Джерело фінансування закупівлі: власні кошти Замовника. Категорія Замовника - юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, згідно п.4 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником (такі, як довідки складені в довільній формі) повинні бути викладені українською мовою. Документи або копії документів, що надаються Учасниками у складі їх тендерних пропозицій (у тому числі видані іншими установами, організаціями, підприємствами), повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову, за винятком документів та інформації, передбачених ч.6 розділу 3 тендерної документації, які можуть бути складені українською та/або російською мовами. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою, (у розумінні цієї документації автентичним перекладом на українську мову виконується наступним чином: бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача). Визначальним є текст, викладений українською мовою. Якщо учасник торгів є нерезидентом України, він може подавати свою тендерну пропозицію мовою передбачуваною законодавством країни, де він зареєстрований з обов’язковим наданням автентичного перекладу на українську мову(у розумінні цієї документації автентичним перекладом на українську мову виконується наступним чином: бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача).
Завершена
71 280 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 356 400.00 UAH
Період моніторингу:08.12.2022 16:06 - 30.12.2022 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
07.12.2022 № 24-З
Сєвєродонецьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
від 07.12.2022 № 24-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
11 UA-2021-10-12-004488-b 12.10.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу контролю
у сфері закупівель Управління Антон РИБАЛКО
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою встановлено порушення вимог пунктів 3 та 7 частини другої статті 21 Закону № 922 та недодержано вимоги пунктів 3 та 8 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922.
За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 5 частини 5 статті 41 Закону № 922.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 23 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 зі змінами (далі – Закон № 922), розгляд тендерних пропозицій, визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.11.2021 зі змінами, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ГОВА» (далі – ТОВ «ГОВА»), товариства з обмеженою відповідальністю «УКР ГАЗ РЕСУРС», товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНСГАЗЕНЕРГО», товариства з обмеженою відповідальністю «СМІД ГРУП», товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС», товариства з обмеженою відповідальністю «НЬЮ СТРІМ ЕНЕРДЖІ», протокол уповноваженої особи щодо визначення переможця торгів від 03.12.2021 без номеру, договір про закупівлю природного газу від 14.12.2021 № 412Т (далі – Договір), додаткову угоду від 28.12.2021 № 1, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника наданими через електронну систему закупівель від 13.12.2022 та від 19.12.2022 (далі – Пояснення) на запити Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області (далі – Управління) від 09.12.2022 та від 14.12.2022.
За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію ТОВ «ГОВА» з остаточною ціновою пропозицією в сумі 53 460 000,20 гривень.
За результатами моніторингу питання повноти відображення інформації оприлюдненої в оголошені щодо закупівлі установлено, що очікувана вартість закупівлі товарів перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро та згідно вимог частини третьої статті 10 Закону обов’язково додатково оприлюднюється в електронній системі закупівель англійською мовою.
Відповідно до вимог пункту 8 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, який затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 № 1082 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 01.07.2020 за № 610/34893) (далі – Порядок № 1082) Замовник має обов’язок додатково оприлюднити інформацію (оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель) відповідно до вимог Закону, англійською мовою одночасно з відповідною інформацією українською мовою.
Крім того, на виконання вимог пункту 3 Порядку № 1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється Замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Проте, Замовником 12 жовтня 2021 року в електронній системі закупівель Prozorro в оголошенні про проведення відкритих торгів, не оприлюднено інформацію про закупівлю англійською мовою, зокрема місце поставки товарів та умови оплати.
Разом з цим, Замовником 12 жовтня 2021 року в електронній системі закупівель Prozorro завантажено окремим документом формату Word оголошення про закупівлю українською мовою, яким продубльовано інформацію, яка заповняється в електронних полях системи.
Пояснення Замовника від 19.12.2022 на запит Управління від 14.12.2022 не підтверджує факту відсутності у Замовника технічної можливості оприлюднення інформації щодо місця поставки товарів та умови оплати англійською мовою шляхом завантаження та оприлюднення на сайті Prozorro, окремим документом формату Word, оголошення англійською мовою, разом з оголошенням про закупівлю українською мовою формату Word, яке було завантажено на сайті Prozorro 12.10.2021.
Тобто, Замовник мав можливість виконати вимоги частини третьої статті 10 Закону, зокрема шляхом завантаження та оприлюднення на сайті Prozorro, окремим документом формату Word, оголошення англійською мовою, яке містить інформування про проведення відкритих торгів відповідно до вимог частини другої та третьої статті 21 Закону № 922.
