Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 та частини сьомої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» встановлено порушення вимог абзаців першого, другого та п’ятого пункту 1, абзаців першого та другого пункту 2 та абзаців першого і третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГОСПОДАР-2», укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором підряду з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 травня 2023 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідність умов тендерної документації та змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляд тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю; відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Департаменту містобудування, архітектури, капітального будівництва та супроводження проєктів розвитку Миколаївської обласної державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол від 29.10.2021 № 4); реєстр тендерних пропозицій; тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ГОСПОДАР-2» (далі – ТОВ «ГОСПОДАР-2») та товариства з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» (далі – ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ»); протоколи розгляду тендерних пропозицій від 19.11.2021 № 1 та № 2; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду на виконання будівельних робіт від 01.12.2021 № 54 (далі – Договір підряду); додаткові угоди від 08.12.2021 № 1, від 25.12.2021 № 2 та від 31.12.2022 № 4 до Договору підряду; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 08.12.2021, від 27.12.2021 та від 27.03.2023; пояснення, інформація та документи, надані Замовником 08.05.2023, 09.05.2023 та 17.05.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що учасник ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» надав забезпечення тендерної пропозиції, яке не відповідає умовам, що визначені Замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Так, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів та умов пункту 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зобов’язав учасників надати забезпечення тендерної пропозиції у вигляді гарантії, виданої банківською установою, яка «складається згідно форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (далі – Наказ № 2628) відповідно до вимог цивільного законодавства, зокрема, постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (далі – Постанова № 639).
Згідно з формою забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затвердженою Наказом № 2628, в банківській гарантії зазначається номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі / оголошення про проведення спрощеної закупівлі та інформація щодо тендерної документації.
Відповідно до вимог підпункту 8 пункту 26 розділу ІІІ Постанови № 639 банківська гарантія повинна містити, серед інших, дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини.
Згідно з положеннями підпункту 2 пункту 3 розділу І Постанови № 639 базові відносини – відносини між принципалом та бенефіціаром, які виникають на підставі договору, інших правочинів, тендерної документації, законодавчих актів щодо зобов'язань принципала на користь бенефіціара, виконання яких забезпечує гарантія.
ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» у складі тендерної пропозиції надало Гарантію від 26.10.2021 № BG/U/03-2-14404 (файл «9.ЕБГ ТОВ МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ UA-2021-10-12-013638-b.zip») (далі – Гарантія), яка видана 26.10.2021 та містить посилання на оголошення про проведення відкритих торгів, «…оприлюднене на веб-сайті інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-12-013638-b» і тендерну документацію, «затверджену Рішенням уповноваженої особи, протокол від 12 жовтня 2021 року».
Разом з тим, в електронній системі закупівель інформування про проведення відкритих торгів Замовником відбулося 29.10.2021 шляхом оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2021-10-29-010229-a, присвоєним електронною системою закупівель.
Також Замовник разом з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2021-10-29-010229-a оприлюднив тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 29.10.2021 № 4).
Враховуючи вищезазначене, банківська гарантія від 26.10.2021 № BG/U/03-2-14404 видана як забезпечення до іншої процедури закупівлі.
Згідно з умовами пункту 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації строк дії забезпечення тендерної пропозиції має бути не меншим, ніж термін дії тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 4 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 (ста двадцяти) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 15.11.2021, отже, строк дії тендерних пропозицій закінчується 15.03.2022 року.
Датою закінчення строку дії Гарантії є 01 березня 2022 року, тобто строк дії забезпечення тендерної пропозиції закінчується раніше, ніж передбачено вимогами пункту 2 розділу 3 тендерної документації, що порушує вимоги тендерної документації в цій частині.
З огляду на вищенаведене, забезпечення тендерної пропозиції, надане ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ», не відповідає вимогам тендерній документації. Проте, Замовник на порушення вимог абзаців першого та п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ», оскільки забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Також в ході проведення моніторингу встановлено, що ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Зокрема, відповідно до вимог пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 3 таблиці «1. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасники повинні надати довідку з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати «копії договорів, зазначених у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору)».
Учасник ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» у складі тендерної пропозиції надав «Довідку з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» від 12.10.2021 № 194 (файл «Довідка Аналогічні роботи.pdf») з інформацією про аналогічний договір підряду від 11.12.2020 № 603, укладений з Адміністрацією Центрального району Миколаївської міської ради (далі – Договір № 603) та додаткову угоду від 22.10.2021 № 3 до Договору № 603 (файл «Подібні роботи ч1.pdf»).
