• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт частини цілісного майнового комплексу (відділень першого поверху центрального корпусу) Комунальне некомерційне підприємство «Коростенська центральна районна лікарня» Ушомирської сільської ради по вул. Жмаченка 46 м. Коростень Житомирської області

Завершена

11 581 404.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 907.02 UAH
Номер: 34e39ba30fc940da910437f7fe28337d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-07-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.07.2022 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127015
Період моніторингу: 07.07.2022 14:01 - 29.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 06.07.2022 № 2-З Сєвєродонецьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 06.07.2022 № 2-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6 UA-2021-11-04-007614-a 04.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Антон РИБАЛКО
Адреса: Ukraine, Сєвєродонецьк
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 282-30-15, nakorenok1973@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця, установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 липня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 зі змінами (далі – Закон № 922), розгляд тендерної пропозиції, визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Комунального некомерційного підприємства «Коростеньська центральна районна лікарня» Ушомирської сільської ради (далі - Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника (протокол від 04.11.2021 № 04-1/11/202); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Тетерів-Будпроект» (далі – ТОВ «Тетерів-Будпроект»); протокол засідання тендерного комітету Замовника щодо визначення переможця від 25.11.2021 № 25/11/2021; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю робіт від 06.12.2021 № 98 (далі - Договір); повідомлення про внесення змін до договору; додаткові угоди до Договору від 06.12.2021 № 1, від 31.12.2021 № 2, від 08.06.2022 № 3 та від 06.07.2022 № 4. За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію ТОВ «Тетерів-Будпроект» з остаточною ціновою пропозицією в сумі 11 550 894,00 гривень. Моніторингом відповідності тендерної пропозиції ТОВ «Тетерів-Будпроект», вимогам тендерної документації встановлено, що згідно підпункту 3.6.2 пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що учасник має надати інформацію та документи, які підтверджують право виконувати роботи, що передбачені у Додатку 2 «Технічне завдання» до тендерної документації, зокрема: оригінал або належним чином завірену копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці, та/або ліцензії на провадження певного виду робіт, що передбачені технічним завданням, якщо отримання такого дозволу, декларації або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Так, у Додатку 2 до тендерної документації «Технічне завдання» визначено обсяги робіт за предметом закупівлі, які належать до протипожежного призначення та підлягають ліцензуванню, згідно пункту 13 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VІІІ (із змінами), зокрема, роботи визначені у Локальному кошторисі № 4 «Водопровід та водовідведення», а саме: у розділах 4.Водопровід протипожежний та 9.Водопровід протипожежний (підвал). Однак, ТОВ «Тетерів-Будпроект» у складі тендерної пропозиції не надано ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, чим не дотримано вимоги визначені Замовником у підпункті 3.6.2 пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» до тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Тетерів-Будпроект», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, визначив його переможцем торгів та уклав із ним Договір.
Період усунення порушень: 26.07.2022 18:58 - 10.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 26.07.2022 18:58

