• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Будівельно-монтажні роботи за проєктом "Капітальний ремонт приміщень травматологічного пункту комунального некомерційного підприємства "Міська лікарня швидкої медичної допомоги" Кропивницької міської ради " по вул. Короленка, 56 в м. Кропивницький

1. Мова (мови) якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. 2. Обсяг виконання робіт: згідно вимог тендерної документації. 3. Забезпечення тендерних пропозицій: гарантія, умови надання згідно вимог тендерної документації

Завершена

2 372 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 720.00 UAH
Номер: b135c0b7430d45ebae0b178fbf59d055
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-18-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.08.2022 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 18.08.2022 14:45 - 09.09.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 18.08.2022 № 24-з Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 18.08.2022 № 24-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-10-29-000644-b від 29.10.2021. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: Під час проведення моніторингу закупівлі Замовником не надано інформації, документів чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082. За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини третьої та п’ятої статті 17 Закону та пункту 2, 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, внесення змін до договору та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, а саме недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та забезпечити виготовлення кваліфікованого електронного підпису уповноваженим особам, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, внесення змін до договору та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Управління капітального будівництва Кропивницької міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольний рішенням тендерного комітету від 29.10.2021 №97-21 (далі – тендерна документація), тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДБУДРЕСТАВРАЦІЯ» (далі – ТОВ «МЕДБУДРЕСТАВРАЦІЯ»), повідомлення про намір укласти договір від 19.11.2021, договір про закупівлю від 30.11.2021 №36-21, додаткова угода №4/36-21 від 06.04.2022 та додаткова угода №5/36-21 від 23.06.2022 року. Замовнику через електронну систему закупівель надіслано 18.08.2022 запит Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області щодо обґрунтування яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість та надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Однак, станом на 06.08.2022 або на 13 робочий день Замовником не надано відповідні пояснення, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис фізичної особи Хоменко Сергій Анатолійович (організація – фізична особа, тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи Замовника, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082. Відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29 листопада 2016 року № 1256 (далі – Наказ МВС №1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018 довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь-якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС №1256. Отже, на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не було встановлено способу документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстави передбаченої у пункті 12 частини 1 статті 17 Закону для переможця. Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються такі відомості як опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону однією з основних функцій Уповноваженого органу у сфері закупівель є розроблення та затвердження переліку формальних помилок. На виконання зазначеної норми Закону наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі – Наказ №710), затверджено вичерпний перелік формальних помилок. Отже, ТД Замовника не відповідає вимогам Наказу №710, щодо зазначення повноти затвердженого переліку формальних помилок, що не відповідає вимогам пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 06.09.2022 15:30 - 21.09.2022 00:00
Дата публікації висновку: 06.09.2022 15:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Під час проведення Закупівель замовники керуються профільним законом в даній сфері та виконують його норми. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що в ТД повинно бути зазначені така відомість зокрема "… опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки." У вимогах тендерної документації, а саме в пункті 1 розділу 3 зазначено опис та приклад формальних (несуттєвих) помилок допущення яких не призведе до відхилення тендерних пропозицій. В зазначеній статті Закону жодним чином не вказано на той факт, що в тендерній документації повинні бути зазначені формальні помилки які визначені Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства «Про затвердження Переліку формальних помилок» від 15.04.2020 № 710, а лише зазначено, що тендерній документації повинна містити опис та приклади формальних помилок. Практику щодо такого висновку встановлено у багатьох постановах Верховного суду України. У відповідності до вимог ТД, а саме пункту 2 розділу 5 ТД зазначено, що усі інші питання, які не передбачені цією ТД, регулюються законодавством. Відповідно до статті 1 Закону України "Про інформацію" документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі. Відповідно до норм Закону не зазначено конкретного документу яким підтверджується інформація вимогам статті 17 Закону, які встановлені для переможця процедури. У зв’язку з цим законодавець залишив право за Замовником вирішувати який саме документ повинен підтверджувати відповідну вимогу статті 17 Закону. Згідно з частиною п`ятою розділу VII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону №2155 електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України "Про електронний цифровий підпис" до набрання чинності цим Законом, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом. Протягом двох років відбувався перехід на нові електронні підписи. За цей період закінчилася дія усіх ЕЦП, адже термін їх використання саме два роки. Отже, усі електронні підписи, які видані протягом дії Закону «Про електронні довірчі послуги», дійсні. Відповідно до Закону №2155 удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов`язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов`язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов`язаний цей електронний підпис. В свою чергу, у постанові Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» (далі - Постанова № 193) постановлено погодитися з пропозицією Міністерства цифрової трансформації та Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації стосовно реалізації експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів (далі - експериментальний проект). Експериментальний проект реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України «Про електронні довірчі послуги» щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 31 грудня 2021 року (абзац 2 пункту 1 Постанови № 193). Враховуючи зазначене Управління на виконання пункт 3 висновку від 06.09.2022 року зазначає наступне: При формуванні бюджету на 2022 рік по Управлінню, передбачено кошти спеціального фонду з яких можливо здійснювати видатки на зазначену послугу щодо придбання удосконалених електронних підписів. Порядком виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану який затверджено постановою Кабінету міністрів України від 09.06.2021 року № 590 (зі змінами) обмежено здійснення фінансових зобов’язань на придбання вищезазначених послуг. У зв’язку з наведеним Управління провело роз’яснювальні роботи та виконає усунення виявлених невідповідностей в установленому законодавством порядку, а саме недопущення невідповідності в подальшому та після надання законної можливості здійснення фінансових зобов’язань Державною казначейською службою виготовить кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи. Дякую!
Дата публікації звіту: 13.09.2022 15:51

Запити/Пояснення