-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт внутрішніх приміщень нежитлової будівлі (поліклініки) Комунального некомерційного підприємства «Нововодолазька центральна лікарня» Нововодолазької селищної ради за адресою: Харківська область, смт Нова Водолага, вул. Кооперативна, 6 » (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, код ДК 021:2015 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»)
Завершена
7 753 768.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 768.84 UAH
мін. крок: 0.5% або 38 768.84 UAH
Номер:
38d543de30534c1d989a08839cd40d32
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-12-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.08.2022 00:00
Період моніторингу:
12.08.2022 20:40 - 03.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.08.2022 № 187
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 12.08.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 12.08.2022 № 187
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
1. UA-2021-10-28-010009-a 28.10.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 10 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю робіт від 03.12.2021 № 30/11, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Нововодолазька центральна лікарня» Нововодолазької селищної ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 28.10.2021 № 1-28-10, запитання до процедури та відповіді Замовника, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ПАЛМАЗ ГРУП» (далі – ТОВ «ПАЛМАЗ ГРУП»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 19.11.2021 № 61, повідомлення про намір укласти договір від 19.11.2021 року, договір про закупівлю робіт від 03.12.2021 № 30/11, додаткові угоди від 28.12.2021 №1, від 14.02.2022 №2, від 23.05.2022 №3 та від 16.06.2022 №4, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 03.12.2021 року.
Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що Замовником разом з тендерною документацією в електронній системі закупівель розміщено Додаток 1 до тендерної документації «Проєкт договір про закупівлю робіт №». Відповідно до пункту 17.1 розділу 17, зазначеного проєкту договору, невід’ємною частиною договору є: «Договірна ціна», Додаток 1 «Календарний графік виконання робіт», Додаток 2 «План фінансування робіт».
Проте, зазначені додатки в електронній системі закупівель Замовник не опублікував, що є порушенням вимог пункту 1 частини першої статті 10 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПАЛМАЗ ГРУП» встановлено, що на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, відповідно до вимог пункту 1.1 Додатку 2 до тендерної документації, учасник повинен надати довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі за формою (Додаток 4). На підтвердження наявності власного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник повинен надати оборотно-сальдову відомість за підписом керівника/уповноваженої особи та головного бухгалтера.
Так, на виконання зазначених вимог у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПАЛМАЗ ГРУП» надано довідку про наявність у учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі від 10.11.2021 № 2/10-11. Відповідно до зазначеної довідки серед власної техніки в учасника наявний бетонозмішувач (бак 140л) EW6140P.
Проте, оборотно-сальдову відомість, в якій би було відображено зазначений бетонозмішувач ТОВ «ПАЛМАЗ ГРУП» не надано.
Крім того встановлено, що надана на підтвердження власного обладнання оборотно-сальдова відомість за 11 листопада 2021 року не відповідає вимогам підпункту 1.1.2. пункту 1.1 Додатку 2 до тендерної документації в частині відсутності на ній підпису головного бухгалтера.
Разом з тим, моніторингом зазначеного питання встановлено, що відповідно до Додатку 3 до тендерної документації «Технічне завдання» передбачено виконання робіт, у тому числі, з улаштування покриттів з керамічної плитки, монтажу поліетиленових труб та перевезенні будівельного сміття до 30 км.
Проте, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПАЛМАЗ ГРУП» довідка від 10.11.2021 № 2/10-11 не містить у собі інформації щодо наявності в учасника плиткорізів, апарату для зварювання поліетиленових труб та транспорту, за допомогою якого можливо вивозити будівельне сміття.
Також встановлено, що технічним завданням тендерної документації передбачено виконання значних об’ємів електромонтажних робіт.
Водночас, відповідно до вимог пункту 1.2. Додатку 2 до тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі за формою (Додаток 5).
Проте, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПАЛМАЗ ГРУП» довідка про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 10.11.2021 № 810-11 не містить інформації щодо наявності в учасника робітників, з професією «електрик», які б кваліфіковано могли виконати електромонтажні роботи за предметом закупівлі.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення учасника ТОВ «ПАЛМАЗ ГРУП», який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив учасника ТОВ «ПАЛМАЗ ГРУП», визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю робіт від 03.12.2021 № 30/11 на загальну суму 5 799 000,00 гривень (з ПДВ).
Період усунення порушень:
22.08.2022 10:33 - 06.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
22.08.2022 10:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальним некомерційним підприємством «Нововодолазька центральна лікарня» Нововодолазької селищної ради (надалі – КНП «Нововодолазька ЦЛ») було розглянуто Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-28-010009-а, виданий Північно-східним офісом Держаудитслужби 22 серпня 2022 року.
