-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт та реставрація (Капітальний ремонт та утеплення фасабу будівлі Дошкільного навчального закладу № 2/124 МВС України))
Завершена
3 110 760.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 553.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 553.80 UAH
Номер:
af64e92067074f018365f72af51b7df0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-27-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.07.2022 00:00
Період моніторингу:
27.07.2022 13:56 - 18.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
27.07.2022 № 155
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
21 UA-2021-11-04-006732-a 04.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено порушення частини 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання оцінки та розгляду тендерної пропозиції ФОП ОГАНЕСЯН АГВАН АРАМОВИЧ порушення вимог частини сьомої статті 29, статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з відсутністю механізму усунення встановлених порушень, Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оцінки та розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель дошкільного навчального закладу № 2/124 МВС України (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 04.11.2021 № 8), тендерну пропозицію фізично-особи підприємця ОГАНЕСЯН АГВАН АРАМОВИЧ (далі – ФОП ОГАНЕСЯН АГВАН АРАМОВИЧ), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 08.12.2021 № 8, повідомлення про намір укласти договір від 08.12.2021, договір підряду від 20.12.2021 № 211221, повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди до договору від 29.12.2021 № 1 та від 11.02.2022 № 2, пояснення та документи Замовника, надані на запит органу державного фінансового контролю.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у пункті 4
розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій, чим порушив вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону, яким встановлено, що строк дії тендерної пропозиції не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
На запит Держаудитслужби від 04.08.2022 про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку власного вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник оприлюднив пояснення: «що головною причиною неопублікованої інформації є відсутність власної сторінки вебсайту в головного розпорядника коштів».
Однак при дослідженні зазначеного питання встановлено, що у головного розпорядника коштів – Міністерства внутрішніх справ України наявний портал https://mvs.gov.ua/, на якому в розділі «Діяльність» рубриці «Публічні закупівлі», розміщується інформація про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та розміру витрат.
З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Окрім цього, моніторингом установлено, що пунктом 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника передбачена наступна оцінка тендерних пропозицій: «Оцінка тендерних пропозицій проводиться за цінами тендерних пропозицій з врахуванням податку на додану вартість
(з ПДВ). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з урахуванням ПДВ».
Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону».
Поряд з цим Замовник відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» встановив вимогу щодо надання учасниками заповненої форми «Цінова пропозиція» згідно із Додатком № 1 до тендерної документації, завіреною підписом уповноваженої особи Учасника.
Учасник ФОП ОГАНЕСЯН АГВАН АРАМОВИЧ у складі своєї тендерної пропозиції надав заповнену форму Цінова пропозиція від 03.12.2021 № 18 згідно з Додатком № 1 до тендерної документації, в якій зазначив ціну пропозиції 2 592 300,00 грн (два мільйони п’ятсот дев’яносто дві тисячі триста гривень 00 копійок) без ПДВ та 3 110 760,00 грн (три мільйони сто десять тисяч сімсот шістдесят гривень 00 копійок) з ПДВ.
Водночас учасник ФОП ОГАНЕСЯН АГВАН АРАМОВИЧ в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель зазначив цінову пропозицію 2 592 300,00 грн з ПДВ.
При цьому слід зауважити, що інший учасник МАЛЕ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНЕ ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СОВІ» у складі свої тендерної пропозиції надав заповнену форму Цінова пропозиція від 02.12.2021 № 111/12 згідно з Додатком № 1 до тендерної документації в якій зазначив ціну пропозиції 3 010 820,69 грн. (три мільйона десять тисяч вісімсот двадцять грн. 69 коп.), у тому числі ПДВ* 501 083, 45 грн.
З огляду на зазначене, учасником ФОП ОГАНЕСЯН АГВАН АРАМОВИЧ відображено в системі електронних закупівель цінову пропозицію, яка не відповідала ціні його тендерної пропозиції, що призвело до оцінки пропозицій всупереч положень пункту 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, частини сьомої статті 29, статті 30 Закону.
Отже зважаючи на зазначене Замовник визнав переможцем торгів
ФОП ОГАНЕСЯН АГВАН АРАМОВИЧ за результатами оцінки його тендерної пропозиції з порушенням частини сьомої статті 29, статті 30 Закону.
Період усунення порушень:
18.08.2022 18:12 - 02.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.08.2022 18:12
Оскарження висновку в суді
Опис:
У Х В А Л А про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі № 640/14349/22 від 13 жовтня 2022 року
Дата публікації:
17.10.2022 23:51
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Доброго дня.
Надано відповідь заперечення щодо висновку моніторингу в додатках.
Дата публікації звіту:
25.08.2022 17:35
Запити/Пояснення
Номер:
bb35f47d994b4a5e8085922ecdec385f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
04.08.2022 14:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.08.2022 00:00
Опис:
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі робіт із капітального ремонту та утеплення фасаду будівлі Дошкільного навчального закладу № 2/124 МВС України (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-04-006732-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня
2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів»
(зі змінами).
3. Надати інформацію з документальним підтвердженням щодо виконання ФОП ОГАНЕСЯН АГВАН АРАМОВИЧ вимог частини другої статті 41 Закону.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a1bebc79c5794fbfbcfa37a2efbb50ad
Назва:
Відповідь на запит по уточненню інформації
Дата опублікування:
09.08.2022 00:19
Опис:
Надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі робіт із капітального ремонту та утеплення фасаду будівлі . Надано детально в додатках.
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення здійснювалось на підставі кошторису на 2021рік та листа про внесення змін до кошторису , на суму для потреб капітального ремонту.
