-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
«Послуги з прибирання та підмітання вулиць» за кодом ДК 021-2015: 90610000-6 (Послуги з прибирання території порту ).
«Послуги з прибирання та підмітання вулиць» за кодом ДК 021-2015: 90610000-6 (Послуги з прибирання території порту)
Завершена
14 746 471.68
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 147 464.72 UAH
мін. крок: 1% або 147 464.72 UAH
Номер:
43fa63e54e2b41c7951307c4b7cf8aaa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-14-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.10.2022 00:00
Період моніторингу:
14.10.2022 15:27 - 04.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
14.10.2022 № 299
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 14.10.2022 № 299
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
12 UA-2021-10-29-002071-c 29.10.2021 Одеська філія ДП "АМПУ"
Код ЄДРПОУ: 38728457 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю (в тому числі повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), (далі – Постанова №710), відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеської філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України», (далі Замовник) UA-P-2021-09-27-000787-a, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням Уповноваженої особи ОФ ДП «АМПУ» від 03.12.2021, протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерні пропозиції учасників ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОРТПРОМСЕРВІС", ТОВ "І Н В А Й Т", повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 20.01.2022, договір про надання послуг від 02.02.2022 №3220-В-ОДФ-22, додаткову угоду №1 від 22.02.2022 до договору від 02.02.2022 №3220-В-ОДФ-22, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 19.10.2022, 02.11.2022.
За результатами моніторингу установлено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі за номером UA-2021-10-29-002071-c не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), чим порушено вимоги пункту 4¹ Постанови № 710.
Період усунення порушень:
04.11.2022 16:30 - 19.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
04.11.2022 16:30
Оскарження висновку в суді
Опис:
висновки оскаржено
Дата публікації:
18.11.2022 10:53
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
ec0166aaa8a343e0b5d28fecf71780e0
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
17.10.2022 13:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.10.2022 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
002bff711bb04c979a6c2a08be793827
Назва:
щодо порушених питань
Дата опублікування:
19.10.2022 17:01
Опис:
Пояснення на запит Схілного офісу Державної аудиторської служби України від 17.10.2022 у межах проведення моніторингу закупівлі: «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» за кодом ДК 021-2015: 90610000-6 (Послуги з прибирання території порту ), унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівлі: UA-2021-10-29-002071-c
29.10.2021 Замовником – Одеською філією державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрація Одеського морського порту) в електронній системі закупівель Прозорро було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою на закупівлю послуг «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» за кодом ДК 021-2015: 90610000-6 (Послуги з прибирання території порту) (надалі –Процедура закупівлі), унікальний номер оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-10-29-002071-c.
Наказом Державної аудиторської служби від 14.10.2022 № 229 «Про початок моніторингу процедур закупівель» було розпочато моніторинг вищезазначеної Процедури закупівлі.
17.10.2022 об 13:12 в межах проведення моніторингу в електронній системі закупівель було оприлюднено «Запит замовнику на пояснення», по суті якого, керуючись положеннями ч.5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник надає наступні пояснення.
Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікувану вартість повідомляємо наступне.
Адміністрація Одеського морського порту, згідно діючого законодавства, "Положення про здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в Одеській філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України», затвердженого наказом ОФ ДП "АМПУ" № 206 /19 від 14.05.2020 р. та Розподільчої відомості на 2022 рік, у відповідності до заявок, виробничих потреб підрозділів ОФ ДП «АМПУ» на 2022 рік та для забезпечення безперебійної роботи підприємства, здійснює закупівлю послуг «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» за кодом ДК 021-2015: 90610000-6 (Послуги з прибирання території порту).
Вважаємо за необхідне зазначити, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі було наведено у складі тендернії документації, які було оприлюднено в електронній системі закупівель, а саме у Додатку 2 «Технічна специфікація за предметом закупівлі: «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» за кодом ДК 021-2015: 90610000-6 (Послуги з прибирання території порту) унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі по проведенню відкритих торгів з публікацією англійською мовою, що не відбулися двічі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-10-29-002071-c.
Що стосується розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості на закупівлю «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» за кодом ДК 021-2015: 90610000-6 (Послуги з прибирання території порту), повідомляємо:
Витрати на зазначені послуги передбачені фінансовим планом на 2022 рік. Очікувана вартість розрахована із дотриманням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки №275 від 18.02.2020, з використанням методу порівняння ринкових цін шляхом направлення не менше 3-х письмових листів-запитів цінових пропозицій (електронною поштою) потенційним контрагентам. На підставі трьох комерційних пропозицій розрахована середня орієнтовна вартість предмету закупівлі. За результатами розрахунків, очікувана вартість закупівлі складає: 14 746 471,68 грн. (без ПДВ)/ 17 695 766,02 грн. (з ПДВ).