Таким чином, Замовником оприлюднено на сайті Prozorro, оголошення, яке не містить перекладу англійською мовою інформації щодо місця поставки товарів та умов оплати, чим порушено вимоги пунктів 3 та 7 частини другої статті 21 Закону № 922 та недодержано вимоги пунктів 3 та 8 Порядку № 1082.
Моніторингом відповідності тендерної пропозиції ТОВ «ГОВА», вимогам тендерної документації встановлено, що згідно підпункту 2 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, перелік документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника (уповноваженої особи учасника процедури закупівлі) щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції, договору за результатами закупівлі. Так у разі, якщо учасником є юридична особа: надається повна копія паспорта, у випадку якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжки; або двосторонню копію паспорта громадянина України у випадку, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій та Витяг з Єдиного державного демографічного реєстру або Довідку щодо реєстрації місця проживання.
Так, учасником у складі тендерної пропозиції надано кольорову двосторонню копію паспорта громадянина України у формі картки, проте не надано Витяг з Єдиного державного демографічного реєстру або Довідку щодо реєстрації місця проживання, чим не дотримано вимоги визначені Замовником у підпункті 2 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
На порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ГОВА», як таку, що не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону, визнав його переможцем та уклав з ним Договір.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник посилаючись до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922 вносив зміни до істотних умов Договору шляхом зміни ціни в договорі про закупівлю в бік збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Окрім цього Додатковою угодою від 28.12.2021 № 1 було внесено зміни до пункту 1.2 Договору за якою зменшено обсяг постачання газу з 1188 тис. куб.м. до 1080,7509981 тис. куб.м.
Також, Замовник посилаючись до пункту 5 частини п’ятої статті 41 Закону № 922 вносив зміни до істотних умов Договору шляхом зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення, а саме до 49 357 542,47 грн. (з урахуванням ПДВ) (на дату підписання Договору ціна становила 53 460 000,00 грн. (з урахуванням ПДВ).
Відповідно до ч.5 ст.41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку збільшення ціни за одиницю товару.
Замовник на запит Управління надав Пояснення щодо підстав зменшення ціни товару (постачання природного газу), разом з яким надав додаткову угоду від 09.12.2022 № 2 (далі - Угода), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 09.12.2022 (далі - Повідомлення). В Угоді зазначено ціна постачання природного газу становить 37500,00 грн. за 1000 куб.м., крім того ПДВ 7500,00 грн. на суму 49 357 542,47 грн. з ПДВ, проте відсутня інформація щодо обсягу постачання. При цьому в Повідомлені зазначено обсяг у кількості 1080,7509981 тис. куб.м. та суму Договору 49 357 542,47 грн. з ПДВ.
Враховуючи те, що пунктом 1.2 Договору обсяг постачання газу складав 1188 тис. куб.м. при тій же самій ціні то нова розрахункова ціна Договору складає 48 633 794,91 грн. з ПДВ (1080,7509981тис. куб.м. х 45000,00 грн), що не відповідає даній укладеній Угоді.
З огляду на те, що, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору щодо зменшення ціни в договорі про закупівлю, (додаткова угода від 09.12.2022 № 2 до Договору), чим порушив вимоги пункту 5 частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень:23.12.2022 22:00 - 07.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:23.12.2022 22:00
Оскарження висновку в суді
Опис:Позовна заява про визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу закупівлі.
Опис звіту:Заперечення по Висновку.
Замовник КП Дніпроводоканал вважає висновок ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі - Держаудитслужби) безпідставним, оскільки:
Щодо зазначення в висновку інформації Держаудитслужби: «Моніторингом відповідності тендерної пропозиції ТОВ «ГОВА», вимогам тендерної документації встановлено, що згідно підпункту 2 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, перелік документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника (уповноваженої особи учасника процедури закупівлі) щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції, договору за результатами закупівлі. Так у разі, якщо учасником є юридична особа: надається повна копія паспорта, у випадку якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжки; або двосторонню копію паспорта громадянина України у випадку, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій та Витяг з Єдиного державного демографічного реєстру або Довідку щодо реєстрації місця проживання. Так, учасником у складі тендерної пропозиції надано кольорову двосторонню копію паспорта громадянина України у формі картки, проте не надано Витяг з Єдиного державного демографічного реєстру або Довідку щодо реєстрації місця проживання, чим не дотримано вимоги визначені Замовником у підпункті 2 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. На порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ГОВА», як таку, що не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону, визнав його переможцем та уклав з ним Договір.» повідомляємо наступне:
Відповідно до пункту 2 частини 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, перелік документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника (уповноваженої особи учасника процедури закупівлі) щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції, договору за результатами закупівлі. Так у разі, якщо учасником є юридична особа надається: а) якщо тендерну пропозицію підписує керівник учасника - протокол засновників або виписка (витяг) з нього або копія рішення учасника/засновника/власника про призначення та/або наказ про призначення; або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів; або іншим документом, який встановлено чинним законодавством України для учасника як суб’єкта господарювання. Також, надається повна копія паспорта, у випадку якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжки; або двосторонню копію паспорта громадянина України у випадку, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій та Витяг з Єдиного державного демографічного реєстру або Довідку щодо реєстрації місця проживання, АБО КОПІЮ ІНШОГО ДОКУМЕНТА, ЯКИЙ ПОСВІДЧУЄ ОСОБУ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ.
