-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Газове паливо (природний газ)
Завершена
950 199.60
UAH з ПДВ
Номер:
d4e01c6b271a4f7d9d790d09c896848b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-11-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.11.2022 00:00
Період моніторингу:
11.11.2022 13:08 - 03.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.11.2022 № 30-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022, почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 11.11.2022 № 30-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
13 UA-2021-11-10-001439-b 10.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 4 частини другої статті 4 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо повноти та правильності відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір встановлено порушення вимог пунктів 3, 7 та 8 частини шостої статті 40 Закону №922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) та своєчасність їх оприлюднення, повноти та правильності відображення інформації в повідомленні про внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922-VIII – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII (зі змінами) та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог пункту 4 частини другої статті 4, пунктів 3, 7, 8 частини шостої статті 40 Закону №922-VIII (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів або аргументовані заперечення до висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та правильності відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) та своєчасність їх оприлюднення, повноти та правильності відображення інформації в повідомленні про внесення змін до договору про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Біляївська міська рада Біляївського району Одеської області (далі – Замовник) на 2021 рік; обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; протокол переговорів від 10.11.2021; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 10.11.2021; договір постачання природного газу від 27.11.2021 №14-1129/21-БО-Т; додаткова угода від 10.11.2022 №1; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 15.11.2022.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено, що Замовник на порушення пункту 4 частини другої статті 4 Закону № 922-VIII у річному плані закупівель на 2021 рік, який оприлюднений в електронній системі закупівель Prozorro 10 листопада 2021 року за унікальним номером ID: UA-P-2021-11-10-002380-b, не зазначив код економічної класифікації видатків бюджету, за яким будуть здійснюватися видатки за поставлений товар.
Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником 10.11.2021 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури ІD: UA-2021-11-10-001439-b з Товариством з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» для закупівлі «Газове паливо (природний газ)» на узгоджену під час переговорів вартість 950 199,60 гривень. Умовою застосування переговорної процедури закупівлі зазначено відсутність конкуренції з технічних причин.
Слід зазначити, що можливість застосування переговорної процедури закупівлі як виняток, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, зокрема, у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, регулюється абзацом четвертим пункту 2 частини другої статті 40 Закону №922-VIII та має бути документально підтверджено замовником.
Водночас, під час аналізу питання щодо наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі згідно інформації, зазначеної Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі ІD: UA-2021-11-10-001439-b (далі – обґрунтування) та протоколі переговорів з Товариством з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» від 10.11.2021 (далі – протокол переговорів) встановлено, що підставою для застосування переговорної процедури закупівлі «Газове паливо (природний газ)» визначено абзац другий пункту 3 частини другої статті 40 Закону №922-VIII, а саме: якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера.
Слід зауважити, що вищеописане суперечить інформації, зазначеної Замовником у пункті 7 повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі стосовно умови застосування переговорної процедури закупівлі у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, передбаченої абзацом четвертим пункту 2 частини другої статті 40 Закону №922-VIII.
Окрім того, в обґрунтуванні та протоколі переговорів Замовником здійснено посилання на документи, які свідчать про наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 3 частини другої статті 40 Закону №922-VIII, а саме: лист комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Одеської обласної державної адміністрації від 11.10.2021 №1869/11-16.
При цьому, документи, які б підтверджували наявність умов для застосування переговорної процедури для закупівлі «Газове паливо (природний газ)» відповідно до абзацу четвертого пункту 2, чи то до абзацу другого пункту 3 частини другої статті 40 Закону № 922-VIII, в електронну систему закупівель Замовником не завантажено.
Слід зауважити, що у відповідності до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922-VIII повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Отже, в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю від 10.11.2021, повинні міститися саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, а не лише посилання на такі документи.
З огляду на зазначене, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону №922-VIII в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі для з’ясування наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі Замовнику через електронну систему закупівель 11.11.2022 було направлено запит про надання пояснень та підтверджуючих документів.
