Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду тендерної пропозиції ПП «Водоліт» встановлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Капіталмістобуд», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план приватного акціонерного товариства «Акціонерна компанія «Київводоканал» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.10.2021, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Капіталмістобуд» (далі – ТОВ «Капіталмістобуд») та приватного підприємства «Водоліт» (далі – ПП «Водоліт»), звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації від 05.10.2021 та відповідь Замовника від 08.10.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 21.10.2021, договір від 30.11.2021 № 2911А (далі – Договір), укладений між Замовником та ПП «Водоліт», зміни від 30.11.2021 № 1 до Договору, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 25.11.2021 № 26431-р/пк-пз, пояснення Замовника, надані 15.12.2021 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, зокрема шляхом завантаження документально підтвердженої інформації про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам у відповідності до умов додатку 1 до тендерної документації.
Так, згідно з пунктом 1.3 частини І додатку 1 до тендерної документації Замовника наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) – підтверджується, зокрема наданням нотаріально завіреним/и копією(ями) договору(ів), який повинен(і) свідчити, що учасник має досвід виконання аналогічного(их) договору(ів) з обов’язковим наданням нотаріально завіреного(их) договору(ів) та підтверджуючих документів не менше 100 % виконання цього(іх) договору(ів). Документами, які підтверджують виконання договорів є акти виконаних підрядних робіт формою № КБ-2в та довідкою № КБ-3 (або іншими документами, які передбачені порядком приймання-передачі закінчених робіт (об’єкта будівництва) умовами договору підряду).
Аналогічним(и) договором(ами) є договір(и), які включають (з урахуванням пояснювальної записки проєктної документації) – виконання будівельних робіт з прокладання/санації водопровідних та/або каналізаційних мереж діаметром 400 мм і більше.
Учасник процедури закупівлі ПП «Водоліт» у своїй тендерній пропозиції надав договір субпідряду від 10.06.2019 № 10/06/19 на виконання будівельних робіт з будівництва тимчасової каналізаційної напірної станції в м. Києві на загальну суму 1 879 573,91 грн. з додатками та акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2019 за формою № КБ-2в щодо 100 % виконання такого договору.
Однак, у зазначеному акті наведена інформація про укладання трубопроводів із поліетиленових труб діаметром 315 мм та сталевих водопровідних труб діаметром 300 мм (зовнішній діаметр 325 мм), тобто діаметром меншим ніж 400 мм. Також зазначений учасник не надав довідку № КБ-3 (або інший документ, які передбачений порядком приймання-передачі закінчених робіт (об’єкта будівництва) умовами договору підряду), що не відповідає вимогам пункту 1.3 частини І додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ПП «Водоліт» як такого, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленого статтею 16 Закону, та уклав з ним Договір.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень:
30.12.2021 16:29 - 18.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
30.12.2021 16:29
Опис звіту:
У ПрАТ «АК «Київводоканал» (далі – Товариство, Замовник) розглянуто висновок Державної аудиторської служби України від 30.12.2021 (далі – висновок) про можливі порушення, виявлені за результатами моніторингу процедури закупівлі
№ UA-2021-10-01-004732-b за предметом закупівлі – виконання будівельних робіт по об’єкту «Реконструкція водопровідної мережі Д=500 мм по вул. Автозаводській від
вул. Дубровицької до вул. Резервної в Оболонському районі м. Києва»,
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт ДК 021:2015) (далі – Закупівля), оголошення № UA-2021-10-01-004732-b. За результатами розгляду повідомляємо.
І. Щодо інформації ПП «Водоліт» в акті приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2019 за формою № КБ-2в до договору субпідряду від 10.06.2019 № 10/06/19 на виконання будівельних робіт з будівництва тимчасової каналізаційної напірної станції в м. Києві про укладання трубопроводів із поліетиленових труб діаметром 315 мм та сталевих водопровідних труб діаметром 300 мм (зовнішній діаметр 325 мм), що не відповідає вимогам пункту 1.3 частини І додатка 1 «Перелік документів, що подаються на підтвердження відповідності учасника критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відсутності підстав, установлених статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» до тендерної документації Замовника, порушення абзацу 2
пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Згідно з пунктом 1.3 частини І додатка 1 до тендерної документації Замовника наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) – підтверджується, зокрема, наданням нотаріально завіреної/их копії(їй) договору(ів), що повинно свідчити, що учасник має досвід виконання аналогічного(их) договору(ів), а саме:
Аналогічним(и) договором(ами) є договор(и), які включають (з урахуванням пояснювальної записки Проєктної документації):
- виконання будівельних робіт з прокладання/санації водопровідних та/або каналізаційних мереж діаметром 400 мм і більше з наданням підтверджуючих документів щодо 100 % виконання такого договору.
