-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності
Завершена
820 105.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 100.53 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 100.53 UAH
Номер:
8805f6d5ee1641008539240c2c92d167
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-30-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.11.2021 00:00
Період моніторингу:
30.11.2021 13:28 - 22.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.11.2021 № 754
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 30 листопада 2021 року № 754
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2021-10-06-015665-b від 06.10.2021 – Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону.
За результатами розгляду питання відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує врахувати, що укладений договір від 09.11.2021 № 186 є нікчемним в силу Закону та не породжує зобов’язань між сторонами, а отже по ньому не може здійснюватися постачання шин для транспортних засобів великої та малої тоннажності, а також не допускати в подальшому порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-10-06-016330-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.10.2021 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції Фізичної особи-підприємця Щупачинський В.В., Товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОШИНА», Приватного підприємства «Виробничо-комерційна фірма «Б.К.О» (далі – ПП «ВКФ «Б.К.О»); рішення уповноваженої особи від 26.10.2021 (протокол № 1); повідомлення про намір укласти договір від 26.10.2021; договір від 09.11.2021 № 186; пояснення Замовника, надане через електронну систему закупівель 13.12.2021.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що проєкт договору, який є Додатком №5 до тендерної документації, не містить інформації про порядок змін його умов, як це передбачено пунктом 8 частини другої статті 22 Закону.
В ході моніторингу Замовнику через електронну систему закупівель Prozorro надано запитання з цього приводу.
Згідно з розміщеною Замовником відповіддю, керуючись положенням пункту 8 частини другої статті 22 Закону Замовник передбачив проект договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
На виконання вищезазначеної вимоги п.8 ч.2 ст.22 Закону Замовником наведено Проект Договору, оприлюднений у Додатку № 5 Тендерної документації. В проекті договору зазначено порядок змін його умов, як приклад:
6.2.3. Зменшувати обсяг закупівлі Товару та загальну вартість цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому разі Сторони вносять відповідні зміни до цього договору; 11.2. Умови даного договору можуть бути змінені за взаємною згодою сторін з обов’язковим складанням відповідної додаткової угоди до договору. 11.3. Цей договір може бути розірваний достроково за ініціативою однієї із сторін за умови відсутності заборгованості по оплаті та поставці Товару. Між тим, згідно чинного законодавства не передбачено проект договору встановленого зразка, який під час формування Тендерної документації Замовник повинен брати до уваги.
Проте, частиною п’ятою статті 41 Закону встановлено вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору та які повинні бути включені до проекту договору у складі тендерної документації Замовника.
Верховний Суд України у своїй постанові від 26.11.2020, прийнятій у справі № 280/1309/19, зазначає, що відповідно до частини 1 статті 628 ЦК України, зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Відповідно до зазначеної постанови Верховного суду законодавцем встановлено у законі про публічні закупівлі вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору та які повинні бути включені до проекту договору у складі тендерної документації Замовника.
Отже, виходячи із змісту пункту 8 частини другої статті 22 Закону, порядок змін умов договору зазначається у проєкті договору.
Таким чином, на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону Замовник у проєкті договору, що є Додатком №5 до тендерної документації, не зазначив порядок змін його умов, а саме перелік підстав для зміни істотних умов договору, визначений частиною п’ятою статті 41 Закону.
Крім цього, відповідно до частини шостої статті 33 Закону, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Згідно з частиною четвертою статті 41 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Так, за результатами проведення відкритих торгів Замовником із ПП «ВКФ «Б.К.О» укладено договір від 09.11.2021 № 186 (далі – Договір № 186).
Учасник ПП «ВКФ «Б.К.О» у складі своєї пропозиції надав гарантійний лист від 07.10.2021 № 18 (далі – Лист № 18), в якому зазначив, що ознайомлений з проектом договору, істотними (основними) умовами договору, погоджується з можливістю їх включення до договору про закупівлю у разі перемоги в торгах, погоджується укласти договір в редакції, запропонованій Замовником та гарантує виконати його на умовах, зазначених у проекті договору.
Проте, за змістом укладений Договір № 186 відрізняється від проєкту договору. Зокрема, Договір № 186 не містить інформацію про права і обов’язки сторін, визначені у розділі 6 проєкту договору, порядок змін умов договору.
Також, Договір № 186 відрізняється від проєкту договору в частині розміру штрафних санкцій за порушення строків поставки товару (пункт 7.1 проекту договору, пункт 6.2 Договору № 186); в частині строків дії обставин непереборної сили, по проходженню яких сторони мають право припинити зобов’язання по договору (пункт 8.8 проекту договору, пункт 7.2 Договору № 186).
В ході моніторингу Замовнику через електронну систему закупівель Prozorro надано запитання з цього приводу.
У відповіді на запит Замовником розміщено наступне пояснення: згідно ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього) передбачено, що Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Умови укладеного договору не відрізняються від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону.
Учасник згідно вимог Тендерної документації повинен був надати наступні гарантійні листи: гарантійний лист про погодження з істотними (основними) умовами договору та можливістю їх включення до договору про закупівлю у разі перемоги в торгах.
Згідно вимог Тендерної документації не вимагалось надання листа згоди укласти договір в редакції, запропонованій Замовником, а також гарантійний лист виконати договір на умовах, зазначених в проекті договору.
Таким чином, надані на власний розсуд учасником у складі пропозиції документи, Замовник не зобов’язаний брати до уваги.
Проте, при поданні своєї пропозиції учасник ПП «ВКФ «Б.К.О» у Листі № 18 погоджується з істотними умовами договору, з якими ознайомився у проекті договору, та укласти договір в редакції, запропонованій Замовником, і виконати його на умовах, зазначених у проекті договору.
