-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
поглуга з постачання теплової енергії (пара,гаряча вода та повязана продукція)
з жовтня 2021р. по 31 грудня 2021р
Завершена
276 343.00
UAH з ПДВ
Номер:
d7fa76ca2b8a49e3b863b950b99216af
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-31-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.01.2022 00:00
Період моніторингу:
31.01.2022 16:37 - 22.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
31.01.2022 № 35
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північно –
східного офісу Держаудитслужби
в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 31.01.2022 № 35
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4. UA-2021-11-05-013971-b 05.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника Управління Північно –
східного офісу Держаудитслужби
в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 10 частини першої статті 10 Закону № 922.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); своєчасності укладання договору та його оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Лубенського професійного ліцею (далі – замовник) на 2021 рік; протокол щодо проведення переговорів між Лубенським професійним ліцеєм та ОКВПТГ «Лубнитеплоенерго» від 05.11.2021; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) від 05.11.2021; договір про закупівлю від 11.11.2021 № 4КО на суму 276 343,00 грн. (з ПДВ) із ОКВПТГ «Лубнитеплоенерго» (далі – договір); відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднена в електронній системі закупівель.
Необхідно зазначити, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток, на що вказує частина перша статті 40 Закону.
Моніторингом установлено, що замовником у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не дотримано вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в частині обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, вказаною нормою передбачено, що «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію:… обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі».
При цьому, замовник у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вказав наступну інформацію: «На підставі пункту 2 частини 2 статті 40 ЗУ «Про публічні закупівлі» якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з випадків, а саме відсутність конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.».
Вказане свідчить, що в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовником не здійснено посилання на нормативні та інші документи (зокрема, які свідчать про відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником), що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, що замовником звіт про виконання договору оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 03.02.2022 з порушенням норм абзацу 10 частини першої статті 10 Закону № 922.
Так, вказаною нормою визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
Відповідно до пункту 23 договору від 11.11.2021 № 4 КО (далі - договір) встановлено, що «Споживач здійснює оплату за цим договором щомісяця не пізніше останнього дня місяця, що настає за розрахунковим періодом, що є граничним строком внесення плати за спожиту послугу.». Відповідно до пункту 38 договору встановлено, що строк дії договору до 31.12.2021.
Фактично договір виконано 20.12.2021, на що вказують дані відкритих джерел (spending.gov.ua): платіжне доручення № 259 від 26.11.2021 на суму 80 585,78 грн та платіжне доручення № 288 від 17.12.2021 на суму 195 757,22 грн, що в сумі становить 276 343,00 грн і свідчить про повну сплату договору.
Отже, звіт про виконання договору оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель на 33 день з дня закінчення строку дії договору про закупівлю та на 44 день з дня його виконання сторонами.
Оскільки на дату початку моніторингу (31.01.2022) відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчили, що звіт про виконання договору не був оприлюднений, з метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування причини неоприлюднення звіту про виконання договору. Відповідь замовника не свідчить про відсутність порушень з даного питання.
Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив: «Звільнення уповноваженої особи, та прийняття нової», що не є обґрунтуванням причини неоприлюднення звіту про виконання договору.
Період усунення порушень:
08.02.2022 09:09 - 23.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
08.02.2022 09:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
лист пояснення
Дата публікації звіту:
10.02.2022 11:23
Запити/Пояснення
Номер:
ec014db649484ff3b1289440171fb7c8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
31.01.2022 16:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.02.2022 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 276 343,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-05-013971-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- з якої причини замовником не оприлюднено звіт про виконання договору. В той час, як пунктом 12 частини першої статті 10 Закону передбачено оприлюднення такого звіту протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору, за умови його виконання сторонами або його розірвання?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.