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 4 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом (Міністерством економічного розвитку та торгівлі України) та Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю. Слід зазначити, що зазначена стаття містить вичерпний перелік інформації, яка підлягає публікації і не містить норми щодо обов’язку замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Інформація про очікувану вартість предмета закупівлі зазначена у оголошенні про проведення відкритих торгів, яке оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Варто зазначити, що інформація, яка підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» оприлюднена в строки, передбачені Законом.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону України «Про публічні закупівлі» основною функцією Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель.
Таким чином із системного аналізу законодавства про закупівлі вбачається відсутність імперативної норми щодо встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовника чи додаткової публікації інформації у сфері публічних закупівель поза межами електронної системи закупівель у обсязі, що не відповідає за змістом ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, повідомляємо, що по аналогічним питанням підчас моніторингу інших процедур Замовника порушень в цій частині не біло виявлено. Наприклад: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-30-001589-c
Щодо суми договору про закупівлю від 29.04.2022 № 56-В-ЧФ-22
Річний план закупівель ДП «АМПУ» затверджується тендерним комітетом державного підприємства, безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану.
Складання річного плану є передумовою здійснення процедур закупівель, визначених Законом та передує їх проведенню. При складанні річного плану до вартості закупівлі включаються всі можливі обов’язкові податки та збори, зокрема податок на додану вартість, оскільки ДП «АМПУ» є платниками податку на додану вартість на загальних підставах. Отже, у річному плані закупівель очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ і становить:
14 746 471,68 грн. без ПДВ;
крім того ПДВ 2 949 024,34 грн;
17 695 766,02 грн. з ПДВ.
За визначенням ПКУ податок на додану вартість — це непрямий податок загальнодержавного значення, який входить у ціну товарів (робіт, послуг) та сплачується покупцем, але облік та перерахування до державного бюджету здійснює продавець. Конкретні вимоги до нарахування та сплати ПДВ врегульовує розділ V ПКУ. Статтею 197 ПКУ установлено такі розміри ставок для окремих груп товарів (послуг):
• 20 % — найбільш поширений розмір податкової ставки, якою оподатковуються основні групи товарів, послуг та робіт, які не входять до переліку «особливих ставок» та винятків
Відповідно до п.1 Розд. 5 тендерної документації критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна (без ПДВ), питома вага критерію «ціна (без ПДВ)» – 100%, оцінка тендерних пропозицій проводиться за цінами тендерних пропозицій без врахування податку на додану вартість (без ПДВ). Законом встановлено, що методика оцінки встановлюються замовником.
Замовником встановлено критерій оцінки тендерних пропозицій ціна без ПДВ, для забезпечення рівних умов для всіх учасників (резидентів та нерезидентів) всіх форм власності та організаційно-правових форм, що беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях з метою виключення преференцій учасникам, які не є платниками податку на додану вартість, по відношенню до учасників, які є платниками податку на додану вартість.
Враховуючи вищезазначене, очікувана вартість предмета закупівлі в оголошенні зазначена без урахування ПДВ, і становить 14 746 471,68 грн. При цьому, в п.6 Розд. 1 тендерної документації передбачено, що Валютою тендерної пропозиції є національна валюта України - гривня.Учасник – резидент під час проведення аукціону вказує ціну тендерної пропозиції в електронній системі закупівель у гривнях БЕЗ ПДВ..».
Також, ч.13.4 п.3 Розд 5 тендерної документації передбачено, що Оцінка тендерних пропозицій проводиться за цінами тендерних пропозицій без врахування податку на додану вартість (без ПДВ).
Якщо за результатами оцінки тендерних пропозицій переможцем торгів буде визначений учасник, який є платником ПДВ, договір з переможцем буде укладено на суму пропозиції з урахуванням ПДВ (відповідно до положень Податкового кодексу України)..
Відповідно до п.3.1 проекту договору Ціна цього Договору становить ________ (____________________ грн., ___ коп.) грн. без ПДВ, крім того ПДВ _________ (____________________ грн., ____ коп.) грн., разом ціна цього Договору становить ___________ (____________________ грн., _____ коп.) грн. з ПДВ (заповнюється на етапі укладання договору за результатами аукціону за пропозицією учасника переможця). (Ціна договору визначається з урахуванням положень Податкового кодексу України).
