-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
50530000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки
Послуги з ремонту та діагностики електродвигунів приводів конвеєрів комплексу вагоноперекидачів та ремонту електродвигунів портальних кранів
Завершена
3 342 101.59
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 045.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 045.00 UAH
Номер:
b2f20391cdeb49d495d2e15e65c5d90f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-30-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.06.2022 00:00
Період моніторингу:
30.06.2022 10:57 - 22.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
30.06.2022 № 24-З
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, доручення Держаудитслужби від 03.06.2022 №003100-18/3932-2022
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області
від 30.06.2022 № 24-з
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
UA-2021-10-07-009198-b, яку проведено ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ЮЖНИЙ"
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону, пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму усунення таких порушень, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: « 11 » липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності та правильності укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію (далі - ТД) із змінами, затверджену рішенням тендерного комітету від 07 жовтня 2021 року, тендерні пропозиції учасників торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрремелектромаш» (далі – ТОВ «Укрремелектромаш»), Товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича комерційна фірма «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» (далі – ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ»), договір укладений за результатами процедури закупівлі, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.11.2021 №26195-р/пк-пз та від 19.01.2022 № 1133-р/пк-пз (далі – рішення АМКУ).
Моніторингом встановлено, що відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 02.11.2021 №117-2Т, Замовником прийнято рішення про визначення тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «Укрремелектромаш» переможцем процедури закупівлі та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.
Проте, Замовник, не виявивши невідповідність в документах, які містяться у складі тендерної пропозиції ТОВ «Укрремелектромаш» та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Крім того, тендерна пропозиція ТОВ «Укрремелектромаш» не відповідала вимогам пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Отже, не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Укрремелектромаш», Замовник порушив вимоги статті 31 Закону, відповідно до якої замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Вказані вище порушення законодавства про публічні закупівлі підтверджуються рішенням АМКУ від від 23.11.2021 №26195-р/пк-пз.
В подальшому Замовником, у строки визначені Законом, виконано рішення АМКУ, щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Укрремелектромаш», визначено переможцем торгів ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» (рішення АМКУ від 19.01.2022 № 1133-р/пк-пз) та укладено договір про закупівлю.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не здійснювався.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності та правильності укладання договору про закупівлю, порушень не встановлено.
Період усунення порушень:
12.07.2022 10:01 - 27.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
12.07.2022 10:01
Оскарження висновку в суді
Опис:
26.07.2022 року ДП «МТП «Южний» направив до Одеського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання незаконним та скасування висновку Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-07-009198-b.
Дата публікації:
27.07.2022 14:12
Дата відкриття провадження:
26.08.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
420/10444/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель аргументовані заперечення до висновку.
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ «ЮЖНИЙ» (далі – Замовник) надає аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-07-009198-b :
Органом державного фінансового контролю за результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення ч. 16 ст. 29 Закону та ч. 9 ст. 26 Закону, п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону.
При проведенні процедури закупівлі учасником ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧА КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ" було подано скаргу щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі 50530000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження).
Предметом розгляду Органу оскарження було дотримання Замовником вимог ч.16 ст. 29 Закону та ч. 9 ст. 26 Закону, п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону про що зазначається у Рішенні №26195-р/пк-пз від 23.11.2021.
Враховуючи вище викладене, органом державного фінансового контролю були встановлені порушення щодо тих статей Закону, які були розглянуті раніше органом оскарження. Дії органу державного фінансового контролю порушують умови ч. 12 ст. 8 Закону де чітко зазначено, якщо органом оскарження прийнято до розгляду скаргу від суб’єкта оскарження у порядку, встановленому цим Законом, орган державного фінансового контролю не приймає рішення про початок моніторингу процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були або є предметом розгляду органом оскарження незалежно від прийнятого органом оскарження рішення щодо таких порушень, обставин, підстав.
Також слід зазначити, що у висновку органу державного фінансового контролю не зазначено чіткий та конкретизований опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі, що суперечить п.4 ч.7 ст. 8 Закону.
Моніторингом встановлено, що відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 02.11.2021 №117-2Т, Замовником прийнято рішення про визначення тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «Укрремелектромаш» переможцем процедури закупівлі та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір. Проте, Замовник, не виявивши невідповідність в документах, які містяться у складі тендерної пропозиції ТОВ «Укрремелектромаш» та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Висновок не містить перелік виявлених невідповідностей в документах, які містяться у складі тендерної пропозиції ТОВ «Укрремелектромаш» та посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності, що унеможливлює Замовника зрозуміти стосовно яких документів моніторингом встановлено невідповідність.
Також, моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «Укрремелектромаш» не відповідала вимогам пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Звертаємо увагу на те, що державним органом фінансового контролю не зазначено, який саме документ тендерної пропозиції ТОВ «Укрремелектромаш» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та чітко не вказано підставу для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Укрремелектромаш», а лише посилання на пункт 1 частини першої статті 31 Закону, який в свою чергу містить 7 (сім) підстав для відхилення тендерних пропозицій, а саме:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
- не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
- не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
- зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
- не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
- визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону.
Системний аналіз приписів статті 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Порядку № 552 дає підстави дійти висновку про те, що з метою виконання вимоги щодо обґрунтованості висновку органу державного фінансового контролю не достатньо вказати у його змісті на факт відповідного(их) порушення (порушень). Орган державного фінансового контролю зобов`язаний навести опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу закупівлі, а також, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, окремо зазначити структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути в установленому законодавством порядку виявлені порушення, а також зобов`язання щодо їхнього усунення.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їхня обґрунтованість та вмотивованість.
Звертаємо увагу, що зазначивши у висновку про наявність порушень норм Закону, орган державного фінансового контролю не конкретизував в чому саме полягає порушення Замовником норм ч.16 ст. 29 Закону та ч. 9 ст. 26 Закону, п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону.
Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії.
Відповідну правову позицію Верховний Суд висловив, зокрема, у постановах від 10 грудня 2019 року в справі №160/9513/18, від 05 березня 2020 року в справі №640/467/19, від 23 квітня 2020 року в справі №160/5735/19, від 11 червня 2020 року в справі №160/6502/19, від 12 серпня 2020 року в справі №160/11304/19, від 21 січня 2021 року в справах №240/9993/19, №400/4458/19, №420/3411/19 та №480/3179/19, від 28 січня 2021 року в справі №160/12925/19, від 05 лютого 2021 року в справі №160/4347/19, від 19 квітня 2021 року в справі №1.380.2019.006879 та від 13 травня 2021 року в справі №160/13090/19.
З такою правовою позицією ДП «МТП «Южний», погодився Верховний суд в своїй постанові від 12.08.2021 № 420/2785/19 задовольняючи касаційну скаргу ДП «МТП «Южний» подану на рішення судів попередніх інстанцій у справі за позовом Державного підприємства «Морський торговельний порт «Южний» до Державної аудиторської служби України про визнання протиправним і скасування висновку про результати моніторингу закупівлі.
Відповідно до ч.5 ст. 13 Закону «Про судоустрій і статус суддів» висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов’язковими для всіх суб’єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.
Слід звернути увагу, що чинним законодавством не передбачено права органу державного фінансового контролю зобов’язувати суб’єкта перевірки усувати виявлені порушення шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення.
Дата публікації звіту:
19.07.2022 15:09