Замовником у тендерній документації на Закупівлі було чітко визначено, що є письмовим доказом виконання аналогічного договору, а саме – підтверджується наданням довідки, складеної у формі згідно з додатком 6 до тендерної документації, та нотаріально завіреною/ими копії(ями) договору(ів), що вказаний(і) у даній довідці та який(і) повинен(нні) свідчити, що учасник має досвід виконання аналогічного(их) договору(ів), з обов’язковим наданням ноторіально завіреного(их) договору(ів) та підтверджуючих документів не менше 100 % виконання цього(іх) договору(ів), та оригінал(и) відгуку(ів) від замовника(ів), для якого(их) виконувались роботи по даному(их) договору(ах) із зазначенням їх номера, дати та предмету такого(их) договору(ів). Документами, які підтверджують виконання договорів, є акти виконаних підрядних робіт згідно з формою № КБ-2в та довідкою № КБ-3 (або іншими документами, які передбачені порядком приймання-передача закінчених робіт (об'єкта будівництва) умовами договору підряду).
Учасником ПП «Водоліт» у складі тендерної пропозиції було надано:
довідку, складену у формі згідно з додатком 6 «Довідка про виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі» тендерної документації;
надано нотаріально завірений договір субпідряду на виконання будівельних робіт
від 10.06.2019 № 10/06/19, предметом договору якого є «Будівництво тимчасової каналізаційної напірної станції в м. Києві»;
оригінал листа-відгуку від 04.08.2019 № 31 від замовника для якого виконувались роботи по аналогічному договору із зазначенням номера, дати та предмету такого договору;
акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2019 року (форма № КБ-2в), який відповідно до умов аналогічного договору є єдиною розрахунковою формою.
Будь-яких інших документів, що документально підтверджують виконання Аналогічного договору по Закупівлі, Замовником не вимагалось.
Отже, Замовник не ставив вимог щодо необхідності підтвердження учасниками Закупівлі виконання будівельних робіт з прокладання/санації водопровідних та/або каналізаційних трубопроводів діаметром 400 мм, натомість вимагав надати підтвердження виконання будівельних робіт з прокладання/санації водопровідних та/або каналізаційних мереж, які за своїм визначення є значно ширшими ніж трубопроводи, як наслідок і початковий діаметр 400 мм застосовується не виключно до трубопроводів, а до мереж і їх складових в цілому.
Будівельні роботи – будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи (п. 3.2 Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, п. 1.2 Настанови з визначення вартості будівництва затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України
(далі – Мінрегіон) від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»).
Відповідно до Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених наказом Мінрегіону від 01.12.2017 № 316, каналізаційна мережа – система трубопроводів, каналів та/або лотків і споруд на них для збирання й відведення стічних вод.
Водопровідна мережа – система трубопроводів, відповідних споруд та устаткування для розподілу і подачі питної води споживачам (Закон України від 10.01.2002 № 2918-III «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення»).
Отже, будівельні роботи з прокладання/санації водопровідної мережі включають в себе укладання трубопроводів, облаштування/будівництво/тощо каналів, колодязів, свердловин тощо.
Тому поняття виконання будівельних робіт на каналізаційній та/або водопровідній мережі є ширшим ніж укладання трубопроводів.
Законами України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про архітектурну діяльність», а також ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» визначено, що будівництво – це нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт та технічне переоснащення об'єктів будівництва.
Відповідно до абзацу 6 статті 4 Закону України «Про архітектурну діяльність» комплекс робіт, пов'язаних із створенням об'єкта архітектури, може включати: будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт) та знесення об'єкта архітектури.
Враховуючи норми ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва», пунктом 2.2.3 якого встановлено, що до внутрішньомайданчикових підготовчих робіт відносяться, в тому числі, звільнення будівельного майданчика в межах відведеної земельної ділянки під забудову для будівельно-монтажних робіт (розчистка території, знесення будівель, порушення елементів благоустрою тощо), роботи із знесення об'єкта архітектури, в тому числі і демонтажу мереж, можуть бути віднесені до підготовчих робіт.
Разом з цим Законами України «Про основи містобудування», «Про архітектурну діяльність» та «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що будівельні роботи на об'єкті повинні виконуватись відповідно до затвердженої у встановленому порядку проєктної документації.
