• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-28 Чернігів — Городня — Сеньківка на ділянці км 0+000 — км 40+000 (окремими ділянками) (45233142-6 Ремонт доріг)

Категорія замовників: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої Ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Служба автомобільних доріг у Чернігівській області, 14005 м.Чернігів, вул.Київська,17, код ЄДРПОУ 25901106. Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою .

Завершена

1 148 811 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 488 110.00 UAH
Номер: b731fc7487554943ab398a912cb2e260
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-11-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.07.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 11.07.2022 14:10 - 02.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 11.07.2022 № 136 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Галина ВАШЕКА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 42 UA-2021-10-01-002196-b 01.10.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, metulisnska.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА», ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» установлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору та її оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 липня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель служби автомобільних доріг у Чернігівської області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 01.10.2021 № 505 зі змінами, протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» (далі – ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА»), товариства з обмеженою відповідальністю «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» (далі – ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ») та товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» (далі – ТОВ «Автомагістраль-Південь»), повідомлення про намір укласти договір від 15.12.2021, договір від 28.12.2021 № 21370 (далі – Договір), додаткова угода № 1 від 29.12.2021 до Договору, додаткова угода № 2 від 18.04.2022 до Договору, пояснення та документи Замовника на запит Держаудитслужби, отримані через електронну систему закупівель 19.07.2022. За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до пункту 1 розділу III тендерної документації зазначив вимогу щодо надання інформації та документів, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям статті 16 Закону у відповідності з вимогами Додатку 7 тендерної документації, зокрема учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт (надання послуг) (Додаток № 7 тендерної документації). У довідці про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт (надання послуг) (Додаток № 7 тендерної документації) має бути зазначено працівників в кількості не меншій мінімальної, визначеної Замовником, необхідних для виконання робіт (надання послуг) у відповідності до Технічного завдання (Додаток № 11 тендерної документації). В підтвердження інформації, зазначеної в довідці (Додаток № 7 тендерної документації), до переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників відносяться: - дорожні робітники - не менше 28 осіб. Учасник ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку за встановленою формою Додатку№ 7 тендерної документації (Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт (надання послуг)) вих. № 941/56 від 21.10.2021, в якій зазначив дорожніх робітників в кількості 25 осіб, чим не дотримано вимог пункту 1 розділу III тендерної документації та Додатку № 7 тендерної документації. Крім того, на виконання пунктів 2, 3 додатку № 7 тендерної документації на підтвердження інформації щодо наявності в Учасника працівників, яка міститься в довідці про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт (надання послуг) (Додаток № 7 тендерної документації), необхідно у складі тендерної пропозиції, надати: - трудові книжки (Учасник має право надати тільки сторінки трудових книжок з внесеними відмітками); - накази про призначення на посаду, накази про сумісництво (за наявності) або цивільно-правові угоди з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору про закупівлю, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці; - документи, які підтверджують право допуску до робіт на крані автомобільному (посвідчення машиніста крана автомобільного); - кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста. - додатково на інженерно - технічних працівників (інженери, виконроби, майстри та ін.), перерахованих в довідці, учасник повинен надати дипломи про закінчення такими працівниками учбових закладів.. При цьому учасник ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» у складі своєї тендерної пропозиції не надав підтверджуючі документи, а саме: - трудові книжки; - накази про призначення на посаду, накази про сумісництво (за наявності) або цивільно-правові угоди з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору про закупівлю, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці; - документи, які підтверджують право допуску до робіт на крані автомобільному (посвідчення машиніста крана автомобільного); - кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста - дипломи про закінчення учбових закладів на інженерно - технічних працівників (інженери, виконроби, майстри та ін.), перерахованих в довідці. чим не дотримано вимог пункту 1 розділу III тендерної документації Змовника, та пунктів 2, 3 Додатку № 7 тендерної документації. Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій. Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. При цьому моніторингом встановлено, що Замовник розмістив в електронній системі закупівель учаснику ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей за документами (далі – Вимога), які на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій були відсутні у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «Автомагістраль-Південь», зокрема: - у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Автомагістраль-Південь» не надано картку(ки) обліку основних засобів власника асфальтобетонного(их) заводу(ів) (інвентарна(ні) картка(ки) за типовою формою №ОЗ-6), що містить усі необхідні записи відповідно до форми, що затверджена чинним законодавство; - у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» не надано документальне підтвердження наявності техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), як те передбачено Додатком №3 до тендерної документації та довідкою №1763/49 від 12.11.2021 року, - у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» надано довідку №1597 від 20.10.2021 року про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт(надання послуг). Згідно пункту 3 Додатку № 7 до тендерної документації, додатково на інженерно - технічних працівників (інженери, виконроби, майстри та ін.), перерахованих в довідці, учасник повинен надати дипломи про закінчення такими працівниками учбових закладів. Учасником ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» у складі тендерної пропозиції не надано документальне підтвердження, як те передбачено пунктом 3 Додатку №7 до тендерної документації. Однак, на порушення частини дев’ятої статті 26 Закону та пункту 1 частини шістнадцятої статті 29 Закону встановлена Замовником Вимога містить, зокрема перелік інформації та документів, які не подані учасниками ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» у складі своїх тендерних пропозицій. Отже, у даному випадку немає можливості встановити невідповідність в інформації та документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, тому тендерна пропозиція такого учасника підлягає відхиленню у відповідності до підстав, визначених  статтею 31 Закону, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 годин.  Зважаючи на зазначене, Замовник на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА», ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» як такі, що не відповідають кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, визначив ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» переможцем та уклав з ним договір.
Період усунення порушень: 03.08.2022 17:55 - 18.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 03.08.2022 17:55

