-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Вапно будівельне повітряне негашене кальцієве подрібнене або вапно будівельне подрібнене 1 гатунку
Завершена
74 256 808.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 371 285.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 371 285.00 UAH
Номер:
b8051f8751884345b43b44ff7f1ebd27
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-26-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.01.2022 00:00
Період моніторингу:
26.01.2022 14:19 - 17.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
26.01.2022 № 13
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
43 UA-2021-11-02-002897-c 02.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлення порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону та абзацу третього пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДП СХІДНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ (далі –Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену заступником голови тендерного комітету від 01.11.2021 ( протокол № 96), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРХІМТРЕЙДІНГ» (далі – ТОВ «УКРХІМТРЕЙДІНГ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Галтехнопарк» (далі – ТОВ «Галтехнопарк»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 06.12.2021, протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.12.2021, повідомлення про намір укласти договір від 21.12.2021, Договір про закупівлю від 10.01.2022 № 747-13-419В, пояснення на запит Держаудитслужби 01.02.2022 надані через електронну систему закупівель.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 01.02.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі і визначив його очікувану вартість та посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Відповідно до абзацу третього пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити, зокрема, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Однак Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель документи на підставі яких визначив очікувану вартість предмету закупівлі.
Крім цього, Замовник не забезпечив оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті, чим порушив абзац третій пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та відповідність учасника вимогам, зазначеним у статті 17 Закону.
Разом з ціною Учасник повинен завантажити файли з:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог ст.16 Закону (Додаток 1).
Згідно з пунктом 1 Додатку 1 для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» Учасник надає сканкопію аналогічного договору на предмет закупівлі (з усіма додатками, що є невід’ємною частиною договору, які стосуються предмета закупівлі). Учасник має право не показувати ціну за одиницю товару та суму договору.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРХІМТРЕЙДІНГ» надало сканкопію договору поставки від 18.12.2020 № 029/778899 з приватним акціонерним товариством «Новокраматорський машинобудівний завод», при цьому додатки до Договору у вигляді Специфікації у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРХІМТРЕЙДІНГ» (пункт 2.1 Договору) не надало, чим недотримано вимоги пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації та вимоги абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Проте, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «УКРХІМТРЕЙДІНГ» як таку, що не відповідає вимогам абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону та допустив її до аукціону.
Період усунення порушень:
18.02.2022 16:30 - 05.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.02.2022 16:30
Запити/Пояснення
Номер:
92188f7dd4fe473ebebbaada9f373747
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
01.02.2022 15:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.02.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі вапно будівельне повітряне негашене кальцієве подрібнене або вапно будівельне подрібнене 1 гатунку, очікуваною вартістю 74 256 808,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-02-002897-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f60f24e11a174c61a0374597b3e96ec1
Назва:
ПОЯСНЕННЯ на запит Державної аудиторської служби України з питань дотримання Законодавства у сфері публічних закупівель (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID моніторингу UA-M-2022-01-26-000051
Дата опублікування:
03.02.2022 17:12
Опис:
ДП «СхідГЗК» (далі – Замовник) відповідно до вимог чинного законодавства оприлюднило оголошення, предмет закупівлі «Вапняк, гіпс і крейда, код ДК 021:2015 - 4492 (Вапно будівельне повітряне негашене кальцієве подрібнене або вапно будівельне подрібнене 1 гатунку)».
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі сформовано за такими характеристиками:
Показники якості Од. виміру Значення показників
Вміст активних СаО+MgО % 90-99,9
Температура гашення °С 85-90
Час гашення хв. 2-5
Гідратна вода, не більше % 2
СО2,не більше % 1,5-2,6
Обґрунтування технічних та якісних характеристик вапна будівельного 1 гатунку здійснювалось на підставі ДСТУ Б В.2.7-90:2011, а також згідно з технологічного регламенту ГМЗ ДП «СхідГЗК», який використовує вапно будівельне у технологічному процесі.
Розмір витрат було визначено на основі здійснення аналізу ринку України, а також за допомогою запитів цінових пропозицій до виробників та потенційних постачальників, з наступним отриманням середньої ціни згідно закону України № 508-XII.
Очікувана вартість предмету закупівлі визначається шляхом аналізу, відповідно до якого було вивчено ринок такої продукції шляхом моніторингу інтернет - ресурсів та сайтів виробників такої продукції шляхом направлення запитів до підприємств чи установ, які займаються вказаним видом діяльності з метою отримання комерційних пропозицій, крім того, враховується інформація щодо вартості такої продукції за договорами, що оприлюднені на сайті Prozorro іншими підприємствами чи установами.
Обсяги закупівель визначено відповідно до заявок підрозділів підприємства.
Вказана вище закупівля оприлюднена через авторизований електронний майданчик з дотриманням вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
На власному веб-сайті, офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів інформація, зазначена у частині першій ст.10 Закону не оприлюднювалася (інформація, зазначена у частині першій ст.10 може додатково оприлюднюватися Замовником в інших засобах масової інформації, веб-сайті Замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування).
Закупівля вказаного предмету закупівлі здійснена за власні кошти підприємства.
Номер:
b4d529d1eef4438f8026ec683bb3663e
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
22.02.2022 12:01
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до Висновку від 18.02.2022
за результатами моніторингу питань дотримання Законодавства у сфері публічних закупівель (ID моніторингу UA-M-2022-01-26-000051 ●
b8051f8751884345b43b44ff7f1ebd27
За результатами моніторингу Державної аудиторської служби України (обл.) складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-02-002897-с від 02.11.2021 (далі – Висновок), про наявність порушень з боку ДП «СхідГЗК».