Відповідно до ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» за необхідності виконання на об'єкті будівництва підготовчих робіт проєктною документацією може бути передбачений окремий розділ – проєкт підготовчих робіт.
Тобто якщо роботи з демонтажу будівель і споруд є технологічною складовою будівельних робіт, вони повинні виконуватись відповідно до проєктної документації у складі будівельних робіт із будівництва об'єкта архітектури за умови отримання права на виконання будівельних робіт у Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466.
Локальним кошторисом на будівельні роботи № 2-1-1 на влаштування тимчасових КНС тимчасова КНС (додаток до договору субпідряду, укладеному між
ПП «Водоліт» та ПП «АСТЕЛБУДСЕРВІС» від 10.06.2019 № 10/06/19, який був наданий учасником ПП «Водоліт»), передбачено улаштування круглих збірних залізобетонних каналізаційних колодязів діаметром 1,5 м у мокрих ґрунтах (п. 48); демонтаж опор із плит і кілець діаметром більше 1 000 мм (п. 52); розширення свердловини установками горизонтально спрямованого буріння, сила протяжки до 36 300 кг, група ґрунту 2, діаметр розширення понад 300 мм до 450 мм (п. 110).
Актом приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2019 року примірна форма № КБ-2в (підписаного між ПП «Водоліт» та ПП «АСТЕЛБУДСЕРВІС» на виконання договору субпідряду від 10.06.2019 № 10/06/19, які були надані учасником
ПП «Водоліт») зазначено про виконання робіт з улаштування круглих збірних залізобетонних каналізаційних колодязів діаметром 1,5 м у мокрих ґрунтах (п. 48); демонтаж опор із плит і кілець діаметром більше 1000 мм (п. 52); розширення свердловини установками горизольтально спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг, група ґрунту 2, діаметр розширення понад 300 мм до 450 мм (п. 110).
Враховуючи зазначене, учасником надано документальне підтвердження що договір субпідряду укладений між ПП «Водоліт» та ПП «АСТЕЛБУДСЕРВІС» від 10.06.2019
№ 10/06/19, який наданий у складі його пропозиції є аналогічним відповідно до вимог пунктом 1.3 частини І додатка 1 «Перелік документів, що подаються на підтвердження відповідності учасника критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» до тендерної документації Замовника, а саме: що в ньому передбачено виконання будівельних робіт з прокладання/санації водопровідних та/або каналізаційних мереж діаметром 400 мм - улаштування круглих збірних залізобетонних каналізаційних колодязів діаметром 1,5 м (1 500 мм) у мокрих ґрунтах (п. 48); демонтаж опор із плит і кілець діаметром більше 1 000 мм (п. 52); розширення свердловини установками горизольтально спрямованого буріння діаметр розширення понад 300 мм до 450 мм (Локальний кошториси на будівельні роботи № 2-1-1 на влаштування тимчасових КНС тимчасова КНС).
А також учасником ПП «Водоліт» надано підтвердження виконання робіт по аналогічному договору підписаного між ПП «Водоліт» та ПП «АСТЕЛБУДСЕРВІС» на виконання договору субпідряду від 10.06.2019 № 10/06/19, які були надані учасником
ПП «Водоліт») з виконання будівельних робіт з прокладання/санації водопровідних та/або каналізаційних мереж діаметром 400 мм робіт, а саме: з улаштування круглих збірних залізобетонних каналізаційних колодязів діаметром 1,5 м у мокрих ґрунтах (п. 48); демонтаж опор із плит і кілець діаметром більше 1 000 мм (п. 52); розширення свердловини установками горизонтально спрямованого буріння, сила протяжки до
36 300 кг, група ґрунту 2, діаметр розширення понад 300 мм до 450 мм (п. 110) (Акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2019 року примірна форма № КБ-2в).
Таким чином, висновок про те що, учасником ПП «Водоліт» не надано аналогічний договір з виконання будівельних робіт з прокладання/санації водопровідних та/або каналізаційних мереж діаметром 400 мм та його виконання, що не відповідає вимогам пункту 1.3 частини І додатка 1 до тендерної документації Замовника та є порушенням абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону вважаємо безпідставним, необґрунтованим та таким що не відповідає дійсним обставинам справи і не містить правового обґрунтування.
