- 
                    Відкриті торги
 - 
                        Безлотова
 - 
                        КЕП
 
Капітальний ремонт системи теплопостачання і заміна заповнень віконних прорізів в будівлі Народного дому на вул. А. Міцкевича, 1 в м. Белз, Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                1 801 438.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 0.5% або 9 007.19 UAH
        мін. крок: 0.5% або 9 007.19 UAH
                    Номер:
                    15405fab617d4a60a523beb1784e7fc0
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2022-06-20-000001
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    20.06.2022 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    21.06.2022 08:41 - 15.07.2022 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ 
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
20.06.2022 №15-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,доручення Державної аудиторської служби України від 03 червня 2022 року №003100-18/3932-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області	   Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 20.06.2022 №15-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5.UA-2021-10-11-000526-a 11.10.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
 - Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
 - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
 
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
 
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
 - Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
 
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог  пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 4 частини п’ятої стаття 41 Закону. 
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель додатків до Договору, а саме : додатку №3 «Локальний кошторис» та додатку №4 «Підсумкова відомість ресурсів», а також привести істотні умови Договору у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Відділу освіти, культури, молоді та спорту Белзької міської ради Львівської області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 11 жовтня 2021 року №135/21), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Сервіскотломонтаж-Львів», протокол уповноваженої особи про намір укласти договір від 03 листопада 2021 року №152/21, повідомлення про намір укласти договір, звіт про результати проведення процедури, договір від 16 листопада 2021 року №680-к (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткову угоду від 28 грудня 2021 року №1 та пояснення від 05, 08 липня 2022 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник не оприлюднив «Локальний кошторис» та «Підсумкова відомість ресурсів», які відповідно до розділу 15 Договору є його додатками №3, №4, чим порушив вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Згідно із частиною п’ятою статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Пунктом 13.1. розділу 13 Договору, укладеного Замовником із ТОВ «Сервіскотломонтаж-Львів» 16 листопада 2021 року, визначено, що він вважається укладеним з моменту його підписання сторонами та його скріплення печатками сторін та закінчується 31 грудня 2021 року. 
Додатковою угодою від 21 грудня 2021 року №1 до Договору внесені зміни, а саме пункт 13.1. розділу 13 викладено в наступній редакції : «Цей Договір вважається укладеним і з моменту його підписання сторонами та його скріплення печатками сторін та закінчується 31 грудня 2022 року».
Відповідно до пояснень Замовника, наданих на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, додаткову угоду від від 21 грудня 2021 року №1 до Договору укладено на підставі звернення ТОВ «Сервіскотломонтаж-Львів» від 21 грудня 2021 року №117, в якому зазначено, що забезпечення виконання умов договору щодо термінів виконання робіт є неможливим внаслідок введення в країні карантину (постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року №641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Cov-2 та від 13 жовтня 2020 року 956 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року №641), а також через призупинення діяльності іноземних підприємств-виробників з огляду на впроваджені на них додаткові заходи щодо захисту від пандемії COVID-19, що вплинуло на терміни виготовлення і поставки в Україну товару, що є предметом закупівлі. Також Замовником зазначено, що Законом України від 17 березня 2020 року №530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», внесені зміни до частини другої статті 141 Закону України від 02 грудня 1997 року №671/97-ВР «Про торгово-промислові палати в Україні», зокрема щодо віднесення карантину до форс-мажорних обставин.
Водночас моніторингом встановлено, що процедура закупівлі Замовником оголошена 11 жовтня 2021 року, тобто під час дії карантину. Учасником ТОВ «Сервіскотломонтаж-Львів» свою тендерну пропозицію подано 27 жовтня 2021 року, у складі якої надано лист-гарантію (від 25 жовтня 2021 року №50/10 - файл 61), в якому наявна інформація щодо гарантування виконання всіх умов, передбачених договором, у разі визначення його переможцем та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, а також, надано лист-згоду із проектом договору (від 25 жовтня 2021 року №85/10 - файл 46) та проект договору (файл_54), за умовами якого його дія закінчується 31 грудня 2021 року.
Отже, учасник ТОВ «Сервіскотломонтаж-Львів» у своїй тендерній пропозиції, поданій ним на участь в даній процедурі закупівлі під час дії карантинних обмежень, гарантував виконання робіт у відповідності до умов, визначених Замовником, тобто до 31 грудня 2021 року.
Поряд із цим, у розділі 12 Договору визначено порядок змін його умов та перелік випадків зміни істотних умов договору, зокрема щодо продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань із передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. 
Поряд із цим, умовами пункту 9.1. розділу 9 Договору визначено, що сторона звільняється від визначеної Договором та (або) чинним в Україні законодавством відповідальності за повне чи часткове порушення Договору, якщо вона доведе, що таке порушення сталося внаслідок дії форс-мажорних обставин, визначених у цьому Договорі, за умови, що їх настання було засвідчено довідкою Торгово-промислової палати України, у визначеному цим Договором порядку. При цьому, про настання та припинення обставин форс-мажору сторона зобов’язана повідомити іншу сторону Договору протягом трьох днів з дня настання або припинення таких обставин відповідно.
Враховуючи викладене, звернення ТОВ «Сервіскотломонтаж-Львів» не є документальним підтвердженням об’єктивних обставин, у тому числі обставин непереборної сили, що спричинили продовження строку дії договору.
Отже, Замовник документально не підтвердив об’єктивних обставин продовження строку дії Договору до 31 грудня 2022 року, чим порушив вимоги пункту 4 частини п’ятої статті 41 Закону.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    12.07.2022 08:40 - 27.07.2022 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    12.07.2022 08:40
                
