-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт (тепломодернізація) фасаду адмінбудівлі Михайло-Коцюбинської селищної ради за адресою: вул. Миру, 3, смт. Михайло-Коцюбинське, Чернігівський район, Чернігівська область (перерахунок в поточні ціни), згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (код за ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
1 563 799.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 637.99 UAH
мін. крок: 1% або 15 637.99 UAH
Номер:
bc438df44f3c4c34a1a1f3c6be790bbd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-08-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.06.2022 00:00
Період моніторингу:
08.06.2022 10:02 - 05.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.06.2022 130
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 07.06.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 07.06.2022 № 130
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
16 UA-2021-10-29-008394-a 29.10.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону, вимог частини шостої статті 33 Закону та вимог частин першої та четвертої статті 41 Закону.
За результатами моніторингу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 30.11.2021 № 30/11, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Михайло-Коцюбинської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 29.10.2021 № 248, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ТЕРАСАПРАЙМБУД» (далі – ТОВ «БФ ТЕРАСАПРАЙМБУД»), протокольне рішення уповноваженої особи від 16.11.2021 № 16-01, повідомлення про намір укласти договір від 16.11.2021 року, договір від 30.11.2021 № 30/11, додаткові угоди від 28.12.2021 № 1, від 24.01.2022 № 2 та від 25.05.2022 № 3, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 30.11.2021 року.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що згідно пункту 3.1 розділу 6 тендерної документації остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі проєкту договору про закупівлю, що є Додатком 6 до тендерної документації.
Водночас у примітці Додатку 6 до тендерної документації зазначено, що умови договору (крім істотних) не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, інших умов. Замовник залишає за собою право змінювати основні умови договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства з дотриманням вимог Закону.
Отже, сторони можуть змінювати умови проєкту договору про закупівлю, що визначені Додатком 6 до тендерної документації.
Водночас нормами частини шостої статті 33 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Також відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином, встановлення Замовником у тендерній документації умови щодо можливості доповнення та коригування умов договору під час його укладання з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету та інших умов суперечить вимогам частини шостої статті 33 та вимогам частини четвертої статті 41 Закону.
Крім того, моніторингом зазначеного питання встановлено, що відповідно до вимог пункту 1.5 проєкту договору, який є частиною тендерної документації (Додаток 6), на всі види робіт підрядом встановлено гарантійний термін 5 років. Водночас, згідно пункту 7.2 проєкту договору виконавець гарантує досягнення об’єктом показників, визначених у кошторисній документації, якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, визначених у кошторисній документації та можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом трьох років після прийняття об’єкта Замовником.
Слід зазначити, що відповідно до абзацу третього пункту 103 розділу «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів)» Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668) гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Крім того, статтею 884 Цивільного кодексу України передбачено гарантії якості у договорі будівельного підряду: «Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом».
Разом з тим, нормами частини третьої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Також, вимогами частини першої статті 41 Закону передбачено укладання договору про закупівлю відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Таким чином, при складанні проєкту договору тендерної документації, Замовником не враховано вимоги Постанови № 668 та вимоги статті 884 Цивільного кодексу України, чим порушено вимоги частини третьої статті 22 Закону та частини першої статті 41 Закону.
Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 розділу 3 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-згоду про те, що він погоджується та приймає до виконання (у разі визнання його переможцем) всі умови договору про закупівлю, що визначені Додатком 6 до тендерної документації.
На виконання зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції ТОВ «БФ ТЕРАСАПРАЙМБУД» надано лист-згоду від 12.11.2021 № 14, відповідно до якого учасник погоджується та приймає до виконання всі умови договору про закупівлю, що визначені Додатком 6 до тендерної документації.
Проте умови укладеного договору від 30.11.2021 № 30/11 не відповідають вимогам тендерної документації та відрізняються від умов викладених у тендерній пропозиції ТОВ «БФ ТЕРАСАПРАЙМБУД».
