• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Реконструкція КНС-1 з добудовою блоку повної біологічної очистки стічних вод по технології BIOTAL продуктивністю 200 м3/добу з введенням першої черги продуктивністю 100 м3/добу в с. Бритівка Шабівської сільської ради Білгород- Дністровського району Одеської області»

місцезнаходження: 67770, Одеська область, Білгород-Дністровський район, с. Шабо, вул. Центральна ,63. Категорія - відповідно до п.1 ч.4 ст.2 Закону, а саме: органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад. Вид закупівлі: відкриті торги

Завершена

6 572 769.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 863.85 UAH
Номер: bdc793c674d74d98b618c52ec967eda7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-12-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.07.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 13.07.2022 10:13 - 04.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 12.07.2022 № 180 Київ Про здійснення моніторингу закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби від 12.07.2022 № 180 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу 1. UA-2021-10-19-008007-c Управління житлово-комунального господарс-тва і будівництва Шабів-ської сільської ради Біл-город-Дністровського району «Реконструкція КНС-1 з добудо-вою блоку повної біологічної очи-стки стічних вод по технології BIOTAL продуктивністю 200 м3/добу з введенням першої черги продуктивністю 100 м3/добу в с. Бритівка Шабівської сільської ра-ди Білгород- Дністровського рай-ону Одеської області» 6 572 769,00 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 683-92-90, vita13131313@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пункту 2 частини 2 статті 22, частини 3 статті 17, частину 1 статті 25, частини 1 та 2 статті 31, пункту 3 частини другої статті 32, пунктів 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 серпня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.10.2021 № 39 (далі – ТД), тендерну пропозицію ФОП Родичев Сергій Миколайович, ТОВ «БІЛДІНГ ІНВЕСТ» (далі – Переможець), реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття, протоколи уповноваженої особи від 05.11.2021 № 48 та № 49, повідомлення про намір укласти договір від 05.11.2021, договір від 16.11.2021 № 106, додаткові угоди від 29.11.2021 №1, від 10.12.2021 № 2, від 10.02.2022 № 3, від 28.04.2022 б/н, пояснення Замовника від 19.07.2022. Перевіркою відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII встановлено наступне. Відповідно до частини 3 статті 17 Закону № 922-VIII учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо надання учасниками довідки, виданої Департаментом інформатизації МВС України щодо підтвердження відсутності підстав, передбачених у пунктах 5, 6, 12 частини 1 ст.17 Закону № 922-VIII. Враховуючи зазначене, при складанні ТД, Замовником порушено пункт 2 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII та частини 3 статті 17 Закону № 922-VIII, оскільки встановлено спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 частини першої статті 17 Закону № 922-VIII не лише для переможця, а і для учасника торгів. Відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 25 Закону № 922-VIII розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією. Аналізом документів та інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення процедури закупівлі та у пункті 2.2 частини 2 Розділу 3 ТД встановлено вимогу щодо надання учасниками забезпечення тендерної пропозицій в розмірі 65727,69 грн, що складає 1 % очікуваної вартості предмета закупівлі. Враховуючи вказане, Замовником порушено частину 1 статті 25 Закону № 922-VIII, відповідно до якої, розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру на закупівлю робіт. Крім того, моніторингом встановлено порушення частини 2 статті 31 Закону № 922-VIII, оскільки Замовником у протоколі уповноваженої особи від 05.11.2021 № 48 не зазначено підстав відхилення тендерної пропозиції ФОП Родичев Сергій Миколайович з посиланням на відповідні умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність. Поряд з тим, за результатами здійсненого моніторингу, встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «БІЛДІНГ ІНВЕСТ» вимогам законодавства та умовам тендерної документації. Так, відповідно до підпункту 5.1.2.2 пункту 5.1.2 розділу 3 ТД для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації учасники повинні надати довідку з інформацією про наявність інженерно – технічних працівників. Підпунктом 5.1.2.4 пункту 5.1.2 частини 5 Розділу 3 ТД передбачено надання оригіналу або копії дійсного протоколу (-ів), або витягу (-ів) з протоколу (-ів) з результатами перевірки знань з загального курсу охорони праці (або загальних питань з охорони праці) на працівників перелічених в довідці. Переможцем надано довідку від 02.11.2021 № 573, у якій зазначено про 4 інженерно – технічних працівників. Однак, протоколу (-ів), або витягу (-ів) з протоколу (-ів) з результатами перевірки знань з загального курсу охорони праці (або загальних питань з охорони праці) на вказаних працівників не надано, чим не виконано вимоги, встановлені у підпункті 5.1.2.4 пункту 5.1.2 частини 5 Розділу 3 ТД. Також, відповідно до пункту 6.2 частини 6 Розділу 3 ТД інформація про відповідність запропонованих робіт технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі повинна бути підтверджена шляхом подання в складі тендерної пропозиції, зокрема локальних кошторисів (мають бути складені відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до ТД) з урахуванням будівельного технологічного процесу). Так, Додатком 2 до ТД передбачено наявність розрахунків до локальних кошторисів № 2-1-1 на будівельні роботи, № 2-1-2 на опалення і вентиляцію, № 2-1-3 на електромонтажні роботи, № 2-1-4 на будівельні роботи. Однак, вказані локальні кошториси відсутні у складі пропозиції Переможця. Враховуючи вказане, локальні кошториси надані Переможцем не відповідають технічним вимогам, зазначеним Замовником у ТД. Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону та тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи зазначене, в порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «БІЛДІНГ ІНВЕСТ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вищевказане призвело до порушення пункту 3 частини другої статті 32 Закону № 922-VIII відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. До того ж, відхиливши тендерну пропозицію ФОП Родичев Сергій Миколайович та не відхиливши тендерну пропозицію Переможця, Замовником порушено принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, які встановлені пунктами 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень: 04.08.2022 10:59 - 19.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 04.08.2022 10:59

