-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з розподілу природного газу
Завершена
420 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
7960de0f834642b1bd3e1faa215e0b0f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-18-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.01.2022 00:00
Період моніторингу:
18.01.2022 10:41 - 09.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.01.2022 №15
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 17.01.2022 №15
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
25.UA-2021-10-25-001489-c 25.10.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Відділу освіти, сім’ї, молоді, спорту, культури та туризму Стрижавської селищної ради (далі – Замовник), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, рішення уповноваженої особи від 25 жовтня 2021 року (протоколи №1, 2), договір розподілу природного газу від 01 листопада 2021 року №42АВ210-24709-21 (далі – Договір), додаткову угоду від 01 листопада 2021 року №1 та пояснення від 21 січня 2022 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що Замовником у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Згідно з пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити інформацію про обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не містить обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умови застосування переговорної процедури закупівлі з підстави, визначеної пунктом 2 частини другої статті 40 Закону.
Частиною сьомою статті 40 Закону визначено, що замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, Замовник за результатами застосування переговорної процедури закупівлі уклав Договір на сьомий день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим порушив вимоги частини сьомої статті 40 Закону.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю визнається нікчемним у разі його укладення з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 Закону та частиною сьомою статті 40 Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону.
Водночас, згідно інформації, оприлюдненої Замовником в електронній системі закупівель в ході моніторингу, умови Договору виконано в повному обсязі.
Період усунення порушень:
03.02.2022 16:34 - 18.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
03.02.2022 16:34
Запити/Пояснення
Номер:
f85ce392c48a435392063ff135705be7
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
18.01.2022 15:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з розподілу природного газу (ДК 021:2015: 65210000-8 — «Розподіл газу») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-10-25-001489-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Чому повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не містить обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, як це визначено пунктом 8 частини 6 статті 40 Закону?
3. З яких підстав договір розподілу природного газу із АТ «Оператор газорозподільної системи «Вінницягаз» укладено 01.11.2021, тобто на сьомий день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю?
4. Чи виконано умови договору від 01.11.2021 №42АВ210-24709-21 та у разі його виконання (повністю або частково) надайте відповідні документальні підтвердження?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
5351240cd6ae4d86b878293356097fae
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
21.01.2022 13:17
Опис:
Уповноважена особа відділу надає пояснення:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Так як, не було технічної можливості висвітлити інформацію на сайті та відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від «25» жовтня 2021р. №1, було здійснено Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі(відповідно до пункту 4¹ постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів»), та даний протокол було висвітлено в системі Prozorro при висвітлені плану закупівлі. Протокол додається.
2. Чому повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не містить обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, як це визначено пунктом 8 частини 6 статті 40 Закону?
Відповідно до ст.5 ЗУ "Про природні монополії" від 20.04.2000 №1682-111 розподіл, транспортування природного газу є сферою діяльності суб’єктів природних монополій, зведений перелік яких ведеться Антимонопольним Комітетом України. Згідно із Зведеним переліком суб'єктів природних монополій, розміщеного на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України та відповідно до розпорядження Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 № 874-р "Про затвердження Порядку складання та ведення зведеного переліку суб'єктів природних монополій" Акціонерне товариство "Оператор газорозподільної системи «Вінницягаз»"належить до суб'єктів природних монополій розподілу природного газу. Таким чином у Відділу освіти, сім’ї, молоді, спорту, культури та туризму Стрижавської селищної ради є підстави для застосування переговорної процедури закупівлі на підставі п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: відсутності конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником.
Беручи до уваги вищевикладене, уповноважена особа Відділу освіти, сім’ї, молоді, спорту, культури та туризму Стрижавської селищної ради має усі підстави для проведення переговорної процедури закупівлі з АТ "Оператор газорозподільної системи «Вінницягаз»" з метою укладення договору про надання «Послуг з розподілу природного газу для установ освіти та культури Стрижавської селищної ради».
3. З яких підстав договір розподілу природного газу із АТ «Оператор газорозподільної системи «Вінницягаз» укладено 01.11.2021, тобто на сьомий день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю?
Укладати договір відповідно до проведеної переговорної закупівлі за скороченої процедури– не раніше ніж через 5 календарних днів. Тому договір був розподілу природного газу із АТ «Оператор газорозподільної системи «Вінницягаз» укладено 01.11.2021.
4. Чи виконано умови договору від 01.11.2021 №42АВ210-24709-21 та у разі його виконання (повністю або частково) надайте відповідні документальні підтвердження?
Договір укладено на загальну суму 420 000,00 грн. Згідно з даних бухгалтерського обліку Відділу, сплачена сума становить 415 640,27 грн. Умови договору виконані.