-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Природний газ
Завершена
4 750 998.00
UAH з ПДВ
Номер:
e5b16a568b52425487dfdc8ace49d9d6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-29-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.11.2021 00:00
Період моніторингу:
29.11.2021 14:12 - 21.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
Ужгород
29.11.2021 № 745
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Закарпатській області Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 29.11.2021 № 745
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2021-11-08-012166-b 08.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури установлено порушення пунктів 3 та 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для застосування переговорної процедури, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує щодо порушень, які на даному етапі неможливо усунути в установленому законодавством порядку, здійснити заходи щодо недопущення таких порушень у подальшому та дотримання вимог пунктів 3, 8 частини шостої статті 40 Закону (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 грудня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Вишківської селищної ради (далі – Замовник) на 2021 рік; обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) з Товариством з обмеженою відповідальністю Газопостачальна компанія «Нафтогаз трейдинг» (далі – ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг») від 08.11.2021; договір про закупівлю від 15.11.2021 № 06-1265/21-БО-Т; пояснення, надані Замовником на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, через електронну систему закупівель 08.12.2021 року.
В ході здійснення моніторингу встановлено, що Замовником 08.11.2021 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» під час застосування переговорної процедури ІD: UA-2021-11-08-012166-b на підставі абзацу другого пункту 3 частини другої статті 40 Закону на закупівлю товару «Природний газ», на узгоджену під час переговорів вартість 4 750 998,00 гривень.
Слід зазначити, що 26 червня 2021 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» від 03 червня 2021 року № 1530-IX, яким внесено зміни, в тому числі, щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на».
Так, відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 08.11.2021, повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
В ході проведення моніторингу у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 03 грудня 2021 року направлено Замовнику запит про надання пояснень з питань, які є предметом досліджень в рамках моніторингу з документальним підтвердженням обґрунтування застосування переговорної процедури для закупівлі товару - «Природний газ».
Пояснення та документи, надані Замовником на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області через електронну систему закупівель 08.12.2021 року підтверджують наявність умов для застосування переговорної процедури на закупівлю вказаного товару.
Проте, оприлюднене повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури) за ІD: UA-2021-11-08-012166-b не містить експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушено пункт 8 частини шостої статті 40 Закону.
Окрім того, згідно пункту 3 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, зокрема, інформацію про кількість, місце та строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг.
Проте, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 3 частини шостої статті 40 Закону в опублікованому Замовником повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не вказано інформації про місце поставки товарів, що закуповуються за вказаною переговорною процедурою, а зазначено лише «Відповідно до документації, Закарпатська область, Україна».
Період усунення порушень:
10.12.2021 11:48 - 25.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
10.12.2021 11:48
Запити/Пояснення
Номер:
3c4440d74b254630bd2c7d6099681fbd
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
03.12.2021 13:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу закупівлі товару «Природній газ» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-08-012166-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів необхідно забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Враховуючи вищенаведене, просимо надати пояснення (інформацію та документи), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати відповідність оприлюдненого повідомлення про намір укласти договір про закупівлю пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, оскільки в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (скорочена)?
Звертаємо увагу, що 26 червня 2021 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» від 03 червня 2021 року № 1530-IX, яким внесено зміни, в тому числі, щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (скорочена).
Пояснення (інформацію та підтвердні документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
2dfec05b8772446497425f5ccdcfc6df
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
08.12.2021 17:35
Опис:
Відповідно до яастини 1 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі використовусться замовником як виняток, i відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним a6o кількома учасниками процедури закупівлі з підстав, визначених у ній. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідаціею наслідків надзвичайних сигуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера (абзац 2 п. 3 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публішіі закупівлі»).
Згідно роз’яснень Мінекоиомрозвитку N 3304-04/60124-06 від 03.10.2020 року для застосування підстави переговорної процедури згідно п.3 ч. 2 ст. 40 Закоиу України «Про публічні закупівлі» замовники можуть керуватися Кодексом цивільного захисту України (далі - Кодекс), яким передбачено визнаяення надзвичайної ситуації, ліквідації наслідків надзвичайної ситуації. Поряд з цим, статтею 5 Кодексу наведено класифікацію наслідків надзвичайних ситуацій. Повноваження органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту визначені Главою 4 Кодексу. Статтею 17 Кодексу встановлено, що центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізовує державну політику у сфері цивільного захисту, зокрема видає експертні висновки про рівень надзвичайної ситуації, веде ïx облік. Згідно протоколів позапланового засідання Регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Закарпатської обласної державної адміністраціі N 22 від 11 жовтня 2021 року та комісіі з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвийних ситуацій Вишківської селищної ради №19 від 11 жовтня 2021 poxy, вирішено відповідно до пункту 24 частини пepшoï статті 2 Кодексу цивільного захисту Украіни, визнати сигуацію, що склалась у зв’язку із відсутністю постачання природного газу бюджетним установам на осінньо-зимовий період 2021/2022 років та подальшим виникненням загрози життю та здоров’ю населення області та завдання значних матеріальних збитків надзвичайною ситуацією. Надзвичайну ситуацію класифікувати як надзвичайну ситуацію техногенного характеру (код 10800 — HC унаслідок аварій на системах життєзабезпечення) місцевого рівня.
Замовник є бюджетною установою, в якої існує нагальна потреба у постачанні природного газу на осінньо-зимовий період 2021/2022 років.
