-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт (влаштування автоматичних пунктів (майданчиків) для габаритно-вагового контролю (комплексів зважування у русі)) на автомобільній дорозі державного значення Н-03 Житомир - Чернівці, на ділянці км 157+000 - 158+000, Хмельницька область
Завершена
18 559 753.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 92 798.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 92 798.77 UAH
Номер:
071aa3cdcaf24477be8f02cf4ff54d4f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-03-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.10.2022 00:00
Період моніторингу:
03.10.2022 12:29 - 25.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
03.10.2022 № 234
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
23 UA-2021-10-05-005018-b 05.10.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Дорстрой Монтаж Київ» установлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та її оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, передбачених Законом, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» (далі – Замовник) на 2021 рік, , оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету протокол від 04.10.2021 №137, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «Дорстрой Монтаж Київ» (далі – ТОВ «Дорстрой Монтаж Київ»), протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 28.10.2021, договір про закупівлю (поставку) послуг від 30.11.2021 № БДР-175/11/21, додаткові угоди до договору про закупівлю №1 від 24.12.2022, та від 08.04.2022 № 2, відповідь Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 04.10.2022
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 04.10.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість.
Однак Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель документи на підставі яких розрахував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість.
За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям у відповідності з вимогами Додатку № 3, зокрема, інформацію про перелік основних машин та механізмів, необхідних для виконання технічного завдання, яка обов’язково повинна містити графи встановлені Таблицею № 2.
Поряд з цим, Замовником також встановлено обов’язковий мінімальний перелік та кількість необхідної техніки та обладнання для надання за предметом закупівлі:
1. Автомобіль бортовий (або еквівалент) – 1 шт.;
2. Кран, вантажопідйомністю від 10 т – 1 шт.;
3. Автогідропідіймач, висота підйому до 28 м (включно) – 1 шт.
При цьому, якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена, то Учасником на всі вказані в Таблиці № 2 транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування, додатково подаються, зокрема,:
- посвідчені Учасником відповідно до умов тендерної документації копії дійсних та чинних, протягом всього строку* договору про закупівлю, договорів: оренди (лізингу), суборенди та ін. (*договори, що посвідчують право користування: оренди (лізингу), суборенди та ін. на всі, вказані у довідках транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми, обладнання та устаткування тощо, надані Учасником у складі тендерної пропозиції, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт).
Учасник ТОВ «Дорстрой Монтаж Київ» у складі своєї тендерної пропозиції надав інформацію про перелік основних машин та механізмів, необхідних для виконання технічного завдання від 11.10.2021 № 462/4/4 (файл 4. Додаток _3 табл.2.pdf), в якій за порядковим номером 3 міститься інформація про автогідропідіймач, висота підйому до 28 м у кількості 1 (право користування - договір надання послуг від 02.08.2021 № 02-08/1/НП-21.
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Дорстрой Монтаж Київ» містяться також копії договору на надання послуг від 02.08.2021 № 02-08/1/НП-21, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу реєстраційний номер ВС0562ЕН, марка ЗИЛ 131, модель автопідйомник- с вантажний, рік випуску 1982 та лист-підтвердження від 13.10.2021 Вих. № 1/389, в яких відсутня інформація щодо висоти його підйому до 28 м (включно).
Отже, учасник ТОВ «Дорстрой Монтаж Київ у складі своєї тендерної пропозиції документально не підтвердив наявність автогідропідіймача з висотою підйому до 28 м (включно), чим не дотримався вимог пункту 1 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та пункту 1 додатку 3 тендерної документації Замовника.
Однак на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Дорстрой Монтаж Київ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
25.10.2022 17:41 - 08.11.2022 23:00
Дата публікації висновку:
25.10.2022 17:41
Оскарження висновку в суді
Опис:
02.11.2022 року Замовником подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації:
03.11.2022 08:48
Дата відкриття провадження:
09.11.2022 12:00
Номер відкриття провадження:
640/19234/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
3d9e9e1f62d94eeb91cbb857bfcc554a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
04.10.2022 15:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівель робіт з капітального ремонту (влаштування автоматичних пунктів (майданчиків) для габаритно-вагового контролю (комплексів зважування у русі)) на автомобільній дорозі державного значення Н-03 Житомир - Чернівці, на ділянці км 157+000 - 158+000, Хмельницька область (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-10-05-005018-b ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів»(зі змінами).
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 6 розділу VI тендерної документації, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю.
4. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких Замовник прийняв рішення щодо визначення переможцем торгів ТОВ «Дорстрой Монтаж Київ», так як зазначений суб’єкт господарювання протягом останніх 3 років притягувався до відповідальності за порушення про захист економічної конкуренції, передбачені пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (рішення АМКУ від 28.10.2021 № 596-р).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1c86fedbd9154a348c73f511033db7c9
Назва:
Державне підприємство «Фінансування інфраструктурних проектів» у відповідь на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ у межах проведення моніторингу процедури закупівлі надає відповідь
Дата опублікування:
07.10.2022 15:16
Опис:
Державне підприємство «Фінансування інфраструктурних проектів» у відповідь на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ у межах проведення моніторингу процедури закупівлі надає відповідь:
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на основі технічного завдання наданого ДЕРЖАНИМ АГЕНСТВОМ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ.
Очікувана вартість предмету закупівлі визначена за результатами виконаних з урахуванням вимог «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275, передпроектних робіт.
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту:
https://fininpro.com/fininpro_img/%D0%9E%D0%B1%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD/%D0%9E%D0%B1%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_UA-2021-10-05-005018-b.pdf
3. Учасником торгів ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» як переможцем процедури закупівлі було виконано умови пункту 6 розділу VI тендерної документації, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді перерахування грошових коштів на рахунок Замовника.
Документальне підтвердження щодо перерахування коштів переможцем торгів ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ», як забезпечення виконання договору, додається.
4. Щодо визначення Замовником переможця торгів ТОВ «Дорстрой Монтаж Київ», повідомляємо. Розкриття тендерних пропозицій по закупівлі UA-2021-10-05-005018-b відбулося 22 жовтня 2021. Інформація про наявність (відсутність) рішення Антимонопольного комітету України про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції стосовно переможця закупівлі на момент розкриття тендерних пропозицій додається.
Відповідно до вимог статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (зі змінами) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Пунктом 4 Додатку 4 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ щодо документального підтвердження відповідності учасника та переможця процедури закупівлі вимогам, визначеним у статті 17 Закону» передбачено, що перевірка інформації про те, що суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів здійснюється безпосередньо замовником у Зведених відомостях про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу, документи від переможця не вимагаються.
Рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем закупівлі було прийнято 28 жовтня 2021 року. Відповідно до Пункту 4 Додатку 4 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ щодо документального підтвердження відповідності учасника та переможця процедури закупівлі вимогам, визначеним у статті 17 Закону» 28 жовтня 2021 року було проведено перевірку інформації та встановновлено, що суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (зі змінами) не зобовязує замовника перевіряти інформацію про те, що суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів стосовно Переможця закупівлі на момент укладання договору підряду (30.11.2021).
Додатково вважаємо за необхідне зазначити, що аналогічне питання вже було досліджено під час проведення ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ моніторингу по закупівлі UA-2021-10-05-005845-b, де переможцем також було визначено ТОВ «Дорстрой монтаж Київ».