Разом з тим, відповідно до частини 7 Розділу І «Загальні положення» серед іншого зазначено: У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою, (у розумінні цієї документації автентичним перекладом на українську мову виконується наступним чином: бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача). Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Оскільки тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГОВА» (далі – Учасник) підписує керівник Учасника, то на підтвердження його повноважень щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції, договору за результатами закупівлі Учасником надано наступні документи (додаються):
- Наказ №1-К від 30 жовтня 2020 року (про вступ на посаду) (1 аркуш)
- Протокол №б/н загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «ГОВА» від 09 листопада 2021року (1 аркуш)
- Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (2 аркуша)
- Копія паспорту громадянина Ізраїлю з нотаріально завіреним перекладом паспорту на українську мову (4 аркуша)
- Копія паспорту громадянина Ізраїлю з нотаріально завіреним перекладом паспорту на українську мову (3 аркуша)
- Посвідка на постійне проживання в Україні (2 аркуша)
Таким чином, Учасник виконав вимоги пункту 2 частини 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Замовника КП «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника як такої, що не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону.
Щодо зазначення в висновку інформації Держаудитслужби: «Замовник на запит Управління надав Пояснення щодо підстав зменшення ціни товару (постачання природного газу), разом з яким надав додаткову угоду від 09.12.2022 № 2 (далі - Угода), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 09.12.2022 (далі - Повідомлення). В Угоді зазначено ціна постачання природного газу становить 37500,00 грн. за 1000 куб.м., крім того ПДВ 7500,00 грн. на суму 49 357 542,47 грн. з ПДВ, проте відсутня інформація щодо обсягу постачання. При цьому в Повідомлені зазначено обсяг у кількості 1080,7509981 тис. куб.м. та суму Договору 49 357 542,47 грн. з ПДВ. Враховуючи те, що пунктом 1.2 Договору обсяг постачання газу складав 1188 тис. куб.м. при тій же самій ціні то нова розрахункова ціна Договору складає 48 633 794,91 грн. з ПДВ (1080,7509981тис. куб.м. х 45000,00 грн), що не відповідає даній укладеній Угоді» повідомляємо, що запиту до Замовника щодо підстав зменшення ціни товару, відповідно до Додаткової угоди №2 з боку Держаудитслужби не надходило, а отже, відповідно Пояснення на укладання Додаткової угоди №2, на яке посилається Держаудитслужби у своїму висновку Замовник не надавав! (скрін запитів з електронної системи закупівель додається). Обидва запити, що надходили від Держаудитслужби через електронну систему закупівель стосувались Додаткової угоди №1.
Щодо розрахунків відповідно до Додаткової угоди №1 та Додаткової угоди №2 повідомляємо:
Відповідно до Додаткової угоди №1 від 28.12.2021 до Договору про закупівлю природного газу №412Т від 14.12.2021 року, сторони дійшли згоди щодо збільшення ціни за одиницю природного газу, з урахуванням того, що така зміна не призведе до збільшення ціни Договору, відповідно до чого пунктом 1.2. даної Додаткової угоди зменшено кількість природного газу за Договором, а саме: 1080,7509981 тис.куб.м. При цьому сума Договору, зазначена в пункті 3.1. Договору залишилась не змінною, а саме: 53 460 000,00 грн. з урахуванням ПДВ. Отже, сума Договору залишилась незмінною, при цьому обсяг розрахований наступним чином:
№ з/п
Обсяг, тис.куб.м. Ціна за одиницю, грн.. з ПДВ Сума, грн.. з ПДВ
1 Відповідно до укладеного Договору №412Т від 14.12.2021 1188 45 000,00 53 460 000,00
2 Використано з моменту укладення Договору до укладення Додаткової угоди №1 6,11170 45 000,00 275 026,50
3 Залишок на момент укладання ДУ1 1074,6392981 49 491,00 53 184 973,50
4 Загальний обсяг та сума відповідно до ДУ1
(рядок 2+рядок 3) 1080,7509981 53 460 000,00
Отже, виходячи з даних таблиці, плановий обсяг природного газу відповідно до Додаткової угоди №1 зменшився до 1080,7509981 тис.куб.м, та складається із суми придбаного в кількості 6,11170 тис.куб.м. та 1074,6392981 тис.куб.м. (зменшений обсяг, виходячи з залишкової суми Договору при збільшенні ціни за одиницю.).
