-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Дидактичні матеріали для комплектування кабінетів початкових класів "Нова українська школа", ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби
Головний розпорядник коштів: Відділ освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради Місцезнаходження – 71100, Запорізька обл.., м . Бердянськ, вул..Університетська,33 Категорія – пункт 1 частина 4 стаття 2 Закону - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті
Завершена
500 838.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 505.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 505.00 UAH
Номер:
eb05b69bd9de49c3bcc06ef74ab6f19e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-10-000075
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.11.2021 00:00
Період моніторингу:
10.11.2021 16:37 - 02.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.11.2021 № 561
Дніпро
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель моніторинг процедури закупівлі: UA-2021-10-23-000508-а, ДК 021:2015:80520000-5: Навчальні засоби, що проводиться Відділом освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Дослідженням питання дотримання законодавства підчас планування закупівлі встановлено порушення п.1 ст.40 Закону в частині оголошення процедури ID: UA-2021-10-23-000508-a при відсутності реальної потреби та при наявності раніше оголошеної процедури UA-2021-07-29-000990-c з ідентичним предметом закупівлі, яка станом на поточний час не завершена.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи відповідно до п.2 ч.1 статті 32 Закону, а саме: відмінити відкриті торги через неможливості усунення порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «23» листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, дотримання законодавства підчас планування закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію (далі - ТД) Замовника, обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, кошторис по КПКВК 0611182 «Виконання заходів, спрямованих на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам», по КПКВК 0611181 «Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення НУШ», довідки про зміни до кошторису на 2021 рік згідно рішення 16 сесії Бердянської міської ради від 19.08.2021 №62.
Аналізом даних, розміщених Замовником на веб-порталі уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua встановлено наступне.
29.07.2021 Відділом освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради (далі - Замовник) розміщено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю дидактичних матеріалів для комплектування кабінетів початкових класів "Нова українська школа" (ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби) очікуваною вартістю 500 838,00 гривень, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-29-000990-c.
Станом на 22.11.2021 процедура має статус «кваліфікація переможця» внаслідок прийняття рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 04.11.2021 №25012-р/пк-пз, яким зобов’язано Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Дидактичні матеріали для комплектування кабінетів початкових класів "Нова українська школа", ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-07-29-000990-c. Поряд з цим, Замовником станом на 22.11.2021 проводяться відкриті торги на закупівлю дидактичних матеріалів для комплектування кабінетів початкових класів "Нова українська школа" (ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби) очікуваною вартістю 500 838,00 гривень, ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-23-000508-a.
В ході моніторингу надано інформацію щодо обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, кошторис по КПКВК 0611182 «Виконання заходів, спрямованих на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам», по КПКВК 0611181 «Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення НУШ», довідки про зміни до кошторису на 2021 рік.
Відповідно вищезазначених документів встановлено, що очікувана вартість сформована у сумі 500 838,00 грн з урахуванням ПДВ, обґрунтована виділеними коштами з державного бюджету – 350571,00 грн та коштами місцевого бюджету у сумі 150 267,00 гривень.
Вищевказана очікувана вартість співпадає з очікуваною вартістю, зазначеною в оголошенні про проведення відкритих торгів на закупівлю дидактичних матеріалів для комплектування кабінетів початкових класів "Нова українська школа" (ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби) очікуваною вартістю 500 838,00 гривень, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-29-000990-c, перебуває в статусі «кваліфікація переможця».
Таким чином, процедури UA-2021-10-23-000508-a та UA-2021-07-29-000990-c тотожні, мають на меті придбання одного й того ж предмета закупівлі, а саме дидактичних матеріалів для комплектування кабінетів початкових класів "Нова українська школа" (ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби) очікуваною вартістю 500 838,00 гривень.
Згідно ч.2 ст.23 Бюджетного кодексу України бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно ч.1 ст.47 Бюджетного кодексу України відповідно до затвердженого розпису бюджету розпорядники бюджетних коштів одержують бюджетні асигнування, що є підставою для затвердження кошторисів.