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок про результати моніторингу закупівлі оскаржено до Житомирського окружного адміністративного суду
Дата публікації: 09.08.2022 17:20
Дата відкриття провадження: 02.09.2022 14:00
Номер відкриття провадження: справа № 240/16652/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення на Висновок Комунальним некомерційним підприємством "Коростеньська центральна районна лікарня" Ушомирської сільської ради (далі – Замовник) розглянуто Висновок Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області (далі – Управління) про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-04-007614-a затвердженого начальником Управління 26.07.2022 року (далі – Висновок). Керуючись положенням визначеним абзацом другим частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII (далі – Закон): «Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень». У розділі першому констатуючої частини Висновку зазначено: «За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію ТОВ «Тетерів-Будпроект» з остаточною ціновою пропозицією в сумі 11 550 894,00 гривень. Моніторингом відповідності тендерної пропозиції ТОВ «Тетерів-Будпроект», вимогам тендерної документації встановлено, що згідно підпункту 3.6.2 пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що учасник має надати інформацію та документи, які підтверджують право виконувати роботи, що передбачені у Додатку 2 «Технічне завдання» до тендерної документації, зокрема: оригінал або належним чином завірену копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці, та/або ліцензії на провадження певного виду робіт, що передбачені технічним завданням, якщо отримання такого дозволу, декларації або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Так, у Додатку 2 до тендерної документації «Технічне завдання» визначено обсяги робіт за предметом закупівлі, які належать до протипожежного призначення та підлягають ліцензуванню, згідно пункту 13 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VІІІ (із змінами), зокрема, роботи визначені у Локальному кошторисі № 4 «Водопровід та водовідведення», а саме: у розділах 4.Водопровід протипожежний та 9.Водопровід протипожежний (підвал). Однак, ТОВ «Тетерів-Будпроект» у складі тендерної пропозиції не надано ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, чим не дотримано вимоги визначені Замовником у підпункті 3.6.2 пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» до тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТетерівБудпроект», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, визначив його переможцем торгів та уклав із ним Договір». Замовник не погоджується із виявленим Управленням порушенням, та вважає, що Управління під час здійснення моніторингу дійшло до хибних висновків та неналежним чином проаналізувало досліджуване питання, чим порушило права Замовника. Підпункт 3.6.2 пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, містить додаткові вимоги до учасників, а саме: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують право виконувати роботи, що передбачені у Додатку № 2 до тендерної документації, зокрема: - Оригінал або належним чином завірену копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці, та/або ліцензії на провадження певного виду робіт, що передбачені технічним завданням (Додаток 2 до тендерної пропозиції), якщо отримання такого дозволу, декларації або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. У разі завершення терміну дії декларації, дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, ліцензії на провадження певного виду робіт, що передбачені технічним завданням замовника, або ж відсутності зазначених документів, учасники надають у складі пропозиції пояснювальну записку та документи, що підтверджують факт подання ними до уповноваженого органу пакету документів для продовження терміну або ж отримання декларації, дозволу, ліцензії. У разі відсутності в учасника ліцензії та/або декларації, та/або дозволу на виконання певного виду робіт, визначених у технічному завданні, у складі тендерної пропозиції мають бути надані ліцензія та/або декларація, та/або дозвіл субпідрядника/субпідрядників, який/які виконуватимуть такі роботи (зазначені документи (ліцензія, декларація та/або дозвіл) надаються у тому разі якщо вартість робіт, що доручатимуться субпідряднику/субпідрядникам становитиме 20 і більше відсотків від вартості договору про закупівлю). Якщо ліцензія та/або декларація, та/або дозволи видані учаснику (субпідряднику/субпідрядникам) як електронні документи і знаходиться у вільному доступі, то учасник надає інформацію з посиланням на мережу Інтернет де розміщені такі документи». Водночас, у тексті Висновку п.п. 3.6.2 пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено не в повному обсязі, попри те, що відповідна вимога не могла виконуватися учасниками частково. Відповідно до змісту вказаного пункту тендерної документації, Учасники зобов’язані надати у складі тендерної пропозиції ліцензію на провадження певного виду робіт, що передбачені технічним завданням (Додаток 2 до тендерної пропозиції), якщо отримання такого дозволу, декларації або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством, водночас, якщо в учасника відсутня ліцензія для виконання певної частини робіт, то учасник може доручити виконання відповідних робіт, на субпідрядника. При цьому на відповідного субпідрядника у складі пропозиції повинна бути надана ліцензія, у випадку якщо такому субпідряднику буде доручено виконання 20 і більше відсотків від вартості договору про закупівлю. В пункті 7 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації містяться наступні вимоги: «3.7.1. У зв’язку із здійсненням Замовником закупівлі робіт учасник процедури закупівлі зазначає у тендерній пропозиції інформацію, згідно Додатку №4 ТД, щодо кожного суб’єкта господарювання, якого планує залучати до виконання робіт як субпідрядника/субпідрядниківв обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. 3.7.2. У разі, якщо учасник не буде залучати до виконання робіт субпідрядника/субпідрядників в обсязі понад 20 % від вартості договору про закупівлю, у складі тендерної пропозиції необхідно надати довідку у довільній формі, в якій учасник повинен зазначити, що він не буде залучати до виконання робіт субпідрядника/субпідрядників в обсязі понад 20 %». Таким чином, Учасник у складі пропозиції повинен був надати документальне підтвердження про залучення субпідрядників, якщо таким субпідрядникам доручатиметься виконання робіт в обсязі більше 20% суми договору, водночас, якщо субпідряднику доручатиметься виконання меншого обсягу робіт, у складі тендерної пропозиції учасників не вимагаються додаткові документи щодо субпідрядників. Між іншим, відповідно до п.п. 6.4.2. п. 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, передбачено, що: «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: - відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; - копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом». Під час, підписання договору учасником переможцям процедури закупівлі ТОВ «Тетерів-Будпроект» було виконано вимогу п.п. 6.4.2. п. 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, окрім дозвільних документів виданих безпосередньо на ТОВ «Тетерів-Будпроект», учасником додатково надано копію ліцензії субпідрядника Спільного багатопрофільного підприємства «Прогрес-М», на якого покладається виконання робіт у обсязі до 20% вартості договору. Так, у Додатку 2 до тендерної документації «Технічне завдання» визначено обсяги робіт за предметом закупівлі, які належать до протипожежного призначення та підлягають ліцензуванню, згідно пункту 13 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VІІІ (із змінами), зокрема, роботи визначені у Локальному кошторисі № 4 «Водопровід та водовідведення», а саме: у розділах 4.Водопровід протипожежний та 9.Водопровід протипожежний (підвал). Обсяг вказаних робіт становить менше 5% від суми договору, тому ТОВ «Тетерів-Будпроект» не зобов’язане було надавати у складі тендерної пропозиції документи, відсутність яких на думку Управління, є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Тетерів-Будпроект». Враховуючи вищевикладене Управління невірно трактувало вимоги тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі», а висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-04-007614-a містить хибні твердження та є незаконним. У розділі третьому констатуючої частини Висновку зазначено: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.». Згідно положення частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Частиною першою статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» №2939-XII (далі – Закон №2939-XII) передбачено, що Контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Розділом ІІІ Закону №2939-XII встановлено виключний перелік прав, обов’язків та зазначено відповідальність органу державного фінансового контролю. Водночас, у Законі №922-VIII та Законі №2939-XII відсутні положення, якими передбачено право органу державного фінансового контролю встановлювати вимоги щодо розірвання укладених Замовником договорів. У розділі другому констатуючої частини Висновку зазначено: «За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не установлено». Статтею 43 Закону №922-VIII встановлено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. Договір від 06.12.2021 №98 укладений із ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» відповідає вимогам Закону та вказаний договір не може бути визнаний нікчемним згідно вимог статті 43, тому у Замовника відсутні правові підстави для розірвання вказаного договору. Крім того, опублікований Висновок не містить відомостей щодо жодного порушення при укладанні договору. Усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків, а саме не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» у зазначеному у Висновку спосіб, а саме шляхом розірвання договору про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів, призведе до порушення прав та інтересів третьої особи – ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» та матиме негативні наслідки для Замовника та підрядника за договором, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Висновок від 26.07.2022 складено з порушенням вимог закону України «Про публічні закупівлі» та закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» тому він підлягає скасуванню.
Дата публікації звіту: 01.08.2022 16:42

Запити/Пояснення