З огляду на зазначене, умови укладеного Договору № 186 відрізняються від змісту пропозиції учасника ПП «ВКФ «Б.К.О», що порушує вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Відповідно до норми пункту другого частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України, недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Період усунення порушень:
17.12.2021 09:08 - 05.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
17.12.2021 09:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами розгляду Висновку по моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-10-06-015665-b) надає аргументовані заперечення:
Замовник керуючись положенням пункту 8 частини другої статті 22 Закону передбачено проект договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Наголошуємо, що на виконання вищезазначеної вимоги п. 8 ч. 2 ст. 22 Закону Замовником наведено Проект Договору оприлюднений у Додатку № 5 Тендерної документації.
Звертаємо увагу, що в проекті договору зазначено порядок змін його умов, як приклад:
6.2.3. Зменшувати обсяг закупівлі Товару та загальну вартість цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому разі Сторони ВНОСЯТЬ ВІДПОВІДНІ ЗМІНИ ДО ЦЬОГО ДОГОВОРУ;
11.2. УМОВИ ДАНОГО ДОГОВОРУ МОЖУТЬ БУТИ ЗМІНЕНІ ЗА ВЗАЄМНОЮ ЗГОДОЮ СТОРІН З ОБОВ’ЯЗКОВИМ СКЛАДАННЯМ ВІДПОВІДНОЇ ДОДАТКОВОЇ УГОДИ ДО ЦЬОГО ДОГОВОРУ.
11.3. Цей договір може бути розірваний достроково за ініціативою однієї із сторін за умови відсутності заборгованості по оплаті та поставці Товару.
Між тим, згідно чинного законодавства не передбачено проект договору встановленого зразка, який під час формування Тендерної документації Замовник повинен брати до уваги.
Враховуючи надані пояснення просимо Вас не вважати наведений у Тендерній документації проект договору таким, що не відповідає вимогам п.8 ч. 2 ст. 22 Закону та наявності допущених вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Стосовно другого запитання повідомляємо, що згідно ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього) передбачено, що Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Звертаємо, Вашу увагу, що умови укладеного договору не відрізняються від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону.
Дата публікації звіту:
21.12.2021 09:41
Запити/Пояснення
Номер:
c447f98afd1b426b8790af4d89ba231a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
08.12.2021 14:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-10-06-015665-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань:
1. Чому у проекті договору (Додаток №5 до тендерної документації) не зазначено порядок змін його умов?
2. Чому умови договору від 09.11.2021 №186, укладеного з учасником-переможцем ПП «ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «Б.К.О.», відрізняються від умов проекту договору та змісту тендерної пропозиції цього учасника? Зокрема, у складі тендерної пропозиції учасник надав гарантійний лист про погодження з істотними (основними) умовами договору та можливістю їх включення до договору про закупівлю у разі перемоги в торгах, про згоду укласти договір в редакції, запропонованій Замовником, а також гарантує виконати договір на умовах, зазначених в проекті договору?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1f2af1eeafc8434e99efccee5341b2db
Назва:
За результатами розгляду Вашого запитання отриманого під час моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-10-06-015665-b) надає наступну інформацію:
Дата опублікування:
13.12.2021 21:06
Опис:
За результатами розгляду Вашого запитання отриманого під час моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-10-06-015665-b) надає наступну інформацію:
Стосовно першого питання повідомляємо, що за результатами аналізу питання повідомляємо, що Замовник керуючись положенням пункту 8 частини другої статті 22 Закону передбачено проект договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Наголошуємо, що на виконання вищезазначеної вимоги п. 8 ч. 2 ст. 22 Закону Замовником наведено Проект Договору оприлюднений у Додатку № 5 Тендерної документації.
Звертаємо увагу, що в проекті договору зазначено порядок змін його умов, як приклад:
6.2.3. Зменшувати обсяг закупівлі Товару та загальну вартість цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому разі Сторони ВНОСЯТЬ ВІДПОВІДНІ ЗМІНИ ДО ЦЬОГО ДОГОВОРУ;
11.2. УМОВИ ДАНОГО ДОГОВОРУ МОЖУТЬ БУТИ ЗМІНЕНІ ЗА ВЗАЄМНОЮ ЗГОДОЮ СТОРІН З ОБОВ’ЯЗКОВИМ СКЛАДАННЯМ ВІДПОВІДНОЇ ДОДАТКОВОЇ УГОДИ ДО ЦЬОГО ДОГОВОРУ.
11.3. Цей договір може бути розірваний достроково за ініціативою однієї із сторін за умови відсутності заборгованості по оплаті та поставці Товару.
Між тим, згідно чинного законодавства не передбачено проект договору встановленого зразка, який під час формування Тендерної документації Замовник повинен брати до уваги.
Враховуючи надані пояснення просимо Вас не вважати наведений у Тендерній документації проект договору таким, що не відповідає вимогам п.8 ч. 2 ст. 22 Закону та наявності допущених вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Стосовно другого запитання повідомляємо, що згідно ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього) передбачено, що Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Звертаємо, Вашу увагу, що умови укладеного договору не відрізняються від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону.
Додатково повідомляємо, що учасник згідно вимог Тендерної документації повинен був надати наступні гарантійні листи: гарантійний лист про погодження з істотними (основними) умовами договору та можливістю їх включення до договору про закупівлю у разі перемоги в торгах.
Наголошуємо, що згідно вимог Тендерної документації не вимагалось надання листа згоди укласти договір в редакції, запропонованій Замовником, а також гарантійний лист виконати договір на умовах, зазначених в проекті договору.
Таким чином надані на власний розсуд учасником у складі пропозиції документи, Замовник не зобов’язаний брати до уваги.