Відповідно до Додаткової угоди №2 повідомляємо, що підставою для укладання Додаткової угоди №2 щодо зменшення ціни за одиницю природного газу (без зміни кількості (обсягу) та якості природного газу) було звернення Замовника КП Дніпроводоканал до Постачальника ТОВ «ГОВА» листом №6487/18-14 від 03.11.2022 з пропозицією щодо зниження ціни природного газу за Договором №412Т від 14.12.2021р. У відповідь на вищевказаний лист, ТОВ «ГОВА» надіслали відповідь листом №3011/1 від 30.11.2022р. з пропозицією щодо зниження ціни, на підставі чого і була укладена Додаткова угода №2. На підтвердження інформації були надані роздруківки середньозважених цін на природній газ за результатами електронних біржових торгів на Українській енергетичній біржі станом на 28.12.2021р. (дата укладання Додаткової угоди щодо зміни ціни) та на 30.11.2022р.
Розрахунок суми відповідно Додаткової угоди №2 здійснювався наступним чином:
№ з/п Обсяг, тис.куб.м. Ціна за одиницю, грн.. з ПДВ Сума, грн.. з ПДВ
1 Додаткової угоди №1 1080,7509981
2 Використано з моменту укладення Договору до укладення Додаткової угоди №1 6,11170 45 000,00 275 026,50
3 Використано з моменту укладення Додаткової угоди №1 до укладення Додаткової угоди №2 161,1551 49 491,00 7 975 727,0541
4 Залишковий обсяг, що підлягає перерахунку ціни
(рядок 1 - рядок 2 + рядок 3) 913,4841981 45 000,00 41 106 788,9145
5 Відповідно до Додаткової угоди №2 1080,7509981 (залишився не змінним) 45 000,00 49 357 542,47
Щодо інформації в висновку щодо того, що в Додатковій угоді №2 відсутня інформація щодо обсягу постачання повідомляємо, що при укладанні Додаткової угоди сторони вносять зміни щодо умов, котрі підлягають зміні. Оскільки Додаткова угода №2 була укладена з підстави п.5 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) «погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку», то зміні підлягає ціна за одиницю товару та сума Договору. При цьому пунктом 2 Додаткової угоди зазначено що інші умови Договору (прим. в тому числі і обсяг постачання) залишаються не змінними і Сторони підтверджують по ним свої зобов’язання. Тому оскільки Додатковою угодою №2 не змінюється обсяг постачання, тому в Додатковій угоді обсяг постачання не затронутий.
Як зазначається у висновку Держаудитслужби: «при цьому в повідомленні про внесення змін до Договору зазначається обсяг 1080,7509981тис. куб.м.та сума Договору 49 357 542,47 грн. з ПДВ». Зазначаємо, що Повідомлення про внесення змін до Договору формується відповідно до п.8 ст.41 Закону, відповідно до якого зазначено, що Повідомлення про внесення змін до Договору про закупівлю може містити іншу інформацію. Тобто будь-яка додаткова інформація, зазначена Замовником не є обов’язковою, та зазначається на розсуд Замовника.
Також повідомляємо, що у висновку Держаудитслужби зазначено: «Враховуючи те, що пунктом 1.2 Договору обсяг постачання газу складав 1188 тис. куб.м. при тій же самій ціні то нова розрахункова ціна Договору складає 48 633 794,91 грн. з ПДВ (1080,7509981тис. куб.м. х 45000,00 грн), що не відповідає даній укладеній Угоді.» Просимо зауважити, що Держаудитслужба здійснила не вірні обрахування обсягу в своїх розрахунках, враховуючи той факт, що на момент укладання Додаткової угоди №2 по Договору було вже здійснено придбання певна кількість природнього газу за ціною Договору та певна кількість за ціною Додаткової угоди №1 (розрахунки наведені вище в таблицях). Тому розрахунки Держаудитслужби є не вірними та помилковими.
