-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщень КНП "Міська поліклініка № 24" ХМР за адресою: м. Харків, вул. Полтавський шлях, 153 (Коригування) (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
3 972 754.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 863.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 863.77 UAH
Номер:
409873d5bac847c3804fe81ff88c3dd8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-14-000107
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.02.2022 00:00
Період моніторингу:
14.02.2022 22:13 - 10.03.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.02.2022 № 57
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П.В. від 14.02.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 14.02.2022 № 57
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
109 UA-2021-11-05-015911-b 05.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини четвертої статті 23 Закону, частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзаців другого та п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 16.12.2021 № 16/12-21, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Міська поліклініка №24» Харківської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 17.11.2021 № 1-17/11, роз’яснення до процедури, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮСКАС+» (далі – ТОВ «ЮСКАС+»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 29.11.2021 № 1/29-11, повідомлення про намір укласти договір від 30.11.2021 року, договір від 16.12.2021 № 16/12-21.
Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації щодо виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій. Оскільки вимогами пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації передбачено надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у розмірі 18 000,00 гривень то вищезазначене є порушенням Замовником вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що згідно з пунктом 3 розділу VI тендерної документації для приведення проекту договору про закупівлю у відповідність з нормами чинного законодавств України, до нього можуть вноситися зміни.
За нормою частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості доповнення та коригування умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та вимогам частини четвертої статті 41 Закону.
Також встановлено, що технічне завдання до тендерної документації містить посилання на торгову марку TM «Ceresit» та технологію (спосіб виробництва) Cerezit CN-69, без зазначення обґрунтування необхідності використання товарів та технологій саме цих виробників, під час виконання робіт по предмету закупівлі, що є порушенням вимог частини четвертої статті 23 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮСКАС+» встановлено, що відповідно до вимог пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації від учасника вимагалося надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді гарантії фінансової установи з обов’язковим зазначенням реквізитів, у тому числі, SWIFT-адреси гаранта.
Проте, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЮСКАС+» гарантія № UA-2021-11-05-015911-b від 18.11.2021 року не містить інформації щодо SWIFT-адреси гаранта.
Крім того, для підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відповідно до вимог пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати довідку, що містить інформацію про наявність працівників (основних спеціалістів інженерно-технічних працівників), які мають необхідні знання та досвід з виконання заявлених робіт згідно Форми ІІ, зазначеної у цьому додатку.
Так, на виконання зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЮСКАС+» надано довідку про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід від 11.11.2021 № 17.
Водночас, технічним завданням тендерної документації передбачено виконання робіт з облицювання поверхонь стін керамічними плитками на розчині із сухої клеючої суміші, улаштування покриттів з керамічних плиток на розчині із сухої клеючої суміші, перевезення сміття до 30 км, тощо. Відповідно до довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 11.11.2021 № 18 ТОВ «ЮСКАС+» використовує лише орендовані бортові автомобілі вантажопід’ємністю 5 т.
Проте, довідка наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід від 11.11.2021 № 17 не містить інформації щодо наявності у ТОВ «ЮСКАС+» водіїв транспортних засобів та плиточників, які б могли виконувати роботи передбачені технічним завданням.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзаців другого та п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення учасника ТОВ «ЮСКАС+», який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та який не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Однак, на порушення вимог абзаців другого та п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив учасника ТОВ «ЮСКАС+», визначив його переможцем та уклав з ним договір від 16.12.2021 № 16/12-21 на загальну суму 2 900 000,00 гривень (без ПДВ).
Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що на вимогу технічного завдвання тендерної документації, пропозиція ТОВ «ЮСКАС+» містить інформаційний лист у довільній формі від 11.11.2021 № 7, згідно якого учасник інформує, що гарантійний строк на виконані роботи складає 10 років.
Проте, пунктом 3.2. укладеного договору від 16.12.2021 № 16/12-21 зазначено, що підрядник гарантує якість закінчених робіт протягом строку в 5 років відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668).
Також слід зазначити, що відповідно до абзацу третього пункту 103 розділу «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів)» Постанови № 668 гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить
десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший
гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Крім того, статтею 884 Цивільного кодексу України передбачено гарантії якості у договорі будівельного підряду: «Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом».