                        Інформація про усунення порушення
                    Опис звіту:
                    1. Згідно Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-11-000526-а ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНОМУ ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ, що було оприлюднене в електронній системі закупівель 12.07.2022 р., по предмету закупівлі UA-2021-10-11-000526-а «Капітальний ремонт системи теплопостачання і заміна заповнень віконних прорізів в будівлі  Народного дому  на вул. А. Міцкевича, 1 в м. Белз,  Львівської області»  за ДК 021:2015: 45453000-7 — «Капітальний ремонт і реставрація», щодо усунення порушень шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель додатків до Договору, а саме: додатку №3 «Локальний кошторис» та додатку №4 «Підсумкова відомість ресурсів» та привести істотні умови Договору у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель, оприлюднити в електронній системі закупівель додатків до Договору № 3 «Локальний кошторис» та додатку № 4 «Підсумкова відомість ресурсів».
2. Замовнику не зрозуміло, яким чином потрібно привести істотні умови Договору у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель, оскільки згідно пункту 4 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Оскільки законом не визначено форму документального підтвердження об’єктивних обставин для продовження строку дії договору то виконання зобов’язань, тому замовник самостійно визначив форму документального підтвердження обставин, а саме на підставі інформаційного листа генерального директора ПІІ «ЛГ Електронікс Україна» та звернення ТОВ «Сервіскотломонтаж Львів» було внесено зміни  в істотні умови договору і укладено додаткову угоду № 1 від від 28.12.2022 року.
                
                                                                        
                    Дата публікації звіту:
                    19.07.2022 23:45
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    e9072b6c2f7b4fe7a47f23db339754ba
                
                                                                        
                    Назва:
                    Запит про надання пояснення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    30.06.2022 16:23
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    06.07.2022 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту системи теплопостачання і заміни заповнень віконних прорізів в будівлі Народного дому на вул. А. Міцкевича, 1 в м. Белз, Львівської області (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-10-11-000526-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1.Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Чому не оприлюднено додатки №3 «Локальний кошторис» та №4 «Підсумкова відомість ресурсів» до договору від 16 листопада 2021 року №680-к.
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
                
