• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт (тепломодернізація) фасаду адмінбудівлі Михайло-Коцюбинської селищної ради за адресою: вул. Миру, 3, смт. Михайло-Коцюбинське, Чернігівський район, Чернігівська область (перерахунок в поточні ціни), згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (код за ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

1 563 799.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 637.99 UAH
Номер: bc438df44f3c4c34a1a1f3c6be790bbd
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-08-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.06.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 08.06.2022 10:02 - 05.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 07.06.2022 130 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 07.06.2022 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.06.2022 № 130 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 16 UA-2021-10-29-008394-a 29.10.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель В.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 915-22-91, elenal-81@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону, вимог частини шостої статті 33 Закону та вимог частин першої та четвертої статті 41 Закону. За результатами моніторингу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 30.11.2021 № 30/11, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 червня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Михайло-Коцюбинської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 29.10.2021 № 248, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ТЕРАСАПРАЙМБУД» (далі – ТОВ «БФ ТЕРАСАПРАЙМБУД»), протокольне рішення уповноваженої особи від 16.11.2021 № 16-01, повідомлення про намір укласти договір від 16.11.2021 року, договір від 30.11.2021 № 30/11, додаткові угоди від 28.12.2021 № 1, від 24.01.2022 № 2 та від 25.05.2022 № 3, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 30.11.2021 року. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що згідно пункту 3.1 розділу 6 тендерної документації остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі проєкту договору про закупівлю, що є Додатком 6 до тендерної документації. Водночас у примітці Додатку 6 до тендерної документації зазначено, що умови договору (крім істотних) не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, інших умов. Замовник залишає за собою право змінювати основні умови договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства з дотриманням вимог Закону. Отже, сторони можуть змінювати умови проєкту договору про закупівлю, що визначені Додатком 6 до тендерної документації. Водночас нормами частини шостої статті 33 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Також відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Таким чином, встановлення Замовником у тендерній документації умови щодо можливості доповнення та коригування умов договору під час його укладання з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету та інших умов суперечить вимогам частини шостої статті 33 та вимогам частини четвертої статті 41 Закону. Крім того, моніторингом зазначеного питання встановлено, що відповідно до вимог пункту 1.5 проєкту договору, який є частиною тендерної документації (Додаток 6), на всі види робіт підрядом встановлено гарантійний термін 5 років. Водночас, згідно пункту 7.2 проєкту договору виконавець гарантує досягнення об’єктом показників, визначених у кошторисній документації, якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, визначених у кошторисній документації та можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом трьох років після прийняття об’єкта Замовником. Слід зазначити, що відповідно до абзацу третього пункту 103 розділу «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів)» Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668) гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Крім того, статтею 884 Цивільного кодексу України передбачено гарантії якості у договорі будівельного підряду: «Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом». Разом з тим, нормами частини третьої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Також, вимогами частини першої статті 41 Закону передбачено укладання договору про закупівлю відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Таким чином, при складанні проєкту договору тендерної документації, Замовником не враховано вимоги Постанови № 668 та вимоги статті 884 Цивільного кодексу України, чим порушено вимоги частини третьої статті 22 Закону та частини першої статті 41 Закону. Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 розділу 3 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-згоду про те, що він погоджується та приймає до виконання (у разі визнання його переможцем) всі умови договору про закупівлю, що визначені Додатком 6 до тендерної документації. На виконання зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції ТОВ «БФ ТЕРАСАПРАЙМБУД» надано лист-згоду від 12.11.2021 № 14, відповідно до якого учасник погоджується та приймає до виконання всі умови договору про закупівлю, що визначені Додатком 6 до тендерної документації. Проте умови укладеного договору від 30.11.2021 № 30/11 не відповідають вимогам тендерної документації та відрізняються від умов викладених у тендерній пропозиції ТОВ «БФ ТЕРАСАПРАЙМБУД». Так, укладений за результатом проведення процедури договір від 30.11.2021 № 30/11 не містить у собі пунктів, передбачених проєктом договору (Додаток 6 до тендерної документації), а саме: п. 4.1, п. 7.11, п. 12.16 та п. 8 розд. 16. Також, умови пунктів 6.10, 7.10, 11.2 та п. 7 розд. 16, укладеного договору, не відповідають умовам цих пунктів проєкту договора. Таким чином Замовником в ході укладання договору від 30.11.2021 № 30/11 з ТОВ «БФ ТЕРАСАПРАЙМБУД» порушено вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 24.06.2022 16:27 - 13.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 24.06.2022 16:27

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовником 07.07.2022 подано позовну заяву до Чернігівського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування Висновку Північно-Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2021-10-29-008394-a від 24 червня 2022 року
Дата публікації: 07.07.2022 14:43
Дата відкриття провадження: 07.07.2022 15:15
Номер відкриття провадження: П/620/4532/22

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Частково усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Ні
  • corruptionContracting: Ні
Опис: Порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та частини першої статті 41 Закону щодо невідповідності проєкту договору вимогам Постанови № 668 та вимогам статті 884 ЦКУ усунуто шляхом укладання додаткової угоди № 4 від 29.06.2022 року.
Дата публікації: 05.08.2022 16:34

Запити/Пояснення