-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт даху з утепленням горищного перекриття ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Яблунів по вул. М. Грушевського, 42 Гусятинського району Тернопільської області (корегування)
Завершена
3 950 186.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 750.93 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 750.93 UAH
Номер:
7981d4afcfa64d64b0604f3fcd6f16f2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-04-26-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.04.2022 00:00
Період моніторингу:
26.04.2022 10:28 - 20.05.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
26.04.2022 № 126
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 31.03.2022 № 003100-18/2580-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
26.04.2022 № 126
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-10-017291-a, 10.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимоги частини першої статті 41 Закону та частини першої статті 5 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором (приведення договору у відповідність до норм Цивільного та Господарського кодексів України, тощо), надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю та внесення змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Копичинецької міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 12.11.2021 (зі змінами) (далі – тендерна документація); пояснення Замовника, отримані 05.05.2022 в електронній системі закупівель; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛОБАЛ БІЛД ІНЖИНІРИНГ» (далі – ТОВ «ГЛОБАЛ БІЛД ІНЖИНІРИНГ»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, що подані учасником ТОВ «ГЛОБАЛ БІЛД ІНЖИНІРИНГ» у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією; протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 02.12.2021 № 02/12; повідомлення про намір укласти договір; договір від 17.12.2021 № 290; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; додаткова угода від 30.12.2021 № 1 до договору від 17.12.2021 № 290; звіт про результати проведення закупівлі.
Аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю, враховуючи пояснення Замовника надані в електронній системі закупівель, установлено, що Замовником було укладено договір від 17.12.2021 № 290 з учасником ТОВ «ГЛОБАЛ БІЛД ІНЖИНІРИНГ», який став переможцем процедури закупівлі та даний договір не містить обсяги і види робіт, що передбачені тендерною документацією (додаток № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі») та підлягають виконанню.
Відповідно до норм чинного законодавства предметна частина договору підряду повинна передбачати найменування об'єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом.
Статтею 318 Господарського кодексу України передбачено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об'єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов'язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об'єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об'єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору.
Щодо предметної частини договору від 17.12.2021 № 290, в частині 1.2 зазначено: «Склад та обсяги робіт, що є предметом Договору, визначаються на підставі проектно-кошторисної документації та договірної ціни (Додаток № 1 до Договору)», та відповідно додатками до договору є: Додаток № 1 «Розрахунок договірної ціни»; Додаток № 2 «Календарний графік (план) виконання робіт»; Додаток № 3 «Календарний план фінансування робіт» тобто відсутні обсяги та види робіт, які передбачені проектно-кошторисною документацією та підлягають виконанню.
Замовником надано пояснення, що відповідно до умов договору від 17.12.2021 № 290 не передбачалось, що локальні кошториси чи підсумкові відомості ресурсів, які узгоджені сторонами, мали би бути невід'ємними частинами договору. Локальні кошториси та підсумкова відомість ресурсів надані учасником ТОВ «ГЛОБАЛ БІЛД ІНЖИНІРИНГ», який став переможцем у складі своєї тендерної пропозиції і є невід’ємною частиною тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 7 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668 (далі – Загальні умови), умови договору підряду, що укладається за результатами проведених торгів (тендеру), повинні відповідати тендерній документації замовника та акцептованій тендерній пропозиції підрядника.
Відповідно до пункту 15 Загальних умов у договорі підряду сторони зобов'язані визначити найменування об'єкта будівництва та його місцезнаходження, основні параметри (потужність, площа, об'єм тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інші показники, що характеризують предмет договору.
Типовий договір підряду в капітальному будівництві, затверджено наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 27.10.2005 № 3 (далі – Типовий договір підряду), та відповідно до пункту 3 Типового договору підряду склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання Підряднику, визначені проектною документацією, яка є невід'ємною частиною договору.
Відповідно до статті 844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
Відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
Відповідно до вимог частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Статтею 638 Цивільного кодексу України визначено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї сторони має бути досягнуто згоди. Також, за нормою статті 180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
З огляду на вищевикладене, Замовником порушено вимоги частини першої статті 41 Закону. В результаті чого процедуру закупівлі проведено з недотриманням принципів визначених частиною першою статті 5 Закону.
Період усунення порушень:
10.05.2022 14:21 - 25.05.2022 00:00
Дата публікації висновку:
10.05.2022 14:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відділ освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Копичинецької міської ради надає інформацію про виконання висновку Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 10.05.2022 року, а саме приведення договору у відповідність до норм Цивільного та Господарського кодексів України.
Так 16.05.2022 року укладено додаткову угоду №2 до договору №290 від 17.12.2021 року, згідно якої конкретизовано вимоги проектно-кошторисної документації по об’єкті: «Капітальний ремонт даху з утепленням горищного перекриття ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Яблунів по вул. М. Грушевського, 42 Гусятинського району Тернопільської області (корегування)», яка пройшла експертизу (позитивну) від 25.10.2021 року №20-0370/01-21 у ДП «Укрдержбудекспертиза» у Тернопільській області, та технічного завдання згідно тендерної документації, доповнивши договір Додатком 4, в якому конкретизовано обсяги та види робіт, та Додатком 5 з наведеним в ньому зведеним кошторисом (додаються). Вказана додаткова угода сьогодні опублікована в електронній системі закупівель у даній процедурі закупівлі.
