• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт Комунального закладу «Центр культури та дозвілля» Борзнянської міської ради Чернігівської області із застосуванням енергозберігаючих технологій по вул..П.Куліша,105 в м.Борзна, Чернігівської області

Завершена

2 364 956.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 824.78 UAH
Номер: 0efabb28ec0444cf925bfa33c6e512c6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-21-000097
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.06.2022 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 21.06.2022 17:39 - 15.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 20.06.2022 № 163 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №03100-18/3932-2022 від 03.06.2022, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 20.06.2022 № 163 Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 19 UA-2021-10-19-001437-c 19.10.2021 ВІДДІЛ КУЛЬТУРИ, СІМ'Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ БОРЗНЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olgavet3012@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відображення інформації, документів передбачених Постановою № 710 встановлено порушення пункту 4¹ зазначеної постанови. Моніторингом установлено порушення частини 5 статті 8 Закону № 922 в частині неоприлюднення в електронній системі закупівель інформації у визначені строки. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 1 частини 2 статті 16 Закону №922. За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону №922 в частині не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ФДС БУД». За результатами аналізу питання укладання договору встановлено порушення вимог частини шостої статті 33, частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 19.11.2021 № 1 через укладання додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 липня 2022 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 із змінами, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922 із змінами (далі Закон № 922), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу культури, сім’ї, молоді та спорту Борзнянської міської ради Чернігівської області (далі Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ФДС БУД», протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол уповноваженої особи від 05.11.2021 № 17, повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 08.11.2021, договір від 19.11.2021 №1, додаткові угоди до договору. Моніторингом встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) не оприлюднив інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Під час проведення моніторингу на запит Східного офісу, оприлюдненого в електронній системі закупівель 22.06.2022 у визначені частиною 5 статті 8 Закону № 922 строки в електронній системі закупівель Замовником не надано пояснення (інформацію, документи) стосовно обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості, а також посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, Моніторингом установлено, що Замовником в пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та у пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази» для виконання робіт, який за своєю назвою не відповідає визначеному у Законі №922 кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», що суперечить нормі пункту 1 частини 2 статті 16 цього Закону. Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів зокрема з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, встановлені замовником у Технічному завданні (Додаток 8 до тендерної документації), а саме договірну ціну. При цьому пунктом 1.3 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що документи, які вимагаються цією тендерною документацією учасник повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій у сканованому вигляді. Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено 04 листопада 2021 року 09:06 годин. Проте в документах тендерної пропозиції ТОВ «ФДС БУД», які оприлюднені в електронній системі закупівель 01.11.2021 (тобто до 04.11.2021) відсутня договірна ціна, що суперечить підпунктам 1.1 та 1.3 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Крім того моніторингом установлено, що в тендерній пропозиції ТОВ «ФДС БУД» міститься тендерна пропозиція, в пункті 9 якої зазначено, що учасник зобов’язується дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 120 днів з дня розкриття тендерних пропозицій (05.11.2022). Зазначене суперечить пункту 9 Додатку 1 до тендерної документації, де Замовником визначено, що учасник зобов’язується дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 120 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (04.11.2022). Також моніторингом установлено, що в документах тендерної пропозиції ТОВ «ФДС БУД» міститься Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1, відповідно до позицій 68 та 69 якого передбачено навантаження сміття вручну та перевезення сміття до 10 км у кількості 12,297 тон, тоді як в Додатку 8 «Обсяг робіт (технічне завдання)» тендерної документації передбачено навантаження сміття вручну та перевезення сміття до 10 км у кількості 12,96 тон, що на 0,663 тони більше ніж визначено у Локальному кошторисі на будівельні роботи № 2-1-1 в пропозиції ТОВ «ФДС БУД». Зазначене суперечить позиціям 42 та 43 дефектного акту, який міститься у складі тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зазначена норма Закону є імперативною, а отже обов’язковою до виконання. Проте на порушення пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ФДС БУД» та уклав з ним договір від 19.11.2021 № 1 на суму 2 363 243,09 гривень. Відповідно до норми частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Моніторингом відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця ТОВ «ФДС БУД» установлено, що в умовах пункту 1.3 укладеного договору від 19.11.2021 № 1 зазначено, що джерелом фінансування проведення робіт є кошти з державного та місцевого бюджету. Зазначене положення суперечить пункту 1.3 проекту договору (Додаток 6 до тендерної документації) та пункту 1.3 проекту договору, який міститься у складі тендерної пропозиції переможця (проект договору), де зазначено, що джерелом фінансування проведення робіт є кошти з державного бюджету. При цьому слід зазначити, що відповідно до пункту 8 річного плану закупівель UA-Р-2021-10-19-000531-с джерелом фінансування закупівлі визначено державний бюджет України. Таким чином, відповідно до частини першої статті 43 Закону Договір є нікчемним, оскільки він укладений з порушенням вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 15.07.2022 18:49 - 30.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 15.07.2022 18:49

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник та Виконавець у зв’язку з неможливістю усунути порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель дійшли згоди розірвати Договір № 1від 19.11.2021 р., капітальний ремонт Комунального закладу "Центр культури та дозвілля"Борзнянської міської ради Чернігівської області із застосуванням енергозберігаючих технологій по вул. П.Куліша, 105 в м.Борзна, Чернігівської області згідно з ДК 021:2015 код 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт з ТОВ "ФДС БУД" та зменшити обсяги закупівлі на 29733,76 грн. 21.07.2022року укладено додаткову угоду №2 про розірвання Договору №1 від 19.11.2021р. та оприлюднено в електронній системі закупівель .
Дата публікації звіту: 22.07.2022 09:45

Запити/Пояснення