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ висновка по моніторингу державної аудиторської служби по виявленим порушенням в закупівлі UA-2021-10-19-008007-c. «Реконструкція КНС-1 з добудовою блоку повної біологічної очистки стічних вод по технології BIOTAL продуктивністю 200 м3/добу з введенням першої черги продуктивністю 100 м3/добу в с. Бритівка Шабівської сільської ради Білгород- Дністровського району Одеської області» 1. Згідно ст.31 п.2.1. була відхилена тендерна пропозиція учасника ФОПа - Родичева Сергія Миколайовича. ( протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 05.11.2021 року надається в pdf форматі), а саме: не надані такі документи: - скановану копію з оригіналу або копії ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) (або ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів ІІІ та/або ІV категорії складності), на виконання робіт, що передбачені технічними вимогами Додатку №2 до цієї тендерної документації та які вимагають наявності ліцензії, разом з додатком до ліцензії з переліком робіт (чинну на дату розкриття пропозицій та видану на ім’я Учасника). (Якщо учасник не має ліцензії у паперовій формі – надати довідку, складену в довільній формі і завірена підписом уповноваженої особи Учасника, яка повинна містити дату прийняття рішення і номер прийняття рішення про видачу відповідної ліцензії, а також посилання на це рішення, опубліковане на офіційному веб-порталі органу, уповноваженого на видачу такої ліцензії; або довідку, складену в довільній формі і завірена підписом уповноваженої особи Учасника, яка містить відомості про рішення органу ліцензування щодо наявності у суб’єкта господарювання права на провадження визначеного ним виду господарської діяльності; або оригінал чи належним чином завірена копія рішення органу, уповноваженого на видачу такої ліцензії, про видачу відповідної ліцензії на провадження діяльності у сфері будівництва) - скан. копію з оригіналу або копії сертифікату, чинного на дату розкриття тендерних пропозицій та виданого на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), про відповідність системи екологічного управління (або системи екологічного менеджменту) вимогам ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015) - інші документи, що вимагаються тендерною документацією. Учасник ФОП – Родичев Сергій Миколайович, тендерна пропозиція якого була відхилена не звертався до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 2. Стосовно довідки , виданої Департаментом МВС України зазначено, що Учасниками претензій до Замовника, щодо даного приводу не надходило. 3. Стосовно забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі, замість 0,5 відсотків очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру на закупівлю робіт, було застосовано 1 відсоток (різниця в грошовому еквіваленті - це в сумі 32863, 84 грн.) Претензій від Учасників з цього приводу не надходило. 4. Відповідно до п.5.1.2. частини 5 розділу 3 «Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» переможцем надана довідка від 02.11.2021 р. № 573 з інформацією про наявність інженерно – технічних працівників та наданий протокол від 28.12.2020 року № 2693 з посвідченнями Міжгалузевого центру охорони праці та промислової безпеки на працівників, які вказані в довідці.( 12. охорона праці працівників.pdf. Документи, подані з пропозицією). 5. Відповідно до пункту 6.2. частини 6 розділу 3 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» були надані під різною назвою – ( 37. кошторис 1 частина.pdf Документи, подані з пропозицією) та (38. кошторис 2 частина.pdf. Документи, подані з пропозицією) розрахунки по локальному кошторису № 2-1-1 на будівельні роботи, № 2-1-2 на опалення і вентиляцію, № 2-1-3 на електромонтажні роботи, № 2-1-4 на будівельні роботи. 