Оскарження висновку в суді

Опис: 15.08.2022 року Служба автомобільних доріг у Чернігівській області подала до Окружного адміністративного суду м. Києва позовну заяву про визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за № UA-2021-10-01-002196-b від 03.08.2022 року.
Дата публікації: 15.08.2022 16:03
Дата відкриття провадження: 25.08.2022 00:00
Номер відкриття провадження: 640/13281/72 , дана ухвала отримана Службою автомобільних доріг у Чернігівський області в електронному вигляді 06.09.2022 року через систему "Електронний суд"

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо висновку по моніторингу закупівлі UA-2021-10-01-002196-b. Служба автомобільних доріг у Чернігівській області (далі - Замовник) на виконання оприлюдненого Державною аудиторською службою України висновку про результати моніторингу процедури закупівлі «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-28 Чернігів — Городня — Сеньківка на ділянці км 0+000 — км 40+000 (окремими ділянками) (45233142-6 Ремонт доріг)» , очікуваною вартістю 1 148 811 000 ,00 грн, надає наступне заперечення. Згідно з Наказом № 136 від 11.01.2022 року «Про початок моніторингу закупівель», Державною аудиторською службою України було розпочато моніторинг процедури закупівлі: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-28 Чернігів — Городня — Сеньківка на ділянці км 0+000 — км 40+000 (окремими ділянками) (45233142-6 Ремонт доріг), оприлюдненої 01.10.2021 року на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-01-002196-b. 03 серпня 2022 року на цьому ж Веб-порталі було оприлюднено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, відповідно до якого Замовника було зобов`язано здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Замовник з Висновком не погоджується, вважає його протиправним і таким, що підлягає скасуванню з огляду на нижче наведене. Згідно пункту 3 частини ІІІ «Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу, процедури закупівлі», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552 (надалі – Порядок №522), у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 Висновку має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення. Проте, порушуючи вимоги пункту 3 частини ІІІ Порядку №522, Державна аудиторська служба України в п.3 Висновку зобов’язує Замовника здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення усунути виявлені порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Отже, Державна аудиторська служба України фактично вимагає від Замовника розірвати договір в односторонньому порядку. На сьогоднішній день діючим законодавством України врегульовано порядок укладання, розірвання та призупинення договорів. У відповідності до статті 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається виключно за згодою сторін. Частиною 2 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. Статтею 188 Господарського кодексу України передбачено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Водночас, пунктом 11.9.1 договору №21370 від 28.12.2021 року по об’єкту «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-28 Чернігів — Городня — Сеньківка на ділянці км 0+000 — км 40+000 (окремими ділянками) (45233142-6 Ремонт доріг)» передбачено, що зміна договору здійснюється шляхом зміни або доповнення його умов за ініціативою будь-якої Сторони на підставі додаткової угоди. Додаткова угода є невід’ємною частиною Договору. Відповідно до пункту 11.9.2 вказаного договору, Замовник має право в односторонньому порядку розірвати достроково договір, надіславши повідомлення підряднику у строк 20 календарних днів, у разі: - Прийняття постанови судом про визнання Підрядника банкрутом; - Якщо підрядник за своєї вини не розпочав виконання робіт, коли він повинен згідно з договором розпочати їх виконання; - Допустив недоліки (дефекти), які виключають можливість використання об’єктів для вказаної в договорі меті та не можуть бути усунуті підрядником. Водночас, на сьогоднішній день ТОВ «СП «Автострада» не порушувала зобов’язання за договором №21370 від 28.12.2021 року по закупівлі «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-28 Чернігів — Городня — Сеньківка на ділянці км 0+000 — км 40+000 (окремими ділянками) (45233142-6 Ремонт доріг)». Згідно статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Отже, у Замовника відсутні законні підстави для розірвання вказаного договору на закупівлю робіт «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-28 Чернігів — Городня — Сеньківка на ділянці км 0+000 — км 40+000 (окремими ділянками) (45233142-6 Ремонт доріг)». Крім того, відповідно до пункту 3 частини ІІІ Порядку №522, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 Висновку має містити не лише посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення. Верховний Суд у Постанові від 05.03.2020 у справі № 640/467/19 зазначив, що висновок про результати