Також у своєму висновку Держаудитслужба повідомляє: «З огляду на те, що, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору щодо зменшення ціни в договорі про закупівлю, (додаткова угода від 09.12.2022 № 2 до Договору), чим порушив вимоги пункту 5 частини 5 статті 41 Закону». Просимо зауважити, що Додаткова угода №2 укладалась на підставі п.5 ч.5 ст.41 Закону «погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку». При цьому в описі змін, що внесені до істотних умов договору Замовником зазначено: зменшення ціни за одиницю природного газу (без зміни кількості (обсягу) та якості природнього газу).
При цьому, як було зазначено вище, Держаудитслужба не зверталась до Замовника щодо надання пояснень через електронну систему закупівель щодо укладання Додаткової угоди №2, а отже, Замовник не надавав жодних пояснень з цього приводу. Свої висновки щодо «неправомірності» укладання Додаткової угоди №2 Держаудитслужба зробила виключно виходячи із своїх невірних та помилкових розрахунків стосовно обсягу природнього газу.
Зазначимо, що при укладанні Додаткової угоди №2 було зменшено ціну за одиницю природного газу з 49491 грн. за 1000 куб.м. до 45000 грн. за 1000 куб.м., що, в свою чергу призвело до зменшення суми Договору з 53 460 000,00 грн. з ПДВ до 49 357 542,47 грн. з ПДВ., що призвело до значної економії коштів Замовника.
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі природного газу Комунального підприємства «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради ДК 021:2015:09120000-6 Газове паливо інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-10-12-004488-b та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення із наступних питань:
1. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
2. Також просимо надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
3. На підставі яких документів внесені зміни додатковою угодою від 28.12.2021 № 1 до договору на закупівлю природного газу від 14.12.2021 року № 412Т щодо зміни ціни за одиницю товару?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
p7s
sign.p7s
59409
Номер:5f78070b22ac4ebebfb79115dd34aad8
Назва:Пояснення на запит
Дата опублікування:13.12.2022 15:43
Автор:КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
×
Код ЄДРПОУ:
03341305
Контактна особа:
Денис Петрович Ващук +380979403013 vastender@i.ua http://vodokanal.dp.ua/
Адреса:
49001, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Троїцька, 21 А
Категорія:
Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання
Опис:1. Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікувану вартість повідомляємо наступне : Комунальне Підприємство «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктом господарювання державного сектору економіки, а отже Комунальне Підприємство «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради не зобов’язаний розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікувану вартість.
2. Обсяг розрахований згідно питомих норм витрат натурального палива та усередненого споживання умовного палива на виробництво теплової енергії і встановивши об’єми річної потреби та розрахована очікувана вартість проаналізувавши ринок згідно середньозваженої ціни на природний газ за результатами електронних біржових торгів на Українській енергетичній біржі.
Технічні та якісні характеристики до предмету закупівлі КОД ДК 021:2015 09120000-6 ГАЗОВЕ ПАЛИВО (ПРИРОДНИЙ ГАЗ) – повинні відповідати кваліфікаційним вимогам до учасників та підтверджуючих документів згідно Кодексу газотранспортної системи.
3. Відповідь на третє запитання знаходиться в доданих документах.
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі природного газу Комунального підприємства «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради ДК 021:2015:09120000-6 Газове паливо інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-10-12-004488-b та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення із наступних питань:
1. На виконання вимог частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну, зокрема для товарів і послуг - 133 тисячам євро. Відповідно до вимог пункту 8 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, який затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 № 1082 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 01.07.2020 за № 610/34893) Замовник має обов’язок додатково оприлюднити інформацію (оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель) відповідно до вимог Закону, англійською мовою одночасно з відповідною інформацією українською мовою.
Чому Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, яке оприлюднено 12 жовтня 2021 в електронній системі закупівель Prozorro та завантажено окремим документом формату Word українською мовою, додатково не оприлюднено оголошення про проведення закупівлі англійською мовою, зокрема місце поставки товарів та умови оплати?
