-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
"Дитячо-юнацька спортивна школа № 3", вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт" (коригування)
Категорія замовника:п.1 ч.4.статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі".Предмет закупівлі визначено з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (зі змінами). Предмет закупівлі фінансується відповідно до Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком в рамках реалізації проекту «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України».
Завершена
5 144 998.11
UAH з ПДВ
Номер:
2f5cbe80f26440da896dbd25b5aa666f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-08-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.12.2021 00:00
Період моніторингу:
08.12.2021 19:35 - 31.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
08.12.2021
№ 701
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 08.12.2021 № 701.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
21. UA-2021-10-18-012593-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівель установлено порушення вимог пункту 5 частини 2 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством установлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 01.11.2021 року № ZP04_07/1 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 грудня 2021року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявність умов для застосування переговорної процедури, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Департамента капітального будівництва та житлово-комунального господарства Мелітопольської міської ради Запорізької області (далі – Замовник), повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 18.10.2021 року, договір від 01.11.2021 року № ZP04_07/1, додаткова угода від 06.12.2021 року № 1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 14.12.2021 року та 24.12.2021 року.
Аналізом умов застосування переговорної процедури закупівель встановлено, що переговорна процедура закупівель проведена відповідно до пункту 5 частини 2 статті 40 Закону, а саме: якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера.
Частинами 1, 2, 5 та 6 статті 40 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток за наявності підстав, визначених, зокрема, в пункті 5 частини 2 статті 40 Закону, з розміщенням в електронній системі закупівель відповідного обґрунтування в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівель).
Разом з тим, частиною 1 статті 20 Закону визначено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Пунктом 8 частини 6 статті 40 Закону визначено, що обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівель) повинно містити експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівель) зазначено: «…на закупівлю підрядних робіт по об’єкту: «Комунальний заклад «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3», вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт» (коригування) ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація, у зв’язку з виникненням необхідності у проведенні додаткових будівельних робіт, які можуть бути передбачені в основному договорі у сумі до 50% вартості головного (первинного) договору. Головний (первинний) договір про закупівлю робіт по об’єкту «Комунальний заклад «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3», вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт» (коригування) ДК 021:2015: 45453000-7 -Капітальний ремонт і реставрація № ZP04_07 від 31.03.2020 р. виконується підрядною організацією ТОВ «МАРК СТРОЙ». Під час виконання будівельних робіт, сторонами договору підряду було визначено необхідність коригування проектних рішень для завершення проекту.
Відповідно, з метою підвищення ефективності та якості реалізації проекту на об’єкті, сформоване нове завдання на коригування робочого проекту. Проектною організацією проведено коригування проектно-кошторисної документації. Відкоригована проектно-кошторисна документація пройшла експертизу кошторисної документації, експертний звіт від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області. Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги експертний звіт від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області, вбачається можливим здійснити закупівлю зазначених робіт, як виняток у ТОВ «МАРК СТРОЙ», шляхом обрання переговорної процедури закупівлі, на підставі пункту 5 частини 2 статті 40 Закону».
Аналізом даних електронної системи закупівель встановлено, що за результатами проведення процедури відкритих торгів по предмету: «Комунальний заклад «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3», вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь,Запорізька область – капітальний ремонт» Замовником з ТОВ «МАРК СТРОЙ» укладено договір на закупівлю робіт від 31.03.2020 року № ZP04_07 (основний договір) на суму 51 450 000,00 гривень (інформація розміщена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-02-21-002552-b).
Разом з тим, в додатку 1 листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі, та сільського господарства України від 03.10.2020 № 3304-04/60124-06 щодо проведення переговорної процедури закупівель на підставі пункту 5 частини 2 статті 40 Закону зазначено, що дана підстава застосовується у разі, якщо: протягом трьох років після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у додаткових аналогічних роботах чи послугах, які є тотожними конкретним видам робіт та послуг, що містяться у договорі про закупівлю.
Замовник на запити посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, від 09.12.2021 року та від 24.12.2021 року про надання обґрунтованих пояснень та документів щодо застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 5 частини 2 статті 40 Закону, надав свої пояснення про необхідність застосування переговорної процедури закупівлі.
