-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Будівництво амбулаторії первинної медицини по вул. Стуса в с. Великі Грибовичі Жовківського району Львівської області» (коригування)
Під кількістю 1 роб. слід розуміти:Обсяг виконання робіт: відповідно до Технічної специфікації (згідно до Додатку №3).
Завершена
2 714 038.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 570.19 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 570.19 UAH
Номер:
871d805ff79940189fc8dbe3f6b4820e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-14-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.10.2022 00:00
Період моніторингу:
14.10.2022 15:23 - 04.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
14.10.2022 № 299
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 14.10.2022 № 299
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
20 UA-2021-10-22-004473-b 22.10.2021 Управління капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації
Код ЄДРПОУ: 23948842 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 встановлено недотримання вимог частини шостої статті 33, частини четвертої статті 41 Закону №922.
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів, передбачених Постановою №710, встановлено недотримання Замовником пункту 4¹ зазначеної Постанови.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ "БК АЛЬТЕРА" встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону №922.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю робіт за державні кошти від 03.12.2021 №19 умовам тендерної пропозиції переможця та тендерної документації встановлено порушення вимог частини шостої статті 33, частини четвертої статті 41 Закону №922.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору про закупівлю робіт за державні кошти від 03.12.2021 №19 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) (далі Постанова №710), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації (далі Замовник) ID: UA-P-2021-10-22-002825-b на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 22.10.2021 № 50 (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 09.11.2021, тендерні пропозиції учасника-переможця торгів ТОВ "БК АЛЬТЕРА", протокол засідання тендерного комітету від 16.11.2021, вимога про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 17.11.2021, договір про закупівлю робіт за державні кошти від 03.12.2021 №19, додаткову угоду від 29.12.2021 №1/21, пояснення замовника, отримані 20.10.2022 через електронну систему закупівель.
Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 установлено, що Замовником у пункті 3 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору або щодо обставин, які склалися до укладення договору через оскарження процедури закупівлі, чи інші обставини, які не впливають на істотні умови договору.
Однак, за нормою частини шостої статті 33 Закону №922 Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Згідно з частиною четвертою статті 41 Закону №922 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі.
Частиною третьою статті 22 Закону №922 визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості доповнення або корегування умов договору під час укладання суперечить вимогам частини шостої статті 33 Закону №922 та частини четвертої статті 41 Закону №922.
Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі (https://openbudget.gov.ua) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів (місцевий бюджет), розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (державний бюджет), а отже під час проведення процедури закупівлі Замовник має дотримуватися припису пункту 4¹ Постанови №710.
На запит Східного офісу Держаудитслужби від 18.10.2022 про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник пояснив, що власного сайту не має, оскільки на разі кошти на створення веб-сайту відсутні та не передбачені. Отже, на порушення вимог пункту 4¹ постанови №710 Замовник не оприлюднив інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Аналізом тендерної пропозиції учасника-переможця торгів ТОВ "БК АЛЬТЕРА" встановлено її не відповідність вимогам, визначеним Замовником у тендерній документації.
Так, у пункті 5 розділу 3 тендерної документації, в пункті 2 Додатку №4 до тендерної документації Замовник визначив, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. При цьому, відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої статті 17 Закону підтверджується електронною довідкою чи сканованою копією з оригіналу документа (-ів), виданого відповідним органом, який має такі повноваження.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель опубліковано 17 листопада 2021 року.
Проте, учасник-переможець торгів ТОВ "БК АЛЬТЕРА" завантажив у файлі «Довідка про відсутність заборгованості.ipg» 29 листопада 2021 року 09:29» Довідку, видану ГУ ДПС у Львівській області 29.11.2021 (тобто видану більше ніж через десять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю), чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу 3 тендерної документації, пункту 2 Додатку №4 до тендерної документації.
На порушення абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону №922 Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ "БК АЛЬТЕРА" внаслідок не надання ним у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Відповідно до норми частини шостої статті 33 Закону №922 Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Згідно з частиною четвертою статті 41 Закону №922 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі.