Отже, договір від 16.12.2021 № 16/12-21 між Замовником та ТОВ «ЮСКАС+» укладений не у відповідності до тендерної пропозиції учасника, вимог Постанови № 668 та статті 884 Цивільного кодексу України.
Таким чином, зазначений договір укладено з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
16.02.2022 18:13 - 03.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
16.02.2022 18:13
Запити/Пояснення
Номер:
1ff0ceca2fb5479994ba53bc6c5a893d
Назва:
Аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-05-015911-b
Дата опублікування:
22.02.2022 16:30
Опис:
Ознайомившись з Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-05-015911-b Північно-Східного офісу Держаудитслужби щодо закупівлі: Капітальний ремонт приміщень КНП "Міська поліклініка № 24" ХМР за адресою: м. Харків, вул. Полтавський шлях, 153 (Коригування), КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №24" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі Замовник) надає аргументовані заперечення до висновку відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон).
1. Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації щодо виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій. Оскільки вимогами пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації передбачено надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у розмірі 18 000,00 гривень то вищезазначене є порушенням Замовником вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Замовник надає з цього питання наступні заперечення.
ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2021-06-23-007482-c містить поле «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників», в якому Замовником зазначена інформація : детально у тендерній документації.
Частиною 1 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Оголошення про проведення відкритих торгів формується шляхом заповнення Замовником відповідної форми оголошення, яка розміщена в електронній системі закупівель.
При цьому, детальні умови надання забезпечення тендерної пропозицій містяться в розділі 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Тобто, умови надання забезпечення тендерної пропозиції чітко визначені у тендерній документації і учасники закупівлі мали достатньо інформації щодо виду, розміру та умов забезпечення тендерної пропозиції.
Законодавством не визначений обсяг інформації, який повинен бути внесений Замовником в зазначене поле оголошення в електронній системі закупівель.
Замовник вважає, що внесена ним інформація в оголошення щодо виду, умов надання забезпечення тендерних пропозицій не порушує вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Тендерна документація складена Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що згідно з пунктом 3 розділу VI тендерної документації для приведення проекту договору про закупівлю у відповідність з нормами чинного законодавств України, до нього можуть вноситися зміни.
За нормою частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості доповнення та коригування умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та вимогам частини четвертої статті 41 Закону.
Замовник надає з цього питання наступні заперечення.
За умовами п.2 розділу 6 тендерної документації умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі.
П.3. розділу 6 тендерної документації зазначено для приведення проекту договору про закупівлю у відповідність з нормами чинного законодавств України, до нього можуть вноситися зміни.
П.4. розділу 6 тендерної документації Основні вимоги до договору про закупівлю передбачено наступне.
4.1. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
4.2. Учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
У разі якщо переможцем процедури закупівлі є об’єднання учасників, копія ліцензії або дозволу надається одним з учасників такого об’єднання учасників.
4.3. Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
3) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
5) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміою ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
4.4. Договір про закупівлю є нікчемним у разі:
- укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
- укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
- укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
4.5. Істотні умови договору про закупівлю викладені у проекті договору про закупівлю (Додаток 4 до тендерної документації).
П.3. розділу 6 тендерної документації в зазначеній редакції не порушує вимоги частини шостої статті 33 та вимоги частини четвертої статті 41 Закону, оскільки наголошує на можливості внесення змін до проекту договору згідно з нормами чинного законодавств України, а не всупереч законодавству.
На підставі викладеного, тендерна документація не містить умов які б суперечили Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Моніторингом встановлено, що технічне завдання до тендерної документації містить посилання на торгову марку TM «Ceresit» та технологію (спосіб виробництва) Cerezit CN-69, без зазначення обґрунтування необхідності використання товарів та технологій саме цих виробників, під час виконання робіт по предмету закупівлі, що є порушенням вимог частини четвертої статті 23 Закону.
Замовник надає з цього питання наступні заперечення.
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі(додаток 3 до тендерної документації) містить посилання застосування матеріалів TM "Ceresit" або еквівалент, суміші Cerezit CN-69 або еквівалент.
Згідно частинами 3, 4 статті 23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Таким чином, Законом передбачено використання в технічній специфікації конкретної марки, якщо таке посилання необхідне.
Варто зазначити, що чинним законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено конкретної форми обґрунтування, яке обов’язково має містити тендерна документація в разі закупівлі з посиланням на конкретну торгову марку, тип, місце походження тощо стосовно предмета закупівлі.