Однак документи, які підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (перелік видів та обсягів будівельних робіт, відповідно до початкового проєкту по даному предмету закупівлі та перелік - відповідно до робочого проєкту на додаткові роботи, який пройшов чергову експертизу, а саме: зведені кошторисні розрахунки вартості об’єкта будівництва, локальні кошториси на будівельні роботи) Замовник не надав, чим порушив вимоги частини 5 статті 8 Закону.
Як документальне підтвердження наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі Замовником надано експертний звіт від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області, проте наданий вказаний вище звіт не підтверджує наявності умов застосування процедури закупівлі, а лише засвідчує той факт, що відкоригована проектно-кошторисна документація пройшла експертизу кошторисної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону зазначив обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з експертними, нормативними, технічними та іншими документами, що не підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Зважаючи на вищевикладене, Замовник безпідставно застосував переговорну процедуру закупівлі, чим порушив вимоги пункту 5 частини 2 статті 40 Закону.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог пункту 2 частини 8 статті 40 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Період усунення порушень:
30.12.2021 16:48 - 18.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
30.12.2021 16:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення щодо Висновку.
Департаментом капітального будівництва та житлово- комунального господарства Мелітопольської міської ради Запорізької області отримано висновок про результати моніторингу закупівлі, Державної аудиторської служби України, від 30.12.2021р., переговорної процедури закупівлі підрядних робіт «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3, вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт» (коригування) (UA-2021-10-18-012593-c ).
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівель установлено порушення вимог пункту 5 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством установлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
Перш за все повідомляємо наступне, Закон не містить будь-яких обмежень та вимог, а саме щодо переліку додаткових робіт, отже, замовник самостійно приймає рішення, щодо необхідності здійснення даної закупівлі, керуючись вимогами публічного законодавства. Замовником проведено переговорну процедуру у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до пункту 5 частини 2 статті 40 Закону, а саме: якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера.
Основний договір укладено за результатом проведення тендера (посилання на основний договір ) https://www.dzo.com.ua/contracts/4031763), Замовником проведена процедура закупівлі відкриті торги, на закупівлю підрядних робіт, а саме капітального ремонту.
Під час застосування переговорної процедури закупівлі, замовником дотримано вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- додаткові роботи є аналогічними (тобто закупівля підрядних робіт, а саме капітального ремонту);
- закупівля додаткових аналогічних робіт здійснена, у того самого учасника;
- з моменту укладання основного договору про закупівлю не пройшло трьох років;
- вартість робіт не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю;
- 50 відсотків вартості додаткових аналогічних робіт відраховується від остаточної (кінцевої) вартості основного договору про закупівлю з урахуванням змін, внесених до нього (у разі наявності);
- під час переговорної процедури надано обґрунтування (оприлюднено експертний звіт від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області).
На відповідність умов пункту 8 частини 6 статті 40 Закону Замовником оприлюднено експертні документи. Відповідно до позитивного експертного звіту від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області та виконаних розрахунків, загальна вартість додаткових робіт не перевищує 50% від ціни основного договору. Замовник обґрунтовано та з дотриманням усіх законодавчих норм застосував переговорну процедуру закупівлі на підставі п. 5 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» з в тому числі не порушив вимоги пункту 8 частини 6 статті 40 Закону.
Також, у висновку про результати моніторингу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 01.11.2021 року № ZP04_07/1 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Стосовно цього питання, пояснюємо наступне, що між департаментом капітального будівництва та житлово- комунального господарства Мелітопольської міської ради Запорізької області та ТОВ «МАРК СТРОЙ» укладено Договiр про закупiвлю робiт від 01.11.2021 року № ZP04_07/1. Виконання будівельних робіт виконується в строки, встановлені договором. У Замовника відсутні будь які зауваження до підрядної організації (Учасника) ТОВ «МАРК СТРОЙ» стосовно виконання підрядних робіт (робіт з капітального ремонту), організація виконує роботи відповідно до умов Договору.
А також, відповідно до ст. 202 ГК України: Господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами.
