 17 Закону імперативно визначено обов’язок переможця надати замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, які підтверджують відсутність відповідних підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини сьомої статті 33 Закону та тендерної документації учасником-переможцем тендеру ТОВ «ЕКО-ОІЛ ГРУП» не надано Замовнику документи, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ТОВ «ЕКО-ОІЛ ГРУП», яким не надано документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3, 8 частини першої статті 17), а укладено з ним договір від 13.12.2021 №13/12/21 на суму 2 780 000,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень:
28.11.2022 16:49 - 13.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
28.11.2022 16:49
Запити/Пояснення
Номер:
93555f7444634293b738e69fb0ec0fbf
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.11.2022 11:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.11.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-11-11-006226-a, яка проводилась комунальним підприємством «Дніпропетровський обласний центр поводження з відходами» Дніпропетровської обласної ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
18f83a6380a1430eafa324cf3ebaba5c
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
15.11.2022 13:29
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
Комунальне підприємство «Дніпропетровський обласний центр поводження з відходами» Дніпропетровської обласної ради» (код ЄДРПОУ 33383791) через систему prozorro.gov.ua отримало запит про надання про надання пояснень яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Ретельно розглянувши запит ДАСУ, надаємо наступні пояснення.
КП «ДОЦПВ» ДОР здійснює свою господарську діяльність із повним дотриманням норм чинного законодавства України та не допускає будь-яких порушень у своїй діяльності, дотримується усіх принципів ведення підприємницької діяльності, а у закупівлях й діяльності із контрагентами дотримується принципів, передбачених Податковим кодексом України, ЗУ «Про публічні закупівлі», іншими нормативно-правовим актами та з повагою відноситься до своїх контрагентів, а також до роботи податкових та інших контролюючих органів.
Якісні та технічні характеристики предмета закупівлі встановлені виходячи з вимог законодавства України щодо якості товарів та технічних описів предметів речового майна. Відповідно до статей 15, 268 Господарського Кодексу України, якість предмета закупівлі, що поставляється, повинна відповідати стандартам, технічним умовам (у разі наявності) іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника з метою здійснення статутної діяльності підприємства щодо діяльності поводження з відходами, з урахуванням вимог законодавства, в тому числі і міждержавних стандартів та оприлюднено Замовником у тендерній документації згідно з вимогами статей 22 і 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
….
Номер:
8292d44aa1304b6692a7cffd5d201808
Назва:
поясненя
Дата опублікування:
15.11.2022 13:29
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
Комунальне підприємство «Дніпропетровський обласний центр поводження з відходами» Дніпропетровської обласної ради» (код ЄДРПОУ 33383791) через систему prozorro.gov.ua отримало запит про надання про надання пояснень яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Ретельно розглянувши запит ДАСУ, надаємо наступні пояснення.
КП «ДОЦПВ» ДОР здійснює свою господарську діяльність із повним дотриманням норм чинного законодавства України та не допускає будь-яких порушень у своїй діяльності, дотримується усіх принципів ведення підприємницької діяльності, а у закупівлях й діяльності із контрагентами дотримується принципів, передбачених Податковим кодексом України, ЗУ «Про публічні закупівлі», іншими нормативно-правовим актами та з повагою відноситься до своїх контрагентів, а також до роботи податкових та інших контролюючих органів.
Якісні та технічні характеристики предмета закупівлі встановлені виходячи з вимог законодавства України щодо якості товарів та технічних описів предметів речового майна. Відповідно до статей 15, 268 Господарського Кодексу України, якість предмета закупівлі, що поставляється, повинна відповідати стандартам, технічним умовам (у разі наявності) іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника з метою здійснення статутної діяльності підприємства щодо діяльності поводження з відходами, з урахуванням вимог законодавства, в тому числі і міждержавних стандартів та оприлюднено Замовником у тендерній документації згідно з вимогами статей 22 і 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
….
Номер:
b13adf9336f44e36a74e038c74efecb6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.11.2022 13:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.11.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-11-11-006226-a, яка проводилась комунальним підприємством «Дніпропетровський обласний центр поводження з відходами» Дніпропетровської обласної ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до вимог тендерної документації Замовника (Додатку 8) на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази і технологій учасника, які є достатніми для поставки товару, що є предметом закупівлі учасник повинен надати інформацію у вигляді таблиці. У випадку, коли майно є орендованим, необхідно додати до документації завірені належним чином копії договорів, які підтверджують право користування нерухомістю, технікою або іншими одиницями матеріально-технічної бази Учасника, зазначеної в таблиці.
В переліку обладнання і матеріально-технічної бази повинно бути вказано не менше двох одиниць бензовозів. У випадку, коли вони орендовані, потрібно надати договори оренди, діючі до 31.12.2022 року і акти приймання-передачі транспорту. У випадку, коли бензовози власні – скановані копії техпаспортів на кожну одиницю.
Під час моніторингу встановлено, що учасником ТОВ «ЕКО-ОІЛ ГРУП» в тендерній пропозиції подано договір оренди транспортного засобу від 01.10.2021 (далі – Договір).
Згідно з умовами вищевказаного у пункті 4.1 розділу 4 Договору зазначено, що Договір діє з 01 жовтня 2021 року по 01 жовтня 2022 року включно в разі якщо сторони за 1 (один) місяць до закінчення цього строку не повідомлять письмово про його припинення в односторонньому порядку.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКО-ОІЛ ГРУП» надання учасником договору від 01.10.2021, який діє до 01.10.2022, а не до 31.12.2022 ?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.