Так, укладений за результатом проведення процедури договір від 30.11.2021 № 30/11 не містить у собі пунктів, передбачених проєктом договору (Додаток 6 до тендерної документації), а саме: п. 4.1, п. 7.11, п. 12.16 та п. 8 розд. 16. Також, умови пунктів 6.10, 7.10, 11.2 та п. 7 розд. 16, укладеного договору, не відповідають умовам цих пунктів проєкту договора.
Таким чином Замовником в ході укладання договору від 30.11.2021 № 30/11 з ТОВ «БФ ТЕРАСАПРАЙМБУД» порушено вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
24.06.2022 16:27 - 13.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
24.06.2022 16:27
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником 07.07.2022 подано позовну заяву до Чернігівського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування Висновку Північно-Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2021-10-29-008394-a від 24 червня 2022 року
Дата публікації:
07.07.2022 14:43
Дата відкриття провадження:
07.07.2022 15:15
Номер відкриття провадження:
П/620/4532/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Частково усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Ні
- corruptionContracting: Ні
Опис:
Порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та частини першої статті 41 Закону щодо невідповідності проєкту договору вимогам Постанови № 668 та вимогам статті 884 ЦКУ усунуто шляхом укладання додаткової угоди № 4 від 29.06.2022 року.
Дата публікації:
05.08.2022 16:34
Запити/Пояснення
Номер:
97c880f0815142baacf76b539df8b09b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.06.2022 17:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт (тепломодернізація) фасаду адмінбудівлі Михайло-Коцюбинської селищної ради за адресою: вул. Миру, 3, смт. Михайло-Коцюбинське, Чернігівський район, Чернігівська область (перерахунок в поточні ціни), згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (код за ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-10-29-008394-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
0567d2c77e9148caba8d561e12f7245c
Назва:
На запит ДАСУ про надання пояснень (ID моніторингу UA-M-2022-06-08-000004)
Дата опублікування:
14.06.2022 10:43
Опис:
На запит ДАСУ про надання пояснень від 08.06.2022 р. (ID моніторингу UA-M-2022-06-08-000004) повідомляємо наступне: 29.10.2021 р. було опубліковано оголошення № UA-2021-10-29-008394-a щодо "Капітальний ремонт (тепломодернізація) фасаду адмінбудівлі Михайло-Коцюбинської селищної ради за адресою: вул. Миру, 3, смт. Михайло-Коцюбинське, Чернігівський район, Чернігівська область (перерахунок в поточні ціни), згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (код за ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)"
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також визначення його очікуваної вартості було здійснено на підставі:
- затвердженої проєктно-кошторисної документації з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», розробленої на підставі договорів підряду № 22-20 від 01.06.2020 р. та № 31-21 від 03.09.2021 укладених між Михайло-Коцюбинською селищною радою та ФОП Солошенко Руслан Миколайович.
-експертного звіту, отриманого за результатом розгляду проєктно-кошторисної документації за робочим проєктом.
Посилання на сторінку веб-сайту Михайло-Коцюбинської селищної ради, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://mkocubynska-gromada.gov.ua/news/1635924571/
Номер:
6c1a55c6cf3a47ddbcdd70cd1d0986c8
Назва:
АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ до Висновків про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-29-008394-a
Дата опублікування:
30.06.2022 15:34
Опис:
АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ до Висновків про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-29-008394-a
Наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби №130 від 07.06.2022, опублікованого в електронній системі закупівельProzorro «07» червня 2022 року (ідентифікатор UA-M-2022-06-08-000004), було розпочато моніторинг за предметом закупівлі «Капітальний ремонт (тепломодернізація) фасаду адмінбудівлі Михайло-Коцюбинської селищної ради за адресою: вул. Миру, 3, смт. Михайло-Коцюбинське, Чернігівський район, Чернігівська область (перерахунок в поточні ціни), згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (код за ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація), ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-29-008394-a (надалі – Закупівля).
За результатами проведеного моніторингу «24» червня 2022 року, було опубліковано Висновки про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-29-008394-a.
