• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-04 Чернівці – Герца – контрольно-пропускний пункт “Дяківці” на ділянці км 0+000 – км 31+140, Чернівецька область (з розробкою проектної документації) (ДК 021:2015 45233142-6 Ремонт доріг)

Завершена

1 090 188 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 450 940.00 UAH
Номер: 644ada3593ec4c29920bb30aa5fa808e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-03-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.10.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 03.10.2022 12:39 - 25.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 03.10.2022 № 234 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 37 UA-2021-10-22-006453-a 22.10.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, vynohradov.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ШБУ-77» установлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозицій ТОВ «Автомагістраль-Південь», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2022 року. Предметом аналізу були питання: відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору про закупівлю відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 22.10.2021 № 418), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ШБУ-77» (далі – ТОВ «ШБУ-77»), товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» (далі – ТОВ «Автомагістраль-Південь»), протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 10.12.2021 № 475, повідомлення про намір укласти договір 10.12.2021, договір про закупівлю від 28.12.2021 № 73 (далі – Договір), додаткові угоди до договору від 28.12.2021 № 1, від 29.12.2021 № 2 та від 05.08.2022 № 3, відповідь замовника на запит Держаудитслужби, оприлюднена в електронній системі закупівель 21.10.2022. 1. Вимогами Додатку 2 тендерної документації, встановлено, що Технічним завданням по закупівлі передбачено надання послуг в два етапи: І етап - Розробка проектної документації, ІІ етап – виконання ремонтно-будівельних робіт. Відповідно до вимог Додатку 2 тендерної документації встановлено, що учасник повинен надати документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям по І етапу, зокрема: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору». Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку, про виконання аналогічного договору. Під поняттям «аналогічний договір» слід розуміти договір на надання послуг (виконання робіт) з розроблення (розробки)/коригування проектної (проектно - кошторисної) документації (стадія проект та/або стадія робочий проект та/або стадія робоча документація) на будівництво, реконструкцію, капітальний, поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення, за класом наслідків (відповідальності) – ССЗ та/або СС2 (V та/або ІV та/або ІІІ категорії складності). Для документального підтвердження інформації, наведеної в Довідці про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), надається: аналогічний виконаний договір; акти приймання-передачі виконаних робіт\послуг на суму виконання договору; позитивний лист - відгук замовника за наданим аналогічним договором, позитивний експертний звіт щодо розгляду проєктної документації з додатком. Проте документи, які підтверджують вимоги зазначеного кваліфікаційного критерію, які складені та оформлені на ТОВ «ШБУ-77» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» в тендерних пропозиціях цих учасників відсутні. Слід зазначити, що пунктом 1 розділу 3 тендерної документації встановлено, що при виконанні І етапу Технічного завдання Учасник має право залучати до розробки проектної документації субпідрядні організації у порядку встановленому чинним законодавством. У цьому випадку Учасник надає інформацію про субпідрядника у будь-якому випадку, незалежно від вартості робіт/послуг за формою, наведеною у Додатку 7 тендерної документації. Додатком 2 тендерної документації встановлено, що у разі залучення для виконання І етапу іншої організації, як субпідрядника, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям Учасник надає кваліфікаційні документи по організації, яку планує залучити та