-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт доріг та тротуарів на вул. Садова в м. смт. Брюховичі Львівської МТГ
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова (детальніше в Тендерній документації). Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій визначено в п. 2 та п.3 Розділу 3 Тендерної документації. Роботи по даному об'єкті планується виконувати в період з 2021 по 2022 рік за умови виділення фінансування Замовнику у наступних бюджетних періодах.
Завершена
2 836 555.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 183.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 183.00 UAH
Номер:
3bdfd58852d846c1b7dee2d0ffbb2b60
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-09-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.06.2022 00:00
Період моніторингу:
09.06.2022 11:59 - 06.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
09.06.2022
№ 9-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 09.06.2022 № 9-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2021-11-03-014467-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ГАЛБУДСТАНДАРТ» установлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 10.12.2021 року № 298/Т/21, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ГАЛБУДСТАНДАРТ», протокол засідання тендерного комітету від 23.11.2021 № 4/74/21, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 22.11.2022, повідомлення про намір укласти договір від 23.11.2021, договір про закупівлю від 10.12.2021 № 298/Т/21, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 10.06.2022.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено наступне.
Відповідно до частини 2 статті 28 Закону конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційному критерію відповідно до статті 16 Закону і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Проте, за результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що на порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 та частини 2 статті 28 Закону, Замовником в пункті 2 Додатку № 1 тендерної документації встановлено умову, що у складі тендерної пропозиції учасника надаються: копії наказів про прийняття на роботу працівників, скан - копії цивільно-правових договорів з ретушуванням персональних даних працівників, скан-копії штатного розпису з ретушуванням зарплатно-фінансових показників, тобто визначено конфіденційною інформацію, що стосується документів, які підтверджують відповідність учасників кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» відповідно до статті 16 Закону.
Крім того, моніторингом установлено, що на порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником у Додатку № 2 тендерної документації встановлено умову, що розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості об’єкта та рівень заробітної плати працівників (яка враховується в загальновиробничих витратах), для середнього розряду складності у будівництві 3,8 при виконанні робіт у звичайних умовах повинен становити 14 800,00 грн (згідно рішення Львівської міської ради від 04.01.2019 року №7), що суперечить вимогам пункту 5 «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.11.2016 року за № 1469/29599, яким передбачено визначати розмір кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що тендерна пропозиція переможця ТОВ «ГАЛБУДСТАНДАРТ» не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Відповідно до Додатку № 2 тендерної документації, встановлено імперативну умову, що учасник розраховує вартість робіт у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1-2013, з урахуванням усіх своїх витрат, податків та обов’язкових платежів (зборів), а також на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, розрахунок загальновиробничих витрат.
Відповідно до пункту 6.2.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 визначено, що ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених пунктом 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.
В той же час, згідно пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, чітко передбачено, що загальновиробничі та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 «Настанови щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 року № 405 (далі - ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013), виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів).
При цьому, відповідно до пункту 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, визначено, що при визначені загально виробничих витрат (далі – ЗВВ) у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів підрядні організації визначають розрахунково-аналітичним методом кошти на:
- заробітну плату працівників апарату управління відокремленими структурними підрозділами будівельної організації та лінійного персоналу, з урахуванням структурного складу організації та рівня заробітної плати, що планується отримати на об'єкті замовлення (показник I блоку ЗВВ);
- покриття решти статей ЗВВ, виходячи з витрат попереднього звітного періоду за цими статтями, з урахуванням потужності організації та обсягу робіт, що пропонуються до виконання (показник III блоку ЗВВ).
Також, пунктом 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, визначено, що у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів підрядник надає визначені розрахунково-аналітичним методом показники ЗВВ по об'єкту замовлення на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за всіма об'єктами будівництва за той самий період за актами приймання виконаних будівельних робіт.
Таким чином, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання розрахунку ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) за статтями витрат договірної ціни у відповідності до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, до складу якої, зокрема, включаються ЗВВ, що розраховані з урахуванням показників I та III блоку ЗВВ, які визначені саме розрахунково-аналітичним методом виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів), та з наданням підтверджуючих розрахунків у відповідності до пункту 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, тобто з наданням у складі тендерної пропозиції учасників визначених розрахунково-аналітичним методом показників I та III блоку ЗВВ по об'єкту замовлення, на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за всіма об'єктами будівництва за той самий період за актами приймання виконаних будівельних робіт.