2. Також просимо надати інформацію про те, яким чином Замовником здійснено обрахування ціни постачання природного газу згідно
додаткової угоди від 28.12.2021 № 1 до договору що призвело до збільшенню суму договору з 53 460 000,00 грн до 53 487 447,65 грн.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
p7s
sign.p7s
59733
Номер:a63e9fdc071e48cf979d9b0fa0946ae2
Назва:Пояснення щодо звернення
Дата опублікування:19.12.2022 08:27
Автор:КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
×
Код ЄДРПОУ:
03341305
Контактна особа:
Денис Петрович Ващук +380979403013 vastender@i.ua http://vodokanal.dp.ua/
Адреса:
49001, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Троїцька, 21 А
Категорія:
Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання
Опис:1. На момент оголошення даної закупівлі адміністратором системи електронних закупівель не було передбачено відповідних електронних полів для заповнення інформації, зокрема щодо місця поставки товарів та умови оплати, англійською мовою. Всі поля, в яких система технічно давала таку можливість, Замовником оприлюднено інформацію додатково англійською мовою. Для підтвердження викладеної інформації Замовник надіслав запит на майданчик zakupki.prom.ua, через який ми проводимо закупівлі. При отриманні офіційних роз'яснень та підтвердження інформації, що у Замовника дійсно технічно не було можливості оприлюднення інформації щодо місця поставки товарів та умови оплати англійською мовою, ми обов'язково надамо Вам це підтвердження. Також, повідомляємо, що файл "оголошення" для Замовника не є обов'язковим для складання (також відсутній порядок його складання) та не є обов'язковим для оприлюднення в електронній системі закупівель, а тому несе виключно додатковий інформаційний характер та по суті дублює інформацію, яка заповняється в електронних полях системи.
2. Відповідно до Додаткової угоди від 28.12.2021 №1 до Договору про закупівлю природного газу від 14.12.2021 №412Т, стороні дійшли згоди щодо збільшення ціни за одиницю природного газу, з урахуванням того, що така зміна не призведе до збільшення ціни Договору, відповідно до чого пунктом 1.2. даної Додаткової угоди зменшено кількість природного газу за Договором, а саме: 1080,7509981 тис.м³, враховуючи кількість придбаного природного газу на дату підписання цієї Додаткової угоди.
При цьому сума Договору, зазначена в пункті 3.1. Договору залишилась не змінною, а саме: 53 460 000,00 грн. з урахуванням ПДВ.
Автор:КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
×
Код ЄДРПОУ:
03341305
Контактна особа:
Денис Петрович Ващук +380979403013 vastender@i.ua http://vodokanal.dp.ua/
Адреса:
49001, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Троїцька, 21 А
Категорія:
Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання
Опис:Заперечення по Висновку.
Замовник КП Дніпроводоканал вважає висновок ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі - Держаудитслужби) безпідставним, оскільки:
Щодо зазначення в висновку інформації Держаудитслужби: «Моніторингом відповідності тендерної пропозиції ТОВ «ГОВА», вимогам тендерної документації встановлено, що згідно підпункту 2 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, перелік документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника (уповноваженої особи учасника процедури закупівлі) щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції, договору за результатами закупівлі. Так у разі, якщо учасником є юридична особа: надається повна копія паспорта, у випадку якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжки; або двосторонню копію паспорта громадянина України у випадку, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій та Витяг з Єдиного державного демографічного реєстру або Довідку щодо реєстрації місця проживання. Так, учасником у складі тендерної пропозиції надано кольорову двосторонню копію паспорта громадянина України у формі картки, проте не надано Витяг з Єдиного державного демографічного реєстру або Довідку щодо реєстрації місця проживання, чим не дотримано вимоги визначені Замовником у підпункті 2 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. На порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ГОВА», як таку, що не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону, визнав його переможцем та уклав з ним Договір.» повідомляємо наступне:
Відповідно до пункту 2 частини 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, перелік документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника (уповноваженої особи учасника процедури закупівлі) щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції, договору за результатами закупівлі. Так у разі, якщо учасником є юридична особа надається: а) якщо тендерну пропозицію підписує керівник учасника - протокол засновників або виписка (витяг) з нього або копія рішення учасника/засновника/власника про призначення та/або наказ про призначення; або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів; або іншим документом, який встановлено чинним законодавством України для учасника як суб’єкта господарювання. Також, надається повна копія паспорта, у випадку якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжки; або двосторонню копію паспорта громадянина України у випадку, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій та Витяг з Єдиного державного демографічного реєстру або Довідку щодо реєстрації місця проживання, АБО КОПІЮ ІНШОГО ДОКУМЕНТА, ЯКИЙ ПОСВІДЧУЄ ОСОБУ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ.