З урахуванням наявної на веб-порталі Уповноваженого органу інформації, пояснень та документів, наданих Замовником через електронну систему закупівель, а також за відсутності іншої інформації, яка б свідчила про зворотнє, за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі встановлено, що переговорна процедура закупівлі «Газове паливо (природний газ)» застосована Замовником за наявності умов, передбачених абзацом другим пункту 3 частини другої статті 40 Закону №922-VIII, проте з порушенням вимог пунктів 7 та 8 частини шостої статті 40 Закону №922-VIII, в частині повноти та правильності відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір.
Окрім того, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що в опублікованому Замовником повідомленні про намір укласти договір ІD: UA-2021-11-10-001439-b не вказано місце поставки товарів, а зазначено лише «0, Україна, 2, Відповідно до документації, 4», чим порушенно пункт 3 частини шостої статті 40 Закону №922-VIII.
Період усунення порушень:
25.11.2022 09:52 - 10.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
25.11.2022 09:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до наказу від 11.11.2022 року № 30-з та на виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області розпочато моніторинг процедури закупівлі за номером ID: UA-2021-11-10-001439-b, Газове паливо (природній газ), код ДК України 021:2015:09120000-6.
25.11.2022 через авторизований майданчик в електронній системі закупівель опубліковано висновок про результати моніторингу вищевказаної закупівлі.
На виконання висновку про результати моніторингу інформуємо про наступне.
Процедура закупівлі, яка стала предметом моніторингу, проводилась тендерним комітетом Біляївської міської ради у листопаді 2021 року.
На виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» Біляївським міським головою видано розпорядження від 08 грудня 2021 року № 142/2021-МР «Про визначення уповноваженої особи та затвердження Положення про уповноважену особу». Відповідно до зазначеного розпорядженням повноваження тендерного комітета Біляївської міської ради припинились, а головного спеціаліста бухгалтера відділу бухгалтерського обліку, планування та звітності Біляївської міської ради Ткаченко Олену визначено уповноваженою особою Біляївської міської ради.
Уповноваженою особою ретельно вивчено висновок про результати моніторингу закупівлі за номером ID: UA-2021-11-10-001439-b, проаналізовано та взято до уваги зазначені у ньому порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» щодо відображення інформації.
Також повідомляємо, що в подальшому закупівлі будуть здійснюватись у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
28.11.2022 11:05
Запити/Пояснення
Номер:
a68409580d00448d9690a77a26a89fe4
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
11.11.2022 14:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Газове паливо (природний газ)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-10-001439-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. У відповідності до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Проте, в оприлюдненому Біляївською міською радою Біляївського району Одеської області повідомленні про намір укласти договір про закупівлю від 10.11.2021 відсутні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
З огляду на вищезазначене, прошу пояснити чому в електронну систему закупівель не завантажено експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?
Окрім того, до пояснення долучити документальне підтвердження наявності умов для застосування переговорної процедури як виняток на закупівлю «Газове паливо (природний газ)».
Пояснення/інформацію та підтвердні документи до кожного пункту запиту необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
013e9dc09e714d699ea2dfd0db06f707
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
15.11.2022 15:37
Опис:
Відповідно до наказу від 11.11.2022 року № 30-з та на виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області розпочато моніторинг процедури закупівлі за номером ID: UA-2021-11-10-001439-b, Газове паливо (природній газ), код ДК України 021:2015:09120000-6.