Проте, моніторингом установлено, що відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГАЛБУДСТАНДАРТ» пояснювальної записки до договірної ціни та розрахунків ЗВВ до локальних кошторисів (файл «кошторис.pdf»), ЗВВ у складі договірної ціни розраховані за усередненими показниками згідно Додатку Б ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, а не на підставі визначених розрахунково – аналітичним методом показників ЗВВ виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації - підрядника, що не відповідає вимогам пункту 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, а відтак не відповідає умовам Додатку № 2 тендерної документації
Також, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ГАЛБУДСТАНДАРТ» відсутній розрахунок показників I та III блоку ЗВВ на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за всіма об'єктами будівництва за той самий період за актами приймання виконаних будівельних робіт, що не відповідає вимогам пункту 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 та пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, а відтак не відповідає умовам Додатку № 2 тендерної документації.
Крім цього, пунктом 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 визначено, що у складі ціни пропозиції учасника адміністративні витрати визначаються підрядником на підставі обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітній період (рік).
Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГАЛБУДСТАНДАРТ» адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «кошторис.pdf») розраховані відповідно до усереднених показників Додатку Д ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, а не на підставі обґрунтованої величини і структури, яка склалася на підприємстві за попередній звітній період, як це передбачено вимогами пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та пункту 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, що не відповідає умовам Додатку № 2 тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГАЛБУДСТАНДАРТ», як такого, що не відповідав встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та, як такого, що не відповідав іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
15.06.2022 10:47 - 02.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
15.06.2022 10:47
Оскарження висновку в суді
Опис:
28.06.2022 Шевченківською районною адміністрацією Львівської міської ради скеровано позовну заяву до Львівського окружного адміністративного суду щодо оскарження висновку про результати проведення моніторингу (№36-вих-41511 від 28.06.2022)
Дата публікації:
29.06.2022 14:42
Дата відкриття провадження:
13.07.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
П/380/9203/22 (справа №380/9136/22)
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку
від 15.06.2022 № UA-M-2022-06-09-000027
Детально розглянувши висновок від 15.06.2022 UA-M-2022-06-09-000027 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-03-014467-a, проведеного Державною аудиторською службою України Північного офісу Держаудитслужби (Житомир), повідомляємо наступне.
За результатами моніторингу, проведеного провідним державним аудитором Данильчук Сніжаною Валеріївною, складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-03-014467-a, затверджений начальником Північного офісу Держаудитслужби Костюк Людмилою Петрівною, в якому зазначено, що під час проведення моніторингу виявлені порушення, а саме:
1. «Відповідно до частини 2 статті 28 Закону конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційному критерію відповідно до статті 16 Закону і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Проте, за результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що на порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 та частини 2 статті 28 Закону, Замовником в пункті 2 Додатку № 1 тендерної документації встановлено умову, що у складі тендерної пропозиції учасника надаються: копії наказів про прийняття на роботу працівників, скан - копії цивільно-правових договорів з ретушуванням персональних даних працівників, скан-копії штатного розпису з ретушуванням зарплатно-фінансових показників, тобто визначено конфіденційною інформацію, що стосується документів, які підтверджують відповідність учасників кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» відповідно до статті 16 Закону.»
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту - Закон) у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону одним із кваліфікаційних критеріїв наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Слід зазначити, що відповідно до норм Закону інформація про спосіб підтвердження відповідності вказаному вище кваліфікаційному критерію визначається Замовником самостійно з урахуванням норм чинного законодавства.
Відповідно до частини 2 статті 28 Закону під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в тендерних пропозиціях учасників, крім інформації, зазначеної в абзаці 2 цієї частини, та формується список учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни.
Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Конфіденційна інформація є підвидом інформації про особу і не вичерпується персональними даними. В Законах прямо визначено, що є конфіденційною інформацією про особу, зокрема:
- відповідно до статті 21 Закону України «Про інформацію» інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом.