моніторингу закупівлі, який є індивідуально-правовим та породжує права і обов`язки для Замовника, має відповідати вимогам, визначеним ст.2 КАС України. Також Верховним Судом акцентує увагу на тому, що з метою виконання вимоги щодо обґрунтованості спірного Висновку, Державній аудиторській службі України не достатньо вказати у його змісті на факт відповідного правопорушення. Державна аудиторська служба України зобов`язана навести опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу закупівлі, із зазначенням: -структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено, його виду, найменування суб`єкта нормотворення, дати прийняття та його реєстраційного індексу (крім законів), заголовка, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дати і номера його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. При зазначенні структурної одиниці закону зазначається тільки її заголовок (крім законів про внесення змін); -найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення). Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Також у вказаній постанові Верховного Суду, звернуто увагу на те, що, зазначивши у висновку про необхідність "усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель", необхідно конкретизувати яких саме заходів має вжити Замовник та визначити спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень. Аналогічна правова позиція висловлена в постановах Верховного суду від 10.12.2019 у справі №160/9513/18 та від 11 червня 2020 року у справі №160/6502/19. Крім того, в постанові Верховного Суду від 11 червня 2020 року у справі №160/6502/19, вказано, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії. Зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить як про встановлення цього порушення, так і про визначення імперативного обов`язкового способу його усунення. Також у Висновку Державна аудиторська служба України зазначається, що Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» (надалі – ТОВ “СП “Автострада”), ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» та ТОВ «Автомагітсраль-Південь» як такі, що не відповідають кваліфікаційним критеріям, встановленим ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, Державна аудиторська служба України зазначає, що за результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до пункту 1 розділу III тендерної документації зазначив вимогу щодо надання інформації та документів, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям статті 16 Закону у відповідності з вимогами Додатку 7 тендерної документації, зокрема учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт (надання послуг) (Додаток № 7 тендерної документації). У довідці про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт (надання послуг) (Додаток № 7 тендерної документації) має бути зазначено працівників в кількості не меншій мінімальної, визначеної Замовником, необхідних для виконання робіт (надання послуг) у відповідності до Технічного завдання (Додаток № 11 тендерної документації). В підтвердження інформації, зазначеної в довідці (Додаток № 7 тендерної документації), до переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників відносяться: - дорожні робітники - не менше 28 осіб. Учасник ТОВ «СП «Автострада» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку за встановленою формою Додатку№ 7 тендерної документації (Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт (надання послуг)) вих. № 941/56 від 21.10.2021, в якій зазначив дорожніх робітників в кількості 25 осіб, чим не дотримано вимог пункту 1 розділу III тендерної документації та Додатку № 7 тендерної документації. Крім того, на виконання пунктів 2, 3 додатку № 7 тендерної документації на підтвердження інформації щодо наявності в Учасника працівників, яка міститься в довідці про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт (надання послуг) (Додаток № 7 тендерної документації), необхідно у складі тендерної пропозиції, надати: - трудові книжки (Учасник має право надати тільки сторінки трудових книжок з внесеними відмітками); - накази про призначення на посаду, накази про сумісництво (за наявності) або цивільно-правові угоди з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору про закупівлю, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці; - документи, які підтверджують право допуску до робіт на крані автомобільному (посвідчення машиніста крана автомобільного); - кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста. - додатково на інженерно - технічних працівників (інженери, виконроби, майстри та ін.), перерахованих в довідці, учасник повинен надати дипломи про закінчення такими працівниками учбових закладів. При цьому учасник ТОВ «СП «Автострада» у складі своєї тендерної пропозиції не надав підтверджуючі документи, а саме: - трудові книжки; - накази про призначення на посаду, накази про сумісництво (за наявності) або