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Газове паливо (природний газ)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-10-001439-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
2) Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3) У відповідності до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Проте, в оприлюдненому Біляївською міською радою Біляївського району Одеської області повідомленні про намір укласти договір про закупівлю від 10.11.2021 відсутні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповіді на запитання:
1) У зв’язку з надзвичайною ситуацією на газовому ринку України, а саме: різкому зростанні ціни, яка коливається від 33,6 до 35,7-37,00 гривень, 30 вересня 2021 року на засіданні Конгресу місцевих та регіональних влад при Президенті України відбулося підписання Меморандуму, згідно з яким НАК «Нафтогаз України» оприлюднило інформацію щодо можливості укладення середньострокового контракту на постачання газу між НАК «Нафтогаз України» та бюджетними організаціями із фіксованою ціною на газ. Згідно Меморандуму Постачальником газу для потреб бюджетних установ обрано ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг»» з ціновою пропозицією за 1000 куб. м газу без ПДВ – 13 658,42 грн, крім того податок на додану вартість за ставкою 20%, крім того тариф на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи – 124,16 грн без ПДВ, коефіцієнт, який застосовується при замовленні потужності на добу наперед у відповідному періоді на рівні 1,10 умовних одиниць, всього з коефіцієнтом – 136,576 грн, крім того ПДВ - 20% , всього з ПДВ – 163,89 грн за 1000 куб. м. Якість газу, що передається Споживачу на межі балансової належності, має відповідати вимогам, встановленим державними стандартами, технічними умовами, нормативно-технічними документами щодо його якості. При обліку газу приймається один кубічний метр (куб. м.), приведений до стандартних умов: температура газу (t) = 20 градусів за Цельсієм, тиск газу (Р) = 760 мм ртутного стовпчика (101,325 кПа).
Всього ціна газу за 1000 куб. м з ПДВ, з урахуванням тарифу на послуги транспортування та коефіцієнту, який застосовується при замовленні потужності на добу, становить 16 554,00 грн., яка є в два ризи меншою за ринкову.
Розмір бюджетного призначення на предмет закупівлі формується відповідно до показників попередніх бюджетних років. Розрахунок потреби на газопостачання на період листопад 2021 року - грудень 2022 року підтверджений розрахунками показників лічильників газу для обліку фактичного споживання природного газу для опалення, Замовник розрахував очікувану вартість закупівлі, виходячи з потреб природного газу на листопад 2021 рік - грудень 2022 року в розмірі: обсяг – 57,4 тис. куб. м., що дорівнює очікуваної вартості на суму 950 199,60 грн. (Дев’ятсот п’ятдесят тисяч сто дев’яносто дев’ять грн. 60 коп.) в т.ч. ПДВ 20%. Обсяги розраховані на підставі попередніх років, а саме річне споживання у 2018, 2019, 2020 роки.
2) Відповідно підпункту 1 пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» органам місцевого самоврядування лише рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Отже, на веб-сайті Біляївської міської ради обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі не розміщено через рекомендаційний характер таких дій.
3) Враховуючи пониження температури зовнішнього повітря та початок опалювального сезону 2021/2022 років з метою запобігання негативних наслідків, які стануться через відсутність опалення та гарячого водопостачання, Замовник звернувся до Регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій для отримання висновку стосовно надзвичайної ситуації у Одеській області.
Замовник отримав відповідь, а саме Протокол № 13 позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуації облдержадміністрації від 11 жовтня 2021 року, стосовно надзвичайної ситуації, пов’язаної з відсутністю постачання природного газу бюджетним установам на осінньо-зимовий період 2021/2022 років.
Таким чином, у Замовника наявні підстави для застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 3 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також, відповідно до пункту 3 розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 року № 1234-р «Деякі питання діяльності акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія Нафтогаз України»», Урядом попередньо погоджено рішення правління НАК «Нафтогаз України» щодо погодження рішення дочірньої компанії «Газ України» НАК «Нафтогаз України», як єдиного учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг»» шляхом погодження рішення учасника зазначеного товариства, що додається до оригіналу про затвердження умов додаткової угоди до примірного договору постачання природного газу для виробництва теплової енергії на 2020-2024 роки та про вчинення товариством правочинів, а саме щодо укладання договорів постачання природного газу бюджетним установам та організаціям відповідно до примірного договору.
Разом з тим, на виконання пункту 10 Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та постачання гарячої води в опалювальному періоді 2021/2022 рр. від 30.09.2021 та відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 року № 1234-р Товариством з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг»» 12.10.2021 року розміщено на власному веб-сайті (https://naftogaztrading.com.ua/news/naftogaz) інформацію для бюджетних установ та організацій про порядок укладання договору на постачання природного газу.
У відповідності до статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» з Товариством з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг»» проведено переговори на предмет укладення договору про закупівлю: Газове паливо (природний газ) на 2021-2022 роки.