лист-погодження від даної організації про згоду надати послуги по предмету закупівлі відповідно до Технічного завдання. В складі тендерних пропозицій вказаних учасників містяться довідки з відомостями про перелік субпідрядників, в яких учасники зазначили інформацію, що послуги, які передбачені І етапом Технічного завдання будуть виконувати: - ТОВ «ШБУ-77» довідка від 10.11.201 № Т-3345, субпідрядник ТОВ «Експерт Проект Плюс» (орієнтовна вартість робіт субпідрядника у відсотках до ціни тендерної пропозиції складе 3 %); - ТОВ «Автомагістраль-Південь» довідка від 23.11.2021 № 1123/5.4-Т2604, субпідрядник ТОВ «НВО «Трансінжиніринг» (орієнтовна вартість робіт субпідрядника у відсотках до ціни тендерної пропозиції складе 0,6 %); Пунктом 3.1 Додатку 2 тендерної документації (по І етапу) встановлено вимогу до учасників торгів щодо надання довідки про виконання аналогічного договору (Таблиця 3.1). Для документального підтвердження інформації, наведеної в Довідці про виконання аналогічних договорів, надається: 1) аналогічний виконаний(ні) договір (з усіма додатками та додатковими угодами/додатками до додаткових угод до аналогічного договору); 2) акти приймання-передачі виконаних робіт\послуг на суму виконання договору; 3) позитивний лист - відгук замовника (контрагента) за наданим аналогічним договором, у якому обов’язково має бути зазначено: дату його видачі, вихідний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, ціна договору, суму виконання договору, стадію проектування, а також iнформацiю про якість наданих послуг/виконаних робіт, дотримання строків/термінів, щодо відсутності з боку замовника (контрагента) претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору). На виконання зазначених вимог в складі тендерної документації ТОВ «ШБУ-77» міститься довідка про виконання аналогічних договорів від 09.11.2021 № 3, складена ТОВ «Експерт Проект Плюс», проте вказана довідка не містить інформацію про номер договору та дату укладання договору, яка передбачена вимогами Таблиці № 3.1. Слід зазначити, що у вказаній довідці ТОВ «Експерт Проект Плюс» зазначив інформацію про два аналогічні договори, які були укладені з комунальним підприємством «Тернопількомунінвест» на виконання проєктно-вишукувальних робіт (розроблення проєктно-кошторисної документації) на поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення: - С200101 Жовнівка-Коржова на ділянці км 16+200 – км 34+410 (окремими ділянками) Підгаєцького району Тернопільської області (пункт 1 Довідки); - С201403 Деренівка-Долина на ділянці км 0+000 – км 5+485 (окремими ділянками_ Теребовлянського району Тернопільської області (пункт 2 Довідки). Проте документи, які підтверджують виконання цих договорів (договори, акти приймання-передачі виконаних робіт, позитивний лист - відгук замовника) відсутні в тендерні пропозиції учасника, чим недотримано вимоги пункт 3.1 Додатку 2 тендерної документації. Слід зазначити, що в ході моніторингу 18.10.2022 Держаудитслужба в електронній системі закупівель оприлюднила запит про надання пояснень стосовно вказаної невідповідності та 21.10.2022 Замовник надав пояснення, що «Документи, які підтверджують виконання аналогічних договорів ТОВ «Експерт Проект Плюс» завантажені в архіві «66 Документи субпідрядника Т-26-04 Ч1.rar», у файлах «3.1 Акт до договору № 12.pdf», «3.1 Акти до договору № 12.pdf», «3.1 Аналогічний договір №12.pdf», «3.1 Додаткова угода № 1 до Договору № 12.pdf»; в архіві: «66 Документи субпідрядника Т-26-04 Ч2.rar», у файлах «3.1 Експертний висновок з додатком.pdf», «3.1. Лист-відгук договір №12 .pdf». Проте документи на які посилається Замовник у своєму поясненні, не відповідають інформації наведеної у довідці та укладені між ТОВ «Експерт Проект Плюс» і Службою автомобільних доріг в Тернопільській області на виконання розроблення проєктної документації на капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знамянка на ділянці км 94+180 – км 95+380 у Тернопільській області. 