• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Капітальний ремонт цоколю, вимощення та благоустрою території Бориспільського НВК «Ліцей-освіта» ім. П. Чубинського по вул. Головатого, 32а в м.Бориспіль, Київської області. Коригування.» ДК 021:2015 (CPV) – 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013

Завершена

1 499 788.80 UAH з ПДВ
Номер: dbbf57c873434b45a2415daf66518fad
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-19-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.09.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 19.09.2022 12:23 - 11.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 19.09.2022 № 209 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 5 UA-2021-11-08-003275-c 08.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, likhachova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу одинадцятого частини першої статті 10 Закону, в частині не своєчасності оприлюднення змін до договору. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 жовтня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради на 2021 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури, протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 08.11.2021 № 195,повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 08.11.2021, договір підряду від 19.11.2021 № 205 (далі - Договір), додаткові угоди від 23.12.2022 № 1, від 31.03.2022 № 2 та від 26.04.2022 № 3, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 21.09.2022. За результатами моніторингу установлено, що Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду від 31.03.2022 № 2 до Договору. Відповідно до абзацу 11 частини першої статті 10 Закону повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Однак, Замовник оприлюднив 13.04.2022 повідомлення з перевищенням трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю, чим порушив вимоги абзацу 11 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 12.10.2022 09:54 - 27.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 12.10.2022 09:54