- відповідно до п. 70.15.2 статті Податкового кодексу України відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків є інформацією з обмеженим доступом, крім відомостей про взяття на облік фізичних осіб - підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність;
- відповідно до статті 31 Закону України «Про оплату праці» відомості про оплату праці працівника надаються будь-яким органам чи особам лише у випадках, передбачених законодавством, або за згодою чи на вимогу працівника.
Конституційний Суд України в рішенні від 20.01.2012 №2-рп/2012 вважає, що інформація про особисте життя особи (персональні дані про неї) – це будь-які відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована, а саме: національність, освіта, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, матеріальний стан, адреса, дата і місце народження, місце проживання та перебування тощо, дані про особисті майнові та немайнові відносини цієї особи з іншими особами, зокрема членами сім’ї, а також відомості про події та явища, що відбувалися або відбуваються у побутовому, інтимному, товариському, професійному, діловому та інших сферах життя особи, за винятком даних стосовно виконання повноважень особою, яка займає посаду, пов’язану зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування. Така інформація про фізичну особу та членів її сім’ї є конфіденційною і може бути поширена тільки за їх згодою, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Відтак, зважаючи на норми чинного законодавства України Замовником повністю дотримано вимоги пункту 2 частини 2 статті 22 Закону та статті 16 Закону та встановлено спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Зважаючи на викладене, вказані у висновку зауваження є неправомірними, надуманими та такими, що суперечать нормам чинного законодавства.
2. «Моніторингом установлено, що на порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником у Додатку № 2 тендерної документації встановлено умову, що розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості об’єкта та рівень заробітної плати працівників (яка враховується в загальновиробничих витратах), для середнього розряду складності у будівництві 3,8 при виконанні робіт у звичайних умовах повинен становити 14 800,00 грн (згідно рішення Львівської міської ради від 04.01.2019 року №7), що суперечить вимогам пункту 5 «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.11.2016 року за № 1469/29599, яким передбачено визначати розмір кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва.»
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторний акт – це прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання.
Прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.
Відповідно до норм статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторним органом є, зокрема, орган місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Так, відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування» та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою забезпечення єдиного підходу до проведення розрахунків кошторисної вартості будівництва об’єктів, створення умов для своєчасного проведення публічних закупівель, Львівською міською радою було прийнято рішення про встановлення розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення) об’єктів, що споруджуються із залученням коштів міського бюджету м. Львова, комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії у розмірі 14 800,00 грн., що відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві 3,8 при виконанні робіт у звичайних умовах.
Відтак, Замовником повністю дотримано вимоги частини 3 статті 22 Закону та встановлено вимоги щодо розміру кошторисної заробітної плати у відповідності до норм чинного законодавства.
Зважаючи на викладене, вказані у висновку зауваження є неправомірними, надуманими та такими, що суперечать нормам чинного законодавства.
3. В частині, що стосується розгляду тендерної пропозиції учасника ТзОВ «ГАЛБУДСТАНДАРТ» повідомляємо наступне.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, Замовником у відповідності до норм чинного законодавства у Додатку №2 до Тендерної документації передбачено, що учасник розраховує вартість робіт у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1-2013, з урахуванням усіх своїх витрат, податків та обов’язкових платежів (зборів).
Поряд з цим у Додатку №2 до Тендерної документації, Замовником, у відповідності до частини 3 статті 22 Закону, встановлено вимогу щодо способу підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, зокрема, учасники у складі тендерної пропозиції повинні були надати договірну ціну (тверду), локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису, пояснювальну записку відповідно до початкової ціни пропозиції згідно з Технічною специфікацією (Додаток 2 до ТД).
Слід зазначити, що Замовником не встановлювалась вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника розрахунку показників І та ІІІ блоку ЗВВ на підставі аналізу витрат за попередній звітний період.
З метою приведення нормативної бази України з ціноутворення у будівництві у відповідність до вимог законів України «Про ціни та ціноутворення» та «Про інвестиційну діяльність» наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, затверджено «Порядок застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва» (далі - Порядок). Вказаний Порядок набрав чинності 01.10.2021.
Цей Порядок визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі - будівництво).
