-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вапно будівельне негашене кальцієве подрібнене 2 гатунку
Завершена
4 024 999.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 125.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 125.00 UAH
Номер:
5547f4043984447fb224bff474cce773
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-04-14-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.04.2022 00:00
Період моніторингу:
15.04.2022 09:25 - 12.05.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
14.04.2022
№ 114
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 14.04.2022 № 114.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
7. UA-2021-10-23-002691-aВиявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог частини 4 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АРСО ІНВЕСТ», своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язання за договором про закупівлю від 22.11.2021 року № 660/13/413В, а також забезпеченням застосування наслідків недійсності (нікчемності) вказаного правочину від 22.11.2021 року № 660/13/413В із урахуванням норм статей 215-217, 236 Цивільного кодексу України та статті 208 Господарського кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 квітня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік Державного Підприємства «Східний гірничо-збагачувальний комбінат» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, тендерну пропозицію учасника - переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «АРСО ІНВЕСТ» (далі - ТОВ «АРСО ІНВЕСТ»), протокол засідання тендерного комітету від 09.11.2021року, повідомлення про намір укласти договір від 09.11.2021 року, договір про закупівлю від 22.11.2021року № 660/13/413В.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовником укладено договір про закупівлю від 22.11.2021 року № 660/13/413В, умови якого не відповідають пропозиції переможця за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару), зокрема, ціна пропозиції переможця за результатами електронного аукціону становила 3 968 787,00 грн., тоді як ціна згідно умов укладеного договору про закупівлю складає 3 968 780,40 грн., чим не дотримано вимоги частини 4 статті 41 Закону.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2 частини 1 статті 43 Закону, встановлено імперативну умову, що договір про закупівлю є нікчемним у разі: його укладення з порушенням вимог частини 4 статті 41 цього Закону.
Період усунення порушень:
20.04.2022 20:06 - 07.05.2022 00:00
Дата публікації висновку:
20.04.2022 20:06
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами моніторингу Управління Північного офісу Державної аудиторської служби України м. Житомир складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-23-002691-a (далі – Висновок), про наявність порушень з боку ДП «СхідГЗК».
ДП «СхідГЗК» розглянуто висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-23-002691-a та повідомляємо наступне.
Відповідно до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі, Замовник виконав вимоги зазначені у частині 4 статті 41 Закону, оскільки ціна була перерахована в бік зменшення без зменшення обсягів закупівлі.
Аналогічна позиція з даного приводу, яка наведена у постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.12.2019 у справі № 640/4863/19, до ДП «СХІДГЗК» як до Замовника не може бути застосована, оскільки закупівля відповідно індикатору закупівля UA-2018-09-28-000302-b була розпочата 28 вересня 2018 року, тобто до введення в дію Закону України «Про публічні закупівлі» № 114-ІХ від 19.09.2019, який набрав чинності 19.04.2020 року. При цьому відповідно до частини 5 статті «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Закону процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію цього Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону.
Процедура, яка наведена як аналогічна позиція з даного приводу, була розпочата в термін дії Закону України «Про публічні закупівлі» №2289–VІ № 922-VIII від 25.12.2015р., який набрав чинності з 1 квітня 2016 року. Згідно редакції цього Закону перерахунок ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції здійснювати було не можливо, оскільки ця норма Закону була відсутня.
ДП «СХІДГЗК» як Замовник здійснював процедуру закупівлі відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» № 114-ІХ від 19.09.2019, який набрав чинності 19.04.2020 року, відповідно якому передбачено здійснення перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, договір про закупівлю від 22.11.2021р. №660/13/413В був укладений з дотриманням вимог частини 4 статті 41 Закону України та не може бути визначеним нікчемним.
Отже, виходячи із зазначеного вище, Замовник вважає, що процедуру торгів було здійснено з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та без порушень.
В той же час, ставимо вас до відому, що Ваші зауваження в подальшому будуть враховані в повному обсязі.
Дата публікації звіту:
27.04.2022 15:35
Запити/Пояснення
Номер:
50e96cb31a3b4613b7d6048327bcea4b
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
21.04.2022 14:31
Опис:
Відповідно вимогам частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Єдиними випадками, коли умови договору про закупівлю можуть відрізнятись - це в разі визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або у випадку перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Загальна ціна пропозиції переможця торгів за результатами електронного аукціону складає 3 968 787,00 грн. з ПДВ 20%, обчислюємо ціну за одиницю товару шляхом ділення суми на кількість: 3 968 787,00:1300=3052,91307692 грн. Після округлення до двох знаків після коми, ціна складає 3052,91грн. з ПДВ 20%., відповідно без ПДВ ціна складає 2544,09166 грн. При округленні без ПДВ ціна складає 2544,09 грн.
Ціна за одиницю товару, згідно умов договору про закупівлю складає також 2544,09 грн. без ПДВ, помножуємо на кількість 1300 та отримуємо суму 3 307 317,00грн. без ПДВ та відповідно 3 968 780,40грн. з ПДВ 20%.
При округленні до двох знаків після коми, відбулось зменшення загальної вартості на 6,60 грн. з ПДВ 20%, при цьому обсяг закупівлі не змінився, що в свою чергу вказує, що Замовник виконав вимоги зазначені у частини 4 статі 41 Закону.
Просимо надати роз’яснення щодо висновку про нікчемність договору та щодо його укладення з порушенням частини 4 статті 41 Закону.
Номер:
2d3b39033c004385b05bc9ee466d2dec
Назва:
Відповідь на роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
22.04.2022 16:26
Опис:
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області за результатами моніторингу встановлено порушення законодавства у сфері закупівель, що відображене у висновку про результати моніторингу закупівлі.
Відповідно до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Проте, за результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовником укладено договір про закупівлю від 22.11.2021 року № 660/13/413В з переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРСО ІНВЕСТ" вартістю 3 968 787,00 грн. з ПДВ, хоча згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, остаточна пропозиція переможця становить 3 968 780,40 грн з ПДВ, тобто, умови укладеного договору про закупівлю послуг відрізняються від змісту
тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРСО ІНВЕСТ", що порушує вимоги ч. 4 ст. 41 Закону.
Аналогічна позиція з даного приводу наведена у постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.12.2019 у справі № 640/4863/19.
Поряд з тим, відповідно пункту 2 частини 1 статті 43 Закону, встановлено імперативну умову, що договір про закупівлю є нікчемним у разі: його укладення з порушенням вимог частини 4 статті 41 цього Закону.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, договір про закупівлю від 22.11.2021 року № 660/13/413В, який укладений з не дотриманням вимог ч. 4 ст. 41 Закону, відповідно до пункту 2 частини 1 статті 43 Закону є нікчемним правочином.
При цьому, відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного Кодексу України, недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Відповідно до абзацу 2 ч. 1. ст. 216 Цивільного Кодексу України, у разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.