-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Постачання природного газу
Торги відмінено
347 634.00
UAH з ПДВ
Номер:
2cb83b9575f94b21854af94ed9905346
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-11-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.11.2021 00:00
Період моніторингу:
11.11.2021 17:24 - 03.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.11.2021 №652
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 11.11.2021 №652
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
6.UA-2021-10-29-000485-c 29.10.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі - порушень законодавства про публічні закупівлі не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Томашпільська центральна районна лікарня» (далі – Замовник) на 2021 рік, протокол переговорів б/н б/д, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02 жовтня 2021 року, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури та пояснення від 16 листопада 2021 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі, Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 3 частини другої статті 40 Закону, а саме: виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендерів.
Згідно з пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Однак, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі, не містить експертних, нормативних, технічних та інших документів, які підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 3 частини другої статті 40 Закону, а саме: виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Крім того, установлено, що на порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 (далі – Порядок №1082) в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Водночас, Замовником в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю зазначено код ДК 021:2015: 09120000-6 – «Газове паливо», тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступну позицію щодо товару, який має намір придбати замовник, а саме: 0912300-7 – «Природний газ».
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, Замовником 19 листопада 2021 року (протокол від 19 листопада 2021 року б/н) процедуру закупівлі відмінено.
Період усунення порушень:
23.11.2021 13:18 - 08.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
23.11.2021 13:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усуненні шляхом відміни процедури закупівлі.
Дата публікації звіту:
23.11.2021 13:50
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником усунуто порушення шляхом відміни переговорної процедури закупівлі.
Дата публікації:
23.11.2021 14:04
Запити/Пояснення
Номер:
ca48e5a1dec84140a83897d648915611
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
11.11.2021 17:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.11.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі природного газу (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-10-29-000485-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного вебсайту (або на офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Чому повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не містить документів (експертні, нормативні, технічні та інші документи), що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 3 частини другої статті 40 Закону?
3. З яких причин у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю
газового палива, в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
36d1ff18dc5c4c9fb981ce9b499c313c
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
16.11.2021 15:41
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі природного газу (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-10-29-000485-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, надаю відповідь на поставлені питання по порядку.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного вебсайту (або на офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідь: Комунальне некомерційне підприємство КНП "Томашпільська ЦРЛ" підзвітне та підконтрольне органу місцевого самоврядування - Томашпільській селищній раді. Відповідно до Постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 року «Про ефективне використання державних коштів» частина 4. Передбачено: Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів:
1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель;
Оскільки норма Постанови №710 для органів місцевого самоврядування носить рекомендаційний характер, положення постанови не враховувались під час публікації оголошення про проведення закупівлі природного газу (UA-2021-10-29-000485-c).
2. Чому повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не містить документів (експертні, нормативні, технічні та інші документи), що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 3 частини другої статті 40 Закону?
Відповідь: Відповідно до ст.40 Закону України "Про публічні закупівлі" за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов’язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення. Оприлюднення інших документів законом не передбачено.
3. З яких причин у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю газового палива, в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
Відповідь:Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708 (далі по тексту – Порядок), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Пунктом 5 розділу І Порядку передбачено, що замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. З урахуванням вищевикладеного Замовником не було порушено принципи здійснення закупівель, не було порушено Порядок визначення предмета закупівлі яким передбачено право замовника, а не обов’язок визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.