Згідно ч.1 ст.48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Відповідно до ч.4 тієї ж статті зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються.
Частина 2 ст.70 Бюджетного кодексу України передбачає, що кошти спеціального фонду місцевих бюджетів витрачаються на заходи, передбачені рішенням про місцевий бюджет відповідно до законодавства.
Отже, в даному випадку з урахуванням вказаних законодавчих норм Бюджетного кодексу України, право здійснити видатки на мету «закупівля дидактичних матеріалів для комплектування кабінетів початкових класів "Нова українська школа" (ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби)» обмежено затвердженими асигнуваннями на цю мету в сумі 500 838,00 гривень.
Таким чином, оголошення другого тендеру (ID: UA-2021-10-23-000508-a) з ідентичним першому предметом закупівлі є безпідставним та порушує п.1 ст.40 Закону, яким передбачено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Період усунення порушень:
23.11.2021 15:21 - 08.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
23.11.2021 15:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» відділ освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області (далі по тексту – Замовник) надає інформацію про причини неможливості виконання зобов'язання про усунення порушення у Висновку управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-23-000508-a, Дидактичні матеріали для комплектування кабінетів початкових класів "Нова українська школа", ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби.
Розглянувши Ваш висновок та ретельно вивчивши наведені в ньому порушення повідомляємо про наступне.
1. Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів для забезпечення функціонування своїх установ здійснюють закупівлю необхідних товарів, робіт і послуг, оплату за які відповідно до договорів про закупівлю здійснюють через рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби України. Під час укладення договору про закупівлю або здійснення іншого правочину розпорядник приймає на себе обов’язок розрахуватися з іншою стороною договору за поставлені товари (виконані роботи, надані послуги), тобто в цей момент для бюджетної установи виникає бюджетне зобов’язання, яким передбачено намір установи здійснити видатки. Поняття термінів бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання наведено в Бюджетному кодексі України та в Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309, відповідно до яких згідно п.7 ч.1 ст. 2 Бюджетного кодексу України: бюджетне зобов'язання - будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або у майбутньому. Визначення поняття «замовлення» в даному твердженні є, «Замовлення на закупівлю — це усталена в комерційному обігу форма ділової кореспонденції, яку замовник товарів чи послуг направляє постачальнику із зазначенням в ній типу, кількості, якості, ціни та іншої інформацію про товари чи послуги, які є предметом угоди. В професійній закупівельній діяльності замовлення на закупівлю часто формулюється покупцем як пропозиція (Оферта) продавцеві поставити товари, виконавцеві — надати послуги, підрядникові — виконати роботу. Оскільки таке Замовлення містить безпосередньо (або посиланням на інші документи, якими сторони до цього обмінювалися) суттєві умови пропонованої угоди, а саме: предмет, ціну тощо і виражає намір покупця вважати себе зобов'язаним, то прийняття такої пропозиції чи то шляхом прямого повідомлення, чи шляхом вчинення дій, що свідчать про таке прийняття, є укладанням договору у спрощеній формі в розумінні ч. 1 ст.181 Господарського Кодексу України. В свою чергу Оферта - пропозиція певній стороні укласти договір з урахуванням викладених умов. Оферта вважається прийнятою після її акцепту. Прийняття (акцепт) оферти є юридично значущою дією, наслідком якої є виникнення між сторонами договору.
Таким чином бюджетне зобов'язання наступає у випадку визначення переможцем одного із учасників публічних торгів, та оприлюднення з боку Замовника наміру укласти договір з таким переможцем.
Звертаємо Вашу увагу, що на момент проведення моніторингу та оприлюднення висновку Держаудитслужби за вказаними закупівлями не було визначено переможця та як наслідок не було оприлюднено намір укласти договір. Це свідчить про те, що Замовником не були взяті на себе бюджетні зобов'язання ні в одному з цих торгах.
