• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Клапани сильфонні запірні для енергоблоку №2 ВП ЗАЕС

Завершена

33 224 760.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 166 123.80 UAH
Номер: 11e7fec7e2644700b0b21cd50040e3a7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-06-000086
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.06.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 06.06.2022 15:57 - 01.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 06.06.2022 № 90 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 25 UA-2021-10-06-003763-b 10.06.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, marchukm.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ПРАТ «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції A.V.A. Energy, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які (яке) є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 червня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 05.10.2021 б/н (зі змінами), протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 01.12.2021, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 02.12.2021 № 6871, тендерні пропозиції приватного акціонерного товариства «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування» (далі – ПАТ «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування»), A.V.A. Energy, повідомлення про намір укласти договір від 02.12.2021, договір поставки від 13.12.2021 № 53-129-01-21-02395, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель від 14.06.2022. На запит Держаудитслужби від 09.06.2022 про надання пояснень та інформації Замовник 14.06.2022 оприлюднив пояснення, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі було розміщено на сторінці власного веб-сайту ДП «НАЕК «Енергоатом»: посилання (www.energoatom.com.ua - розділ «Закупівлі» - Інформація про оголошені процедури закупівлі). У зв’язку з військовою агресію Російської Федерації проти України веб-сайт ДП «НАЕК "Енергоатом» багаторазово перебував під сильними кібератаками. ДП «НАЕК «Енергоатом» входить до переліку об'єктів державної власності, що має стратегічне значення для економіки і безпеки держави (постанова КМУ від 4 березня 2015 р. № 83 «Про затвердження переліку об'єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави), наразі доступ до сайту відсутній. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 5 частини ІІ (А) розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій документів за формою Додатка 2 «Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі» до цієї тендерної документації. Технічна специфікація до предмета закупівлі Замовником визначена в Додатку № 4 до тендерної документації. У Технічній специфікації (Додаток 4 до тендерної документації) Замовник передбачив, що технічні характеристики за предметом закупівлі повинні відповідати бланкам замовлення арматури (додаток Д) до Додатку 4 до тендерної документації, зокрема тип арматури - Клапан сильфонний запірний; діаметр номінальний DN -15 мм, 32 мм, 65 мм, 50 мм та 80 мм; тиск робочий – 1,6 МПа; температура розрахункова (не більше) – 200оС. Учасник ПАТ «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування» надав інформацію про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі від 10.11.2021 № 33/474 (файл «Додаток 2.pdf»), де в технічних характеристиках зазначено: Клапан запірний; DN -15 мм, 32 мм, 65 мм, 50 мм та 80 мм; PN – 2,5 Мпа; Тр – 250оС, що не відповідає технічним характеристикам бланків замовлення арматури Технічної специфікації (додаток Д) до Додатку 4 та Додатку 3 до тендерної документації та вимогам пункту 5 частини ІІ (А) розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Однак на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПАТ «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування» як таку, що не відповідає технічним вимогам та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень: 29.06.2022 16:26 - 14.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 29.06.2022 16:26