- Господарське зобов'язання припиняється, також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
- До відносин, щодо припинення господарських зобов'язань застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно з положеннями ч. 7 ст. 193 ГК України не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином. Відповідно до ст. 206 ГК України господарське зобов'язання може бути розірвано сторонами відповідно до правил, встановлених статтею 188 цього Кодексу. Положеннями ст. 188 ГК України встановлено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Положеннями ст. 651 ЦК України визначено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. З аналізу наведених норм слідує, що за загальним правилом розірвання договору або припинення зобов’язань в односторонньому порядку не допускається, а розірвання договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін можливо лише у випадку істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Крім того, такий захід реагування у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Однак, зауваження Державної аудиторської служби України зводяться до невідповідності пропозиції переможця вимогам тендерної документації, що носить формальний характер, так як воно не пов`язане із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. Також, має враховуватися принцип співмірності наслідків такого реагування тим порушенням, які виявлені та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів результатів робіт і публічними інтересами. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору. Фактично необхідність таких суттєвих наслідків пов`язується із оформленням документів учасником, якого визначено переможцем торгів. З огляду на такі обставини висновок щодо зобов`язання замовника усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом розірвання договору у даному випадку є непропорційним. Критерій «пропорційності» передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
Також повідомляємо, що у Висновку Державної аудиторської служби України результати моніторингу закупівлі не зачіпають бюджетні інтереси Територіальної громади міста Мелітополя і не впливають на ефективність цільового використання бюджетних коштів. Що не узгоджується з вимогою Державної аудиторської служби України про припинення зобов’язань за договором та призведе до несприятливих наслідків у виконанні Підрядних робіт по об’єкту: «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3, вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт» (коригування) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-10-18-012593-c ).
З огляду на такі обставини Висновок щодо, зобов’язання замовника усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом розірвання договору у даному випадку є непропорційним.
Отже на вищевказаний Висновок Замовником надані аргументовані заперечення.
Дата публікації звіту:
10.01.2022 18:04
Запити/Пояснення
Номер:
bba47b12365f43248d9cc6d7230eb49e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.12.2021 15:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3, вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт (коригування)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-10-18-012593-c) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також надайте посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
3af822c6d2914a4984dd0197889fdea2
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.12.2021 18:38
Опис:
Відповідно до ч. 5. ст. 8 ЗУ "Про публічні закупівлі" надаємо пояснення до моніторингу ID : UA-M-2021-12-08-000043, опубліковано від 08.12.2021 19:35 Автор: Державна аудиторська служба України (Назва організації Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)), а саме:
- очікувана вартість робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (зі змінами), прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, відповідно до відкоригованої проектно-кошторисної документації. Дана норма закріплена у наказі Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі». Очікувана вартість предмета закупівлі розраховується на підставі зведеного кошторисного розрахунку, за виключенням суми глави 10 «Утримання служби замовника» та глави 12 «Проектно-вишукувальні роботи та авторський нагляд» зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва з урахуванням ПДВ;
- обґрунтування розміру бюджетного призначення, визначено на підставі кошторисного розрахунку. Дана закупівля розрахована на 2021-2022 роки.
- технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, під час виконання будівельних робіт, сторонами договору підряду було визначено необхідність коригування проектних рішень для завершення проекту. Відповідно, з метою підвищення ефективності та якості реалізації проекту на об’єкті, сформоване нове завдання на коригування робочого проекту. Проектною організацією проведено коригування проектно-кошторисної документації. Відкоригована проектно-кошторисна документація пройшла експертизу, експертний звіт від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області. На підставі пункту 5 частини 2 статті 40 Закону, а саме: «після укладення договору про закупівлю» у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера.
Предмет закупівлі фінансується відповідно до Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком в рамках реалізації проекту «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України».
Надаємо посилання на сторінку офіційного веб-сайту Мелітопольської міської ради Запорізької області - https://mlt.gov.ua/?r=posts.client.view&id=1237.
Номер:
e057f0da2e69440fab9c4f5209a06a31
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.12.2021 15:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3, вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт (коригування)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-10-18-012593-c) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Так, відповідно до частини 1 статті 40 Закону № 922 визначено, що переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 40 Закону № 922 передбачено, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера.
