• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-04-28 Слов'янка – Межова – Дачне на ділянці км 0+000 – км 44+500 (окремими ділянками), Дніпропетровська область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою. Допускається наявність у складі тендерної пропозиції Учасника та не потребують перекладу українською мовою документи на російській мові, складені Учасником в минулих періодах, або надані сторонніми підприємствами, організаціями чи установами, зокрема, але не виключно: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо. Також, виняток складають стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування; інформація коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). У разі неможливості подання учасниками документів до складу тендерної пропозиції українською мовою, вони можуть бути надані іноземною мовою. При цьому документи, які складені іноземною мовою беспосередньо учасником - довідкі, гарантійні листи, листи у довільній формі або інше, обовязково надаються з перекладом на українську мову з нотаріальним засвідченням підпису перекладача. Щодо подання учасниками до складу тендерної пропозиції офіційних документів, які складені іноземною мовою: Для підтвердження дійсності оригіналів офіційних документів учасника, з метою використання їх на території України, документи повинні бути легалізовані у встановленому порядку або засвідчені спеціальним штампом «Apostille» (апостиль), якщо країна, в якій цей учасник зареєстрований, підписала відповідну конвенцію, крім випадку, якщо існують угоди між двома або декількома державами, які відміняють або спрощують зазначену процедуру або звільняють сам документ від легалізації. Документи легалізуються учасниками торгів –іноземними суб’єктами господарювання наступним чином: а) за спрощеною процедурою проставлення Апостиля (Apostille) відповідно до статей 3 та 4 Гаазької Конвенції від 05.10.1961 року або б) за процедурою консульської легалізації відповідно до Віденської Конвенції «Про консульські зносини» 1963 року або в) завірений(-і) нотаріально відповідно до глави 11 Закону України «Про нотаріат» (в разі, якщо документ не потребує легалізації згідно з міжнародною угодою (конвенцією тощо) між Україною та країною-учасника торгів ) та в такому випадку надається лист-роз‘яснення, складений в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), з посиланням на відповідну міжнародну угоду (конвенцію тощо) між Україною та країною-учасника торгів, згідно з якою документ не потребує легалізації. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гарантії (далі - банківська гарантія) з накладеним кваліфікованим електронним підписом гаранту (далі-Банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Електронна гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Електронна гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис Банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється Замовником. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 року №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» з дотриманням постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням КЕП гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 1,0 % очікуваної вартості закупівлі, а саме 7 658 568,00 грн. (сім мільйонів шістсот п’ятдесят вісім тисяч п’ятсот шістдесят вісім гривень 00 коп.). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. У разі, якщо Учасник бере участь в одному тендері Замовника, проте за певними лотами, то на кожен лот він надає окрему гарантвю. Гарантія має передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати-заборонені). В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: - Зобов’язання Банку-гаранта сплатити Замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти банківських днів з дня отримання вимог Замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов; - Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття , видані Банком- гарантом, завірені печаткою Банка-гаранта та підписом уповноваженої особи від Банку-гаранта. Грошове покриття прередбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника (Принципала) на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена Замовником. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області код ЄДРПОУ:25843931 ПАТ КБ «Приватбанк» р/р UA773052990000026009050020830 Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику протягом п’яти банківських днів з дня настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції в разі: 1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; 2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі; 3) відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; 4) закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається в разі: 1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону; 4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. За зверненням учасника, яким було надано забезпечення тендерної пропозиції, замовник повідомляє установу, що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав повернення забезпечення тендерної пропозиції.

Завершена

765 856 804.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 829 284.02 UAH
Номер: f999f767703f4144a98bd5d26acc6234
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-01-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.06.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 01.07.2022 11:09 - 23.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 30.06.2022 № 123 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 44 UA-2021-11-08-010139-b 08.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, bekirova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Автомагістраль-Південь», ТОВ «БУДІНВЕСТ ІНЖИНІРИНГ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 08.12.2021 (зі змінами), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» (далі – ТОВ «Автомагістраль-Південь»), товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІНВЕСТ ІНЖИНІРИНГ» (далі – ТОВ «БУДІНВЕСТ ІНЖИНІРИНГ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.12.2021, договір на закупівлю послуг від 18.02.2022 № ПС-А-04-28-1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 07.07.2022. За результатами моніторингу установлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено тендерну документацію та додаток 4 до неї «Проект договору на закупівлю послуг: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-04-28 Слов'янка – Межова – Дачне на ділянці км 0+000 – км 44+500 (окремими ділянками), Дніпропетровська область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», в якому наявні розділи 10 «Обставини непереборної сили», 11 «Строк дії договору» та 12 «Забезпечення виконання договору». Учасник ТОВ «Автомагістраль-Південь» у складі своєї тендерної пропозиції надав проект договору, який повністю відповідає змісту проекту договору до тендерної документації. Водночас Замовник в електронній системі закупівель 21.02.2022 оприлюднив укладений з переможцем Договір на закупівлю послуг від 18.02.2022 № ПС-А-4-28-1, в якому відсутні вищезазначені розділи. Зі змісту оприлюдненого в електронній системі закупівель договору на закупівлю послуг від 18.02.2022 № ПС-А-04-28-1 не вбачається тотожність умов договору умовам проєкту договору, наведеного у складі тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль-Південь» за результатами електронного аукціону. Згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. У разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону, договір про закупівлю є нікчемним відповідно до пункту другого частини першої статті 43 Закону.
Період усунення порушень: 25.07.2022 19:19 - 09.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 25.07.2022 19:19