6. Що стосується вимоги припинення зобов`язань за договором: -Статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено право органу державного фінансового контролю, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Аналіз чинного законодавства вказує на те, що ні вказаним Законом, ні іншими нормативно-правовими актами безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати припинення укладених договорів. Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Держаудитслужби про припинення укладеного за результатами закупівлі договору. Також, у висновку про результати моніторингу закупівлі відсутні будь-які застереження щодо вартості послуг/робіт, що дає підстави зробити висновок про підтвердження відповідності такої вартості ринковим цінам. Відповідачем не висувається претензій до запропонованої переможцем торгів пропозиції в частині не відповідності реаліям ринку, тобто запропоновану пропозицію можна вважати прийнятною та такою, що не призведе до завдання збитків бюджету. А це головне – бюджет не несе збитків. Суть "виявлених порушень" жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси, а задоволення вимоги призведе до настання несприятливих наслідків. Запропонований Держаудитслужбою спосіб усунення технічних недоліків, шляхом визнання нікчемності договору, є беззмістовним, оскільки наслідком матиме виключно часові, матеріальні втрати та ін. З метою зниження забруднення навколишнього природного середовища, покращення екологічного стану жителів с. Бритівка Шабівської сільської ради, покращення соціально-побутових умов шляхом надання комунальних послуг, зокрема розширення мережі водопостачання для мешканців села Бритівка, Шабівською сільською радою було розроблено проект з реконструкції КНС-1 в с. Бритівка та укладено договір підряду №106 від 16.11.2021 року з ТОВ «Білдінг інвест» на проведення будівельних робіт по об’єкту «Реконструкція КНС-1 з добудовою блоку повної біологічної очистки стічних вод по технології ВІОТАL продуктивністю 200 м3/добу з введенням першої черги продуктивністю 100 м3/добу в с. Бритівка Шабівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області». Незважаючи на правовий режим воєнного стану, Шабівська сільська рада як орган місцевого самоврядування здійснює свої повноваження, надані Конституцією України та законами України, продовжує впроваджувати та забезпечувати функціонування об’єктів критичної інфраструктури громади, що пов’язується з підтриманням життєво важливих функцій, та забезпечує проведення робіт по реконструкції КНС-1 с. Бритівка. Реалізація даного проекту призведе до покращення санітарно-епідеміологічного стану с. Бритівка, глибокого очищення та знезараження стічних вод, створення системи очищення стічних вод. За період виконання договору були сплачені кошти ( субвенція з обласного бюджету на природоохоронні заходи) ТОВ «БІЛДІНГ ІНВЕСТ» в сумі 1 552 344,03 грн. за виконанні роботи. (скан.копії актів № 1 та № 2 приймання виконаних робіт надаються). Додатки : Протокол № 48 від 05.11.2021р. Акт приймання виконаних робіт №1. Акт приймання виконаних робіт №2. Протокол від 28.12.2020 року № 2693 з посвідченнями Міжгалузевого центру охорони праці та промислової безпеки на працівників. Розрахунки по локальному кошторису № 2-1-1 на будівельні роботи, № 2-1-2 на опалення і вентиляцію, № 2-1-3 на електромонтажні роботи, № 2-1-4 на будівельні роботи.
Дата публікації звіту: 11.08.2022 14:36

Запити/Пояснення