Відповідно до додатку 4 до тендерної документації Ціна пропозиції не повинна відрізнятися від ціни за результатами аукціону та Розраховується учасником відповідно до положень Податкового кодексу України.
У разі надання цінової пропозиції учасником - не платником ПДВ, такі цінові пропозиції надаються без врахування ПДВ, та графи «Крім того ПДВ» та «Ціна пропозиції з ПДВ» не заповнюються.
Отже, якщо переможцем є платник податку на додатну вартість, то згідно Податкового кодексу України на вартість пропозиції, поданої без урахування ПДВ нараховується вказаний податок, та відповідно, ціна договору включає ПДВ.
Учасником ТОВ «ПОРТПРОМСЕРВІС» подана первинна пропозиція на суму 14 599 564,80 грн без ПДВ. За результатами аукціону пропозиція становить12 707 298,80 грн. без ПДВ. .
На виконання п.1 Додатку 4 до тендерної документації ТОВ «ПОРТПРОМСЕРВІС», як переможцем процедури, надано попередня ремонтна відомість, що є Додатком 1 до проєкту договору, заповнена з урахуванням результатів проведеного електронного аукціону у якої вказано варість послуг без ПДВ в сумі 12 707 298,80 грн, сума ПДВ 2 541 459,76 грн, варість послуг з урахуванням ПДВ 15 248 758,56 грн, відповідно, на вказану суму ї укладено договір.
У звязку із вищевказаним вважаємо, що сума договору про закупівлю від 08.02.2022 № 3220-В-ОДФ-22 не відрізняється від суми остаточної тендерної пропозиції, оприлюдненої в системі Prozorro Товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю «ПОРТПРОМСЕРВІС» за результатами електронного аукціону.
Окрім того, звертаємо увагу на рішення Верховного суду у справі № 915/105/18 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/80685053) за позовом Першого заступника прокурора Миколаївської області до 1) Державного підприємства "Адміністрація морських портів України" в особі Миколаївської філії Державного підприємства "Адміністрація морських портів України", 2) Товариства з обмеженою відповідальністю "ГІДРОБУД Україна" про визнання рішень тендерного комітету та договору в якому зазначено, що різниця між тендерною пропозицією без ПДВ та ціною в договорі з ПДВ, не є порушенням, а також рішення постанови Верховного суду від 28 квітня 2020 року у справі № 904/1143/19 (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/89108852) .
Крім того, повідомляємо, що по аналогічним питанням підчас моніторингу інших процедур Замовника порушень в цій частині не біло виявлено. Наприклад: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-28-005802-c.
Номер:
b4aff1336bfc4319bf1f537ca4b99c98
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
28.10.2022 16:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.11.2022 23:00
Опис:
Питання 2 у файлі
Номер:
0303441c08704efea8f3a1c452cba2fd
Назва:
щодо надання пояснень
Дата опублікування:
02.11.2022 17:28
Опис:
Пояснення на запит Схілного офісу Державної аудиторської служби України від 28.10.2022 у межах проведення моніторингу закупівлі: «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» за кодом ДК 021-2015: 90610000-6 (Послуги з прибирання території порту ), унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівлі: UA-2021-10-29-002071-c
28.10.2022 об 16:22 в межах проведення моніторингу в електронній системі закупівель було оприлюднено «Запит замовнику на пояснення», по суті якого, керуючись положеннями ч.5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник надає наступні пояснення.
Щодо виконання переможцем вимоги пункту 6 розділу VІ тендерної документації щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю
Пунктом 6 розділу VІ тендерної документації замовником Замовник на підставі статті 27 Закону вимагає від учасника-переможця надання ним не пізніше дати укладання договору про закупівлю забезпечення виконання договору про закупівлю.
Вид забезпечення виконання договору - банківська гарантія.
Розмір забезпечення виконання договору – сума, еквівалентна 5 (п’ять) % від вартості договору про закупівлю.
Забезпечення виконання договору про закупівлю надається у вигляді електронної гарантії або оригіналу паперової гарантії банківської установи у вказаному розмірі, авізованої через банк замовника
Переможцем ТОВ «ПОРТПРОМСЕРВІС» супровідним листом від 01.02.2022 надано банківську гарантію забезпечення виконання договору від 01.02.2022 № 16-001-4806-2022 у розмірі 5% від ціни договору, що становить 762 437,93 грн. (копія додається).
Договір № 3220-В-ОДФ-22 укладено 08.02.2022. Таким чином, переможцем була виконана вимога тендерної документації щодо надання забезпечення виконання договору.