Разом з тим, відповідно до частини 7 Розділу І «Загальні положення» серед іншого зазначено: У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою, (у розумінні цієї документації автентичним перекладом на українську мову виконується наступним чином: бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача). Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Оскільки тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГОВА» (далі – Учасник) підписує керівник Учасника, то на підтвердження його повноважень щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції, договору за результатами закупівлі Учасником надано наступні документи (додаються):
- Наказ №1-К від 30 жовтня 2020 року (про вступ на посаду) (1 аркуш)
- Протокол №б/н загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «ГОВА» від 09 листопада 2021року (1 аркуш)
- Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (2 аркуша)
- Копія паспорту громадянина Ізраїлю з нотаріально завіреним перекладом паспорту на українську мову (4 аркуша)
- Копія паспорту громадянина Ізраїлю з нотаріально завіреним перекладом паспорту на українську мову (3 аркуша)
- Посвідка на постійне проживання в Україні (2 аркуша)
Таким чином, Учасник виконав вимоги пункту 2 частини 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Замовника КП «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника як такої, що не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону.
Щодо зазначення в висновку інформації Держаудитслужби: «Замовник на запит Управління надав Пояснення щодо підстав зменшення ціни товару (постачання природного газу), разом з яким надав додаткову угоду від 09.12.2022 № 2 (далі - Угода), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 09.12.2022 (далі - Повідомлення). В Угоді зазначено ціна постачання природного газу становить 37500,00 грн. за 1000 куб.м., крім того ПДВ 7500,00 грн. на суму 49 357 542,47 грн. з ПДВ, проте відсутня інформація щодо обсягу постачання. При цьому в Повідомлені зазначено обсяг у кількості 1080,7509981 тис. куб.м. та суму Договору 49 357 542,47 грн. з ПДВ. Враховуючи те, що пунктом 1.2 Договору обсяг постачання газу складав 1188 тис. куб.м. при тій же самій ціні то нова розрахункова ціна Договору складає 48 633 794,91 грн. з ПДВ (1080,7509981тис. куб.м. х 45000,00 грн), що не відповідає даній укладеній Угоді» повідомляємо, що запиту до Замовника щодо підстав зменшення ціни товару, відповідно до Додаткової угоди №2 з боку Держаудитслужби не надходило, а отже, відповідно Пояснення на укладання Додаткової угоди №2, на яке посилається Держаудитслужби у своїму висновку Замовник не надавав! (скрін запитів з електронної системи закупівель додається). Обидва запити, що надходили від Держаудитслужби через електронну систему закупівель стосувались Додаткової угоди №1.
Щодо розрахунків відповідно до Додаткової угоди №1 та Додаткової угоди №2 повідомляємо:
Відповідно до Додаткової угоди №1 від 28.12.2021 до Договору про закупівлю природного газу №412Т від 14.12.2021 року, сторони дійшли згоди щодо збільшення ціни за одиницю природного газу, з урахуванням того, що така зміна не призведе до збільшення ціни Договору, відповідно до чого пунктом 1.2. даної Додаткової угоди зменшено кількість природного газу за Договором, а саме: 1080,7509981 тис.куб.м. При цьому сума Договору, зазначена в пункті 3.1. Договору залишилась не змінною, а саме: 53 460 000,00 грн. з урахуванням ПДВ. Отже, сума Договору залишилась незмінною, при цьому обсяг розрахований наступним чином:
№ з/п
Обсяг, тис.куб.м. Ціна за одиницю, грн.. з ПДВ Сума, грн.. з ПДВ
1 Відповідно до укладеного Договору №412Т від 14.12.2021 1188 45 000,00 53 460 000,00
2 Використано з моменту укладення Договору до укладення Додаткової угоди №1 6,11170 45 000,00 275 026,50
3 Залишок на момент укладання ДУ1 1074,6392981 49 491,00 53 184 973,50
4 Загальний обсяг та сума відповідно до ДУ1
(рядок 2+рядок 3) 1080,7509981 53 460 000,00
Отже, виходячи з даних таблиці, плановий обсяг природного газу відповідно до Додаткової угоди №1 зменшився до 1080,7509981 тис.куб.м, та складається із суми придбаного в кількості 6,11170 тис.куб.м. та 1074,6392981 тис.куб.м. (зменшений обсяг, виходячи з залишкової суми Договору при збільшенні ціни за одиницю.).
Відповідно до Додаткової угоди №2 повідомляємо, що підставою для укладання Додаткової угоди №2 щодо зменшення ціни за одиницю природного газу (без зміни кількості (обсягу) та якості природного газу) було звернення Замовника КП Дніпроводоканал до Постачальника ТОВ «ГОВА» листом №6487/18-14 від 03.11.2022 з пропозицією щодо зниження ціни природного газу за Договором №412Т від 14.12.2021р. У відповідь на вищевказаний лист, ТОВ «ГОВА» надіслали відповідь листом №3011/1 від 30.11.2022р. з пропозицією щодо зниження ціни, на підставі чого і була укладена Додаткова угода №2. На підтвердження інформації були надані роздруківки середньозважених цін на природній газ за результатами електронних біржових торгів на Українській енергетичній біржі станом на 28.12.2021р. (дата укладання Додаткової угоди щодо зміни ціни) та на 30.11.2022р.