Згідно внесених змін даний договір містить обсяги і види робіт, що передбачені тендерною документацією (додаток № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі») що підлягають виконанню. Та відповідає нормам Цивільного та Господарського кодексів України. Хоч акцептована замовником тендерна пропозиція учасника – переможця (відповідно до ч 2. ст. 638 ЦКУ та ч.3 ст 642 ЦКУ) і так містила технічні вимоги з обсягами і видами робіт.
Відділ освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Копичинецької міської ради зобов’язується надалі не допускати таких порушень та прописувати відразу в договорах всі необхідні умови відповідно до законодавства.
Дата публікації звіту:
17.05.2022 22:05
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником приведено договір у відповідність, укладено додаткову угоду.
Дата публікації:
18.05.2022 15:26
Запити/Пояснення
Номер:
1673723fd65e4211914ff36e0e722da9
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
29.04.2022 13:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.05.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-10-017291-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2021-11-10-017291-a відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
- чому договір про виконання робіт № 290 від 17.12.2021 укладений не у відповідності до норм Цивільного та Господарського кодексів України, що суперечить вимогам статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (договір про виконання робіт не містить таких істотних умов, як обсяги та види робіт)?
В частині 1.2 договору № 290 від 17.12.2021 зазначено: «Склад та обсяги робіт, що є предметом Договору, визначаються на підставі проектно-кошторисної документації та договірної ціни (Додаток № 1 до Договору). Просимо надати локальні кошториси та підсумкову відомість ресурсів (в разі наявності), якщо вони є додатками до договору № 290 від 17.12.2021.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
10cc40d1da7c45e9982bd32ed3fa7d63
Назва:
Пояснення на запит Північно офісу Держаудитслужби від 29.04.2022 року
Дата опублікування:
05.05.2022 22:36
Опис:
Пояснення на запит Північно офісу Держаудитслужби від 29.04.2022 року
Відповідно до положень частини п’ятої статті 8 Закону України „Про публічні закупівлі” надаємо пояснення на запит від 29.04.2022 року :
1) Щодо того, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі. Об’єкт закупівлі «Капітальний ремонт даху з утепленням горищного перекриття ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Яблунів по вул. М. Грушевського, 42 Гусятинського району Тернопільської області (корегування)» (Код за ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація). Роботи і матеріальні ресурси, які необхідні для виконання, передбачені у розробленій та затвердженій в установленому порядку проектно-кошторисні документації яка пройшла експертизу (позитивну) від 25.10.2021 року №20-0370/01-21 у ДП «Укрдержбудекспертиза» у Тернопільській області та відповідає державним стандартам, будівельним нормам, у відповідності до якої визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які зазначені Додатку 2 Тендерної документації. Очікувана вартість закупівлі робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт даху з утепленням горищного перекриття ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Яблунів по вул. М. Грушевського, 42 Гусятинського району Тернопільської області (корегування)» у сумі 3 950 186,40 грн., визначена на основі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва затвердженого наказом відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Копичинецької міської ради 131/2-од від 25.10.2022 року із врахуванням Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі».
2) Зазначаю, що відповідно до вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 „Про ефективне використання державних коштів” (зі змінами) (яка не є обов’язковою для виконання органами місцевого самоврядування) Замовником оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за посиланням: https://kopychynecka-gromada.gov.ua/news/1651775523/
3) Договір № 290 від 17.12.2021 (далі - Договір) укладений відповідності до норм Цивільного та Господарського кодексів України, сторонами погоджено всі істотні умови відповідно до 180 Господарського кодексу України та 638 Цивільного кодексу України (предмет, ціну та строк дії договору).
Пунктом 1.2. Договору зазначено, що склад та обсяги робіт визначаються на підставі проектно-кошторисної документації та договірної ціни (Додаток № 1 до Договору)
Відповідно до п. 6.2.1. Замовник зобов’язується забезпечити Підрядника проектно-кошторисною документацією.
Відповідно до п.14.1 Договору до нього додаються і є невід’ємною частиною Договору:
- Розрахунок договірної ціни (Додаток 1);
- Календарний графік (план) виконання робіт (Додаток 2);
- Календарний план фінансування робіт (Додаток 3).
Відповідно до умов договору № 290 від 17.12.2021 не передбачались що локальні кошториси чи підсумкові відомості ресурсів, які узгоджені сторонами, мали би бути невід'ємними частинами Договору.
Предмет договору визначений в п. 1.1. Договору та Додатку 1 до Договору (в договірній ціні).
Локальні кошториси та підсумкова відомість ресурсів надані Учасником-переможцем у складі своєї тендерної пропозиції і є її невід’ємною частиною тендерної пропозиції.