Посилаючись на ч.1 ст.48 Бюджетного кодексу України порушення цієї норми могло бути тільки у випадку, якщо Замовник оприлюднив намір укласти договір водночас по двом ідентичним за предметом закупівлі торгах. З боку Замовника в даному випадку цих дій не відбувалося. Отже порушень з боку Замовника цієї норми Бюджетного кодексу України не мало місця.
2. Згідно висновку про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства: Дослідженням питання дотримання законодавства підчас планування закупівлі встановлено порушення п.1 ст.40 Закону в частині оголошення процедури ID: UA-2021-10-23-000508-a при відсутності реальної потреби та при наявності раніше оголошеної процедури UA-2021-07-29-000990-c з ідентичним предметом закупівлі, яка станом на поточний час не завершена.
Посилаючись на зміст п.1 ст.40 Закону «Переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.» слід розуміти, що Замовник використав при проведені закупівлі за предметом «Дидактичні матеріали для комплектування кабінетів початкових класів "Нова українська школа", ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби» переговорну процедуру закупівлі. Так як ст. 40 Закону відповідає Розділу VІІ Закону «ПЕРЕГОВОРНА ПРОЦЕДУРА ЗАКУПІВЛІ». Але Замовник оголошуючи закупівлю визначив її як «Відкриті торги» при цьому керуючись нормами зазначеними в Розділі IV Закону «Відкриті торги».
Таким чином порушення п.1 ст.40 Закону не можуть бути зазначеними як підстава для відміни торгів, так як закупівлі UA-2021-10-23-000508-a, UA-2021-07-29-000990-c за предметом «Дидактичні матеріали для комплектування кабінетів початкових класів "Нова українська школа", ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби» відбувалися в статусі Відкритих торгів.
Також слід зауважити, що на момент оголошення відкритих торгів UA-2021-10-23-000508-a, закупівля UA-2021-07-29-000990-c була заблокована скаргою до АМКУ. Кінцевий строк розгляду скарги до АМКУ та в порядку абз. 2 ч.22 ст. 18 Закону виконання рішення АМКУ по скарзі збігся з кінцевою датою строку дії тендерних пропозицій, а саме 14.11.2021 р.
Виходячи з вищенаведеного просимо Вас скасувати рішення про відміну відкритих торгів UA-2021-10-23-000508-a за предметом «Дидактичні матеріали для комплектування кабінетів початкових класів "Нова українська школа", ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби».
Дата публікації звіту:
27.11.2021 13:12
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Не усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Ні
Опис:
Внести зміни в висновок, враховуючи посилання на п.1 ст.40 Закону, читати як п.1. ст.4 Закону. Викласти Висновок в новій редакції
Дата публікації:
29.11.2021 13:33
Запити/Пояснення
Номер:
23169a8e44ce4c5aa98f53d1f033967a
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
12.11.2021 12:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.11.2021 00:00
Опис:
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, ДК 021:2015:80520000-5: Навчальні засоби, що проводиться Відділом освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ДК ID: UA-2021-10-23-000508-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів):
- яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати документи, на підставі яких виділено кошти на вищезазначену закупку Відділу освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради. (рішення міської ради/розпорядження міського голови, довідки про зміни до кошторису тощо);
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Начальник відділу Валерій ГОЛУБ
Номер:
6dd29245f8684af69f53cee51d780197
Назва:
пояснення-моніторинг
Дата опублікування:
17.11.2021 17:15
Опис:
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» відділ освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області (далі по тексту – Замовник) надає інформацію:
- Обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі;
- Кошторис по КПКВК 0611182 «Виконання заходів, спрямованих на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам», по КПКВК 0611181 «Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення НУШ»
- Довідки про зміни до кошторису на 2021 рік згідно рішення 16 сесії Бердянської міської ради VIII скликання №62 від 19.08.2021р.
Сканкопії зазначених документів у файлі "інформація"