Крім того, для дотримання вимог статті 23 Закону у п.п.6.8. п.6 розділу 3 тендерної документації Замовником зазначено: у цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
Отже, тендерна документація не містить жодних формулювань, що за своїм змістом трактувалися б як наполягання Замовника на використанні виключно тих матеріалів, що зазначено у технічній специфікації, при цьому за учасниками закріплена можливість запропонувати еквівалентні матеріали.
Враховуючи викладене, технічне завдання до тендерної документації складене з дотриманням вимог статті 23 Закону.
4. Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮСКАС+» встановлено, що відповідно до вимог пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації від учасника вимагалося надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді гарантії фінансової установи з обов’язковим зазначенням реквізитів, у тому числі, SWIFT-адреси гаранта.
Проте, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЮСКАС +» гарантія № UA-2021-11-05-015911-b від 18.11.2021 року не містить інформації щодо SWIFT-адреси гаранта.
Замовник надає з цього питання наступні заперечення.
Відповідно до п.2 розділу ІІІ тендерної документації Учасник торгів під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції.
Учасник надає документ в електронному вигляді, в форматі PDF через електронну систему закупівель, що підтверджує надання учасником забезпечення пропозиції торгів.
Вид надання забезпечення тендерної пропозиції: гарантія фінансової компанії.
Сума забезпечення складає 18000 грн. (вісімнадцять тисяч гривень 00 коп.).
Форма та зміст гарантії повинні відповідати вимогам наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 р. № 2628, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції».
Учасник процедури закупівлі ТОВ «ЮСКАС +» надав в складі тендерної пропозиції гарантію № UA-2021-11-05-015911-b забезпечення тендерної пропозиції /пропозиції від 18.11.2021 товариства з обмеженою відповідальністю «ФІНСОВА КОМПАНІЯ «ЕКСПРЕС-ФІНАНС», тобто гарантію фінансової компанії.
Відповідно до п.4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 р. № 2628, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» SWIFT-адреса гаранта зазначається у разі, якщо гарантом є банк.
Таким чином, SWIFT-адреса гаранта не зазначається в гарантії фінансової компанії, де гарантом є фінансова компанія.
На підставі викладеного, форма та зміст гарантії № UA-2021-11-05-015911-b забезпечення тендерної пропозиції /пропозиції від 18.11.2021 товариства з обмеженою відповідальністю «ФІНСОВА КОМПАНІЯ «ЕКСПРЕС-ФІНАНС відповідає вимогам наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 р. № 2628, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» та п.2 розділу ІІІ тендерної документації .
5. Для підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відповідно до вимог пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати довідку, що містить інформацію про наявність працівників (основних спеціалістів інженерно-технічних працівників), які мають необхідні знання та досвід з виконання заявлених робіт згідно Форми ІІ, зазначеної у цьому додатку. Так, на виконання зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЮСКАС+» надано довідку про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід від 11.11.2021 № 17. Водночас, технічним завданням тендерної документації передбачено виконання робіт з облицювання поверхонь стін керамічними плитками на розчині із сухої клеючої суміші, улаштування покриттів з керамічних плиток на розчині із сухої клеючої суміші, перевезення сміття до 30 км, тощо. Відповідно до довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 11.11.2021 № 18 ТОВ «ЮСКАС+» використовує лише орендовані бортові автомобілі вантажопід’ємністю 5 т. Проте, довідка наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід від 11.11.2021 № 17 не містить інформації щодо наявності у ТОВ «ЮСКАС+» водіїв транспортних засобів та плиточників, які б могли виконувати роботи передбачені технічним завданням.
Замовник надає з цього питання наступні заперечення.
Відповідно до п.2 додатку 1 тендерної документації вимагається надання довідки, що містить інформацію про наявність працівників (основних спеціалістів інженерно-технічних працівників), які мають необхідні знання та досвід з виконання заявлених робіт. Подається згідно запропонованої форми ІІ «Довідка про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід», яка заповнюється та подається учасником на фірмовому бланку (у разі його наявності).
Учасник процедури закупівлі ТОВ «ЮСКАС+» надав інформаційну довідку №17 від 11.11.2021 року за формою ІІ «Довідка про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід» у повній відповідності до вимог п.2 додатку 1 тендерної документації.
Тендерною документацією не встановлено окремих вимог щодо документального підтвердження наявності у учасника водіїв транспортних засобів та плиточників.
Правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮСКАС+» згідно з вимогами статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі в зазначеній вище частині відсутні.
6. Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що на вимогу технічного завдання тендерної документації, пропозиція ТОВ «ЮСКАС+» містить інформаційний лист у довільній формі від 11.11.2021 № 7, згідно якого учасник інформує, що гарантійний строк на виконані роботи складає 10 років. Проте, пунктом 3.2. укладеного договору від 16.12.2021 № 16/12-21 зазначено, що підрядник гарантує якість закінчених робіт протягом строку в 5 років відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668). Також слід зазначити, що відповідно до абзацу третього пункту 103 розділу «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів)» Постанови № 668 гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Крім того, статтею 884 Цивільного кодексу України передбачено гарантії якості у договорі будівельного підряду: «Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом». Отже, договір від 16.12.2021 № 16/12-21 між Замовником та ТОВ «ЮСКАС+» укладений не у відповідності до тендерної пропозиції учасника, вимог Постанови № 668 та статті 884 Цивільного кодексу України. Таким чином, зазначений договір укладено з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону.
Замовник надає з цього питання наступні заперечення.
Відповідно до п.12 додатку 6 тендерної документації вимагається надання довідки про те, що Учасник гарантує якість закінчених робіт протягом гарантійного строку відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» та розділу «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів)» цієї Постанови.
Відповідно до додатку 3 тендерної документації гарантійний строк на виконання роботи має складати не менш 10 років, що має бути підтверджено у складі пропозиції відповідним листом.
П.3.2. проекту договору містить умову Підрядник гарантує якість закінчених робіт протягом гарантійного строку в 5 років відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» та розділу «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів)» цієї Постанови.
На виконання вимог додатку 3 учасником ТОВ «ЮСКАС+» в складі тендерної пропозиції надано інформаційний лист №7 від 11.11.2021 року про те, що гарантійний строк на виконані роботи складає 10 років.
Також, на виконання п.12 додатку 6 тендерної документації учасником ТОВ «ЮСКАС+» у складі тендерної пропозиції надана інформаційна довідка про те, що Учасник гарантує якість закінчених робіт протягом гарантійного строку відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» та розділу «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів)» цієї Постанови.
Відповідно до п. 103 розділу «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів)» Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку.
Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації
змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з
урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у
проектній документації (далі - гарантійний строк якості).
Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить
десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший
гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом
(далі - гарантійний строк експлуатації).
Отже, вказаною Постановою передбачено два гарантійних строки: гарантійний строк якості та гарантійний строк експлуатації.
Гарантійний строк якості встановлений п.3.2. проекту договору, яким зазначено: Підрядник гарантує якість закінчених робіт протягом гарантійного строку в 5 років відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» та розділу «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів)» цієї Постанови.
Водночас проект договору не містить умов щодо гарантійного строку експлуатації.
Замовником лише вимагалось надання у складі пропозиції підтвердження гарантійного строку на виконані роботи відповідним листом (додаток 3 тендерної документації).
В складі тендерної пропозиції на виконання п.п. 4 п.1 розділу 3 тендерної документації учасником ТОВ «ЮСКАС+» надано заповнений та підписаний уповноваженою особою учасника проект договору що наведений у додатку 4 тендерної документації.
На виконання п.3 розділу 6 тендерної документації учасником ТОВ «ЮСКАС+» надано лист-згоду з проектом договору про закупівлю, наведеному у додатку 4 тендерної документації.
За результатами торгів було укладено договір № 16/12-21 від 16.12.2021 року відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЮСКАС+» з дотриманням вимог частини четвертої статті 41 Закону, який містить, зокрема, п.3.2. в редакції передбаченій проектом договору та наданою інформаційною довідкою в складі тендерної пропозиції.
На підставі викладеного, договір № 16/12-21 від 16.12.2021 року укладено у відповідності до вимог статті 41 Закону.
Виходячи з вищенаведеного, повідомляємо, що тендерна документація розроблена Замовником у відповідності з вимогами Закону, тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «ЮСКАС+» відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, договір укладений з дотриманням вимог статті 41 Закону.
На підставі викладеного, наголошуємо на відсутності підстав здійснювати заходи про усунення порушень, оскільки Замовником, керуючись ч.8 ст.8 Закону, надано аргументовані заперечення.