Оскарження висновку в суді

Опис: Справа №160/11733/22 від 09.08.2022
Дата публікації: 08.09.2022 11:59

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку моніторингу Державної аудиторської служби України процедури закупівлі UA-2021-11-08-010139-b Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-04-28 Слов'янка – Межова – Дачне на ділянці км 0+000 – км 44+500 (окремими ділянками), Дніпропетровська область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Згідно з висновком Держаудитслужби, Службою автомобільних доріг у Дніпропетровській області під час проведення зазначеної закупівлі було вчинено наступне порушення, з якими не погоджується Замовник виходячи з наступного: Держаудитслужба зазначає наступне: «За результатами моніторингу установлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено тендерну документацію та додаток 4 до неї «Проект договору на закупівлю послуг: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-04-28 Слов'янка – Межова – Дачне на ділянці км 0+000 – км 44+500 (окремими ділянками), Дніпропетровська область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», в якому наявні розділи 10 «Обставини непереборної сили», 11 «Строк дії договору» та 12 «Забезпечення виконання договору». Учасник ТОВ «Автомагістраль-Південь» у складі своєї тендерної пропозиції надав проект договору, який повністю відповідає змісту проекту договору до тендерної документації. Водночас Замовник в електронній системі закупівель 21.02.2022 оприлюднив укладений з переможцем Договір на закупівлю послуг від 18.02.2022 № ПС-А-4-28-1, в якому відсутні вищезазначені розділи. Зі змісту оприлюдненого в електронній системі закупівель договору на закупівлю послуг від 18.02.2022 № ПС-А-04-28-1 не вбачається тотожність умов договору умовам проєкту договору, наведеного у складі тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль-Південь» за результатами електронного аукціону.» Також, Держаудитслужба вважає, що: «Згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. У разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону, договір про закупівлю є нікчемним відповідно до пункту другого частини першої статті 43 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону.» ЩОДО НЕОБГРУНТОВАНОСТІ ВИСНОВКУ: Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього викладено в ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 1 цієї статті договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Частиною 4 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Порядок оприлюднення інформації про закупівлю закріплено в ст. 10 Розділу ІІІ (Загальні умови здійснення закупівлі) ЗУ «Про публічні закупівлі». Приписами частини першої ст. 10 цього закону передбачено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, в тому числі договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» (Організація закупівельної діяльності замовника) визначено відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником одним з таких способів: 1) шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством; 2) шляхом введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов’язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб); 3) шляхом укладення трудового договору (контракту) згідно із законодавством. Частиною 6 цієї статті обумовлено, що уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника. Відповідно до ч. 9 цієї статті, Примірне положення про уповноважену особу затверджується Уповноваженим органом. Уповноважена особа в тому числі забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог цього Закону. Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою (ч. 10 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі»). На виконання ЗУ «Про публічні закупівлі» Службою автомобільних доріг у Дніпропетровській області було видано наказ № 159 від 09.07.2020 Про покладання функцій уповноваженої особи та затвердження і введення в дію з 09.07.2020 Положення про уповноваження особу. Відповідно до п. 3.3 Положення про уповноважену особу в Службі автомобільних доріг у Дніпропетровській області, Уповноважена особа в тому числі має право прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу. Відповідно до протоколу № 8 від 22.02.2022: «Уповноваженою особою під час проведення закупівлі по предмету Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-04-28 Слов'янка – Межова – Дачне на ділянці км 0+000 – км 44+500 (окремими ділянками), Дніпропетровська область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) за ідентифікатором (UA-2021-11-08-010139-b) було допущено технічну (механічну) помилку, яку виявлено після внесення інформації про закупівлю, а саме: При скануванні договору № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022, яке відбувалось в автоматичному режимі за допомогою комп’ютерної техніки, виникла технічна (механічна) помилка в результаті якої сьома сторінка договору прикріпилась до попередньої сторінки договору, була автоматично переговрнута пристроєм для сканування та не була відсканована. З цієї причини файл сканованого Договору № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022 був сформований без зазначеної сторінки, і в такому вигляді оприлюднений. Водночас, укладений договір, що був підписаний обома сторонами, повністю відповідає змісту проекту договору, викладеному в тендерній