-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ПГВ 21П-123_45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт благоустрою території ЦВ та РНО )
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до документації.
Завершена
7 573 435.46
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 151 500.00 UAH
мін. крок: 2% або 151 500.00 UAH
Номер:
8887d0b9304449b2851c5a129125b450
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-15-000130
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.02.2022 00:00
Період моніторингу:
15.02.2022 14:08 - 11.03.2022 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.02.2022 № 73
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 09.02.2022 № 003100-18/1510-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
15.02.2022 № 73
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-10-23-000885-b, 23.10.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону; надання відповідей та роз’яснень до процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); надання відповідей та роз’яснень до процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Акціонерного товариства «Укргазвидобування» в особі філії «Полтавагазвидобування»; оголошення про проведення процедури відкритих торгів, оприлюднене відповідно до вимог частини третьої статті 10 Закону; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 22.11.2021 протокол № ПГВ 21П-123 (далі – тендерна документація); вимоги про усунення порушень UA-2021-10-23-000885-b.a1.
Період усунення порушень:
06.03.2022 15:46 - 12.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
06.03.2022 15:46
Запити/Пояснення
Номер:
c3d753deb8b8493a80512a6218dc8a94
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
21.02.2022 13:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.02.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-10-23-000885-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чому не відхилена тендерна пропозиція ТОВ «ВТГ «ДІПТРАНСГАЗ», якщо його тендерна пропозиція не відповідає кваліфікаційному критерію, встановленому пунктом 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації», зокрема на вимогу підпункту 1 пункту 2 Додатку № 1 до тендерної документації у наданій ним довідці/листі (від 22.11.2021 № ДГ-22/11-4) про виконання аналогічного договору відсутня інформація щодо строку дії аналогічного договору?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
1da772acbb8e4a2c9522f19aabf54283
Назва:
Пояснення від Замовника
Дата опублікування:
23.02.2022 15:46
Опис:
ПІВНІЧНОМУ ОФІСУ
ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ
СЛУЖБИ УКРАЇНИ (Черкаська обл.)
ПОЯСНЕННЯ
Розглянувши запит від ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (Черкаська обл.) про надання пояснень, що розміщений 21.02.2022 р. в 13:32 год. в системі PROZORRO на електронному майданчику для проведення процедури електронних торгів www.zakupki.prom.ua (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-23-000885-b) по предмету закупівлі: ПГВ 21П-123_45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт благоустрою території ЦВ та РНО), повідомляю наступне.
Стосовно першого питання:
Очікувана вартість закупівлі «Поточний ремонт благоустрою території ЦВ та РНО» розрахована у відповідності до вимог внутрішнього нормативного документа Замовника - Регламенту взаємодії структурних підрозділів АТ «Укргазвидобування» під час закупівлі товарів, робіт та послуг, затвердженого наказом АТ «Укргазвидобування» №268 від 17.04.2020 р. (далі по тексту – Регламент), зокрема згідно п.3.5 п.п.3.5.2. з урахуванням п.3.6, 3.8, 3.9 Додатку №15 до Регламенту. Обґрунтування розміру витрат по даній закупівлі викладено в окремому документі, що додається. Слід зазначити, що вказані документи в електронному вигляді містяться у процедурі закупівлі на сайті замовника https://ugv.com.ua/uk/page/elektronni-zakupivli-prozorro та на електронному майданчику https://zakupki.prom.ua.
Разом з тим, просимо врахувати наступну інформацію від Замовника.
Згідно із ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон), протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Відповідно до ст. 1 Закону, моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Тобто, предметом моніторингу може бути лише перевірка дотримання замовником АТ «Укргазвидобування» (далі - Товариство) вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Однак, Закон чи інші нормативно-правові акти у сфері закупівель не встановлюють обов’язкових вимог щодо порядку обчислення Товариством, як замовником, очікуваної вартості. Не є таким нормативно-правовим актом, який встановлює обов’язок Товариству визначати та обґрунтовувати очікувану вартість, і Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 р. N275, оскільки остання має рекомендаційних характер та не є обов’язковою до застосування. При цьому, все ж таки Замовник використовує у своїй закупівельній діяльності її основні терміни та положення.
Звертаємо увагу, і не те, що на Товариство не поширюються вимоги постанови КМУ від 11.10.2016 р. №710 «Про ефективне використання державних коштів», якою передбачено обов’язок головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб'єктів господарювання державного сектору економіки та підприємств, які використовують кошти державного бюджету забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення вказаної інформації на власному веб-сайті, з огляду на наступне.
Відповідно до Бюджетного кодексу України головними розпорядники бюджетних коштів є бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.
Бюджетними установами є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету (ст. 2 Бюджетного кодексу України).
Однак, Товариство не є бюджетною установою, оскільки не утримується за рахунок державного чи місцевого бюджету, та використовує у своїй діяльності власні кошти (від господарської діяльності підприємства).
