• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт з термомодернізації системи опалення , та фасадів комплексу будівель.

Завершена

51 457 819.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 257 289.09 UAH
Номер: e4614c7e8e1b4fe4b6f2d5060e9df5a1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-04-05-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.04.2022 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 05.04.2022 14:10 - 28.04.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 05.04.2022 №2 Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, НАКАЗУЮ: 1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 31.03.2022 № 003100-18/2580-2022 почати моніторинг процедур закупівель відповідно до додатку. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 05 квітня 2022 року № 2 № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 6. UA-2021-10-29-005873-а від 29.10.2021 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 37) 255-28-80, olena9407@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4, пункту 9 частини другої статті 21 Закону, пункту третього Порядку № 1082 та Постанови № 749. За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами розгляду питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзаців другого і третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідності тендерної документації вимогам Закону, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, правомірності внесення змін до істотних умов договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо: недопущення в подальшому виявлених порушень вимог пункту 4 частини другої статті 4, частини п’ятої статті 8, пункту 9 частини другої статті 21 Закону, пункту третього Порядку № 1082 та Постанови № 749, пункту 4-1 Постанови № 710 (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо); усунення порушень вимог абзаців другого і третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, зокрема, вжити заходів щодо розірвання договору із ТОВ «РУТА-АВГ» від 03.12.2021 № 118 з дотриманням норм частин першої - третьої статті 188 Господарського кодексу України, а в разі не досягнення сторонами згоди щодо його розірвання або у разі неотримання у встановлений строк відповіді від ТОВ «РУТА-АВГ» на пропозицію щодо розірвання договору, звернутись до суду відповідно до частини четвертої статті 188 Господарського кодексу України щодо розірвання договору; та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 квітня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання порядку внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, правомірності внесення змін до істотних умов договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного університету економіки і технологій (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-10-29-005723-а); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи, із змінами від 09.11.2021 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «РУТА-АВГ» (далі - ТОВ «РУТА-АВГ»); протокольне рішення уповноваженої особи від 18.11.2021 № 11; повідомлення про намір укласти договір від 18.11.2021; звернення учасника ТОВ «Сапсан-КР» до Замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця від 23.11.2021, відповідь Замовника від 26.11.2021; договір на виконання робіт за державні кошти від 03.12.2021 № 118 (далі – Договір № 118); додаткові угоди від 23.12.2021 №1, від 29.12.2021 № 2 до Договору № 118; пояснення Замовника, надане через електронну систему закупівель від 20.04.2022. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено, що у річному плані закупівель на 2021 рік (UA-P-2021-10-29-005723-а) Замовник не зазначив інформації про код економічної класифікації видатків бюджету в той час, коли джерелом фінансування закупівлі є державний бюджет України, чим порушив вимоги пункту 4 частини другої статті 4 Закону. На порушення вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовник не зазначив інформацію про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій, яке вимагає надати відповідно до умов тендерної документації. Також, відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Згідно з Порядком використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 р. № 749 (далі — Постанова № 749), підписувачі - представники державної установи (далі – Підписувачі) використовують виключно кваліфіковані сертифікати відкритих ключів Підписувачів та захищені носії особистих ключів (пункт 4 Порядку). У кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа Підписувача додатково до ідентифікаційних даних фізичної особи, яка є працівником державної установи, зазначаються ідентифікаційні дані відповідної державної установи (найменування та ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України). Також, відповідно до Постанови № 749 ідентифікація Підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі, з якими пов’язаний КЕП, здійснюються шляхом перевірки КЕП. КЕП вважаються такими, що пройшли перевірку та отримали підтвердження, якщо, серед іншого, під час проведення перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі КЕП, у тому числі на захищеному носієві особистого ключа у випадках, передбачених пунктом 4 Порядку. На відміну від КЕП, під час перевірки удосконаленого електронного підпису (далі – УЕП) за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі КЕП (тобто тип носія особистого ключа не захищений), про що зазначено у Вимогах до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів». З огляду на зазначене, уповноважена особа для розміщення інформації в електронній системі закупівель повинна використовувати виключно КЕП (на захищеному носієві особистого ключа), який повинен бути виданим на фізичну особу, яка працює в юридичній особі (державній установі). Так, під час перевірки електронного підпису уповноваженої особи Замовника на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований». Таким чином, уповноваженою особою Замовника річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію і зміни до неї, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю і зміни до нього, повідомлення про внесення змін до договору оприлюднено та підписано з накладанням удосконаленого електронного підпису, що не відповідає вимогам пункту третього Порядку № 1082 та Постанови № 749. За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, встановлено наступне. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації документи, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, зміст яких повністю або частково неможливо встановити (чітко розпізнати як корисну інформацію), або частина тексту, яких втрачена при формуванні електронного документу, вважатимуться Замовником такими, що не надані учасником у складі тендерної пропозиції. Документи, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, які мають додатки та/або невід’ємні частини одного цілого документу або складаються із кількох сторінок повинні надаватись учасником в цілому. Разом з цим, у разі, якщо наявність окремих документів не передбачена законодавством для даного учасника, то він надає лист-пояснення в довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів. Згідно з додатком «Перелік документів, які вимагаються від учасника для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації учасники повинні надати аналогічний договір та документи, які підтверджують факт його виконання належним чином. На підтвердження наявності аналогічного договору учасник ТОВ «РУТА-АВГ» надав два договори: договір про закупівлю за державні кошти від 11.11.2020 № 34 із змінами, внесеними Додатковою угодою від 11.11.2020 № 1 (далі – Договір № 34), договір підряду від 30.11.2020 № 326-П (далі – Договір № 326-П). Згідно з пунктом 17.4 Договору № 34 всі додатки до цього договору є невід’ємною його частиною при взаємному підписанні їх сторонами. Однак, Договір № 34 надано не у повному обсязі, а саме: без зведеного кошторисного розрахунку, який є його невід’ємною частиною, та без Додатку № 3 «Локальний кошторис з підсумковими відомостями ресурсів, підсумковими вартісними показниками, розрахунком загальновиробничих витрат, пояснювальною запискою». Згідно з інформацією, що є доступною в електронній системі закупівель Prozorro (UA-2020-10-19-011568-c), Договір № 34 укладений та підписаний сторонами разом із додатками до нього, в тому числі зведеним кошторисним розрахунком, пояснювальною запискою, підсумковими відомостями ресурсів, розрахунком загальновиробничих витрат, локальним кошторисом, підсумковими вартісними показниками. Також, договір № 326-П надано не у повному обсязі, а саме: без графіку виконання робіт (Додаток 4 відповідно до пункту 10.2 цього договору), який згідно з підпунктом 4.1.8 пункту 4.1 розділу 4 Договору № 326-П є його невід’ємною частиною. Таким чином, учасник ТОВ «РУТА-АВГ» не надав в цілому Договір № 34 і Договір № 326-П та/або лист-пояснення щодо ненадання відповідних документів, чим недотримав вимог пункту 1 розділу ІІІ та додатку «Перелік документів, які вимагаються від учасника для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації. Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації у складі пропозиції учасники повинні надати підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, сформовані в програмі Microsoft Excel або Microsoft Word, а саме: договірна ціна, відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до локального кошторису, відомість ресурсів до об'єктного кошторису, дефектний акт, локальний кошторис на будівельні роботи, об'єктний кошторис, відомість ресурсів, пояснювальна записка, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошторисний прибуток (далі – Розрахунки). Водночас, учасники повинні надати Розрахунки (файл з розширенням «.pdf»), підписані учасником з проставлянням печатки (за наявності), та затверджені сертифікованим інженером-проектувальником у частині кошторисної документації та інженером-консультантом (будівництво). Розрахунки повинні містити підпис і печатку інженера-проектувальника у частині кошторисної документації та інженера-консультанта (будівництво). Однак, учасник ТОВ «РУТА-АВГ» не надав затверджену та підписану інженером-проектувальником та інженером-консультантом у форматі «.pdf» відомість ресурсів до локального кошторису № 02-03-02 на опалення і кондиціонування (3-й пусковий комплекс), чим не дотримав вимог пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації. Крім цього, учасник надав Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-03-02 на опалення і кондиціонування (3-й пусковий комплекс) у форматі «.pdf» не у повному обсязі, а саме без сторінок 22-25, у тому числі тих сторінок, які повинні містити підпис і печатку інженера-проектувальника та інженера-консультанта, чим не дотримав вимог пунктів 1 і 6 розділу ІІІ тендерної документації. На запит про надання пояснень з приводу невідхилення пропозиції ТОВ «РУТА-АВГ» у зв’язку з невідповідністю кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам, установлених в тендерній документації, Замовник обґрунтованих пояснень не надав. Таким чином, на порушення вимог абзаців другого і третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «РУТА-АВГ», як такого, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб сайті (або на офіційному веб сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. На запит про надання пояснень Замовник зазначив, що Університет відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.05.2021 № 475 надав до Міністерства освіти і науки України на конкурс заявок на отримання бюджетних коштів з Фонду розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти копії документів розробленої проєктно-кошторисної документації та проходження експертизи на об’єкт «Капітальний ремонт з термомодернізації системи опалення, та фасадів комплексу будівель» загальна вартість робіт, яких складає 54 010 371 грн. За результатами конкурсу заявок на отримання бюджетних коштів з Фонду розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти Державному університету економіки і технологій виділені кошти у розмірі 1 520 000 грн. на 2021 рік. Протокол № 2 засідання комісії Міністерства освіти і науки України з розподілу коштів за напрямами (об’єктами, заходами) за бюджетною програмою «Фонд розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти» (КПК 2201140) розміщено на сайті -https://mon.gov.ua/ua/ministerstvo/diyalnist/byudzhet-ta-zakupivli/byudzhet/2021-rik/fond-rozvitku-zakladiv-fahovoyi-peredvishoyi-ta-vishoyi-osviti-kpk-2201140. Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) та відповідними нормативно-правовими актами чинного законодавства України, Замовник (ДУЕТ) застосував конкурентну процедуру закупівлі в порядку, встановленому цим Законом та умовами Тендерної документації на проведення конкурентної процедури закупівлі по предмету закупівлі згідно ЄЗС ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт з термомодернізації системи опалення, та фасадів комплексу будівель за адресою: Україна, м. Кривий Ріг, вул. Медична, 16. Аналізом інформацій, розміщеної на вищенаведеному сайті, наявності розміщення даних щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за номером UA-2021-10-29-005873-a не виявлено. З врахуванням вищенаведеного, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на відповідному веб сайті, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови № 710.
Період усунення порушень: 26.04.2022 16:23 - 13.05.2022 00:00
Дата публікації висновку: 26.04.2022 16:23

Запити/Пояснення