документації.» У зв’язку з цим, керуючись п. 3.3 Положення про уповноважену особу, провідним фахівцем з публічних закупівель – уповноваженою особою із організації проведення процедур закупівель Ганною КЛЕЙМАН було прийнято рішення «Помилку, допущену уповноваженою особою при публікації закупівлі за ідентифікатором № UA-2021-11-08-010139-b за предметом Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-04-28 Слов'янка – Межова – Дачне на ділянці км 0+000 – км 44+500 (окремими ділянками), Дніпропетровська область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), а саме, при скануванні договору № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022, в результаті якої сьома сторінка договору не була відсканована та оприлюднена, вважати технічною (механічною) помилкою. Констатувати, що Договір № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022 було фактично укладено (підписано сторонами) без жодних відхилень від проекту договору, оприлюдненого в тендерній документації, (зокрема містить і сьому сторінку) а допущена технічна (механічна) помилка не впливає на зміст укладеного договору. За технічної можливості розмістити Договір на веб-порталі № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022 в повному обсязі.» Таким чином, фактично, під час моніторингу Держаудитслужбою безпідставно встановлено, що замовник при оприлюдненні попередньо укладеного (підписаного сторонами) Договору № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022 допустив ч. 4 ст. 41 цього ж закону. Тобто, посилання Держаудитслужби на нікчемність Договору № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022 є помилковим, необґрунтованим, та таким, що не відповідає дійсним обставинам справи. Враховуючи викладене, вважаємо висновок Держаудитслужби необґрунтованим, та таким, що не відповідає дійсним обставинам справи. ЩОДО НЕЗАКОННОСТІ ВИМОГ ВИСНОВКУ В ЧАСТИНІ ПРИПИНЕННЯ ДОГОВІРНИХ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ: Пунктом 3 Констатуючої частини Висновку Держаудитслужба зобов’язує Службу автомобільних доріг у Дніпропетровській області здійснити наступне: «З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.» Із зазначеним Служба категорично не погоджується, та вважає таке зобов’язання незаконним та необґрунтованим, виходячи з наступного. Згідно з п. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України, підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини. Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу. Згідно ч.1 ст.526 Цивільного кодексу України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог – відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. У відповідності до окремих положень ст. 598 Цивільного кодексу України відзначено, що зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом. Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Відповідно до положень п.6.2.3 Договору № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022 обумовлено, що Замовник має право достроково розірвати цей Договір у разі невиконання зобов'язань Виконавцем, повідомивши про це його у строк 15 робочих днів до дати запланованого розірвання договору. Також, п. 13.3 цього Договору передбачено, що договір може бути розірвано за ініціативою Виконавця. У цьому випадку він повинен сплатити неустойку у розмірі 20 % від суми невиконаних зобов’язань за Договором. Відповідно до п. 11.4. цього ж Договору закріплено, що договір може бути розірвано за ініціативою Замовника, якщо Виконавець ухиляється від виконання своїх обов’язків із правом стягнути із Виконавця штрафні санкції у розмірі 20% від вартості цього Договору, інфляційні втрати, а також три відсотки річних. Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі – Положення № 43), Державна аудиторська служба України (далі – Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Положення чинного законодавства України не передбачають підстав для розірвання договору про закупівлю послуг у зв'язку із вимогою Державної аудиторської служби (її структурного підрозділу), більше того, у відповідності до Положення «Про Державну аудиторську службу», що затверджено постановою КМУ № 43 від 03.02.2016 р., Держаудитслужба не наділена повноваженнями щодо розірвання договорів, які укладені у чіткій послідовності та відповідності чинному законодавству України. З урахуванням викладеного, підкреслюємо, що а ні положення Договору № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022, а ні положення чинного законодавства не передбачають розірвання Договору № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022 за вимогами Держаудитслужби. У у зв'язку із окресленим, Висновок в частині зобов'язання Службу автомобільних доріг у Дніпропетровській області здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за Договором № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022 є незаконним. Крім того, звертаємо увагу, що зазначений Держаудитслужбою недолік не стосується істотних умов договору, абсолютно не впливає на якість виконання робіт учасником-переможцем, не пов`язаний із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції, а тому такий захід як припинення зобов’язань за Договором № ПС-А-04-28-1 від 18.02.2022 є не більше ніж проявленням надмірного формалізму зі сторони контролюючого органу.
Дата публікації звіту: 29.07.2022 15:52

Запити/Пояснення