Оскарження висновку в суді

Опис: БОРИСПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Управління капітального будівництва вул. Київський Шлях, 27 м. Бориспіль Київської обл. 08302 E-mail: ukb_borispol@ukr.net тел. 6-36-61 Київський окружний адміністративний суд Бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ, 01133 телефон: (044) 207-80-91 Позивач: Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради Юридична адреса: вул. Київський Шлях,72, м. Бориспіль, Київська область, 08301 Фактична адреса (для листування): вул. Київський Шлях, 27, м. Бориспіль, Київська область, 08302 ЄДРПОУ: 35652032 телефон: (04595 ) 6-36- 61, Офіційна електронна пошта : ukb_borispol@ukr.net офіційна електронна адреса: https://borispol-rada.gov.ua/miska-vlada/vikonavchi-organi/strukturni-pidrozdili/upravlinnya-kapitalnogo-budivnitstva.html Відповідач: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Юридична адреса: вул. Петра Сагайдачного, 4, м. Київ, 04070 ЄДРПОУ: 40165856 тел.: (044) 485-17-76 факс: (044) 462-51-55 Офіційна електронна пошта: post@dasu.gov.ua Офіційна електронна адреса: post@dasu.gov.ua ПОЗОВНА ЗАЯВА про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-11-08-003275-c Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради (надалі – позивач, замовник), розглянувши висновок про результати моніторингу Державної аудиторської служби України (копія в додатку 4), який 12.10.2022 о 09:54 розміщено через електронну систему закупівель у межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт по об’єкту: Капітальний ремонт цоколю, вимощення та благоустрою території Бориспільського НВК «Ліцей «Дизайн-освіта» ім. П. Чубинського по вул. Головатого, 32а в м. Бориспіль, Київської області. Коригування.» ДК 021:2015 (CPV) – 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (UA-2021-11-08-003275-c), звертається до Суду на підставі ч.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) - у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Враховуючи, що Висновок оприлюднено 12.10.2022, кінцевий день для оскарження припадає на 26.10.2022. У зв’язку з технічними причинами (неможливість працювати у нормальному робочому режимі внаслідок частих повітряних тривог у зв’язку із воєнним станом в Україні відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, частини другої статті 9 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, Листа Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 у Замовника не було можливості подати позовну заяву на висновок моніторингу в межах строку оскарження Висновку, передбаченого частиною 10 статті 8 Закону, тому Позивач просить поновити строк на оскарження. Замовник вважає, що вищевказаний висновок Держаудитслужби не відповідає реальним обставинам в умовах введеного в Україні воєнного стану, є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, з наступних підстав. Як зазначено в оскаржуваному висновку – «за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу одинадцятого частини першої статті 10 Закону, в частині не своєчасності оприлюднення змін до договору. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено. Встановлено порушення законодавства в частині несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.» (розділ 3 констатуючої частини Висновку). У своїх поясненнях Держаудитслужбі (додаток 5) Позивач/Замовник зазначав, що додаткові угоди від 31.03.2022 № 2 та від 26.04.2022 № 3 до Договору від 19.11.2021 № 205 укладено відповідно до частини 1, пункту 4 частини 5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та у зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, частини другої статті 9 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, Листа Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1). Саме внаслідок цих обставин, на які Замовник ніяк не міг вплинути - технічно отримати від підрядника ДП «Сітібуд» ПрАТ «Будівельник 14» підписану додаткову угоду у Замовника не було можливості. Тому опублікована вона була відразу як Замовник отримав від підрядника підписану додаткову угоду. Враховуючи, що запровадження воєнного стану в Україні є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для Замовника Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради просило Держаудитслужбу визнати поважними причини пропуску строку для оприлюднення додаткової угоди №2 від 31.03.2022 в Електронній системі, встановленого пунктом 11 частини 1 статті 10 Закону, оскільки додаткову угоду №2 від 31.03.2022 було оприлюднено відразу як тільки з’явилась технічна можливість. Але зворотньої реакції від Відповідача отримано не було. Оскільки зазначені обставини є невідворотними та такими, що об`єктивно унеможливлювали своєчасну реалізацію Замовником покладеного на нього обов’язку, підстав для притягнення до відповідальності немає, оскільки немає вини відповідальної особи. Аналогічна правова позиція щодо необхідності розцінювання запровадження воєнного стану в якості поважної причини для поновлення процесуальних строків викладена Верховним Судом в ухвалах від 04.05.2022 у справі №420/6890/20 та від 12.05.2022 у справі №520/758/21. Відповідно до ч.8 ст.8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, що і було виконано замовником (додаток 6). Відповідно до ч.8 ст.8 Закону у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Такої інформації від Держаудитслужби станом на 26.10.2022 Позивач не отримав. У своїй діяльності Позивач/Замовник суворо дотримується вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (Мінекономіки) 11.06.2020 № 1082 відповідно до пунктів 1 та 11 частини першої статті 9, частини восьмої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначений наказ зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (зі змінами). Але в даному випадку мають місце форс-мажорні обставинами (обставини непереборної сили) - надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, що не було враховано Відповідачем при прийнятті оскаржуваного висновку. Вимога Держаудитслужби про зобов’язання замовника вжити заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, не спрямована на досягнення легітимної