Оскарження висновку в суді

Опис: ДП "НАЕК "Енергоатом" 12.07.2022 до Окружного адміністративного суду міста Києва подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку ДАСУ про результати моніторингу закупівлі від 29.06.2022.
Дата публікації: 13.07.2022 09:51
Дата відкриття провадження: 16.08.2022 00:00
Номер відкриття провадження: № 640/10494/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі 29.06.2022 в електронній системі закупівель оприлюднено висновок Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) про результати моніторингу закупівлі: ДК 021:2015 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Клапани сильфонні запірні для енергоблоку №2 для ВП ЗАЕС) [URL-адреса закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-06-003763-b, відповідно до якого ДАСУ зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. ДП «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) не погоджується з вищезазначеним висновком ДАСУ з огляду на таке. Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Користуючись наданим Законом правом, Замовник надає аргументовані заперечення до висновку ДАСУ. 1. Щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника Приватне акціонерне товариство «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування» (ПрАТ «КЦКБА»). Учасник ПрАТ «КЦКБА» на вимогу Замовника надав інформацію про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі від 10.11.2021 № 33/474 (файл «Додаток 2.pdf»), де в технічних характеристиках зазначено: Клапан запірний; DN -15 мм, 32 мм, 65 мм, 50 мм та 80 мм; PN – 2,5 Мпа; Тр – 250℃, що відповідає вимогам Замовника. Згідно з Додатком 4 «Технічна специфікація до предмета закупівлі» до цієї тендерної документації (далі – Додаток 4 «ТСдоПЗ») Замовник передбачив, що технічні характеристики за предметом закупівлі повинні відповідати бланкам замовлення арматури (Додаток Д до Додатку 4 «ТСдоПЗ»), зокрема тип арматури - Клапан сильфонний запірний; діаметр номінальний DN -15 мм, 32 мм, 65 мм, 50 мм та 80 мм; тиск робочий – 1,6 МПа; температура розрахункова (не більше) – 200℃, при цьому слід зауважити, що Замовником визначені параметри системи (тиск робочий та температура розрахункова), в яких будуть експлуатуватися клапани запірні сильфонні. В той же час, відповідно до маркера б) пункту 5 частини ІІ (А) розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник вимагає на підтвердження технічних характеристик, зазначених у Додатку 4 «ТСдоПЗ», від учасника надати: - копію ТУ (ТС), погоджених з ДП «НАЕК «Енергоатом» та Держатомрегулювання і затверджених в установленому порядку. В свою чергу ПрАТ «КЦКБА» цю вимогу виконав та надав у складі тендерної пропозиції копію актуалізованих погоджених із Держатомрегулювання та ДП «НАЕК «Енергоатом» технічних умов «Клапани сильфонні запірні» ТУ У29.1-33096208-114:2011/ТУ 26-07-573-98, що повною мірою відповідають вимогам нормативних документів, зазначених в п. А.2 Додатку 4 «ТСдоПЗ», серед яких ОТТ-87 «Арматура для оборудования и трубопроводов атомных станций. Общие технические требования» (зі зміною №1). Так, в пункті 3.1 ОТТ-87 визначено, що клапани сильфонні виготовляються та поставляються на параметри зазначені в табл.2, в якій визначено, що тиск становить 2,5 МПа, температура 250 ℃ для даного типу арматури (тобто експлуатаційні параметри запропонованих клапанів є кращими за ті, що вимагалися Замовником). Враховуючи вищевикладене, тендерну пропозицію учасника ПрАТ «КЦКБА» не було відхилено. Отже, твердження ДАСУ щодо «порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону» стосовно невідхилення тендерної пропозиції учасника ПрАТ «КЦКБА» є хибним. 2. Щодо «визначення переможця спрощених торгів». Варто зазначити, що згадане у пункті 3 констатуючої частини висновку поняття «переможець спрощених торгів» є некоректним з огляду на те, що у законодавстві з питань публічних закупівель воно відсутнє. Натомість Замовником за результатами розгляду та оцінки об’єктивно та неупереджено визначено переможця процедури закупівлі. Таким чином, твердження ДАСУ про «необ’єктивне та упереджене визначення переможця спрощених торгів» помилкові. 3. Щодо покладених зобов’язань ДАСУ про припинення зобов’язань за договором. Відповідно до пункту 3 констатуючої частини висновку, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ (далі – Закон № 2939-ХІІ), ДАСУ зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Варто зазначити, що посилання на зазначені норми Закону № 2939-ХІІ не є коректними, оскільки статті 2 та 5 Закону № 2939-ХІІ не наділяють ДАСУ повноваженнями щодо зобов’язання Замовника розірвати договір та жодним чином не регулюють правовідносини, пов’язані з укладанням, виконанням або припиненням договорів. Разом з тим, частиною 1 статті 41 Закону регламентовано, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Згідно з частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України «зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором». За результатами проведення вищезазначеної процедури закупівлі між ДП «НАЕК «Енергоатом» та ПрАТ «КЦКБА» 13.12.2021 укладено Договір від 13.12.2021 № 53-129-01-21-02395. Відповідно до пункту 6.2.3 даного Договору Покупець має право відмовитись від зобов’язання в повному обсязі за Договором та розірвати його в односторонньому лише у таких випадках: «- невиконання чи неналежного виконання Постачальником своїх зобов’язань; - наявності «Рішення про відхилення постачальника», передбаченого СОУ НАЕК 012:2012, стосовно виробника (Постачальника) Продукції; - припинення строку дії «Рішення про затвердження постачальника», передбаченого СОУ НАЕК 012:2012». Таким чином, правові підстави для розірвання договору відсутні. Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що висновок державних аудиторів за результатами проведеного моніторингу є безпідставним і таким, що не відповідає дійсності, а прийняті Замовником рішення та вчинені дії під час проведення зазначеної процедури закупівлі не порушують норм Закону та жодним чином не заподіяли шкоди фізичним, юридичним особам, суспільним та державним інтересам, не вплинули на подальший перебіг та результати процедури закупівлі, не були предметом оскарження. Додаток: витяг з ОТГ-87 «Арматура для оборудования и трубопроводов АС общие технические требования» на 2 арк. в 1 прим. Уповноважена особа Світлана СТЕПАНСЬКА
Дата публікації звіту: 05.07.2022 17:08

Запити/Пояснення