цивільно-правові угоди з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору про закупівлю, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці; - документи, які підтверджують право допуску до робіт на крані автомобільному (посвідчення машиніста крана автомобільного); - кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста - дипломи про закінчення учбових закладів на інженерно - технічних працівників (інженери, виконроби, майстри та ін.), перерахованих в довідці, чим не дотримано вимог пункту 1 розділу III тендерної документації Змовника, та пунктів 2, 3 Додатку № 7 тендерної документації. Однак, Замовник вважає, що наведена інформація у Висновку відноситься до оформлення пропозиції ТОВ «СП «АВТОСТРАДА» та не впливає на зміст пропозиції. Крім того, Державна аудиторська служба України у Висновку зазначає, що відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій. Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. При цьому моніторингом встановлено, що Замовник розмістив в електронній системі закупівель учаснику ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей за документами (далі – Вимога), які на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій були відсутні у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «Автомагістраль-Південь», зокрема: - у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Автомагістраль-Південь» не надано картку(ки) обліку основних засобів власника асфальтобетонного(их) заводу(ів) (інвентарна(ні) картка(ки) за типовою формою №ОЗ-6), що містить усі необхідні записи відповідно до форми, що затверджена чинним законодавство; - у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» не надано документальне підтвердження наявності техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), як те передбачено Додатком №3 до тендерної документації та довідкою №1763/49 від 12.11.2021 року, - у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» надано довідку №1597 від 20.10.2021 року про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт(надання послуг). Згідно пункту 3 Додатку № 7 до тендерної документації, додатково на інженерно - технічних працівників (інженери, виконроби, майстри та ін.), перерахованих в довідці, учасник повинен надати дипломи про закінчення такими працівниками учбових закладів. Учасником ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» у складі тендерної пропозиції не надано документальне підтвердження, як те передбачено пунктом 3 Додатку №7 до тендерної документації. Однак, на порушення частини дев’ятої статті 26 Закону та пункту 1 частини шістнадцятої статті 29 Закону встановлена Замовником Вимога містить, зокрема перелік інформації та документів, які не подані учасниками ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» у складі своїх тендерних пропозицій. Отже, у даному випадку немає можливості встановити невідповідність в інформації та документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, тому тендерна пропозиція такого учасника підлягає відхиленню у відповідності до підстав, визначених статтею 31 Закону, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 годин. Зважаючи на зазначене, Замовник на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО- НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА», ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «Автомагістраль- Південь» як такі, що не відповідають кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, визначив ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО- НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» переможцем та уклав з ним договір. Однак, Замовник не погоджується з доводами Державної аудиторської служби України, оскільки відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Частиною 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Отже, Законом передбачено, що Замовник торгів надає для Учасника процедури закупівлі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей за умови, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, подання яких вимагалось тендерною документацією. Під час розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «Автомагістраль - Південь» було встановлено допущення такими Учасниками невідповідностей в інформації та документах, які подані ними у складі тендерної пропозиції щодо документів, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». За результатами встановлення таких порушень, Замовником торгів 06.12.2021 та 07.12.2021 року було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Водночас, ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «Автомагістраль- Південь» було усунено порушення, які вказувалися Замовником у повідомленні. Підсумовуючи вищенаведене, Замовник вважає вищевказані висновки Державної аудиторської служби України безпідставними, протиправними та необгрунтованими.
Дата публікації звіту: 10.08.2022 16:14

Запити/Пояснення