• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Газове паливо (природний газ)

Завершена

950 199.60 UAH з ПДВ
Номер: d4e01c6b271a4f7d9d790d09c896848b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-11-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.11.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 11.11.2022 13:08 - 03.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 11.11.2022 № 30-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022, почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 11.11.2022 № 30-з Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 13 UA-2021-11-10-001439-b 10.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Закарпатська, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Закарпатська обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 4 частини другої статті 4 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо повноти та правильності відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір встановлено порушення вимог пунктів 3, 7 та 8 частини шостої статті 40 Закону №922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) та своєчасність їх оприлюднення, повноти та правильності відображення інформації в повідомленні про внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922-VIII – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII (зі змінами) та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог пункту 4 частини другої статті 4, пунктів 3, 7, 8 частини шостої статті 40 Закону №922-VIII (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів або аргументовані заперечення до висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та правильності відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) та своєчасність їх оприлюднення, повноти та правильності відображення інформації в повідомленні про внесення змін до договору про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Біляївська міська рада Біляївського району Одеської області (далі – Замовник) на 2021 рік; обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; протокол переговорів від 10.11.2021; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 10.11.2021; договір постачання природного газу від 27.11.2021 №14-1129/21-БО-Т; додаткова угода від 10.11.2022 №1; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 15.11.2022. За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено, що Замовник на порушення пункту 4 частини другої статті 4 Закону № 922-VIII у річному плані закупівель на 2021 рік, який оприлюднений в електронній системі закупівель Prozorro 10 листопада 2021 року за унікальним номером ID: UA-P-2021-11-10-002380-b, не зазначив код економічної класифікації видатків бюджету, за яким будуть здійснюватися видатки за поставлений товар. Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником 10.11.2021 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури ІD: UA-2021-11-10-001439-b з Товариством з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» для закупівлі «Газове паливо (природний газ)» на узгоджену під час переговорів вартість 950 199,60 гривень. Умовою застосування переговорної процедури закупівлі зазначено відсутність конкуренції з технічних причин. Слід зазначити, що можливість застосування переговорної процедури закупівлі як виняток, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, зокрема, у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, регулюється абзацом четвертим пункту 2 частини другої статті 40 Закону №922-VIII та має бути документально підтверджено замовником. Водночас, під час аналізу питання щодо наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі згідно інформації, зазначеної Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі ІD: UA-2021-11-10-001439-b (далі – обґрунтування) та протоколі переговорів з Товариством з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» від 10.11.2021 (далі – протокол переговорів) встановлено, що підставою для застосування переговорної процедури закупівлі «Газове паливо (природний газ)» визначено абзац другий пункту 3 частини другої статті 40 Закону №922-VIII, а саме: якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера. Слід зауважити, що вищеописане суперечить інформації, зазначеної Замовником у пункті 7 повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі стосовно умови застосування переговорної процедури закупівлі у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, передбаченої абзацом четвертим пункту 2 частини другої статті 40 Закону №922-VIII. Окрім того, в обґрунтуванні та протоколі переговорів Замовником здійснено посилання на документи, які свідчать про наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 3 частини другої статті 40 Закону №922-VIII, а саме: лист комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Одеської обласної державної адміністрації від 11.10.2021 №1869/11-16. При цьому, документи, які б підтверджували наявність умов для застосування переговорної процедури для закупівлі «Газове паливо (природний газ)» відповідно до абзацу четвертого пункту 2, чи то до абзацу другого пункту 3 частини другої статті 40 Закону № 922-VIII, в електронну систему закупівель Замовником не завантажено. Слід зауважити, що у відповідності до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922-VIII повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Отже, в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю від 10.11.2021, повинні міститися саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, а не лише посилання на такі документи. З огляду на зазначене, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону №922-VIII в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі для з’ясування наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі Замовнику через електронну систему закупівель 11.11.2022 було направлено запит про надання пояснень та підтверджуючих документів. З урахуванням наявної на веб-порталі Уповноваженого органу інформації, пояснень та документів, наданих Замовником через електронну систему закупівель, а також за відсутності іншої інформації, яка б свідчила про зворотнє, за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі встановлено, що переговорна процедура закупівлі «Газове паливо (природний газ)» застосована Замовником за наявності умов, передбачених абзацом другим пункту 3 частини другої статті 40 Закону №922-VIII, проте з порушенням вимог пунктів 7 та 8 частини шостої статті 40 Закону №922-VIII, в частині повноти та правильності відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір. Окрім того, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що в опублікованому Замовником повідомленні про намір укласти договір ІD: UA-2021-11-10-001439-b не вказано місце поставки товарів, а зазначено лише «0, Україна, 2, Відповідно до документації, 4», чим порушенно пункт 3 частини шостої статті 40 Закону №922-VIII.
Період усунення порушень: 25.11.2022 09:52 - 10.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 25.11.2022 09:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до наказу від 11.11.2022 року № 30-з та на виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області розпочато моніторинг процедури закупівлі за номером ID: UA-2021-11-10-001439-b, Газове паливо (природній газ), код ДК України 021:2015:09120000-6. 25.11.2022 через авторизований майданчик в електронній системі закупівель опубліковано висновок про результати моніторингу вищевказаної закупівлі. На виконання висновку про результати моніторингу інформуємо про наступне. Процедура закупівлі, яка стала предметом моніторингу, проводилась тендерним комітетом Біляївської міської ради у листопаді 2021 року. На виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» Біляївським міським головою видано розпорядження від 08 грудня 2021 року № 142/2021-МР «Про визначення уповноваженої особи та затвердження Положення про уповноважену особу». Відповідно до зазначеного розпорядженням повноваження тендерного комітета Біляївської міської ради припинились, а головного спеціаліста бухгалтера відділу бухгалтерського обліку, планування та звітності Біляївської міської ради Ткаченко Олену визначено уповноваженою особою Біляївської міської ради. Уповноваженою особою ретельно вивчено висновок про результати моніторингу закупівлі за номером ID: UA-2021-11-10-001439-b, проаналізовано та взято до уваги зазначені у ньому порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» щодо відображення інформації. Також повідомляємо, що в подальшому закупівлі будуть здійснюватись у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту: 28.11.2022 11:05

Запити/Пояснення