                        
                    Номер:
                    3f348460257046ce91dda7d3f3c66694
                
                                                                        
                    Назва:
                    Надання інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість,  також надати  посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі та чому не оприлюднено додатки №3 «Локальний кошторис» та №4 «Підсумкова відомість ресурсів» до договору від 16 листопада 2021 року №680-к.
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    05.07.2022 10:18
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Об`єкт відноситься до класу наслідків – СС2. 
Якість виконання робіт повинна відповідати вимогам законодавства України та інших діючих в Україні нормативно-правових актів щодо якості аналогічних або подібних робіт та послуг.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі діючих нормативно правових документів: - ДБН В.2.5.-68:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування»; - ДБН В.2.5.-39:2008 «Теплові мережі»; - ДБН В.2.6.-31:2016 «Теплова ізоляція будівель»; - ДБН В.2.2.-16:2019 «Культтурно-видовищні та дощзвіллєві заклади»; - ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 «Будівельна кліматологія» та на основі робочого проекту у трьох томах (62/0/21-ПЗ – Загальна пояснювальна записка, 62/0/21-АБ –  Архітектурно-будівельні рішення, 62/0/21-ЕТР –  Електротехнічні рішення, 62/0/21-ОВ – Опалення, 62/0/21-К – Кошторисна документація). Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до кошторису на 2022 рік за КЕКВ    3132.
Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована становить 1 801 438,00 грн. з ПДВ, що відповідає розміру бюджетного призначення. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі «Капітальний ремонт системи теплопостачання і заміна заповнень віконних прорізів в будівлі  Народного дому  на вул. А. Міцкевича, 1 в м. Белз,  Львівської області», виконано на підставі кошторисної документації розробленої ФОП Фляк Богданом Івановичем та затвердженої наказом відділу освіти, культури, молоді та спорту Белзької міської ради Львівської області № 01-07/52 від 23.04.2021 року. Розрахунок очікуваної вартості здійснено на підставі локальних кошторисів: локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1 (об’єми робіт по заміні віконних блоків), локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-2 (об’єми робіт в тепловому пункті),  локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-3 (електротехнічні рішення), локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-4 (система опалення),  локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-5 (пусконаладка) з урахуванням статей витрат зведеного кошторисного розрахунку, а саме: коштів на покриття адміністративних витрат, кошторисного прибутку та податку на додану вартість. 
На даний час у відділі освіти, культури, молоді та спорту Белзької міської ради Львівської області відсутня сторінка власного веб-сайту, тому подаємо офіційну сторінку веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, Белзької міської ради:  https://belztg.gov.ua/Publichnist/stor-43.
Замовником не оприлюднювалось додатків до договору № 680-к від 16 листопада 2021 року, у зв’язку з технічними проблемами комп’ютерного обладнання на той момент. На сьогоднішній день у Замовника є така можливість. Всі документи по тендерній документації щодо проведення процедури відкритих торгів по «Капітальний ремонт системи теплопостачання і заміна заповнень віконних прорізів в будівлі  Народного дому  на вул. А. Міцкевича, 1 в м. Белз,  Львівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) зберігаються у папці.
                
                        
                    Номер:
                    027a1baa08b34b93a68011cac719b131
                
                                                                        
                    Назва:
                    Запит про надання пояснення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    05.07.2022 16:16
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    09.07.2022 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту системи теплопостачання і заміни заповнень віконних прорізів в будівлі Народного дому на вул. А. Міцкевича, 1 в м. Белз, Львівської області (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-10-11-000526-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1.	 З яких підстав додатковою угодою від 28 грудня 2021 року №1 до договору від 16 листопада 2021 року №680-к внесені зміни щодо продовження строку його дії до 31.12.2022 та виникнення яких документально підтверджених об’єктивних обставин спричинили таке продовження?
2.	Яким чином виконано пункт 9.1 розділу 9 договору від 16 листопада 2021 року №680-к, в частині доведення факту настання форс-мажорних обставин та їх засвідчення  довідкою Торгово-промислової палати ?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
                
                        
                    Номер:
                    2727d0a0e024455187d68bd7c3c06cb8
                
                                                                        
                    Назва:
                    Надання інформацію про те,  з яких підстав додатковою угодою від 28 грудня 2021 року №1 до договору від 16 листопада 2021 року №680-к внесені зміни щодо продовження строку його дії до 31.12.2022 та виникнення яких документально підтверджених об’єктивних обставин спричинили таке продовження та яким чином виконано пункт 9.1 розділу 9 договору від 16 листопада 2021 року №680-к, в частині доведення факту настання форс-мажорних обставин та їх засвідчення довідкою Торгово-промислової палати.
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    08.07.2022 23:26
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У зв’язку з введенням в Україні карантину (Постанова Кабінету Міністрів України № 641 від 22 липня 2020 року «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та Постанови  Кабінету Міністрів України №956 від 13 жовтня 2020 р. «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641») забезпечення виконання умов договору зі сторони ТОВ «Сервіскотломонтаж Львів» щодо термінів виконання робіт був неможливим через призупинення діяльності іноземних підприємств-виробників з огляду на впровадженні на заводах-виробників додаткові заходи щодо захисту від пандемії COVID-19, що вплинуло на терміни виготовлення і поставки в Україну товару, що є предметом договору. У зв’язку з тим на основі листа ТОВ «Сервіскотломонтаж Львів» було прийнято рішення про внесення змін до договору № 680-к від 16 листопада 2021 року. Лист ТОВ «Сервіскотломонтаж Львів» додається. Згідно Закону України №  530-IX від 17 березня 2020 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», внесено зміни в частині другій у статті 141 Закону України  № 671/97-ВР від 2 грудня 1997 року «Про торгово-промислові палати в Україні»: Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо. Згідно вище наведено, карантин визвано форс-мажорою обставиною. 
Враховуючи важку ситуацію у всіх сферах діяльності на території України у зв’язку з запровадженням карантину, представництво Київська ТПП рекомендувало застосування процедури врегулювання відносин між сторонами за договорами шляхом укладання відповідних доповнень до договорів щодо перенесення строків виконання зобов’язань, що передусім автоматично усуне порушення строків виконання договірних зобов’язань та не буде потребувати засвідчення форс-мажорних обставин.