1. Щодо порушень вимог відповідно частини п’ятої статті 8 Закону Замовник не надав через електронну систему закупівель документи на підставі яких визначив очікувану вартість предмету закупівлі та не забезпечив оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті, чим порушив абзац третій пункту 4-1 Постанови № 710.
ДП «СхідГЗК» не погоджується з Висновком Державної аудиторської служби України (обл.) з огляду на наступне.
ДП «СхідГЗК» надало та розмістило в електронній системі закупівель Пояснення 03.02.2022р. вих.№ 20-05/905 (скріншот опублікованого Пояснення додається) стосовно обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, щодо розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідь було підготовлено своєчасно.
Відповідно до частини першої ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі– Закон) через авторизований електронний майданчик було оприлюднено відповідні документи в електронній системі закупівель.
Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону, інформація, зазначена у ч.1 ст.10 Закону може додатково оприлюднюватися Замовником в інших засобах масової інформації, веб-сайті Замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування). Тобто, ст. 10 Закону не містить вимоги саме обов’язкової публікації інформації.
Крім того, в пояснені було зазначено, що закупівля здійснена за власні кошти підприємства, а не за бюджетні.
Також, було зазначено, що Обґрунтування технічних та якісних характеристик вапна будівельного 1 гатунку здійснювалось на підставі ДСТУ Б В.2.7-90:2011, а також згідно з технологічного регламенту ГМЗ ДП «СхідГЗК», який використовує вапно будівельне у технологічному процесі.
Розмір витрат було визначено на основі здійснення аналізу ринку України, а також за допомогою запитів цінових пропозицій до виробників та потенційних постачальників, з наступним отриманням середньої ціни згідно закону України № 508-XII.
Очікувана вартість предмету закупівлі визначається шляхом аналізу, відповідно до якого було вивчено ринок такої продукції шляхом моніторингу інтернет - ресурсів та сайтів виробників такої продукції шляхом направлення запитів до підприємств чи установ, які займаються вказаним видом діяльності з метою отримання комерційних пропозицій, крім того, враховується інформація щодо вартості такої продукції за договорами, що оприлюднені на сайті Prozorro іншими підприємствами чи установами.
Обсяги закупівель визначено відповідно до заявок підрозділів підприємства.
На підставі Постанови КМУ від 11.10.2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на законодавчому рівні не внесено зміни до діючого Закону України «Про публічні закупівлі» в частині обов’язковості розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також зауважуємо, що Закон України має вищу силу, ніж Постанова КМУ.
Отже, порушення з боку Замовника відсутні.
2. Щодо на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель,
яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури
закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади
здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України
«Про публічні закупівлі».
Згідно зазначеного Висновку ДП «СхідГЗК» зобов’язано вжити заходів щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію.
ДП «СхідГЗК» оприлюднило оголошення №UA-2021-11-02-002897-с на проведення процедури відкритих торгів, предмет закупівлі «Вапняк, гіпс і крейда, код ДК 021:2015 - 4492 (Вапно будівельне повітряне негашене кальцієве подрібнене або вапно будівельне подрібнене 1 гатунку)». За результатами розгляду пропозицій було допущено до аукціону тендерні пропозиції ТОВ «УКРХІМТРЕНДІНГ» та ТОВ «ГАЛТЕХНОПАРК» (протокол розгляду тендерних пропозицій 419/22 від 06.12.2021р.).
Державна аудиторська служби України (обл.) стверджує, що Замовник неправомірно допустив до аукціону учасника процедури відкритих торгів ТОВ «УКРХІМТРЕНДІНГ», оскільки учасник у складі тендерної пропозиції надав сканкопію договору поставки від 18.12.2020 № 029/778899 з приватним акціонерним товариством «Новокраматорський машинобудівний завод», при цьому додатки до Договору у вигляді Специфікації у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРХІМТРЕЙДІНГ» (пункт 2.1 Договору) не надало, чим недотримано вимоги пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації та вимоги абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
ДП «СхідГЗК» не погоджується із твердженням Державної аудиторської
служби України (обл.) з огляду на наступне.
Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «УКРХІМТРЕЙДІНГ» тому що учасником у складі тендерної пропозиції була надана на «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» на предмет закупівлі ще одна сканкопія договору поставки від 08.04.2021 № 19 з ТОВ «МЕТАЛСКАРБ» у повному обсязі. Враховуючи зазначене вище, пропозиція ТОВ «УКРХІМТРЕЙДІНГ» була розглянута на відповідність умовам тендерної документації та в повній мірі відповідала умовам тендерної документації, тому рішенням тендерного комітету від 06.12.2021р. № 419/22 цього учасника було допущено до аукціону.
ДП «СхідГЗК» при закупівлі «Вапняк, гіпс і крейда, код ДК 021:2015 - 4492 (Вапно будівельне повітряне негашене кальцієве подрібнене або вапно будівельне подрібнене 1 гатунку)» у повному обсязі забезпечело принципи здійснення закупівель та дотримано вимоги ст. 29,30,31 Закону «Про публічні закупівлі».
Отже, виходячи із зазначеного вище, Замовник вважає, що процедуру торгів було здійснено з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та без порушень, на які посилається Державна аудиторська служба України (обл.).