Крім того, Товариство не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, з огляду на зазначене нижче.
Статтею 22 ГК України визначено, що суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів.
Відповідно до п. 4.2 статуту АТ «Укргазвидобування», Товариство є власником:
майна, переданого йому засновником;
кредитних та запозичених коштів;
виробленої продукції та майна, створеного (придбаного) Товариством у результаті господарської діяльності;
доходів, отриманих у результаті здійснення господарської діяльності.
В рішенні Господарського суду м. Києва по справі №910/10255/13 від 27.06.2013 р., яке залишене без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 10.07.2013 р. та постановою Вищого господарського суду України від 13.08.2013 р., встановлено, що майно, передане НАК «Нафтогаз України» до статутного капіталу ПАТ «Укргазвидобування», а також майно, яке придбане, виготовлене та отримане ПАТ «Укргазвидобування» з інших джерел (в тому числі набуте внаслідок правонаступництва) є власністю ПАТ «Укргазвидобування» (перейменовано на АТ «Укргазвидобування» з 23.05.2018 р.).
Пунктом 4.3. статуту АТ «Укргазвидобування» передбачено, що Товариство має використовувати державне майно відповідно до законодавства. Майно, що є державною власністю і надане Товариству у користування, включається до його активів.
Тобто, відповідно до статуту Товариства, у АТ «Укргазвидобування» наявне майно, яке належить йому на праві приватної власності та, крім того, АТ «Укргазвидобування» може використовувати державне майно.
Таким чином, АТ «Укргазвидобування» не є суб’єктом, який діє на основі лише державної власності, а отже йому не притаманна перша ознака суб’єкта господарювання державного сектору економіки.
Крім того, згідно із ч. 1 ст. 167 ГК України, корпоративні права - це права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.
Пунктом 8 частини 1 статті 2 Закону України «Про акціонерні товариства» визначено, що корпоративні права - сукупність майнових і немайнових прав акціонера - власника акцій товариства, які випливають з права власності на акції, що включають право на участь в управлінні акціонерним товариством, отримання дивідендів та активів акціонерного товариства у разі його ліквідації відповідно до закону, а також інші права та правомочності, передбачені законом чи статутними документами.
Згідно із ст. 172 ГК України, відносини, пов'язані з управлінням корпоративними правами держави, регулюються Законом України «Про управління об'єктами державної власності», іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них.
Зокрема, статтею 3 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» визначено, що корпоративні права держави це - корпоративні права, що належать державі у статутних капіталах господарських організацій.
Зі змісту вищезазначених норм чинного законодавства вбачається, що господарське товариство вважається таким, у статутному капіталі якого є корпоративні права держави, лише у випадку якщо держава є акціонером такого товариства та їй належать акції у статутному капіталі цього господарського товариства.
У той же час, відповідно до статуту АТ «Укргазвидобування» (є у вільному доступі на сайті https://ugv.com.ua/) засновником та єдиним акціонером Товариства є акціонерне товариство - Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України», яка є окремою юридичною особою, створеною відповідно до чинного законодавства України.
У згаданому вище рішенні Господарського суду міста Києва по справі №910/10255/13 від 27.06.2013 р., встановлено, що корпоративні права відносно ПАТ «Укргазвидобування» належать саме НАК «Нафтогаз України», а не державі, а відтак ПАТ «Укргазвидобування» не є господарською організацію чи товариством, у статутному капіталі якої є корпоративні права держави.
У постанові Окружного адміністративного суду м. Києва від 19.02.2014 р., залишеній без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 19.01.2016 р. та постановою Верховного Суду України від 20.12.2018 р. по справі №826/1503/14, суд встановив, що у статутному капіталі ПАТ «Укргазвидобування» наявні корпоративні права виключно НАК «Нафтогаз України», а відтак, ПАТ «Укргазвидобування» не є підприємством, частка держави у статутному капіталі якого становить 50 відсотків та більше.
Таким чином, оскільки акції АТ «Укргазвидобування» належать НАК «Нафтогаз України», а не державі, то АТ «Укргазвидобування» не відноситься до суб'єктів, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів, а тому АТ «Укргазвидобування» не притаманна і друга ознака суб’єкта державного сектору економіки.
Крім того, в рішенні Господарського суду м. Києва від 17.01.2017 р. по справі №910/17060/16, яке залишено без змін постановою Вищого господарського суду України від 24.10.2017 р., встановлено, що Товариство не відноситься до суб'єктів державного сектору економіки.
Вищенаведене свідчить про те, що АТ «Укргазвидобування» не є суб’єктом державного сектору економіки. Крім того, як зазначалось вище, Товариство не використовує кошти Державного бюджету України.
З огляду на зазначене, вимоги постанови КМУ від 11.10.2016 р. №710 «Про ефективне використання державних коштів» щодо забезпечення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення вказаної інформації не поширюються на АТ «Укргазвидобування», у зв’язку із чим дотримання Товариством вказаних законодавчих вимог не може бути предметом моніторингу згідно із Законом.