У відповідності до протоколу засідання № 15/09-21 від 12.10.2021 року Експертної комісїі з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій ДСНС, ухвалено відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за ïx рівнями, затвердженого Поставовою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 року № 368, Національного класифікатора надзвичайних ситуацій ДК 019:2010 класифікувати надзвичайну сигуацію, яка виникла в зв’язку із відсутпістю постчання природного газу бюджетним установам на осінньо- зимовий період 2021/2022 років, як надзвичайну сигуацію техногенного характеру (код надзвичайної ситуації 10800 — HC унаслідок аварій на системах житгсзабезпеяення) державного рівня.
Відповідно до роз’яснень Мінекономрозвитку № 3304-04/60124-06 від 03.10.2020 року, Замовник проводить переговори з учасником a6o учасниками. Під час визначення учасника Замовникм враховано, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 р. № 1234-р «Деякі питання діяльності акціонерного товариства “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України” попередньо погоджено рішення правління HAK “Нафтогаз України” щодо погодження рішення дочірньої компанії “Газ Украіни” HAK “Нафтогаз України” як єдиного учасника товариства з обмеженою відповідальністю “Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг» шляхом погодження рішення учасника товариства, що додається до оригіналу, про затвердження умов додаткової угоди до примірного договору постачання природного газу для виробництва теплової енергіі на 2021-2024 роки та про вчиненя товариством правочинів, а саме щодо укладення договорів постачання пряродного газу бюджетним установам та організаціям відповідно до примірного договору.
Відтак, запрошення для проведення переговорів було надіслано Замовником товариству з обмеженою відповідальністю “Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг». Разом з цим, однісю із умов примірного договору постачання природного назу бюджетним установам та організаціям визначено, що постачальник передає споживачу замовлений природний газ у період з жовтня 2021 року до грудня 2022 року. Умовами Меморандуму про взасморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергїі та постачання гарячої води в опалювальному періоді 2021/2022 pp. (https://www.kmu.gov.ua/news/pidpisano-memorandum-shchodo- vregulyuvannya-problemnih-pitan-u-sferi-teplopostachannya) визначено, що запорукою врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергіі та постачання гарячої води є встановлення для установ та організацій, що фінансуються з державного a6o місцевих бюджетів, та використовують природний газ для забезпепення всіх своїх погреб, пропозиції укладати договори постачання природного газу із строком поставки до 31 грудня 2021 року та, окремо, на весь 2022 рік за ціною 13659,63 гривень за 1000 куб.м (без ПДВ та без урахування тарифу на послуги з транспортування природного газу). Тому, з урахуванням податку на додану вартість за ставкою 20%, та тарифу на послуги транспортування природного газу для внутрівіньої точки виходу з газотранспортної система— 124,16 грн. без ПДВ, коефіціснг, який застосовуеться при замовленні потужності на добу наперед у відповідному періоді на рівні 1,10 умовних одиниць, всього з коефіціснтом
— 136,576 грн., крім того ПДВ - 20% , всього з ПДВ — 163,89 грн. за 1000 куб. м., ціна газу за 1000 куб. м становись 16 554,00 три. Разом з цим,відповідно до умов примірного договору (https:/naftogaztrading.cоm.ua/documents/examples) постачальник передає Споживачу на умовах цього Договору замовлений споживачем обсяг (об'єм) природного газу у період по грудень 2000 року включно.
Водночас, бюджетним законодавством не забороняється укладати довгострокові договори у межах бюджетних асигнувань з урахуванням календарного плану до договору, що додатково підтверджується листом Державної казначейської служби України від 18.10.2021 № 15-08-08/21201 "Щодо реєстрації в органах Казначейства договорів на постачання природного газу".
Припинення газопостачання може призвести до порушення умов належного функціонування закладів освіти й культури, виникнення негативних наслідків, які поставлять під загрозу здоров'я працівників та населення Вишківської територіальної громади (в т.ч. і недотримання санітарно-гігієнічних норм, температурного режиму), що в подальшому може призвести до порушення безпечних умов праці працівників. тим самим можуть бути порушені права, гарантовані Конституцією України.
Таким чином, з урахуванням викладеного вище, наявні підстави для застосування замовником, як виняток, переговорної процедури закупівлі за предметом Природний газ, код ДК 021-2015 -09123000-7), з підстави, передбаченої абз. 2 п. 3 ч. 2 ст. 40 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема, якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера, та проведення переговорної процедури з ТОВ "Газопостачальна компанія "Нафтогаз Трейдинг". код ЄДРПОУ 42399676.
Експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі : ЗУ "Про публічні закупівлі", Бюджетний кодекс України, Кодекс цивільного захисту України, роз'яснення Мінекономрозвитку № 3304-04/60124-06 від 03.10.2021 р., протокол позапланового засідання Регіональної комісії з питань техногенно-екологічної небезпеки та надзвичайних ситуацій Закарпатської ОДА № 22 від 11.10.2021 р., протокол засідання № 15/09-21 від 12.10.2021 р. Експертної комісії з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій ДСНС, розпорядження КМУ від 11.10.2021 р. № 1234-р "Деяків питання діяльності акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та постачання гарячої води в опалювальному періоді 2021/2022 рр. (https://www.kmu.gov.ua/news/pidpisano-memorandum-shchodo- vregulyuvannya-problemnih-pitan-u-sferi-teplopostachannya), примірний договір (https:/naftogaztrading.cоm.ua/documents/examples) протокол № 19 від 11.10.2021 р. позапланового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Вишківської селищної ради.
Загальний обсяг потреби Замовника в предметі закупівлі на період з жовтня 2021 до грудня 2022 р. включно становить 287,000 тис. м. куб. (розрахунок було проведено згідно потужностей котлів, оскільки установи до цього часу опалювались за рахунок теплопостачання).