-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
Електрична енергія
Завершена
141 576.50
UAH з ПДВ
Номер:
8058409799f2412880c1d72779443c76
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-01-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.12.2021 00:00
Період моніторингу:
01.12.2021 16:23 - 23.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.12.2021 № 521
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 01.12.2021 № 521
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4. UA-2021-10-04-002320-b, 04.10.2021, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 1 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону; своєчасності укладання та оприлюднення договору та додаткових угод до нього – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме, шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон); наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; своєчасності укладання та оприлюднення договору та додаткових угод до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу «Розсошенська гімназія Щербанівської ради Полтавського району Полтавської області» (далі – замовник) на 2021 рік; протокол від 04.10.2021 № Б-72; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2021-10-04-002320-b від 04.10.2021; договір про постачання електричної енергії від 19.10.2021 № 60АВ797-14642-21 з ТОВ «ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ» на суму 141576,50 грн з ПДВ, додаткові угоди до нього № 1 від 09.11.2021, № 2 від 19.11.2021, № 3 від 29.11.2021; тендерна документація по відмінених закупівлях UA-2021-08-04-005759-a, UA-2021-08-27-016926-a.
Моніторингом установлено, що відповідно до протоколу комунального закладу «Розсошенська гімназія Щербанівської ради Полтавського району Полтавської області» від 04.10.2021 № Б-72, підписаного з боку замовника директором Є. Яловцем і фахівцем з публічних закупівель І. Чапчою та з боку учасника директором П. Майком прийнято рішення щодо проведення переговорної процедури закупівлі по предмету «Електрична енергія» (ДК 021:2015: «09310000-5: Електрична енергія») з ТОВ «ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ».
У повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2021-10-04-002320-b від 04.10.2021 замовником зазначено, що умовою застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 40 Закону слугувала відміна двох процедур відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій.
Так, у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі» замовником, зокрема, зазначено: «…На вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» вперше було оголошено процедуру закупівлі відкриті торги від 04.08.2021 19:04, ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-04-005759-a, на кінцевий період подання пропозицій електронною системою закупівель було відмінено торги в зв’язку з відсутністю достатньої кількості тендерних пропозицій станом на 20.08.2021 08:00. Вдруге було оприлюднено процедуру закупівлі відкриті торги від 27.08.2021 18:12, ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-27-016926-a, на кінцевий період подання пропозицій електронною системою закупівель було відмінено торги в зв’язку з відсутністю достатньої кількості тендерних пропозицій станом на 13.09.2021 08:00. Враховуючи ці обставини шляхом проведення переговорної процедури закупівлі на підставі абзацу 1 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». Тому було вирішено провести переговорну процедуру відповідно до частини 1 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» з постачальником, який має ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії».
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Моніторингом установлено, що тендерною документацією, зокрема, проектами договорів (додатки 5 до тендерної документації) по закупівлях, які відмінені (UA-2021-08-04-005759-a, UA-2021-08-27-016926-a), а саме:
- пунктами 2.1 розділів 2 «Предмет договору» визначено, що предметом договору є: «За цим Договором Постачальник продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб електроустановок Споживача, а Споживач оплачує Постачальнику вартість використаної (купованої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього Договору (послуги з передачі та розподілу електричної енергії сплачується через постачальника).»;
- розділами «Ціна» додатків 2 «Комерційна пропозиція» до проектів договорів передбачено включення тарифу на послуги з розподілу електричної енергії оператора системи розподілу.
Натомість умови договору про постачання електричної енергії від 19.10.2021 № 60АВ797-14642-21 з ТОВ «ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ», укладеного за результатами переговорної процедури UA-2021-10-04-002320-b не передбачають послуги з розподілу електричної енергії:
- пункт 2.1 розділу 2 «Предмет договору» визначає, що предметом договору є «За цим Договором Постачальник продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб електроустановок Споживача, а Споживач оплачує Постачальнику вартість використаної (купованої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього Договору (послуги з передачі електричної енергії сплачується через постачальника).»;
- до ціни товару не включено тариф на послуги з розподілу електричної енергії оператора системи розподілу (розділ «Ціна» додатку 2 «Комерційна пропозиція» до договору).
При цьому, кількість товарів, що передбачалося закупити замовником в проектах договорів по закупівлях, які відмінені (UA-2021-08-04-005759-a, UA-2021-08-27-016926-a) та кількість товарів згідно договору, укладеного за результатами переговорної процедури закупівлі (UA-2021-10-04-002320-b) залишилася незмінною та склала 43562,00 кВт.год.
Отже, замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі за відсутності підстав для її проведення, чим не дотримано норми пункту 1 частини другої статті 40 Закону.
Враховуючи вищевикладене, замовником не дотримано вимоги Закону та не проведено процедуру відкритих торгів на закупівлю електричної енергії без врахування в ціні тарифу із її розподілу. Натомість замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі з порушенням вимог Закону, за результатами якої укладено договір про постачання електричної енергії від 19.10.2021 № 60АВ797-14642-21.
В подальшому, замовником укладено додаткові угоди до договору про постачання електричної енергії від 19.10.2021 № 60АВ797-14642-21 на збільшення ціни: № 1 від 09.11.2021, № 2 від 19.11.2021, № 3 від 29.11.2021.
Згідно з частиною першою статті 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Відповідно до частини першої статті 216 Цивільного кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. Слід зауважити, що визнання недійсним первісного правочину тягне за собою наслідки у виді недійсності усіх похідних від нього подальших правочинів, а саме додаткових угод до договору від 19.10.2021 № 60АВ797-14642-21 № 1 від 09.11.2021, № 2 від 19.11.2021, № 3 від 29.11.2021.
Період усунення порушень:
21.12.2021 15:50 - 07.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
21.12.2021 15:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою усунення порушень у сфері закупівель, на виконання вимог моніторингу припинено дію договору на постачання електричної енергії від 19.10.2021 року № 60АВ797-14642-21, шляхом розірвання договору відповідно до чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
29.12.2021 15:23