У висновку зазначено, що встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 30.11.2021 № 30/11, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Вважаємо зазначену Північно-східним офісом Держаудитслужби кваліфікацію дій Замовника такою, що не відповідає дійсності.
У зв’язку з цим заперечуємо протии Висновку з такою аргументацією.
1. Під час проведення моніторингу Північно-східним офісом Держаудитслужби, було зазначено, що умови укладеного договору від 30.11.2021 № 30/11 не відповідають вимогам тендерної документації та відрізняються від умов викладених у тендерній пропозиції ТОВ «БФ ТЕРАСАПРАЙМБУД», оскільки укладений за результатом проведення процедури договір від 30.11.2021 № 30/11 не містить у собі пунктів, передбачених проєктом договору (Додаток 6 до тендерної документації), а саме: п. 4.1, п. 7.11, п. 12.16 та п. 8 розд. 16. Також, умови пунктів 6.10, 7.10, 11.2 та п. 7 розд. 16, укладеного договору, не відповідають умовам цих пунктів проекту договору. Таким чином Замовником в ході укладання договору від 30.11.2021 № 30/11 з ТОВ «БФ ТЕРАСАПРАЙМБУД» порушено вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
«30» листопада 2021 року між ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ТЕРАСАПРАЙМБУД» було укладено Договір №30/11 від «30» листопада 2021 року (далі – Договір), по об’єкту: «Капітальний ремонт (тепломодернізація) фасаду адмінбудівлі Михайло-Коцюбинської селищної ради за адресою: вул. Миру, 3, смт. Михайло-Коцюбинське, Чернігівський район, Чернігівська область (перерахунок в поточні ціни), згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (код за ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)». Уповноважена особа Замовника, з додержанням вимог законодавства у сфері публічних закупівель, в частині укладання та оприлюднення договору на веб-порталі Уповноваженого органу, розмістило кольорову сканкопію Договору. Однак, під час здійснення заходів, з створення кольорової сканкопії Договору з використанням технічних пристроїв, призначених для створення цифрових копій документів, відбулась невизначена помилка, внаслідок якої нижні частини листів, були оцифровані не у повному обсязі. Таким чином, частина пунктів, які були розміщені з нижньої частина листа не були оцифровані та відповідно не відображені у кольоровій сканкопії Договору. Однак, оригінал укладеного договору містить у собі всі відповідні пункти договору.
Відповідна позиція Замовника, підтверджується тим фактом, що у нижніх частинах опублікованого Договору, розглядається текст, однак не у повному обсязі, нумерація пунктів відповідає звичайному порядку, однак у зв’язку з технічною помилкою, частина пунктів відсутня, а інша частина не у повному обсязі.
На підставі вищенаведеного, Замовник, публікує кольорову сканкопію, яка виготовлена з оригіналу Договору, на справному технічному пристрої.
2. Вимоги Північно-Східного офісу Держаудитслужби, щодо здійснення заходів з усунення порушень викладених у Висновках про результати моніторингу, а саме припинення зобов’язань за укладеним Договором в односторонньому порядку, виконати неможливо, оскільки:
- Виконавцем виконано майже в повному обсязі роботи передбачені Договором, та підписано уповноваженими представниками сторін акти виконаних робіт (наданих робіт) (форма КБ-2В, КБ-3). У разі визнання укладеного Договору – недійсним правочином, сторони будуть керуватися статтею 216 Цивільного кодексу України, що в свою чергу призведе до збільшених витрат Замовника на користь Виконавця, оскільки, відшкодування вартості виконаних робіт, які отримані, буде проводитися за цінами, які існують на момент відшкодування. У зв’язку з нестабільною макро та мікроекономічною ситуацією в державі, спричиненою новим етапом широкомасштабної агресії російської федерації проти України, вартість будівельних, паливно-мастильних матеріалів тощо, значно зросла, що в свою чергу значно збільшить вартість виконаних робіт у перерахунку станом на теперішній час;
- Умовами укладеного Договору, одностороннє розірвання договору передбачене за рішенням суду у випадках істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Порушень умов Договору, під час виконання робіт, з боку Виконавця не виявлено. Роботи виконуються у встановлені Договором терміни, з дотриманням чинного законодавства у сфері будівництва, з якісних будівельних матеріалів, а також з залученням висококваліфікованого персоналу Виконавця.