Водночас, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель щодо відкритих торгів за номером ID: UA-2020-11-25-014799-c, до Договору № 603 укладалися додаткові угоди від 28.12.2020 № 1 та від 08.07.2021 № 1/2, проте вони відсутні у складі тендерної пропозиції ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ», що порушує вимоги тендерної документації в цій частині.
Враховуючи вищезазначене, ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» не підтвердив свою відповідність кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та вимогами тендерної документації, проте, Замовник на порушення вимог абзаців першого та другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію цього учасника.
За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Так, відповідно до вимог пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації «учасник у складі пропозиції повинен гарантувати, що роботи (замовлені цими торгами) будуть виконані якісно у кількості та терміни, встановлені замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість виконаних робіт, буде відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва».
ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» в жодному документі тендерної пропозиції не гарантувало відповідність своєї пропозиції вищезазначеній вимозі, чим не дотримало умов тендерної документації в цій частині.
Крім того, згідно з вимогами пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації «учасники надають інформаційну довідку в довільній формі про якість матеріалів, що будуть застосовуватись при виконанні робіт (зносостійкість, термін служби, екологічна чистота). У даній інформаційній довідці необхідно зазначити, що якість матеріалів, виробів і конструкцій, що будуть застосовані в процесі виконання робіт, відповідатиме вимогам відповідних діючих норм і стандартів та проектній документації».
На порушення наведеної вимоги тендерної документації відповідна інформаційна довідка у складі тендерної пропозиції ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» відсутня.
Проте, на порушення вимог абзаців першого та другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ», як переможець процедури закупівлі, на порушення вимог частини шостої статті 17 Закону та умов тендерної документації не оприлюднило в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, протягом десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Проте, Замовник на порушення вимог абзаців першого та третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» як такого, що не надало спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Враховуючи наявність вищезазначених підстав для відхилення, Замовник на порушення вимог абзаців першого, другого та п’ятого пункту 1, абзаців першого та другого пункту 2 та абзаців першого і третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ», натомість визнав його переможцем відкритих торгів та уклав з ним Договір підряду.
Аналізом питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 додаткової угоди від 14.02.2022 № 3 (далі – додаткова угода № 3), наданої Замовником 09.05.20223 разом з поясненнями на запит органу державного фінансового контролю, внесені зміни до додатку № 2 «Графік виконання робіт з капітального ремонту будівлі амбулаторії загальної практики сімейної медицини по вул. Продольна, 8 в с. Лупареве Вітовського району Миколаївської області» до Договору підряду, який викладено в новій редакції. Зокрема, строк закінчення робіт, на відміну від попередньої редакції, перенесено на грудень 2022 року. Таким чином, змінені строки виконання зобов’язань щодо виконання робіт, що, згідно з пунктом 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. № 668, є істотною умовою договору підряду.
Разом з тим, на порушення пункту 11 частини першої статті 10 та частини сьомої статті 41 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю згідно з додатковою угодою № 3.
Крім того, згідно з поясненнями Замовника від 17.05.2023, підставою для продовження строку виконання робіт за Договором підряду є форс-мажорні обставини, які підтверджуються листом Торгово-промислової палати України від 28.04.2022 № 2024/02.0-7.1.
Разом з тим, наданий лист Торгово-промислової палати України не є документальним підтвердженням наявності підстав для внесення змін до Договору підряду зазначеною додатковою угодою, оскільки вказує на обставини, які виникли 24.02.2022, тобто після дати внесення змін додатковою угодою від 14.02.2022 № 3.
Таким чином, Замовник на порушення вимог пункту 4 частини п’ятої статті 41 Закону продовжив строки закінчення робіт за Договором підряду шляхом укладання додаткової угоди № 3 без наявного документального підтвердження обставин, що спричинили таке продовження.
Також в ході проведення моніторингу встановлено, що додатковою угодою від 31.12.2022 № 4 змінено істотну умову Договору підряду, а саме продовжено строк його дії до 31.12.2023.
При цьому, Замовник на порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону не оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель 27.03.2023, тобто у строк понад три робочі дні з дня внесення змін.
Період усунення порушень:
23.05.2023 16:04 - 07.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.05.2023 16:04