Так, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Департаментом капітального будівництва та житлово-комунального господарства Мелітопольської міської ради Запорізької області (далі - Замовник) зазначено, що «…на закупівлю підрядних робіт по об’єкту: «Комунальний заклад «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3», вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт» (коригування) ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація, у зв’язку з виникненням необхідності у проведенні додаткових будівельних робіт, які можуть бути передбачені в основному договорі у сумі до 50% вартості головного (первинного) договору. Головний (первинний) договір про закупівлю робіт по об’єкту «Комунальний заклад «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3», вул. Ломоносова, 199, м.Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт» (коригування) ДК 021:2015: 45453000-7 -Капітальний ремонт і реставрація № ZP04_07 від 31.03.2020 р. виконується підрядною організацією ТОВ «МАРК СТРОЙ». Під час виконання будівельних робіт, сторонами договору підряду було визначено необхідність коригування проектних рішень для завершення проекту.
Відповідно, з метою підвищення ефективності та якості реалізації проекту на об’єкті, сформоване нове завдання на коригування робочого проекту. Проектною організацією проведено коригування проектно-кошторисної документації. Відкоригована проектно-кошторисна документація пройшла експертизу кошторисної документації, експертний звіт від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області. Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги експертний звіт від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області, вбачається можливим здійснити закупівлю зазначених робіт, як виняток у ТОВ «МАРК СТРОЙ», шляхом обрання переговорної процедури закупівлі, на підставі пункту 5 частини 2 статті 40 Закону».
Отже, з метою документального підтвердження виду та обсягу будівельних робіт, прошу надати їх перелік відповідно до початкового проекту по даному предмету закупівлі (Зведені кошторисні розрахунки вартості об’єкта будівництва, Локальні кошториси на будівельні роботи), та перелік - відповідно до робочого проекту на додаткові роботи, який пройшов чергову експертизу (Зведені кошторисні розрахунки вартості об’єкта будівництва, Локальні кошториси на будівельні роботи).
Поряд з тим, відповідно до пункту 6.2.3 ДСТУ БД.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі - ДСТУ БД.1.1-1:2013), визначено, що ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених пунктом 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, кошти на покриття додат¬кових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.
Тому, поясніть чи перевірялись Замовником відповідність пропозиції переможця технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмета закупівлі, в тому числі розрахунки пропозиції переможця за статтями витрат з урахуванням вимог ДСТУ БД.1.1-1:2013, якщо так, то надайте підтвердження такої перевірки з наданням копій розрахунку пропозиції ТОВ «МАРК СТРОЙ», яка подана Замовнику, за статтями витрат (договірна ціна з усіма розрахунками, які є її складовими, за статтями витрат договірної ціни з пояснювальною запискою, розрахунками, локальними кошторисами, відомостями матеріалів та обладнання які включають види та обсяги робіт), які розроблені у порядку та за формами відповідно до пункту 6.2.3 ДСТУ БД.1.1-1:2013.
Пояснення з документальним підтвердженням необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1d17426baa2645e297d80dbf581861dd
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.12.2021 22:33
Опис:
Тендерним комітетом департаменту капітального будівництва та житлово- комунального господарства Мелітопольської міської ради Запорізької області розглянуто запит Державної аудиторської служби про надання пояснень від 09.12.2021 15:34, в рамках триваючого моніторингу процедури закупівлі підрядних робіт: «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3, вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт (коригування) (UA-2021-10-18-012593-c).
Відповідно до ч. 5. ст. 8 ЗУ "Про публічні закупівлі" – « Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель».
На підставі частини 1 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток, відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Перелік умов для застосування переговорної процедури визначений частиною 2 статті 40 Закону, зокрема, якщо після укладення договору про закупівлю в замовника виникла потреба в закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендеру. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендеру.
Враховуючи вищевикладене, Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі згідно з пунктом 5 частини 2 статті 40 Закону за таких умов:
- основний договір про закупівлю було укладено за результатами проведення тендеру, тобто конкурентної процедури закупівлі (конкурентна процедура закупівлі — здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу (частина 13 статті 1 Закону);
- додаткові роботи чи послуги є аналогічними;
- закупівля додаткових аналогічних робіт здійснена у того самого учасника;
- з моменту укладання основного договору про закупівлю не пройшло трьох років;
- вартість робіт не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю;
- 50 відсотків вартості додаткових аналогічних робіт чи послуг відраховується від остаточної (кінцевої) вартості основного договору про закупівлю з урахуванням змін, внесених до нього (у разі наявності);
- під час переговорної процедури надано належне обґрунтування.