мети, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси. Пропонуючи такий варіант усунення порушення як «здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів» Держаудитслужбою не враховано, що у Позивача/Замовника не було реальної можливості оприлюднити додаткову угоду до договору про закупівлю у зв’язку із неможливістю її підписання у встановлені строки внаслідок запровадження воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”. З врахуванням викладених обставин, вважаємо Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі та викладені в ньому вимоги - необґрунтованими, протиправними, безпідставними, і такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства. Враховуючи безпідставність та недоведеність порушень, викладених у Висновку, Замовник просить Суд визнати протиправним та скасувати висновок Держаудитслужби. Зазначені Держаудитслужбою зауваження не є суттєвими та такими, що впливають на зміст та спроможність виконання укладеного Договору закупівлі в умовах воєнного стану. Підтвердження Позивача: Позивач підтверджує те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які Позивач поніс і які очікує понести у зв’язку з розглядом справи. Судовий збір у розмірі 2 481,00 грн. – одна вимога немайнового характеру. Враховуючи той факт, що висновок про результати моніторингу закупівель доступний лише в електронному вигляді, а його перегляд можливий шляхом використання веб-порталу Уповноваженого органу (веб-сайт «Прозорро»), а також відповідно до частини 7 статті 161 КАС України, Позивач просить Суд витребувати у Відповідача оригінал Висновку Держаудитслужби від 12.10.2022 за результатами моніторингу закупівлі № UA-2021-11-08-003275-c. Враховуючи викладене та відповідно до вимог ст.ст. 2, 12, 19, 121, 122, 132, 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ СУД: 1. Поновити строк на оскарження висновку моніторингу, оскільки він пропущений у зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”. 2. Прийняти позовну заяву та відкрити провадження у справі. 3. Визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби України від 12.10.2022 за результатами моніторингу закупівлі № UA-2021-11-08-003275-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-08-003275-c. 4. Витребувати від Державної аудиторської служби України підписаний та затверджений висновок про результати моніторингу закупівлі від UA-2021-11-08-003275-c від 12.10.2022. 5. Судові витрати покласти на Відповідача. Додатки: 1. Розпорядження про призначення керівника управління капітального будівництва. 2. Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про управління капітального будівництва. 3. Докази сплати судового збору – платіжне доручення № 226 (оплата 24.10.2022); 4. Висновок від 12.10.2022 за результатами моніторингу закупівлі UA-2021-11-08-003275-c з веб-порталу «Прозорро»; 5. Пояснення Позивача № 03-08/234 на запит ДАСУ; 6. Лист Позивача № 03-08/254 щодо виконання висновку про результати моніторингу 7. Сканкопія протоколу уповноваженої особи УКБ від 13.04.2022. 8. Докази відправлення до Держаудитслужби позовної заяви. Начальник управління Оксана РІШОВСЬКА
Дата публікації: 27.10.2022 10:22
Дата відкриття провадження: 02.11.2022 00:00
Номер відкриття провадження: П/320/9972/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: БОРИСПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Управління капітального будівництва вул. Київський Шлях, 27 м. Бориспіль Київської обл. 08302 E-mail: ukb_borispol@ukr.net тел. 6-36-61 Державна аудиторська служба України Щодо виконання висновку про результати моніторингу Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради (надалі – УКБ), розглянувши висновок про результати моніторингу Державної аудиторської служби України, який 12.10.2022 о 09:54 розміщено через електронну систему закупівель у межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт по об’єкту: Капітальний ремонт цоколю, вимощення та благоустрою території Бориспільського НВК «Ліцей «Дизайн-освіта» ім. П. Чубинського по вул. Головатого, 32а в м. Бориспіль, Київської області. Коригування.» ДК 021:2015 (CPV) – 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (UA-2021-11-08-003275-c), повідомляє наступне. У своїх поясненнях від 21.09.2022 Замовник зазначав, що додаткові угоди від 31.03.2022 № 2 та від 26.04.2022 № 3 до Договору від 19.11.2021 № 205 укладено відповідно до частини 1, пункту 4 частини 5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та у зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, частини другої статті 9 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, Листа Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1). Саме внаслідок цих обставин, на які Замовник ніяк не міг вплинути - технічно отримати від підрядника ДП «Сітібуд» ПрАТ «Будівельник 14» підписану додаткову угоду у Замовника не було можливості. Тому опублікована вона була відразу як Замовник отримав від підрядника підписану додаткову угоду. Враховуючи, що запровадження воєнного стану в Україні є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для Замовника Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради просить визнати поважними причини пропуску строку для оприлюднення додаткової угоди №2 від 31.03.2022 в Електронній системі, встановленого пунктом 11 частини 1 статті 10 Закону, оскільки додаткову угоду №2 від 31.03.2022 було оприлюднено відразу як тільки з’явилась технічна можливість. Оскільки зазначені обставини є невідворотними та такими, що об`єктивно унеможливлювали своєчасну реалізацію Замовником покладеного на нього обов’язку, підстав для притягнення до відповідальності немає, оскільки немає вини відповідальної особи. Аналогічна правова позиція щодо необхідності розцінювання запровадження воєнного стану в якості поважної причини для поновлення процесуальних строків викладена Верховним Судом в ухвалах від 04.05.2022 у справі №420/6890/20 та від 12.05.2022 у справі №520/758/21. Додатки: 1. Сканкопія протоколу уповноваженої особи УКБ від 13.04.2022. Начальник управління Оксана РІШОВСЬКА
Дата публікації звіту: 14.10.2022 17:09

Запити/Пояснення