Відповідно до п. 5 Порядку кошторисні норми - нормативно-технічні документи, що включають сукупність кошторисних нормативів, показників, положень, вимог, вказівок, інструкцій, настанов, методичних рекомендацій тощо, що використовуються при визначенні вартості будівництва. Кошторисні нормативи - нормативні показники витрат ресурсів (трудовитрат, часу роботи будівельних машин та механізмів, витрат матеріалів, виробів і конструкцій), встановлені на прийняті вимірники будівельних робіт, виражених у натуральних (фізичних) одиницях виміру; нормативні показники (вартісні, відсоткові, індексні, ресурсні) встановлені на прийняті одиниці виміру робіт (послуг) у будівництві.
Відповідно до п. 9 Порядку вартість будівництва включає прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій, кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, податки, збори, обов’язкові платежі.
Відповідно до п. 15 Порядку ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
З огляду на викладене, учасником-переможцем процедури закупівлі ТзОВ «ГАЛБУДСТАНДАРТ» розраховано вартість виконання робіт з урахуванням норм чинного законодавства та законних підстав для відхилення учасника у Замовника були відсутні.
Зважаючи на викладене, вказані у висновку зауваження є неправомірними, надуманими та такими, що суперечать нормам чинного законодавства.
З огляду на викладене, Замовник не погоджується із висновком від 15.06.2022 UA-M-2022-06-09-000027 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-03-014467-a, оскільки порушень у діях Замовника не вбачаємо, а зазначені у висновку порушення є неправомірними, надуманими та такими що не відповідають дійсності.
З огляду на викладене, відсутні законні підстави для розірвання договору за результатами процедури закупівлі ID: UA-2021-11-03-014467-a, оскільки порушень у діях Замовника не вбачаємо.
Дата публікації звіту:
21.06.2022 17:02
Запити/Пояснення
Номер:
b52362192b5a4e7eb8edbc0dd3f569c3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.06.2022 14:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт доріг та тротуарів на вул. Садова в м. смт. Брюховичі Львівської МТГ» (ДК 021:2015- 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-03-014467-a ) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
76e97e06216049fdb4fb2a8f6b436ebf
Назва:
ПОЯСНЕННЯ
Дата опублікування:
10.06.2022 15:51
Опис:
з приводу визначення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості на процедуру закупівлі закупівлі «Капітальний ремонт доріг та тротуарів на вул. Садова в м. смт. Брюховичі Львівської МТГ» (ДК 021:2015 (CPV) 45453000-7 – капітальний ремонт та реставрація) (оголошення № UA-2021-11-03-014467-a)
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» головні розпорядники бюджетних коштів повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Відповідно до ч. 1 ст. 877 Цивільного кодексу України підрядник зобов'язаний здійснювати будівництво та пов'язані з ним будівельні роботи відповідно до проектної документації, що визначає обсяг і зміст робіт та інші вимоги, які ставляться до робіт та до кошторису, що визначає ціну робіт.
Під час розроблення тендерної документації та визначення необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, проводилось у відповідності до розробленої генеральним проектувальником та затвердженої проектно-кошторисної документації по об’єкту «Капітальний ремонт доріг та тротуарів на вул. Садова в м. смт. Брюховичі Львівської МТГ», яка пройшла експертизу експертною організацією.
Очікувана вартість закупівлі розраховувалась Замовником відповідно до ціни, визначеної проектно-кошторисною документацією по об’єкту «Капітальний ремонт доріг та тротуарів на вул. Садова в м. смт. Брюховичі Львівської МТГ», яка пройшла експертизу експертною організацією. Бюджетні призначення визначено відповідно до ухвали Львівської міської ради від 11.03.2021 №313 «Про затвердження розподілу коштів бюджету розвитку бюджету Львівської міської територіальної громади на 2021 рік» зі змінами.
Додатково повідомляємо, що роботи по даному об'єкті планувалось виконувати в період з 2021 по 2022 рік за умови виділення фінансування Замовнику у наступних бюджетних періодах.
Надаємо посилання на сторінку веб-сайту Львівської міської ради, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі до даної процедури закупівлі - https://city-adm.lviv.ua/public-information/district-adm/shevchenkivska-raiadministratsiia/obhruntuvannia-zakupivli/2021/20188/download?cf_id=36.