Відповідно до частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Тендерним комітетом департаменту КБ та ЖКГ складено та оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури, а також оприлюднено в електронній системі закупівель експертний звіт від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області. Для проходження експертизи, замовником було надано на розгляд коригування робочого проекту по об’єкту «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3, вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт» (коригування), викликане уточненими об’ємів виконуваних робіт, коригуванням та перерахунком кошторисної документації. Коригуванням проектних рішень було передбачено заміна опорядження фасадів на навісні вентильовані системи, улаштування огорожі території, уточнення об’ємів благоустрою та інші аналогічні види робіт передбачені коригуванням.
Дана закупівля фінансується відповідно до Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком в рамках реалізації проекту «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України». З метою належної реалізації в Рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України, після переговорів Мінрегіону з Європейським інвестиційним банком досягнуто домовленості щодо можливості виділення додатково фінансування до 10 % від відповідних (основних) договорів , які попередньо вже отримали резолюцію «без заперечень».
Під час проведення переговорів з Учасником ТОВ «МАРК СТРОЙ», представниками департаменту КБ та ЖКГ, було перевірено відповідність пропозиції переможця технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмета закупівлі, в тому числі розрахунки пропозиції переможця за статтями витрат з урахуванням вимог ДСТУ БД.1.1-1:2013.
Предметом дослідження в рамках моніторингу є планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів).
Планування закупівель здійснюється на підставі потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану (ч.1 ст.4).
Інформацію про переговорну процедуру Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до ч.1 ст.10.
Робочою групою з питань ініціювання , підготовки та реалізації проектів, що підтримуються ЄІБ на засіданні яке відбулось 06 вересня 2021 року, розглянуто примірні договори для додаткової закупівлі робіт та послуг у відповідності додатковим вимогам і особливостям ЄІБ та рекомендовано їх надання Кінцевим бенефіціарам. Договір про закупівлю робіт за результатом переговорної процедури укладено з урахуванням рекомендацій робочої групи з питань ініціювання , підготовки та реалізації проектів, що підтримуються ЄІБ та відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» .
Відповідно до ЗУ «Про Публічні закупівлі» жодним чином не зазначено які саме документи повинен вимагати Замовник у Учасника переговорів на підставі п.5 ч.2 ст.40, Законом зазначено що, відповідно до ч.3 ст.40 - Замовник (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої цієї статті) під час проведення переговорів вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону. Форма переговорів та їх оформлення чітко не визначені Законом про публічні закупівлі.
Відповідно до ч.1 ст. 40 - Переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Замовник надає співробітникам держаудит служби пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень стосовно предмета закупівлі, а саме:
- експертний звіт від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області;
- договірна ціна за результатом переговорів;
- повідомлення про намір укласти договір ;
Номер:
01238fbc0c3045ef8f1a418d1bf927f1
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.12.2021 15:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Дитячо-юнацька спортивна школа № 3, вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт (коригування)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-10-18-012593-c) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), постала потреба в отриманні пояснення та копій документів.
Так, відповідно до частини 5 статті 8 Закону визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Разом з тим, посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівель, керуючись частини 5 статті 8 Закону 09.12.2021 року через електронну систему закупівель надано запит Департаменту капітального будівництва та житлово-комунального господарства Мелітопольської міської ради Запорізької області (далі – Замовник) щодо надання пояснення (інформації та документів) щодо прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
14.12.2021 року Замовником надано відповідь не по суті запитуваної інформації.
Слід відмітити, що наявність умов для застосування Замовником переговорної процедури є одним із предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
За результатами аналізу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що переговорна процедура закупівлі Замовником проводилася відповідно до пункту 5 частини 2 статті 40 Закону, а саме: якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера.