Відповідно до ч.1 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Відповідно до п.8 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Як вбачається із сайту Prozorro 28.10.2021 16:27 було прикріплено файл «проект договору», що є складовою тендерної документації.
Відповідно до п.17.1 Проекту договору невід’ємною частиною Договору є:
- «Договірна ціна»;
- Додаток 1 «Календарний графік виконання робіт»;
- Додаток 2 «План фінансування робіт».
Відповідно до розділу 6 Тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3 до Тендерної документації. Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам повинна бути підтверджена наступними документами:
‒ договірною ціною;
‒ локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
‒ підсумковою відомістю ресурсів;
‒ проектом календарного графіку виконання робіт (відповідно до норм Мінрегіонбуду України).
З наведеного вбачається, що у тендерній документації Замовником встановлено обов’язок учасників подати разом із тендерною пропозицією договірну ціну, локальні кошториси та проект календарного графіку виконання робіт.
Також п. 3.1 Проекту договору зазначено: «фінансування робіт по об’єкту проводиться за планом, який складається Замовником, узгоджується Підрядником і є невід’ємною частиною цього Договору».
В свою чергу в Проекті договору міститься інформація про те, що такі документи, як Додаток 1 «Календарний графік виконання робіт» та Додаток 2 «План фінансування робіт» мають бути підписані Сторонами при укладанні договору.
Таким чином, Тендерна документація містить перелік тих документів, які мають бути подані учасниками, а також проект договору, який буде підписаний Замовником та переможцем процедури. З умов Договору випливає, що додатки, які встановлені розділом 17 Договору, мають бути підписані Сторонами. Але як вбачається із самої суті цих додатків та тексту проекту Договору, то вони мають бути узгоджені Сторонами. У зв’язку із цим, порушень Закону України «Про публічні закупівлі» не вбачається.
Що стосується відсутності транспорту для вивезення сміття до 30 км, відсутності плиткорізу та апарату для зварювання поліетиленових труб, не надання документів на бетонозмішувач, то відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від Учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідно до Додатку 3 Тендерної документації визначено, що до робіт належать:
- перевезення будівельного сміття до 30 км (без урахування вартості
навантажувальних робіт);
- монтаж поліетиленових труб для електропроводки діаметром до 25 мм, укладених по основі підлоги.
Слід зазначити, що тендерна документація не містить чіткого переліку обладнання, документи про яке повинен подати учасник.
Документи щодо матеріально-технічної бази були надані ТОВ «ПАЛМАЗ ГРУП» згідно вимог тендерної документації.
Відповідно до ч.3 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий, як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Відповідно до ч. 7 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі, якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше, ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті.
Враховуючи той факт, що ТОВ «ПАЛМАЗ ГРУП» не планувало залучати субпідрядників, які мали виконувати роботи в обсязі 20 і більше відсотків, то у ТОВ «ПАЛМАЗ ГРУП» не було обов’язку вказувати таких субпідрядників, а отже і зазначати про техніку.
Тому можливість не зазначення відповідної техніки та неподання підтверджуючих документів пояснюється тим, що така техніка може належати субпідрядникам, яких будуть залучати у обсязі, меншому ніж 20 % договору.
Таким чином, порушень вимог законодавства не вбачається.
Що стосується відсутності електриків, то відповідно до п.1 Додатку 2 до Тендерної документації документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим Замовником відповідно ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі":
пункт 1.2 Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
1.2.1. Довідка на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі (Додаток 5).
1.2.2. У якості документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник надає сканкопію оригіналу штатного розпису (витягу зі штатного розпису) та/або сканкопії оригіналів цивільно-правових угод. Сканкопії оригіналів цивільно-правових угод з працівниками, яких планується залучити, не надаються. У разі залучення працівників субпідрядних організацій, про це зазначається у довідці із наданням сканкопії оригінала листа-підтвердженням про готовність до співпраці від субпідрядної організації.
Обов'язковою умовою є наявність в Учасника:
- не менше 15 працівників робітничих професій;
- головного інженера;
- виконроба;
- інженера з проектно-кошторисної роботи, який має сертифікат інженера-проектувальника;
- інженера з техніки безпеки та охорони праці.
Відповідно до ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення Замовником.
Враховуючи вищевикладене, Замовником дотримана вимога чинного законодавства щодо здійснення публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
25.08.2022 16:39