Відповідно до статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до статті 179 Господарського кодексу України майнове-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і негосподарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями. Укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
Статтею 188 Господарського кодексу України встановлено порядок зміни та розірвання господарських договорів.
Відповідно до вказаної статті Кодексу зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозицій' повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Замовник листом № 07-13/789 від «27» червня 2022 року, звернувся до Виконавця з пропозицією розірвати Договір, на підставі вимог Висновку за результатами моніторингу. Листом №28/06/2022 від «28» червня 2022 року, Виконавець повідомив Замовника, щодо відсутності згоди на розірвання відповідного договору, а також про намір виконати у повному обсязі взяти на себе зобов’язання відповідно до умов укладеного Договору №30/11 від «30» листопада 2021 року.
Враховуючи викладене, а також той факт, що між Сторонами Договору спір відсутній, у Замовника відсутні правові підстави для розірвання Договору без звернення до суду у встановленому законодавством порядку.
3. Щодо вимог Північно-Східного офісу Держаудитслужби, щодо гарантійних строків експлуатації об'єкта будівництва викладених у Висновках про результати моніторингу, Замовник повідомляє наступне.
Розділом 7 Договору, передбачені гарантійні строки якості закінчених робіт та порядок усунення виявлених недоліків. Так, пунктом 7.1. вищевказаного розділу, зазначено, що «Відносини Сторін, пов’язані із забезпеченням гарантійних строків якості робіт (експлуатації об’єкта) та усуненням виявлених недоліків (дефектів), регулюються положеннями Загальних умов». Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №668 від 07.08.2005 року. Пунктами 103-109 вказаної постанови, наведені умови, які повинні бути передбачені у договорах підряду, щодо гарантійних строків та порядку усунення недоліків, також пунктом 103 наведено, що «Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом». Аналогічна норма передбачена ч.1 статті 884 Цивільного кодексу України. Пунктом 7.4. Договору, передбачено, що «Гарантійні строки якості закінчених робіт та експлуатації змонтованих конструкцій визначаються сертифікатами обладнання та діючими нормативними документами від дня їх прийняття Замовником …». У зв’язку з тим, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» №668 від 07.08.2005 року є чинною, а також чинність Цивільного кодексу України, за умови, що обидва документа є діючими нормативними документами, Замовником не порушено вимоги чинного законодавства.
Замовник листом №№ 07-13/789 від «27» червня 2022 року, звернувся до Виконавця з пропозицією внести зміни в укладений договір, шляхом укладання додаткової угоди, з метою приведення у відповідність до діючого законодавства, термінів гарантійних строків експлуатації об'єкта будівництва. Листом №28/06/2022 від «28» червня 2022 року, Виконавець повідомив Замовника, про надання згоди на укладення додаткової угоди, та зміну істотних умов, в частині гарантійних строків експлуатації об'єкта.
Пунктом 5 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» №668 від 01.08.2005, наведено вимоги щодо форми договору підряду та істотних умов. Так, однією з істотних умов договору підряду, зокрема є «гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків». Законом України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015, а саме частиною 5 статті 41, визначено, що «істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі. Однак, діючим законодавством надано вичерпний перелік випадків, при настанні яких, відповідні зміни можуть вноситися в укладених договір. Таким чином, керуючись, пунктом 3 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 та пунктом 17.1 Договору, між Виконавцем та Замовником, було укладено Додаткову угоду №4 від 29.06.2022 року до Договору №30/11 від «30» листопада 2021 року, у зв’язку з покращенням якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
З метою, усунення зауважень наведених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-29-008394-a, Замовником проведені заходи з внесення змін у Договір, шляхом укладання додаткової угоди, з приведенням у відповідність пунктів Договору та доповнення пунктом з наступним змістом «Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття Замовником».