Обгрунтування технічних та якісних характеристик здійсювались на снові проектно-кошторисної документації.
Визначення його очікувано вартості здійсювалось на основі розрахунків в проектно-кошторисній документації.( робочий проект та експертний звіт додаються).
2.Посилання на сторінку власного вебсайту про закупівлю відсутнє, роз'яснення в додатку. 3.Інформацію щодо виконання вимог частини другої статті 41 Закону надано в дадатках.
Номер:
7c49944bf9ad48959422921fecdcbc6b
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
08.08.2022 17:35
Опис:
Надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі робіт із капітального ремонту та утеплення фасаду будівлі . Надано детально в додатках.
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення - лист про фінансування.
Технічних та якісних характеристик на снові проектно-кошторисної документації.
Визначено його очікувану вартість на основі проектно - кошторисної документації.
2.Посилання на сторінку власного вебсайту відсутнє, роз'яснення в додатку.
3.Інформацію щодо виконання вимог частини другої статті 41 Закону надано.
Номер:
51f06c681c5648908b06acdebab7ab6e
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
22.08.2022 12:36
Опис:
Ознайомившись з висновками перевірки про ознаки здійснених порушень під час закупівлі, маємо уточнюючі питання з приводу надання відповіді по усуненню ознак порушення.
1. Дійсно було допущено помилку в підготовці тенднерної документації, а саме , п.4 розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції . Ми вказали протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозиції. Але це була просто помилка, людський фактор. Яка не призвела до негативних наслідків. Та до жодних змін в тендерній документації або до змін виконання договору. Який саме документ ми маємо надати в підтвердження цього?
2. З приводу посилання на Веб сторінці ,технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, рорзміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, сайт в головного розпорядника коштів є, але ми не маємо можливості розміщувати на ньому інформації. У нас нема таких повноважень і доступу. Створення власного Веб сайту не було можливим раніше, не було надано фінансування на створення власної веб сторінки. Чи потрібні якісь підтверджуючі документи і які саме? Даний пункт перевірки ,ознак порушень закупівлі, також не призвів до негативних наслідків Або інших ознак неефективного використання бюджетних коштів.
3. Розбіжність цінової пропозиції учасника в додатку а також в електронному варіанті пояснюється, тим , що учасник являється не платником ПДВ. А ціну з ПДВ в додатку вказав згідно розділу V Оцінка тендерної пропозиції.( вказати суму з ПДВ і без ПДВ.). Договір і всі інші документи і забовязання були затверджені сумою, яка офіційно визначена в результаті аукціону. Також яким документом маємо підтвердити ?
Номер:
cb880ce4239b4b14bef88e81c2231bf8
Назва:
Роз’яснення щодо установлених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі зобов’язань та порядку їх усунення
Дата опублікування:
24.08.2022 15:56
Опис:
Державна аудиторська служба України розглянула звернення дошкільного навчального закладу № 2/124 МВС України (далі – Замовник) від 22.08.2022 за роз’ясненнями щодо установлених у висновку про результатами моніторингу процедури публічної закупівлі за номером UA-2021-11-04-006732-a зобов’язань усунути виявлені порушення (далі - Звернення) та повідомляє.
Зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які зазначаються у висновку про результатами моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба установлює сумарно за тяжкістю виявлених порушень та можливістю їх усуненню.
Торги в електронній системі закупівель проводяться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон)
Зазначаємо, що допущенні порушення під час складання тендерної документації усуваються замовникам з урахуванням положень статті 24 Закону.
Також звертаємо увагу, що пункт 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів зобов’язує головного розпорядникам бюджетних коштів (розпорядника бюджетних коштів нижчого рівня оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Однак, при проведенні зазначеної процедури закупівлі Замовник не виконав вимог пункту 4-1 Постанови № 710.
Отже, Замовник повинен вжити заходів щодо виконання вимог пункту 4-1 Постанови № 710 та забезпечити публікацію відповідної інформації.
Щодо порушення під час оцінки тендерної пропозиції ФОП Оганесян А.А. та зобов’язань його усунення.
Відповідно до частини першої статті 29 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону.
Таким чином, замовники самостійно обирають критерії і методики оцінки тендерних пропозицій учасників.
В пункті 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника передбачена наступна оцінка тендерних пропозицій: «Оцінка тендерних пропозицій проводиться за цінами тендерних пропозицій з врахуванням податку на додану вартість (з ПДВ). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з урахуванням ПДВ.
Відповідно до частини сьомої статті 29 Закону під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника та приведеної ціни.
Учасником ФОП ОГАНЕСЯН АГВАН АРАМОВИЧ відображено в системі електронних закупівель цінову пропозицію, яка не відповідала ціні його тендерної пропозиції та методиці оцінки, визначеної Замовником у тендерній документації, що призвело до оцінки пропозицій всупереч положень пункту 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, частини сьомої статті 29, статті 30 Закону.
Зазначене порушення вплинуло на хід проведення процедури закупівлі, позаяк тендерна пропозиція ФОП Оганесян А.А. неправомірно визначена за результатами аукціону найбільш економічно вигідною.
Таким чином, договір підряду від 20.12.2021 № 211221, укладений з ФОП Оганесян А.А. за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог Закону.
При цьому, зазначаємо, що відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Отже, Замовник при вжитті заходів щодо усунення порушень, виявлених під час моніторингу зазначеної процедури закупівлі, має керуватися положеннями Цивільного та Господарського кодексів України та умовами укладеного договору.