Враховуючи вищевикладене та відсутність на законодавчому рівні обов’язкових для Товариства вимог щодо обґрунтованості визначення розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості, отримання зазначеної інформації виходить за предмет моніторингу процедури закупівлі ПГВ 21П-123_45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт благоустрою території ЦВ та РНО).
Стосовно другого питання:
Затверджена уповноваженою особою тендерна документація процедури закупівлі ПГВ 21П-123 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт благоустрою території ЦВ та РНО) складена у відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі» та містить невід’ємні частини до неї. У Додатку №1 до тендерної документації наведена інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Згідно із Додатком №1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом договору (договорів)» учасник має надати довідку/лист у довільній формі щодо виконання робіт/надання послуг із зазначенням предмета договору, що відповідає предмету закупівлі та вважається аналогічним(-ми). При цьому зазначається, що аналогічним(-ими) договором(ами) вважається договір(ри) щодо виконання робіт/надання послуг з улаштування та/або ремонту автомобільних доріг з асфальтобетонного покриття.
Тобто Замовник чітко визначив, що аналогічним для нього є саме предмет договору щодо виконання робіт/надання послуг з улаштування та/або ремонту автомобільних доріг з асфальтобетонного покриття.
Замовник самостійно визначає, яких документів йому буде достатньо для висновку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного договору. Висновки відносно досвіду виконання аналогічного договору мають спиратися не лише на таблички чи довідки у довільній формі, а й на первинні документи.
Тендерна пропозиція учасника ТОВ «ВТГ «ДІПТРАНСГАЗ» містить файл з назвою «Довідка відомості про виконання аналогічних договорів.PDF», в якому міститься Довідка №ДГ-11/11-4 від 22.11.2021 р. з інформацією про результат виконання робіт по об’єкту «Ремонт асфальтобетонного покриття під’їзних шляхів та внутрішньомайданчикових доріг об’єктів ГПУ «Полтавагазвидобування». Капітальний ремонт асфальтового покриття території Центрального складу (ділянки №4-№7)», що є предметом договору будівельного підряду №553/20 від 16.04.2020 р. та який вважається аналогічним до предмету закупівлі. Також, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ВТГ «ДІПТРАНСГАЗ» містить файл з назвою «Аналогічний договір 553 по ремонту доріг, Акти виконаних робіт.pdf», в якому надано скановано копію Договору будівельного підряду №553/20 від 16.04.2020 р. з додатками та первинними документами, що підтверджують його виконання. Крім того, Замовником по договору №553/20 від 16.04.2020 р. виступало ГПУ «Полтавагазвидобування», що підтверджує наявність у Замовника іншої необхідної інформації, зокрема назва, ЄДРПОУ, адреса та контактний телефон замовника(-ів) за договором, предмет договору, дата укладення та строк дії договору, статус виконання, роль Учасника (генеральний підрядник, субпідрядник).
Згідно із ст. 631 ЦК України, строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору.
Слід зазначити, що у п. 13.6. договору будівельного підряду №553/20 від 16.04.2020 р. визначено строк його дії, а саме: «Договір набирає чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін … і діє до повного виконання Сторонами зобов’язань». Враховуючи викладене, учасник ТОВ «ВТГ «ДІПТРАНСГАЗ» не міг зазначити певну календарну дату у довідці №ДГ-11/11-4 від 22.11.2021 р. В свою чергу у довідці №ДГ-11/11-4 від 22.11.2021 р. вказано, що ТОВ «ВТГ «ДІПТРАНСГАЗ» повністю виконало роботи по об’єкту: «Ремонт асфальтобетонного покриття під’їзних шляхів та внутрішньомайданчикових доріг об’єктів ГПУ «Полтавагазвидобування». Капітальний ремонт асфальтового покриття території Центрального складу (ділянки №4-№7)» згідно договору будівельного підряду №553/20 від 16.04.2020 р.
Таким чином, формулюванням «повністю виконало» учасник ТОВ «ВТГ «ДІПТРАНСГАЗ» зазначив у довідці №ДГ-11/11-4 від 22.11.2021 р. строк дії договору будівельного підряду №553/20 від 16.04.2020 р.
Беручи до уваги вищенаведене та враховуючи те, що критерієм оцінки було саме предмет договору, а не строк його дії (при цьому Замовник переконаний, що строк все ж таки зазначений учасником у довідці), Замовником прийнято рішення про допуск тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВТГ «ДІПТРАНСГАЗ» до участі в аукціоні по даній закупівлі.
Уповноважена особа
філії ГПУ «Полтавагазвидобування»
АТ «Укргазвидобування» Віталій МАРТИНОВ
Номер:
98df453795a441a5bf5be82514460d3e
Назва:
Про зупинення заходів державного фінансового контролю
Дата опублікування:
24.02.2022 15:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.03.2022 00:00
Опис:
Зупинення