-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
09120000-6 – Газове паливо (газ природний)
джерело фінансування кошти місцевого бюджету
Завершена
2 416 884.00
UAH з ПДВ
Номер:
5275c0135fe9451399d7ec2b6e0ed877
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-22-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.11.2022 00:00
Період моніторингу:
22.11.2022 09:35 - 14.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
21.11.2022 №76-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 та на виконання доручення Держаудитслужби від 05.09.2022 №003100-18/6851-2022
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 21.11.2022 №76-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 13 UA-2021-10-21-003237-c 21.10.2021
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо надання Замовником інформації/документів на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області встановлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 7 та 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, правомірності внесення змін до договору (укладання додаткових угод) – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому встановлених порушень вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону та пунктів 7 та 8 частини шостої статті 40 Закону при відображенні інформації про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 01 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, правомірності внесення змін до договору (укладання додаткових угод).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Полтавського краєзнавчого музею імені Василя Кричевського (далі – Замовник) на 2021 рік, інформацію про проведення переговорної процедури, обґрунтування застосування переговорної процедури, протокол засідання тендерного комітету від 21.10.2021 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 21.10.2021 року, договір постачання природного газу від 10.11.2021 №15-1161/21-БО-Т (далі – Договір), додаткові угоди від 22.12.2021 №1 та від 31.12.2021 №2, від 22.02.2022 №2, від 03.03.2022 №4 та від 01.09.2022 №5 до Договору.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що умовою застосування переговорної процедури закупівлі є частина друга статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме - відсутність конкуренції з технічних причин.
Водночас у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір Замовником зазначено «Відповідно до пункту 3 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі: виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера. 2. Протокол за №18/2021 від 11.10.2021 Регіональної комісії техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Полтавської області - стосовно визнання ситуації, що склалася у зв’язку з відсутністю постачання природного газу бюджетним установам на осінньо-зимовий період 2021-2022 років та подальшим виникненням загрози житло та здоров’ю населення області та завдання значних матеріальних збитків, відповідно до пункту 24 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту надзвичайною ситуацією. 3. Протокол засідання № 15/09-21 від 12.10.2021 Експертної комісії з визначення рівнів та класів надзвичайної ситуації Державної служби України з надзвичайних ситуацій», що не відповідає вимогам пунктів 7, 8 частини шостої статті 40 Закону.
З огляду на вищенаведене, в ході проведення моніторингу закупівлі постала потреба в отриманні пояснень щодо обгрунтування умови застосування переговорної процедури закупівлі, відповідно Замовнику 22.11.2022 через електронну систему закупівель було направлено запит про надання пояснень. Проте, відповіді з приводу поставленого питання Замовником не надано, чим порушено абзац перший частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
01.12.2022 14:41 - 16.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
01.12.2022 14:41
Запити/Пояснення
Номер:
ec74a45b6edf4a68a33ac03b029f066a
Назва:
Запит замовнику про надання пояснень
Дата опублікування:
22.11.2022 13:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі предмету 09120000-6 – Газове паливо (газ природний)», ДК 021:2015: 09120000-6 Газове паливо, (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-10-21-003237-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також, надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
У пункті «Умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 40 Закону України “Про публічні закупівлі”» повідомлення про намір укласти договір Замовником зазначено «Відсутність конкуренції з технічних причин».
Відповідно до частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: … відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Водночас у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір Замовником зазначено «Відповідно до пункту 3 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі: виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера.2. Протокол за № 18/2021 від 11.10.2021 Регіональної комісії техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Полтавської області - стосовно визнання ситуації, що склалася у зв’язку з відсутністю постачання природного газу бюджетним установам на осінньо-зимовий період 2021-2022 років та подальшим виникненням загрози житло та здоров’ю населення області та завдання значних матеріальних збитків, відповідно до пункту 24 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту надзвичайною ситуацією. 3. Протокол засідання № 15/09-21 від 12.10.2021 Експертної комісії з визначення рівнів та класів надзвичайної ситуації Державної служби України з надзвичайних ситуацій».
2. Чому Замовником документально не підтверджена умова застосування переговорної процедури закупівлі - відсутність конкуренції з технічних причин?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.