Розрахунок суми відповідно Додаткової угоди №2 здійснювався наступним чином:
№ з/п Обсяг, тис.куб.м. Ціна за одиницю, грн.. з ПДВ Сума, грн.. з ПДВ
1 Додаткової угоди №1 1080,7509981
2 Використано з моменту укладення Договору до укладення Додаткової угоди №1 6,11170 45 000,00 275 026,50
3 Використано з моменту укладення Додаткової угоди №1 до укладення Додаткової угоди №2 161,1551 49 491,00 7 975 727,0541
4 Залишковий обсяг, що підлягає перерахунку ціни
(рядок 1 - рядок 2 + рядок 3) 913,4841981 45 000,00 41 106 788,9145
5 Відповідно до Додаткової угоди №2 1080,7509981 (залишився не змінним) 45 000,00 49 357 542,47
Щодо інформації в висновку щодо того, що в Додатковій угоді №2 відсутня інформація щодо обсягу постачання повідомляємо, що при укладанні Додаткової угоди сторони вносять зміни щодо умов, котрі підлягають зміні. Оскільки Додаткова угода №2 була укладена з підстави п.5 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) «погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку», то зміні підлягає ціна за одиницю товару та сума Договору. При цьому пунктом 2 Додаткової угоди зазначено що інші умови Договору (прим. в тому числі і обсяг постачання) залишаються не змінними і Сторони підтверджують по ним свої зобов’язання. Тому оскільки Додатковою угодою №2 не змінюється обсяг постачання, тому в Додатковій угоді обсяг постачання не затронутий.
Як зазначається у висновку Держаудитслужби: «при цьому в повідомленні про внесення змін до Договору зазначається обсяг 1080,7509981тис. куб.м.та сума Договору 49 357 542,47 грн. з ПДВ». Зазначаємо, що Повідомлення про внесення змін до Договору формується відповідно до п.8 ст.41 Закону, відповідно до якого зазначено, що Повідомлення про внесення змін до Договору про закупівлю може містити іншу інформацію. Тобто будь-яка додаткова інформація, зазначена Замовником не є обов’язковою, та зазначається на розсуд Замовника.
Також повідомляємо, що у висновку Держаудитслужби зазначено: «Враховуючи те, що пунктом 1.2 Договору обсяг постачання газу складав 1188 тис. куб.м. при тій же самій ціні то нова розрахункова ціна Договору складає 48 633 794,91 грн. з ПДВ (1080,7509981тис. куб.м. х 45000,00 грн), що не відповідає даній укладеній Угоді.» Просимо зауважити, що Держаудитслужба здійснила не вірні обрахування обсягу в своїх розрахунках, враховуючи той факт, що на момент укладання Додаткової угоди №2 по Договору було вже здійснено придбання певна кількість природнього газу за ціною Договору та певна кількість за ціною Додаткової угоди №1 (розрахунки наведені вище в таблицях). Тому розрахунки Держаудитслужби є не вірними та помилковими.
Також у своєму висновку Держаудитслужба повідомляє: «З огляду на те, що, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору щодо зменшення ціни в договорі про закупівлю, (додаткова угода від 09.12.2022 № 2 до Договору), чим порушив вимоги пункту 5 частини 5 статті 41 Закону». Просимо зауважити, що Додаткова угода №2 укладалась на підставі п.5 ч.5 ст.41 Закону «погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку». При цьому в описі змін, що внесені до істотних умов договору Замовником зазначено: зменшення ціни за одиницю природного газу (без зміни кількості (обсягу) та якості природнього газу).
При цьому, як було зазначено вище, Держаудитслужба не зверталась до Замовника щодо надання пояснень через електронну систему закупівель щодо укладання Додаткової угоди №2, а отже, Замовник не надавав жодних пояснень з цього приводу. Свої висновки щодо «неправомірності» укладання Додаткової угоди №2 Держаудитслужба зробила виключно виходячи із своїх невірних та помилкових розрахунків стосовно обсягу природнього газу.
Зазначимо, що при укладанні Додаткової угоди №2 було зменшено ціну за одиницю природного газу з 49491 грн. за 1000 куб.м. до 45000 грн. за 1000 куб.м., що, в свою чергу призвело до зменшення суми Договору з 53 460 000,00 грн. з ПДВ до 49 357 542,47 грн. з ПДВ., що призвело до значної економії коштів Замовника.