2. Вимогами пункту 7.14 частини 7 розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що якісні характеристики маркувальних/розмічальних матеріалів, зокрема акрилової фарби для маркування повинні підтверджуватися копією чинного на дату розкриття сертифікату виробника цих матеріалів на систему управління якістю ISO 9001:2015. На виконання зазначених вимог в складі тендерної пропозиції ТОВ «ШБУ-77» міститься сертифікати на систему управління якістю ISO 9001:2015, видані Helios TBLUS d.o.o (Количево), а саме: № SI005977 від 26.01.2021 строком дії до 09.07.2021 та № SL22443Q від 10.07.2018 строком дії до 09.07.2021. Отже на дату подання тендерної пропозиції ТОВ «ШБУ-77» 25.11.2021, дані сертифікати не чинні, а отже учасник не дотримався вимог пункту 7.14 частини 7 розділу ІІІ тендерної документації. Слід зазначити, що в ході моніторингу 18.10.2022 Держаудитслужба в електронній системі закупівель оприлюднила запит про надання пояснень стосовно вказаного порушення та 21.10.2022 Замовник надав пояснення, що «Сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015, який є чинним до 09.07.2024 року завантажений в архіві «68 Документи_по_дорожній_розмітці_4_2.rar», у файлі «9001.pdf». Проте сертифікат, на який посилається у своєму поясненні Замовник, виданий Helios TBLUS d.o.o (Количево) на виробництво покриттів синтетичних смол та пов’язаних компонентів. Слід відмітити, що у тендерній пропозиції іншого учасника торгів ТОВ «Автомагістраль-Південь» міститься сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015, виданий ТОВ «Хеліос Україна» (продукцію зазначеного виробника ТОВ «ШБУ-77» також зазначив у своїй тендерній пропозиції) на розробляння, випробування лакофарбової продукції, чинний до 02.11.2023 (№ UA.QM.026-060-21). Також вимогами пункту 7.17 частини 7 розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що у разі закупівлі матеріалів для розмітки документальне підтвердження повинно містити, зокрема копію договору поставки (купівлі-продажу тощо) матеріалів для розмітки між учасником, з одного боку, та виробником матеріалів для розмітки (або офіційним представником такого виробника), з іншого боку. Моніторингом встановлено, що учасник ТОВ «ШБУ-77» при наданні послуг буде використовувати пластики холодного нанесення «SIGNODUR structural EQ» виробництва ТОВ «Хеліос Україна». Проте в тендерній пропозиції вказаного учасника відсутній договір поставки (купівлі-продажу) укладений між ТОВ «ШБУ-77» та ТОВ «Хеліос Україна» (або офіційного представника виробника), чим недотримано вимоги пункту 7.17 частини 7 розділу ІІІ тендерної документації. Слід зазначити, що в ході моніторингу 18.10.2022 Держаудитслужба в електронній системі закупівель оприлюднила запит про надання пояснень стосовно вказаного порушення та 21.10.2022 Замовник надав пояснення, що «Копія договору поставки № 02.02-21/1 від 02.02.2021 р. між учасником ТОВ «ШБУ-77» та офіційним представником виробника матеріалів для розмітки «Хеліос» «Хеліос Україна» завантажений в архіві «68 Документи_по_дорожній_розмітці_3_1_2 .rar», у файлі «Договір Хеліос Укр - 77 (1).pdf» та копія контракту купівлі-продажу № 03/02/21 від 03.02.2021 р. між ТОВ «ШБУ-77» та виробником матеріалів для розмітки «Хеліос» завантажений в архіві «68 Документи_по_дорожній_розмітці_3_1_2.rar», у файлі «Договір.PDF». Авторизаційний лист від виробника завантажений в архіві «68 Документи_по_дорожній_розмітці_2_2.rar», у файлі «Лист Хеліос.PDF». Проте документи на які посилається у своєму поясненні Замовник не містять інформації про взаємовідносини між ТОВ «ШБУ-77» та ТОВ «Хеліос Україна» (або офіційним представником виробника), в частині постачання пластиків холодного нанесення, а саме: - відповідно до пункту 1.1 розділу І договору № 02.02-21/1 від 02.02.2021 предметом поставки є склокульки, розчинники та лакофарбові матеріали; - відповідно до пункту 1 Контракту купівлі-продажу № 03/02/21 від 03.02.2021 предметом поставки визначено лакофарбову продукцію. Таким чином, на порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ШБУ-77» як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та не відповідала встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та уклав договір про закупівлю з «ШБУ-77». 3. Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та внесення змін до договору про закупівлю встановлено наступне. Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція учасника повинна містити, зокрема, проєкт договору (Додаток 5 тендерної документації). Вимогами Додатку 7 тендерної документації встановлено, що інформація про субпідрядників подається у разі їх залучення. Перелік повинен містити інформацію про субпідрядника для виконання І етапу Технічного завдання. У разі залучення для виконання І етапу іншої організації, як субпідрядника, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям Учасник надає кваліфікаційні документи по організації, яку планує залучити та лист-погодження від даної організації про згоду надати послуги по предмету закупівлі відповідно до Технічного завдання. На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «ШБУ-77» завантажив в електронну систему закупівель: - довідку від 10.11.201 № Т-3345 з відомостями про перелік субпідрядників, в якій учасник зазначив інформацію, що послуги, які передбачені І етапом Технічного завдання буде виконувати ТОВ «Експерт Проект Плюс»; - довідки, складені ТОВ «Експерт Проект Плюс» від 09.11.2021 №№ 1-3 та підтвердні до них документи, які підтверджують кваліфікаційні критерії, встановлені Додатком 2 тендерної документації. - лист-погодження від 23.11.2021 № 22/11/21-2 від ТОВ «Експерт Проект Плюс», з відомостями про згоду надати послуги по предмету закупівлі відповідно до Технічного завдання; - проєкт договору, який повністю відповідає змісту проєкту договору тендерної документації, зокрема в частині наявності додатків до нього, в тому числі додатку «Перелік субпідрядних організацій». За результатами торгів Замовник уклав з учасником ТОВ «ШБУ-77» Договір, в якому у пункті 10.2 розділі Х «Залучення до надання послуг субпідрядників» зазначено інформацію, що невід’ємною частиною Договору є Перелік субпідрядних організацій, які Підрядник передбачив у своїй тендерній пропозиції. В Додатку до договору, який містить відомості про Перелік субпідрядних організацій, зазначено інформацію, що до виконання робіт з розробки проєктної документації буде залучатися товариство з обмеженою відповідальністю «Інститут проектування інфраструктурних об’єктів». Слід зазначити, що вказаний субпідрядник не був зазначений учасником ТОВ «ШБУ-77» у довідці від 10.11.2021 № Т-3345, та підтвердні документи, які вимагались тендерною документацією на нього відсутні у тендерній пропозиції цього учасника. Слід зазначити, що пунктом 1 додаткової угоди від 29.12.2021 № 2 вилучено з переліку додатків до Договору додаток «Перелік субпідрядних організацій», які містився в тендерній пропозиції ТОВ «ШБУ-77». Згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. У разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону, договір про закупівлю є нікчемним відповідно до пункту другого частини першої статті 43 Закону.
Період усунення порушень: 26.10.2022 15:57 - 09.11.2022 23:00
Дата публікації висновку: 26.10.2022 15:57

Оскарження висновку в суді

Опис: У відповідності до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»: «У разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду…». Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області не погодившись із висновком від 26.10.2022 року про результати проведення моніторингу подала 02.11.2022 вих. №912 Позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку від 26.09.2022 року про результати проведення моніторингу процедури закупівлі: Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-04 Чернівці – Герца – контрольно-пропускний пункт “Дяківці” на ділянці км 0+000 – км 31+140, Чернівецька область (з розробкою проектної документації) (ДК 021:2015 45233142-6 Ремонт доріг), ID закупівлі: UA-2021-10-22-006453-a. Додатки: 1. Платіжне доручення №615 від 02.11.2022 з відміткою банку додається на 2 аркушах (файл «Платіжне доручення №615_Судовий збір_UA-2021-10-22-006453-a.pdf»).
Дата публікації: 02.11.2022 15:58
Дата відкриття провадження: 14.11.2022 00:00
Номер відкриття провадження: 600/3872/22-а

Запити/Пояснення