Моніторингом відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця ТОВ "БК АЛЬТЕРА" установлено, що умови підпунктів 5.1., 12.1., 14.1. договору про закупівлю робіт за державні кошти від 03.12.2021 №19, викладено в редакції, яка відрізняється від тексту проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації) та тексту відповідних підпунктів проекту договору, наданого у складі тендерної пропозиції переможця (Файл «Проект договору.pdf - 08 листопада 2021 14:22»), засвідченого підписом на кожній сторінці та скріпленого печаткою Учасника, а саме: підпункт 5.1. доповнено текстом «Початок робіт – грудень 2021 р. Закінчення робіт – 31 травня 2022 р. при умові своєчасного фінансування.»; у підпункті 12.1. строк дії договору змінено до «31.12.2022» замість – до «31.12.2021»; у підпункті 14.1. додано Додатки до договору: Розрахунок договірної ціни на 2021 рік (Додаток 4), Графік виконання робіт на 2021 рік (Додаток 5), План фінансування робіт на 2021 рік (Додаток 6).
Слід зазначити, що згідно із тендерною пропозицією учасник-переможця (файл: 08 листопада 2021 14:22 Договірна ціна Кошторис.pdf) Договірна ціна на «Будівництво амбулаторії первинної медицини по вул. Стуса в с. Великі Грибовичі Жовківського району Львівської області. Коригування», стосується робіт, що здійснюються в 2021 роцi. Тобто виконання робіт на даному об’єкті будівництва у 2022 році не передбачено умовами а ні тендерної документації, а ні тендерної пропозиції учасника-переможця.
Вищезазначене є недотриманням вимоги пункту 4 розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, де Замовником визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Таким чином, відповідно до частини першої статті 43 Закону №922 Договір про закупівлю робіт за державні кошти від 03.12.2021 №19 є нікчемним, оскільки він укладений з порушенням вимоги частини четвертої статті 41 Закону №922.
Період усунення порушень:
04.11.2022 16:31 - 19.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
04.11.2022 16:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно чинного законодавства Замвоник не може самостійно визнати договір нікчемний, а тому вжив всіх можливих заходів для розірвання договору та припинення господарських відносин.
Дата публікації звіту:
09.12.2022 16:37
Запити/Пояснення
Номер:
a299b42aa50a4a4db507573b370ad99d
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
18.10.2022 09:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт за кодом ДК 021:2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2021-10-22-004473-b), проведеної Управлінням капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації (далі Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України від 26.01.1993 № 2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань:
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, передбаченого нормами пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Номер:
dc6de4f560564f6396c25c4011707d64
Назва:
Відповідь на ваш запит
Дата опублікування:
20.10.2022 17:03
Опис:
У відповідь на Ваш запит повідомляємо наступне:
1) Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення закупівлі:
На будівництво амбулаторії первинної медицини по вул. Стуса в с. Великі Грибовичі Жовківського району Львівської області» було виділено кошти Наказом Мінрегіону від 26.07.2018 № 187 «Про затвердження Переліку проектів та заходів, що фінансуються у 2018 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості» (зі змінами від 09.04.2019 року №94) та Ухвалою Львівської міської ради від 17.06.2021 р. № 911 та Розпорядженням ЛОДА від 27.08.2021 року №770/0/5-21.
2) Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Замовником визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі: «Будівництво амбулаторії первинної медицини по вул. Стуса в с. Великі Грибовичі Жовківського району Львівської області» (коригування) (45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва) відповідно до розробленої проектно-кошторисної документації та затвердженого позитивного експертного звіту № 14-0573/01-21 від 04 жовтня 2021 року. Якісні та технічні характеристики встановлені виходячи з вимог чинного законодавства України у сфері будівництва на момент оголошення закупівлі, а саме ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013.
3)Щодо обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Очікувана вартість закупівлі робіт по об’єкту: «Будівництво амбулаторії первинної медицини по вул. Стуса в с. Великі Грибовичі Жовківського району Львівської області» (коригування) (45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва) визначається з урахуванням чинних кошторисних норм України відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації з урахування правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013.
Повідомляємо, що при визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, за виключенням суми глави 10 «Утримання служби замовника» та глави 12 «Проектно-вишукувальні роботи та авторський нагляд» зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва з урахуванням ПДВ.
4) Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Повідомляємо, що власного сайту Управління капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації немає. На разі відсутні кошти на створення власного веб-сайту та не передбачено зокрема.
Також, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п. п. 1 п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» зазначено: «Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель», а тому вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що дані норми носять рекомендаційний характер (відповідно до тексту Постанови: «Рекомендовано»), тобто не є імперативними і не зобов’язують Управління капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації здійснювати відповідні дії. Спеціальним Законом (яким є Закон України «Про публічні закупівлі») не покладено на замовника додаткового обов’язку оприлюднювати вказану інформацію.