ІІ. Щодо ненадання учасником ПП «Водоліт» довідки № КБ-3 (або інший документ, які передбачений порядком приймання-передачі закінчених робіт (об’єкта будівництва) умовами договору підряду), що не відповідає вимогам пункту 1.3 частини І додатку 1 «Перелік документів, що подаються на підтвердження відповідності учасника критеріям відповідно до статті 16 Закону України
«Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» до тендерної документації Замовника та є порушенням абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Умовами договору субпідряду укладеному між ПП «Водоліт» та
ПП «АСТЕЛБУДСЕРВІС» від 10.06.2019 № 10/06/19, який був наданий учасником
ПП «Водоліт» як аналогічний договір по даний закупівлі передбачено, що приймання-передача робіт здійснюється на підставі акта приймання-передачі робіт без визначення його форми (розділ 4 договору від 10.06.2019 № 10/06/19).
Пунктом 2.4. Договору від 10.06.2019 № 10/06/19 передбачено, що остаточний розрахунок здійснюється протягом 5 (п’яти) банківських днів з моменту підписання Сторонами Актів виконаних робіт форми КБ-2в.
Тендерною документацією по даній закупівлі передбачено, що щодо підтвердження виконання аналогічного договору (крім тих що виконувались(ються) за бюджетні кошти), то в якості підтвердження виконання договору, учасник може надати ті документи, які передбачені порядком приймання-передача закінчених робіт (об'єкта будівництва) умовами договору підряду (п. 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції розділу 1 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації) .
Документами, які підтверджують виконання договорів, є акти виконаних підрядних робіт формою № КБ-2в та довідкою № КБ-3 (або іншими документами, які передбачені порядком приймання- передачі закінчених робіт (об’єкта будівництва) умовами договору підряду) (пункт 1.3 частини І додатка 1 «Перелік документів, що подаються на підтвердження відповідності учасника критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» до тендерної документації).
Зі змісту договору субпідряду укладеному між ПП «Водоліт» та
ПП «АСТЕЛБУДСЕРВІС» від 10.06.2019 № 10/06/19, вбачається що даний договір виконувався за власні кошти.
Договірні відносини за договором будівельного підряду регулюються, зокрема, Цивільним кодексом України та Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668.
Враховуючи норму п. 88 постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005
№ 668 «Про затвердження Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», приймання-передача закінчених робіт (об'єкта будівництва) проводиться у порядку, встановленому цими Загальними умовами, іншими нормативними актами та договором підряду.
Отже, будівельні організації самостійно визначають застосування форми актів приймання-передачі виконаних підрядних робіт у будівництві, але з обов’язковим виконанням норм статті 9 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» і Положення про документальне забезпечення записів у бухобліку, затвердженим наказом Міністерством фінансів України
від 24.05.1995 № 88.
Враховуючи зазначене, відповідно до умов аналогічного договору остаточні розрахунки здійснюється лише за актом приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2019 року (форма КБ-2в).
Своєю чергою Замовник, враховуючи принципи здійснення публічних закупівель згідно з пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону, а саме: недискримінації учасників, передбачив вимогами тендерної документації на Закупівлю, що документами, які підтверджують виконання договорів, крім актів виконаних підрядних робіт формою
№ КБ-2в та довідкою № КБ-3, можуть бути будь-які інші документи, які передбачені порядком приймання-передачі закінчених робіт, що зазначені в умовах договору підряду.
Зазначена вимога тендерної документації була продубльована у частині 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції розділі 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції: щодо підтвердження виконання аналогічного договору (крім тих що виконувались(ються) за бюджетні кошти), то в якості підтвердження виконання договору, учасник може надати ті документи, які передбачені порядком приймання-передача закінчених робіт (об'єкта будівництва) умовами договору підряду.
Таким чином, висновок щодо ненадання учасником ПП «Водоліт» довідки
№ КБ-3 (або іншого документа, який передбачений порядком приймання-передачі закінчених робіт (об’єкта будівництва) умовами договору підряду), що не відповідає вимогам пункту 1.3 частини І додатка 1 «Перелік документів, що подаються на підтвердження відповідності учасника критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» до тендерної документації Замовника та є порушенням абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону вважаємо безпідставним, необґрунтованим та таким що не відповідає дійсним обставинам справи і не містить правового обґрунтування.
Зважаючи на викладене, вважаємо, що виявлені органом фінансового контролю можливі порушення ПрАТ «АК «Київводоканал» вимог законодавства у сфері публічних закупівель не знайшли своїх підтверджень. Під час проведення вказаної закупівлі Товариством були дотримані вимоги чинного законодавства України, в тому числі у сфері публічних закупівель, у повному обсязі, тому договір, укладений за результатами процедури закупівлі між ПрАТ «АК «Київводоканал» та
ПП «Водоліт», є чинним та відповідає діючим нормам законодавства України.
Дата публікації звіту:
06.01.2022 15:28