При цьому, частинами 1, 2, 5 та 6 статті 40 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником лише як виняток, зокрема наявності підстав, визначених в частині 2 статті 40 Закону.
Таким чином, з метою дослідження питання щодо наявності умов для застосування Замовником переговорної процедури, постала потреба в отримані пояснення та копій документів.
Враховуючи вищевикладене та керуючись частиною 5 статті 8 Закону, з метою документального підтвердження виду та обсягу будівельних робіт, ПОВТОРНО прошу надати їх перелік відповідно до початкового проекту по даному предмету закупівлі та перелік - відповідно до робочого проекту на додаткові роботи, який пройшов чергову експертизу, а саме: зведені кошторисні розрахунки вартості об’єкта будівництва, локальні кошториси на будівельні роботи.
Поряд з тим, відповідно до пункту 6.2.3 ДСТУ БД.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі - ДСТУ БД.1.1-1:2013), визначено, що ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених пунктом 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.
Тому, поясніть чи перевірялись Замовником відповідність пропозиції переможця технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмета закупівлі, в тому числі розрахунки пропозиції переможця за статтями витрат з урахуванням вимог ДСТУ БД.1.1-1:2013, якщо так, то надайте підтвердження такої перевірки з наданням копій розрахунку пропозиції ТОВ «МАРК СТРОЙ», яка подана Замовнику, за статтями витрат (договірна ціна з усіма розрахунками, які є її складовими, за статтями витрат договірної ціни з пояснювальною запискою, розрахунками, локальними кошторисами, відомостями матеріалів та обладнання які включають види та обсяги робіт), які розроблені у порядку та за формами відповідно до пункту 6.2.3 ДСТУ БД.1.1-1:2013.
Пояснення з документальним підтвердженням необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
740d9141580c4e7582c4716c2f2c7229
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
24.12.2021 17:39
Опис:
Пояснення на Запит до моніторингу.
Тендерним комітетом департаменту капітального будівництва та житлово- комунального господарства Мелітопольської міської ради Запорізької області, надаються пояснення, а саме: Щодо переліку закупівлі додаткових робіт зазначаємо, що Закон не містить будь-яких обмежень та вимог, а саме щодо переліку додаткових робіт, отже, замовник самостійно приймає рішення, щодо необхідності здійснення даної закупівлі, керуючись вимогами публічного законодавства.
Коригуванням проектних рішень було передбачено заміна опорядження фасадів на навісні вентильовані системи, улаштування огорожі території, уточнення об’ємів благоустрою та інші аналогічні види робіт передбачені коригуванням.
Замовником дотримано вимог згідно з пунктом 5 частини 2 статті 40 Закону , а саме:
- основний договір про закупівлю було укладено за результатами проведення тендеру, тобто конкурентної процедури закупівлі (конкурентна процедура закупівлі — здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу (частина 13 статті 1 Закону);
- додаткові роботи є аналогічними;
- закупівля додаткових аналогічних робіт здійснена у того самого учасника;
- з моменту укладання основного договору про закупівлю не пройшло трьох років;
- вартість робіт не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю;
- 50 відсотків вартості додаткових аналогічних робіт відраховується від остаточної (кінцевої) вартості основного договору про закупівлю з урахуванням змін, внесених до нього (у разі наявності);
- під час переговорної процедури надано обґрунтування;
- під час оприлюдення інформації про проведення переговорної процедури Замовником оприлюднено експертний звіт від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області.
Відповідно до позитивного експертного звіту від 23.06.2021 року № 08-0168/01-21 Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Запорізькій області та виконаних розрахунків, загальна вартість додаткових робіт не перевищує 50% від ціни основного договору, а тому Замовник обґрунтовано та з дотриманням усіх законодавчих норм застосував переговорну процедуру закупівлі на підставі п. 5 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково повідомляємо, що підрядні роботи проводяться по об’єкту :
« Дитячо-юнацька спортивна школа № 3, вул. Ломоносова, 199, м. Мелітополь, Запорізька область – капітальний ремонт» (коригування), тому всі роботи які підлягають коригуванню є аналогічними, й можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимоги стосовно того, що аналогічні роботи повинні бути передбачені в основному договорі про закупівлю.
Замовником дотримано всі вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».